DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 27. péntek

Alonso is a helyére került

"Minden a helyére kerül" - írta Pedro de la Rosa sisakgyűjteményére mutatva. Többségük ugyan a sajátja, de Alonso gokartpályájának megnyitóján beszerzett egyet honfitársától is.

CIrA63sWIAAc9C7

Lesz-e csapatsorrend a Ducatinál a MotoGP-ben?

Pikánsnak ígérkezik a Ducati gyári alakulatának párosítása 2023-ban, hiszen a címvédő Francesco Bagnaia új csapattársat kapott Enea Bastianini személyében, akivel tavaly többször is kemény csatát vívtak a pályán, amikor utóbbi még a Gresini Ducati színeit erősítette – nem mellesleg a pályán kívül kialakult némi verbális adok-kapok közöttük, miután Bastianini arról beszélt, hogy szerinte Bagnaia nem akarja őt maga mellé a csapatba. A csaták ráadásul annak ellenére zajlottak a két olasz között, hogy az idény utolsó szakaszában már egyértelműen látszott, hogy Bagnaia lehet esélyes a bolognai márka motorosai közül a vb-címre, a Ducati azonban nem alkalmazott konkrét csapatutasítást, csupán arra kérte versenyzőit, hogy ne legyenek indokolatlanul agresszívek egymással.

De vajon mi lesz a helyzet most, hogy Bagnaia és Bastianini is a gyári istállót erősíti? Paolo Ciabatti sportigazgató a Motorsport.com spanyol változatának nyilatkozva elmondta: nem állítanak fel sorrendet a két motoros között, és bíznak benne, hogy nyugodt maradt a légkör a garázsban. „Amit tisztáznunk kellett, már megtettük tavaly” – fogalmazott Ciabatti. „Enea be akarta bizonyítani, hogy megérdemli a gyári motort. Most, hogy ez megvan neki, megváltozott a hozzáállása és érti, hogy együtt kell dolgoznia Peccóval. Mindketten egyforma lehetőséggel harcolhatnak mindenért. Tavaly Eneának másféle motivációja volt, mint idén. Remélem, nem tévedek, de szerintem meglehetősen nyugodtak lehetünk majd, mert Enea tudja, hogy nagyobb a felelőssége.”

bagnaia-bastianini-ducati

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

62 autó, köztük 16 Hypercar a Le Mans-i 24 órás nevezési listáján

Bár még az Endurance-világbajnokság idénye sem rajtolt el – erre bő két hét múlva Sebringben kerül sor –, de máris közzétették a szezon június közepén esedékes ékkövének, a Le Mans-i 24 órásnak a nevezési listáját. Ezen nem kevesebb, mint 62 egység kapott helyet, valamint tíz tartalékcsapatot is megneveztek. Az elitkategória, a Hypercar rég nem látott létszámot fog produkálni: összesen 16 autó indul itt, ami a 2011-es 17 LMP1-es gép óta a legtöbb. Mindezt hét márka versenygépei fogják kitenni: láthatunk majd a mezőnyben két Toyotát, két Peugeot-t, két Ferrarit, négy Porschét, három Cadillacet, egy Vanwallt és két Glickenhaust. Ez a teljes szezonos listához képest plusz két Cadillacet és egy Glickenhaust jelent – valamint a Penske-vel összeálló gyári Porsche is három autót indít, az eredeti WEC-rajtlistán szereplő Proton Porsche azonban nincs a mostani táblázatban: miután ők és a Jota is csak az évad harmadik fordulójának, a spái 6 órásnak a hetében kapják meg a Porschétől az autókat, a Proton visszavonta a nevezését.

Az LMP2-es mezőny lesz a legnépesebb, ott 24 egység áll rajthoz – ez a duplája a teljes idényre nevezett csapatoknak –, míg az LMGTE Am kategóriában 21 autót láthatunk (nyolc Porsche, hét Ferrari, öt Aston Martin és egy Chevrolet). Emellett pedig ott lesz természetesen az innovatív projekteket felvonultató 56-os garázs azzal a NASCAR-autóval, amellyel Jenson Button is rajthoz áll a legendás egynapos viadalon.

