Újabb „nem hagyományos ötleteket” fog javasolni az F1 vezére
Stefano Domenicali jelezte: nem akarnak a jelenlegi szinten megállni a Formula-1 növekedésével, és bár továbbra is a sportot szeretné megtartani a száguldó cirkusz alapkövének, várhatók még „nem hagyományos” újítások. Az F1 az utóbbi években elképesztő népszerűség-növekedésen ment át, miközben egyre több showelem kíséri a nagydíjhétvégéket, amelyeknek lebonyolításához is hozzányúltak már a sportág vezérei – elég csak a sprintfutamokra gondolnunk. Domenicali – aki korábban többször bedobta már például a fordított rajtrács ötletét és azt, hogy minden nap tétre menő eseményekre lenne szükség a szabadedzések helyett – szerint pedig további újítások is várhatók.
Még egy kiskaput bezárt az F1-es motoroknál az FIA
Egy újabb potenciális kiskaput zárt be az FIA a 2026-os technikai szabályzatban az erőforrásokat illetően: ezúttal az üzemanyag-áramlás mérésének feltételei kapcsán fogalmaztak meg szigorítást. „Az üzemanyagáramlás-mérő bármilyen szándékos melegítése vagy hűtése tilos” – így szólt az eredeti szabályzat, amely a WMSC legutóbbi ülése után így módosult: „Tiltott bármely olyan eszköz, rendszer vagy eljárás, amelynek célja az üzemanyag-áramlásmérő hőmérsékletének megváltoztatása.”

A kiszélesített tiltás azt a célt szolgálhatja, hogy a csapatok előtt bezárjon minden olyan lehetőséget vagy megoldást, amellyel úgy módosíthatták volna a mérő hőmérsékletét, hogy azt „szándékosnak” minősítenék.
Leclerc volt mérnöke kulcsszerepben a Cadillacnél
Xavier Marcos Padros, Charles Leclerc egykori versenymérnöke a Cadillac Formula–1-es projektjének egyik kulcsfigurája lett vezető versenymérnökként a PlanetF1 értesülései szerint. A spanyol szakember korábban a Ferrari színeiben öt futamgyőzelmet ünnepelt Leclerc-rel, mielőtt más feladatokra helyezték át.
Vasseur: Okosnak kell lenni a fejlesztésekkel
Frederic Vasseur úgy véli, okosan kell megtervezni a 2026-os F1-es fejlesztéseket a költségsapka korlátai miatt: „Úgy vélem, a fejlesztések bevetése nem a szélcsatornás fejlesztések kapacitásától függ majd, hanem a költségsapkától. Ez azt jelenti, hogy okosan és jól kell felhasználnunk a fejlesztésekre szánt költségkeretet, és ennek fényében kell bevetnünk újításokat.”

A Ferrari Formula-1-es csapatfőnöke szerint jövőre év közben is alaposan átalakulhatnak az erőviszonyok: „Jövőre óriási lesz a fejlesztések üteme az egész szezonban. Inkább 2022-re fog emlékeztetni: ha valaki az élen kezdi 2026-ot, az nem azt jelenti, hogy a végén vagy 2027 elején is ott lesz.”
Verstappen: Igazából sosem volt esélyünk
A négyszeres F1-es világbajnok úgy érzi: valójában sosem voltak igazán harcban a címért 2025-ben. Hangsúlyozta: nem a barcelonai begőzölésén ment el a sikere. „Szerintem elégedettek lehetünk azzal, hogy harcolhattunk a bajnokságért. Először is, egyszer sem vezettük a bajnokságot. Emellett sok ajándékot is kaptunk. Egyértelműen nem Barcelonában ment el a bajnokság.” A nyilatkozat további része ide kattintva olvasható.
Pitwall: Máris érik a botrány 2026-ra!
Bár már javában tombol az F1-es holtszezon, azért akadtak még bőven hírek, amelyeket ki is beszéltünk friss adásunkban:
Vörös leszereplés – az év F1-es csalódása
A kellemes után a kellemetlen meglepetésekkel folytatjuk a Formula.hu évértékelő sorozatát: ezúttal kínos „kettős győzelmet” aratott egy csapat és pilótája – valószínűleg nem meglepő, melyik alakulat és melyik versenyző zárt a lista élén. Évértékelő sorozatunk következő része ide kattintva érhető el.
Barát, ellenség, csapattárs: Gasly és Ocon
Pierre Gasly egy interjúban kitért Esteban Oconnal való kapcsolatára, amely gyerekkori barátságból vált rivalizálássá, majd feszült csapattársi viszonnyá. A két francia egy év különbséggel jutott el az F1-ig, ahol végül az Alpine-nál két évet versenyeztek egymás oldalán, s együtt szereztek a csapatnak kettős dobogót 2024-ben Brazíliában. Gasly szerint rivalizálásuk fájdalmas volt, de végső soron mindkettejüket jobb versenyzővé tette. A nyilatkozat itt olvasható.
Villeneuve: Piastri felejtse el az idei szezont
Jacques Villeneuve szerint Oscar Piastri számára a legnehezebb megemészteni az idei világbajnoki vereséget, mivel sokáig ő vezette a tabellát, ezért teljesen frissen kell nekivágnia a 2026-os F1-es szezonnak: „Keménynek kell lenned. Ez a döntő. Kívülről minden szépnek és jónak tűnik, de ez egy kemény világ. És idén nem jött össze, és tudja, hogy ott volt a kezében a bajnokság. Ő kontrollálta” – nyilatkozta az 1997-es világbajnok.

„És ezért keményebb ez számára, mint például Maxnak, aki amúgy sem számított rá, hogy győzhet. Hármójuk közül Oscarnak a legnehezebb, hiszen harmadik lett Max mögött, még csak nem is második. Ez bántani fogja. Ezt meg kell emésztenie a télen. Remélhetőleg teljesen új emberként érkezik meg az első tesztre, és teljesen elfelejti ezt a szezont, így a nulláról és frissen kezdhet.”
Sainz nem örült Hamilton szenvedésének
Carlos Sainz leszögezte, hogy nem érez kárörömet Lewis Hamilton ferraris nehézségei miatt. A spanyol a Williamsnél eltöltött első teljes évében két dobogót szerzett, és fontos szerepet játszott abban, hogy a csapat ötödik lett a konstruktőrök között. Sainz hangsúlyozta: számára az számít igazán, amit saját munkájával ért el, nem az, hogyan szerepel az utódja Maranellóban.
Újra kellett éleszteni a Toyota Dakar-menőjét
Miközben barátaival töltötte a szabadságát, súlyos balesetet szenvedett a Dakar idei 7. helyezettje, az FIA Baja Világkupa 2025-ös bajnoka, Juan Cruz Yacopini, aki a #211-es rajtszámú Toyotával indult volna a világ legnagyobb terepraliversenyének januári felvonásán. Sajtóértesülések szerint Yacopini Argentínában beugrott egy tóba, azonban a víz túl sekély volt, és súlyos fejsérülést szenvedett.
A versenyzőt a barátai kimentették a vízből, és elsősegélyt hívtak. Yacopinit újra kellett éleszteni, a hírek súlyos politraumáról és gerincvelői sokkról szólnak, s bár szerencsére már önállóan lélegzik, a felépüléssel kapcsolatos prognózisokra még várni kell.