Egy újabb potenciális kiskaput zárt be az FIA a 2026-os technikai szabályzatban az erőforrásokat illetően: ezúttal az üzemanyag-áramlás mérésének feltételei kapcsán fogalmaztak meg szigorítást.
Miközben az elmúlt napokban az új motorok sűrítési viszonya kapcsán felmerült trükközés került a középpontba, a Nemzetközi Automobil Szövetség a Motorsport Világtanács legutóbbi ülése után egy másik pontján egyértelműsítette a technikai szabályzatot.

A szóban forgó rész az üzemanyag-áramlás mérését illeti, amely megváltozik 2026-ra annak okán is, hogy immár fenntartható üzemanyagot kell használniuk a Formula-1-es csapatoknak. Eddig maximális 100 kilogramm/órás áramlás volt a megengedett, jövőre ezt felváltja a 3000 megajoule/órás üzemanyagenergia-áramlási limit.
A változtatás miatt az ellenőrzések is másképp zajlanak majd: eddig két üzemanyagáramlás-mérőt használtak – egyet a csapatok, egyet pedig kontrolleszközként az FIA –, ehelyett viszont már csak egy standard eszközzel fognak mérni, amelyet az Allengra gyárt.
Ezt a standard eszközt minden autóba beszerelik, és az általa kinyert adatokat az istállók és az FIA is láthatja. Bár ez egyenes megoldásnak tűnhet, úgy tűnik, mégis maradt eddig egy kiskapu, amelyen besétálhattak (volna) az istállók.
A szabályzat megváltozott szövegezése arra enged következtetni, hogy az üzemanyagáramlás-mérő hőmérsékletének megváltoztatásával próbálhattak volna trükközni a csapatok, amely lehetőséget adott volna a mérési értékek megváltoztatására is.

„Az üzemanyagáramlás-mérő bármilyen szándékos melegítése vagy hűtése tilos” – így szólt az eredeti szabályzat, amely a WMSC legutóbbi ülése után így módosult: „Tiltott bármely olyan eszköz, rendszer vagy eljárás, amelynek célja az üzemanyag-áramlásmérő hőmérsékletének megváltoztatása.”
A kiszélesített tiltás azt a célt szolgálhatja, hogy a csapatok előtt bezárjon minden olyan lehetőséget vagy megoldást, amellyel úgy módosíthatták volna a mérő hőmérsékletét, hogy azt „szándékosnak” minősítenék.
A módosított szövegezés egyébként nem feltétlenül jelenti azt, hogy egy F1-es gárda megpróbálta kihasználni ezt a kiskaput, a csapatok ugyanis gyakran tesznek fel kérdéseket az FIA-nak egy általuk szürke zónának vélt kérdéskörben, a Szövetség pedig vagy szigorítással és egyértelműsítéssel kizárja a szóban forgó megoldást, vagy épp teljesen legálisnak minősíti azt.