A nevezési lista IDE vagy a képre kattintva tekinthető meg!

lemans-24h-promo-plakat-hypercar

A Red Bullt fogja másolni az állítólagos B autójával a Mercedes?

A Mercedes 2023-as autója kapcsán az egyik fő kérdés az volt, hogy vajon megtartják-e a tavaly látott és a többiekétől jelentősen eltérő zéró oldaldobozos koncepciót. Nos, a válasz igen, a W14-es is rendkívül szűk oldalszekrényekkel operál, ugyanakkor Toto Wolffék elhintették, hogy akár rövidesen módosíthatják a karosszériát – olyannyira, hogy egyes pletykák konkrétan B autónak nevezik a várható fejlesztési csomagot.

Mike Elliott, a Mercedes technikai igazgatója azonban határozottan leszögezte, hogy az újítással sem egy rivális istállót fognak másolni: „Érkezik egy új karosszéria, és az másképp fog kinézni. Nem úgy fog festeni, mint egy másik csapat autója, hanem úgy, mint a sajátunk továbbfejlesztése. Már úton van” – nyilatkozta a Sky Sportsnak a szakember, aki arra a kérdésre, hogy várható-e, hogy több más csapathoz hasonlóan elmozdulnak a Red Bull-féle oldaldoboz irányába, így felelt: „Jelenleg nincs tervben ilyesmi.”

f1-mercedes-teszt-bahrein

A bakui ütközés volt az egyetlen mélypont Ricciardo és Verstappen között

A Red Bullhoz négy év távollét után harmadik számú versenyzőként visszatérő Daniel Ricciardo régi csapattársa, a 2016 tavaszán mellé a Toro Rossótól felhozott Max Verstappen harmadik világbajnoki hadjáratát hivatott segíteni az idei szezonban. Az ausztrált meg is kérdezték kettejük viszonyáról, aki a bakui ütközést emelte ki az egyetlen töréspontként:

baku-ricciardo-verstappen

„Nagyon jó érzés újra együtt lenni a csapattal és Maxszal is. A csapaton kívül töltött évek során láthattam, hogyan fejlődik versenyzőként és emberként is. Persze ott volt a bakui csattanásunk, de szerintem azt leszámítva a versengés ellenére is mindig nagyon jó személyes kapcsolatunk volt. Chateltünk is egymással és hasonlók” – mondta Ricciardo, aki egyébként annak idején nehezményezte, hogy a csapata nem jelölte meg Verstappent egyértelmű felelősként.

„Azóta kétszeres világbajnok lett, láttam a sikereit és a fejlődését, de jól kezeli magát, így mindez nem változtatta meg őt emberként, azt leszámítva, hogy érettebb személyiség lett.”

Belga Nagydíj: Még nincs szerződés 2024-re

Bár a Belga Nagydíj eredetileg 2022-ig tartó szerződését egy évvel meghosszabbították, a 2024-es szezonra nincs érvényes kontraktusa a spái futam promóterének, s annak vezetője, Vanessa Maes a belga RTBF-nek nyilatkozva elmondta, hogy áll a klasszikus futam helyzete: „Egyértelmű, hogy nagyon drágák a helyek a naptárban. A helyzet már most is nehéz volt, de megmutattuk, hogy remek munkát tudunk végezni. Az F1 felvázolta elénk a jövőről alkotott vízióját, és minden szempontnak megfelelünk, ahogy azt is örömmel látják, hogy az országunk vezetése támogat minket. Az elkövetkező hetekben-hónapokban reményeink szerint több évre hosszabbíthatunk.

Maes e nyilatkozatot Bahreinben adta, ahol a promóterek az F1 illetékeseivel találkoztak, s az egyeztetésről a következőket mondta: „Fontos számunkra, hogy itt lehetünk, hiszen nem csak a többi promóterrel találkozhatunk, hanem a sajtó és az F1 képviselőivel is, és az ilyen alkalmak tudják előrevinni a párbeszédet.”

spa-2022

Sikán nélkül: Új vonalvezetést kap a barcelonai pálya

Változik a Spanyol Nagydíj helyszínének vonalvezetése: a várakozásnak megfelelően kikerül a 14-15-ös számmal jelölt sikán a nyomvonalból, miután az FIA illetékesei jóváhagyták a módosítást – ehhez arra is szükség volt, hogy TecPro védőkorlát kerüljön az utolsó két kanyarba.

A pálya így a június 2-4-i nagydíjon 4657 méteres lesz, 18 méterrel rövidebb az eddigi hossznál. 16 helyett 14 kanyart számoznak, a köridő pedig várhatóan jelentősen gyorsul. A Formula-1 ezzel a 2006-ig használt vonalvezetéshez tér vissza – viszont a pálya közleménye kiemeli, a többi széria választhat a nyomvonalak között, mivel mindkét verzió rendelkezik az FIA 1-es minősítésével.

Történnek egyéb változások is a barcelonai versenypályán: az 1-es kanyar bukótere szélesebb lett, a terület plusz 70 méter kavicságyat és öt százalékos dőlésszöget, valamint új kerítést kap a versenyzők védelme érdekében március végéig. Megújul és modernebb külsőbe öltözik az pálya ikonikus eredményjelző oszlopa is.

Jól ismert WTCR-es arcok a TCR Világsorozat első résztvevői

A WTCR megszűnt, de az új széria, a kilenc helyszínből álló TCR Világsorozat több ponton emlékeztet a világkupára. Egyrészt ott lesz csapatként négy-négy autóval a Comtoyou Racing és a Lynk & Co Cyan Racing, kettő versenygéppel pedig a Hyundai. Erről a dél-koreai márka hétfőn tett bejelentést – és ma nevezte meg első két versenyzőjét a Cyan Racing, akik szintén ismerősök.

Thed Björk gyakorlatilag teljes nemzetközi túraautós pályafutását a csapattal töltötte, az akkor még Volvót képviselő Cyan Racinggel nyerte meg az utolsó, 2017-es világbajnoki címet. Az új szériában is tovább képviseli a csapatot – 12. szezonjában a formációval. A másik elkelt Lynk & Co 03 TCR Ma Qing Huának jutott: a kínai is a WTCR-ből szezon közben kiszálló csapat tagja volt tavaly, összességében pedig háromszoros futamgyőztes a világkupán/világbajnokságon.

Lényegében ők ketten a TCR Világsorozat mezőnyének első ismert állandó tagjai. A Comtoyou és Hyundai még nem nevezett meg versenyzőt, az ausztrál Ben Bargwanna pedig bár bejelentette részvételét, ő hazai versenyein kívül csak két fordulón indul. A Cyan Racing március elejére ígér hírt másik két pilótájáról. A szezon két hónap múlva indul, április utolsó hétvégéjén Portimaóban.

NASCAR: Kyle Busch történelmi győzelmet aratott

Több szempontból is egyedi lett a Cup Series legutóbbi hétvégéje. A szombati havazás miatt törölni kellett a királykategória edzéseit és kvalifikációját, ráadásul a fontanai pálya biztosan utoljára szerepelt a versenynaptárban. Mivel a kétmérföldes Auto Club Speedway radikális átalakítások elé néz, emiatt egy időre kikerül a képből.

