DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 11. szombat
Hírösszefoglaló

Közelít a Toyota, támad az elnök – szombati F1-es hírek és sztorik

A Toyota fokozatosan lépdel az F1 felé, az FIA-elnök beleállt a brit sajtóba, Perez megszólalt a jövőjéről – szombat legfontosabb F1-es hírei és sztorijai egyben!

Toyota: Fokozatosan közelítünk az F1 felé

A Haas–Toyota együttműködés októberi bejelentését követően a japán vállalat elnöke, Akio Toyoda arra kérte a sajtót, hogy ne nevezzék F1-es visszatérésnek a megállapodást, de a háttérben egyértelműen olyan mozgásokat lehet látni, amelyek jelezték: hiba egy legyintéssel elintézni vagy csupán egy túlfújt szponzori szerződésként értelmezni a történteket.

haas-toyota-2



A Toyota Gazoo globális motorsportért felelős igazgatója, Masaya Kaji októberben még úgy nyilatkozott, hogy nincs tervben a motorgyártás és a teljes gyári csapatként történő visszatérés, azonban egy friss megszólalásából úgy tűnik, ez nem fedte a teljes igazságot. A sztori részletesen ide kattintva érhető el.

Az FIA elnöke beleállt a brit sajtóba: „A világ igazságtalan!”

Az FIA elnöke, Mohammed ben Sulayem ismét reagált a személyét és ténykedését ért kritikákra, ezúttal a Szaúd-Arábiában zajló Dakar helyszínén nyilatkozott a sajtónak arról, hogy rosszul érintik a brit média általa támadásnak vélt megnyilatkozásai. Ben Sulayem többek között a következőket mondta: „Ha megnézed a brit média egy részét, akkor Szaúd-Arábia ellen vagy ellenem fordulnak. De egy dolgot mondanék nekik, nézzék csak meg a Brit Nagydíjat. Brit Nagydíj a neve? Nem, ez a Qatar Airways Brit Nagydíj. Akkor vegyék ki onnan a büdzsét, vegyék ki belőle a pénzt!”

Verstappen bármikor távozhat Horner szerint

Christian Horner nemrég úgy nyilatkozott, hogy nem tart attól, hogy Max Verstappen el akarná hagyni a Red Bull csapatát egy másik istálló kedvéért, egy másik, megszólalásában azt viszont reális lehetőségnek nevezte, hogy a holland egyszer csak hátat fordít az F1-nek, akár váratlan módon is.

verstappen-2024-3

„A Formula–1 körüli zaj és cirkusz egy része nem tetszik neki, és addig fogja csinálni amíg élvezetet talál abban, amit csinál. „Amint ez az élvezet csökken, a karaktere és a személyisége alapján egyszer csak azt mondhatja, hogy tudjátok mit, jövőre GT-ket fogok vezetni!” – mondta Horner, aki sejtelmesen azt is megfogalmazta, hogy azt sem veszi készpénznek, hogy Verstappen kitölti a még négy éven át tartó szerződését.

A versenyző édesapja szerint ráadásul az sem egyértelmű, hogy fia a csapatnál marad. Arra a kérdésre, hogy felmerülhet-e, hogy a legjobb autó megszerzése érdekében a bajnok eligazol, Jos Verstappen így felelt: „Bármi lehetséges. Maradhat a Red Bullnál, ha látja értelmét. Az a célja, hogy képes legyen futamokat nyerni. Ha úgy gondolja, hogy ez a Red Bullnál már nem lehetséges, akkor nem kizárt a váltás.”

Perez nem tudja, vissza akar-e térni

„A következő hat hónapban döntést hozok arról, hogy mit akarok a karrierem következő állomásaként. Túl korai lenne választ adni arra, hogy szándékomban áll-e visszatérni a Formula–1-be. Minden olyan gyorsan történt a tavalyi szezon végén, nem számítottam arra, hogy elhagyom a csapatot” – mondta Sergio Perez egy mexikói eseményen, majd azt is kifejtette, hogy a családjára akar fókuszálni a következő időszakban.

Montoya: A Mercedes magát fedezi Bottasszal

Tartalékversenyzőként tér vissza régi csapatához, a Mercedeshez Valtteri Bottas, akinek legfőbb feladata 2025-ben az lesz, hogy segítse a száguldó cirkuszban debütáló fiatal pilótát, Andrea Kimi Antonellit. Juan Pablo Montoya szerint viszont egy fontosabb oka is van annak, hogy a Mercedes visszafogadta Bottast: „Én úgy értelmezem, hogy Bottasszal a Mercedes a saját s*ggét akarja fedezni. Egy biztonsági hálóként szolgál, akire számíthat a Mercedes, ha nem működnek a dolgok Antonellivel. És ezt ő is tudja.”

Elmozdult a halo Wehrlein brazíliai bukásánál

A cikkünk közlése után futott Mexikóvárosi ePrix helyszínén brazíliai szezonnyitón látványos balesetet szenvedő Pascal Wehrlein elmondta, hogy feje a glória ellenére is összeért a fallal a bukás során, pedig a tempó nem volt különösebben nagy. A német éppen ezért a biztonság fejlesztését szorgalmazza: „Körülbelül 180-190 km/h-val mentünk át azon a kanyaron. Ugyanez az eset nagyobb sebességgel egészen másképp alakult volna. Szóval biztos vagyok benne, hogy van mit javítani a jövőben.”

Dakar: Közel volt a meglepetés

Több mint 600 kilométer gyorsasági, összesen pedig 829 kilométer várt a Dakar mezőnyére a pihenőnap utáni első szakaszon Ha'il és Al Duwadimi – ez volt a leghosszabb egy nap alatt teljesítendő gyorsasági a verseny idei kiírásán. Az autósok között elsőbálozó nyerhetett volna, de nem bírta a hajrát, Al-Attiyah pedig közeledett az élmezőnyhöz, de hátránya még mindig fél óra. Részletek ide kattintva!

demevius

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: