Alonso is a helyére került
https://formula.hu/parc-ferme/4704
"Minden a helyére kerül" - írta Pedro de la Rosa sisakgyűjteményére mutatva. Többségük ugyan a sajátja, de Alonso gokartpályájának megnyitóján beszerzett egyet honfitársától is.
Perez, Ocon, Massa és Pumped Gabo is támogatásáról biztosította Schumachert
https://formula.hu/parc-ferme/34090
„Mind tudjuk, hogy csak idő kérdése! Vissza fogsz jönni!” – írta a Mick Schumacherrel jól ismerten baráti kapcsolatot ápoló Esteban Ocon a közösségi médiás poszt alá, amelyben a német bejelentette, jövőre már nem lesz a Haas versenyzője és Formula-1 tagja. Sergio Perez hasonló üzenetet fogalmazott meg, de kommentelt Felipe Massa és az ex-F1-es Esteban Gutierrez, valamint Lewis Hamilton fizioterapeutája, Angela Cullen is.
„Először is, gratulálok csodálatos pályafutásodhoz. Maradj erős, küzd keményen és visszatérsz!” – írta Massa, Michael Schumacher egykori csapattársa.
A kommentek között görgetve kiszúrható egy váratlan hozzászóló is: a magyar celebélet egyik ismert szereplője, Pumped Gabo, akiről valószínűleg eddig kevesen tudták, hogy Schumacherrel szimpatizál. „Ennél sokkal többet érdemelsz, ember! Az univerzum majd visszaadja” – üzent angolul Pumped a menesztett versenyzőnek.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Már hétvégén visszatér a Formula-2-be Juan Manuel Correa
https://formula.hu/parc-ferme/34089
Az amerikai-ecuadori pilóta jelen állás szerint utolsó F2-es versenye a tragikus 2019-es spái hétvége volt, amely során súlyosan megsérült az Anthony Hubert halálát okozó balesetben. Correa két hétig mesterséges kómában volt légzőszervi komplikációk miatt, roncsolódott lábai rehabilitációja pedig közel másfél évig tartott. 2021-ben a Formula-3-ban tért vissza a versenyzéshez az ART-vel, és idén Zandvoortban először állt dobogón a sérülés óta.
Correa nagy célja az F2-es visszatérés volt: egy évvel ezelőtt már tesztelt a Charouz csapattal, 2023-ra pedig október végén tett nyilatkozata alapján szóbeli megállapodása van egy istállóval. A visszatérésre azonban már idén sor kerül: egy nappal a szezonzáró hétvége előtt jelentette be a Van Amersfoort Racing, hogy Abu Dhabiban Correa vezeti a 24-es rajtszámú autót. Ezt az ülést már többen betöltötték idén: Jake Hughes kezdte a szezont, akit David Beckmann váltott az előző hat versenyhétvégén.
Robert Kubica is részt vesz a szezonzáró hétvégén
https://formula.hu/parc-ferme/34088
Az Alfa Romeo lengyel tartalékpilótája autóba ül a 60 perces első szabadedzésen, Guanyu Zhou helyét veszi át futólag – erősítette meg a svájci csapat.
A beugrás mondhatni menetrendszerű, hiszen különleges szerződése értelmében a lengyel a csapatnál töltött három éve alatt már 11 alkalommal kapott első szabadedzést – emellett 2021-ben kétszer versenyzett is a covidos Kimi Raikkönent helyettesítve. Idén Barcelonában, Le Castellet-ben és a Hungaroringen szerepelt valamelyik állandó versenyző helyén.
Abu Dhabiban újra tele lesz vendégszereplőkkel az első szabadedzés, Kubicával együtt hat csapatnál történik változás. Az Aston Martinnál Felipe Drugovich, a McLarennél Pato O’Ward vezet – nekik ez lesz a debütálásuk –, míg az Alpine-nál Jack Doohan, a Haasnál Pietro Fittipaldi, a Williamsnél Logan Sargeant kap lehetőséget.
Frissítve: Liam Lawson is autóba ül a Red Bullnál, vele együtt hét csapatnál történik változás az első edzésen.
Nagy nevek csatlakoznak a Porsche projektjéhez
https://formula.hu/parc-ferme/34086
Két tapasztalt pilótával bővül a Porsche sportautós szegmense a jövőre elindítani kívánt Hypercarok esetében, Nyck Tandy és Frederic Makowiecki ugyanis csatlakozik a gyári versenyzők sorához. A 963-as versenygépet még idén nyáron leplezték le, akkor pedig az is kiderült, hogy a német márka az IMSA és a WEC bajnokságaiban is elindul. „Nagy örömünkre szolgál, hogy Nick Tandy visszatér, Frederic Makowiecki pedig csatlakozik a csapathoz, miközben tudjuk, hogy mit kapunk majd tőlük. Teljes elkötelezettséget, rengeteg tapasztalatot és hihetetlen tehetséget” – idézte a RACER Thomas Laudenbach, a Porsche Motorsport alelnökének szavait. Tandy korábban már megnyerte a hosszútávú versenyek klasszikusait és a gyártónak is versenyzett már korábban, míg Makowiecki már a fejlesztési fázis kezdeteinél is jelen volt, így jól ismeri a technikát, amit 2023-ban terveznek bevetni.
Megérkezett az Extreme-E jövő évi versenynaptára
https://formula.hu/parc-ferme/34087
A harmadik szezonjára készül a különleges versenysorozat, mely a mai napon hivatalosan is bejelentette 2023-as naptárát. A kalendárium szerint az idény március közepe felé indulhat el Szaúd-Arábiában, majd következik Skócia és Szardínia. Ezek a dolgok már biztosak, az utolsó két forduló körül viszont vannak kérdőjelek. Szeptember 16-17 között vagy az Egyesült Államokba vagy pedig Brazíliába látogatnak el, zárásként pedig Chilébe utaznak a résztvevők, de az időpontot egyelőre még homály fedi. Az idei bajnokság november végén Uruguayban zárul.
THE 2023 CALENDAR IS HERE
— Extreme E (@ExtremeELive) November 16, 2022
This is where Extreme E will be racing in Season 3 #ExtremeE #Motorsport #Racing #RaceForThePlanet pic.twitter.com/2cEpDE88ug
Vettel: Kimi volt a legtehetségesebb, akivel valaha találkoztam
https://formula.hu/parc-ferme/34085
Sebastian Vettel 2015-től kezdve négy szezonon keresztül volt Kimi Raikkönen csapattársa a Ferrarinál, a versenyzők pedig köztudottan jó kapcsolatot ápoltak egymással a pályán kívül is. A német versenyző most a Beyond the Grid podcastben beszélt arról, hogy szerinte miért is volt igazán kivételes a finnek 2007-es világbajnoka. „Szerintem Kimi valójában a legnagyobb természetes tehetség, akivel valaha is találkoztam, legalábbis a nyers tempót tekintve. Ez nyilvánvalóan megmutatkozik az autóban, de bármilyen más formában is. Ha lenne egy olyan szabály, hogy minden nap autót kell váltani, 10 nap után mindenkit lekörözne, mert ő egy született tehetség, nem kell idő, hogy alkalmazkodjon az autóhoz, ahhoz, amit a versenygép megkövetel. Ha adsz neki egy kormányt, tudja, mit kell vele csinálni. Néha úgy érzi az ember, hogy ez nem fair, először hozzá kell szoknia, és képet kell kapnia a pályáról vagy a körülményekről, de neki ez rögtön sikerül” – mondta Vettel.
Rossi: Kicsit későn hagytam abba, de nem érdekel!
https://formula.hu/parc-ferme/34084
Valentino Rossi egy éve, a 2021-es szezon végén, 26 világbajnoki évad után hagyott fel a motorversenyzéssel és a MotoGP-vel. A pályáktól azonban nem távolodott el, csupán négy kerékre váltott, hiszen GT-autókkal versenyez: idén egy Audival szerepelt a GT World Challenge Europe futamain, jövőre pedig BMW-vel teszi meg ugyanezt – ennek kapcsán pedig pletykaként rebesgetik, hogy jó szereplés esetén a bajorok LMDh-projektjében is részt vehet, megvalósítva a Le Mans-i 24 óráson való szereplésről szőtt álmait.
Mindenesetre felmerült a kérdés a Valenciai GP-n tett látogatása során, hogy nem hiányzik-e neki a MotoGP, ahol két és fél évtizedig szerepelt: „Egyfelől nem, rendben van a dolog. A pályafutásom nagyon hosszú volt és a végéig próbálkoztam. Kicsit későn hagytam abba, de nem érdekel! Vannak persze pillanatok, amikor hiányzik, de ez természetes” – idézi a Crash.net Rossit, aki hozzátette: az autóversenyzés segít neki, hogy ne érezze a motorozás hiányát, hiszen hasonló érzések töltik el a volánnál, mint a nyeregben is, valamint azt is megjegyezte, hogy a versenyek kisebb számát sem bánja.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Schumacher vagy Magnussen ismeri jobban a himnuszokat?
https://formula.hu/parc-ferme/34082
A Haas idei párosa egy játékban vett részt, ahol meg kellett mondaniuk, éppen melyik ország himnuszát hallják. Vajon melyiküknek ment jobban?
NATIONAL ANTHEM CHALLENGE
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 15, 2022
We go all around the world and hear so many national anthems, but which ones do Mick and Kev know? #HaasF1 pic.twitter.com/zbyJmvWUlj
A Formula-3 legjobb csapatánál folytatja a Williams tehetsége
https://formula.hu/parc-ferme/34083
Zak O’Sullivan a 2022-es esztendő elején csatlakozott a Williams versenyzői akadémiájához, miután előző évben elnyerte a BRDC fiatal pilótáknak kiírt díját. A brit a Formula-3-ban szerepelt idén, ahol a Carlin színeiben két dobogós helyezést és egy pole-t gyűjtött, összetettben pedig a 11. helyen zárt. Jövőre viszont ennél jóval komolyabb eredményeket is célba vehet a 17 éves pilóta, a Williams ugyanis bejelentette, hogy 2023-ban már a Premát fogja erősíteni a reménységük az F3-ban – márpedig a Prema számít az utánpótlás-sorozat legjobb csapatának: idén is megnyerték az istállók pontversenyét (igaz, az egyéni bajnokot az ART adta Victor Martins személyében).
Ricciardo elbúcsúzott a McLarentől
https://formula.hu/parc-ferme/34081
44., egyben utolsó mclarenes versenyére készül Daniel Ricciardo, aki jövőre nem is lesz a mezőny tagja. Az ausztrál pilóta két szezon után távozik a McLarentől, ahol legnagyobb sikere egyértelműen a 2021-es monzai győzelme volt. Ricciardo utoljára tett látogatást Wokingban, a csapat központjában, ahol el is búcsúzott mindenkitől.
Saying goodbye to the team back home at the MTC.
— McLaren (@McLarenF1) November 16, 2022
Thank you, @DanielRicciardo. pic.twitter.com/HX9oygckTN
MiniDrivers: a régi "szép" időket idézte a Red Bull-belharc
https://formula.hu/parc-ferme/34078
Már csak egy verseny van hátra az idei szezonból, a Mercedes pedig végre megszerezte idei első futamgyőzelmét. Nézzük, hogyan látták a Sao Pauló-i GP-t Miniék!
Veszélyben lehet Binotto helye – a McLarentől vagy az Alfa Romeótól érkezhet az utód?
https://formula.hu/parc-ferme/34077
Hiába kezdte jól a 2022-es idényt a Ferrari, a különböző műszaki, stratégiai és vezetői hibák miatt hamar ellógott tőlük a Red Bull, amely év közben a fejlesztések terén is jobbnak bizonyult a vörösöknél. Az eredmények elmaradása okán időről időre felmerül, hogy inoghat a „kispad” Mattia Binotto csapatvezető alatt, s a Scuderia belsős ügyeivel rendre képben lévő újságíró, Leo Turrini szerint most is újra felröppentek az ezzel kapcsolatos pletykák. Turrini ugyanakkor megjegyzi, hogy szerinte hiba lenne Binotto lecserélése, mert ha csak a változtatás kedvéért nyúlnak bele a vezetőség összetételébe, az még önmagában nem garantálja a sikereket.
A bennfentes újságíró az utódok kapcsán úgy fogalmazott, hogy „sok az önjelölt”. A különböző sajtóértesülések több nevet is bedobtak a kalapba: egyfelől Laurent Mekiest említették, aki jelenleg a Ferrari sportigazgatójaként dolgozik, de felmerült a McLarent irányító Andreas Seidl, valamint az Alfa Romeo csapatfőnöke, Frederic Vasseur is a pletykákban. Utóbbi kapcsán ma a Gazzetta dello Sport számolt be arról, hogy januártól Vasseur veheti át a Ferrari irányítását.
fotó: DPPI
Megint a Red Bull volt a leggyorsabb a bokszban, de az idei rekordtól elmaradtak – videó
https://formula.hu/parc-ferme/34076
Egyértelműen a Red Bull viszi idén a prímet a bokszban, a Sao Pauló-i Nagydíj már a tizedik alkalom volt a 2022-es szezon során, hogy náluk láthattuk a leggyorsabb kerékcserét. Az energiaitalosok szerelői 2,04 másodperc alatt végeztek Sergio Perez autóján a művelettel – igaz, ez hat századdal elmaradt a McLaren Daniel Ricciardóval bemutatott mexikói 1,98 szekundumos produkciójától, amely a rekordnak számít a jelenlegi 18 colos abroncsokkal. A videóban a három leggyorsabb interlagosi kerékcsere:
Button: A Red Bull saját magát sodorta ebbe a helyzetbe
https://formula.hu/parc-ferme/34075
A hétvégi Sao Pauló-i Nagydíj után az egyik fő beszédtémát a Red Bullon belüli helyzet szolgáltatja, miután Max Verstappen a csapat többszöri kérése ellenére sem adta át a pozícióját a világbajnoki második helyért küzdő Sergio Pereznek. A holland arra utalt már a rádióban, hogy korábban elmondta az okait, hogy miért nem fogja ezt megtenni, később az interjúi során pedig arra utalt, hogy konkrét dolog miatt nem tett szívességet a csapattársának (ami állítólag az idei monacói időmérőhöz kapcsolódik). Az ügyről a Sky F1 Any Driven Monday című podcastjában Jenson Button is kifejtette a véleményét, aki szerint a csapatnak is van felelőssége abban, ami történt:
„Ha ezt már korábban megbeszélték, ahogy azt Max mondja, miért kérték tőle ezt a versenyen? Úgy tűnik, nem beszélték át ezt alaposan a hétvége vagy a futam előtt. És ez a nagyobb probléma: úgy fest, a Red Bull saját magát sodorta ebbe a helyzetbe, ami egyértelműen negatív reklám” – vélekedett a 2009-es világbajnok. „Nagy kár érte, mert tökéletes lezárása lehetett volna a versenynek. A korábbi incidense Lewisszal bárkinek is a hibája volt, nem akarunk olyat látni. De ha az a vége a futamnak, hogy ’hé, Checo, itt van néhány pont, hogy második legyél, és 1-2-ben zárjuk a bajnokságot’, az nagyszerű, de most nem erről a sztoriról beszélünk.”
Button megjegyezte: annak idején Sebastian Vettel is hasonlóan kegyetlen volt a Red Bullnál, ő sem igazán segítette Mark Webbert, miközben az ausztrál olykor megtette ezt a német irányába. A brit expilóta szerint hiába volt domináns éve Verstappennek, elképzelhető, hogy az interlagosi momentum fog leginkább megragadni az emberek emlékezetében.
fotó: DPPI
Russell öröme, dráma a Red Bullnál: hallgassunk bele a hétvége legjobb F1-es rádiózásaiba
https://formula.hu/parc-ferme/34074
A Formula-1 szokásos válogatása a hétvége legjobb rádióüzeneteiről ezen a linken vagy a képre kattintva meghallgatható!
Norris szerint nem volt esélyük a pontszerzésre
https://formula.hu/parc-ferme/34073
Bár a hétvége bíztatóan indult Lando Norris és a McLaren számára, végül csalódottan távozhattak Brazíliából, miután a wokingiak mindkét pilótája feladni kényszerült a Sao Pauló-i Nagydíjat. Daniel Ricciardo egy ütközés után esett ki, míg Norris egy elektronikai gond miatt állt ki. A brit versenyző szerint egyébként sem volt rendben a tempójuk, így hiába tartózkodott a legjobb tíz között, úgy látja, nem volt reális esélyük a pontszerzők között maradni. „Egyszerűen csak nagyon lassúak voltunk, ilyen egyszerű. Igazából kétlem, hogy a verseny végén pontokat szerezhettünk volna. Talán a 10. helyen végeztünk volna, esetleg, de a futamot sem tudtuk befejezni, szóval kár ezért” – idézte őt a Racefans.
Jövőre szintet lép a Ferrari tehetsége
https://formula.hu/parc-ferme/34072
Idén a Formula-3 pontversenyének harmadik helyén zárt Oliver Bearman, aki a maranellóiak juniorprogramjának tagja, 2023-ban viszont már a Formula-2-ben taposhatja a gázt. A 2005-ben született brit versenyző kategóriát vált, csapatot viszont nem, jövőre is a Prema istállójánál bizonyíthatja rátermettségét a Ferrari közleménye szerint. „Nagyon boldog vagyok, hogy a Premánál maradhatok az F2-ben is. Az F3-as szezon nagyon jól sikerült, és a csapat egész évben segített a fejlődésemben. A következő hetekben a lehető legkeményebben fogok dolgozni a felkészülésemen a Ferrari Driver Academy segítségével. Tudom, hogy 2023 nagy kihívás lesz, de mindannyian nagyon motiváltak vagyunk. Alig várom, hogy pályára léphessek az Abu Dhabiban rendezett teszten, hogy elkezdhessek tapasztalatot gyűjteni a bahreini nyitófutamon való debütálásom előtt” – árulta el Bearman.
Wolff nagyra értékeli Schumachert
https://formula.hu/parc-ferme/34071
Sejtelmesen beszélt Mick Schumacherről a Mercedes csapatfőnöke. Günther Steiner már Brazíliában megerősítette, hogy döntést hoztak Kevin Magnussen csapattársáról, a hírek pedig arról szólnak, hogy már szerdán bejelenthetik Nico Hülkenberg érkezését. Amennyiben ez így lesz, akkor a fiatal versenyzőnek nem maradna hely, ám a pletykák szerint előfordulhat, hogy a német márkánál kaphat lehetőséget tartalékpilótaként. „Nem titkolom, hogy a Schumacher család a Mercedeshez tartozik, és hogy nagyon nagyra értékeljük Micket” – árulta el a Bildnek Wolff a Sao Pauló-i Nagydíjat követően. Mint az ismert Schumacher édesapja 2010-ben a Mercedesnél tért vissza a sportágba, és náluk is fejezte be pályafutását 2012 végén.