Az eléggé megkavarodott rajtrácson már az első körökben jelentős változások történtek, az első sorból induló Christopher Bell és a Daytona 500 győztese, Ricky Stenhouse Jr. elég hamar elkezdtek visszaesni, Kyle Larson számára pedig már a 12. körben tönkrement a futam egy motorhiba miatt. Az első szakaszban Alex Bowman, Joey Logano és Ross Chastain tűnt a leggyorsabbnak, végül utóbbi volt az, aki magabiztos teljesítménnyel az első és a második szakaszt is behúzta, így jó esélyekkel várhatta az utolsó etapot. A legnagyobb dráma azonban még ezt megelőzően a 86. kör végén történt. Az egyik sárga zászlós periódus után már éppen újraindulhatott volna a körözés, amikor méterekkel a zöld jelzés előtt tíz autó akadt össze, miután Logano kifejezetten lassan reagált. Ez végül Aric Almirola, Tyler Reddick, Christopher Bell és Ryan Preece számára is a verseny végét jelentette.

Az utolsó szakaszban Chastain mellett a Trackhouse Racing másik versenyzője, Daniel Suarez, valamint Kyle Busch, Kevin Harvick, a mindössze 33. helyről rajtoló Chase Elliott és Logano is esélyesnek tűnt a győzelemre. Az utolsó bő 20 körre aztán Busch állt az élre, akit egy darabig úgy tűnt, Elliott talán elkaphat, végül erre már nem volt lehetősége, ezáltal történelmi siker született. Busch első győzelmét aratta új csapatával, a Richard Childress Racinggel, de ennél is nagyobb szó, hogy zsinórban ez a 19. idénye a pilótának, ahol legalább egy futamgyőzelmet elkönyvelhet, ami új rekord a széria történetében, akárcsak Busch 61. sikere. Testvérével Kurttel már összesen 95 győzelemnél tartanak, amivel a legsikeresebb testvérpár lettek Cup Seriesben. A dolgokat tovább tetézheti, hogy ez volt az utolsó kupagyőzelem az Auto Club Speedway jelenlegi aszfaltján, és korábban soha nem nyert még Lucas Oil által szponzorált autó a bajnokságban.

A következő futamot a Las Vegas Motor Speedwayen rendezik március 5-én.

Idén is lesznek meghosszabbított szabadedzések

A Pirelli megerősítette, a 2023-as szezonban is megkapta az engedélyt, hogy a szezon közbeni gumitesztek mellett (melyek 35 napot ölelnek fel) két nagydíjhétvégén szabadedzésen is kipróbálhassa a 2024-re szánt keverékeket, így visszajelzést kapjon az összes csapattól. A két tesztre Japánban és Mexikóban kerül sor, mondta Mario Isola Bahreinben, hozzátéve, hogy a formátum a tavalyról ismert marad – eszerint a második szabadedzés lesz a gumiteszt, a szokásos 60-ról 90 percre meghosszabbítva.

2022-ben a Japán és USA Nagydíj volt eredetileg a gumik tesztelésére kijelölve, de az eső miatt Suzuka helyett végül Mexikóvárosban próbálták ki a versenyzők az abroncsokat, melyeket idén használnak.

Fotó: DPPI

A Jaguar egykori festése még egy sisakon is jól mutat

Elég sok olyan fotó kering a közösségi oldalakon, amelyeken egykori autódizájnokat tesznek rá sisakokra, ezek a kreatív alkotások pedig egészen népszerűnek mondhatók. A szabadúszóként dolgozó Michael Cochrane Instagram-oldalán például jó néhány ilyen képet találunk, így az alábbi posztban is a 2004-es Jaguar R5 festése került fel egy sisakra. A versenyistálló egyébként ebben az évben futotta utolsó szezonját, majd az esztendő végén a Ford eladta a csapatot a Red Bull tulajdonosának, Dietrich Mateschitznek, a többi pedig már történelem.

Azoknak, akik ehhez hasonló tartalmakra kíváncsiak, ajánlani tudjuk Formula Retro nevű Facebook-csoportunkat.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Michael Cochrane Design (@michaelcochranedesign) által megosztott bejegyzés

Calado: A Ferrari nehéz helyzetben lesz a szezon elején

A Hypercarok között idén a maranellóiak is csatlakoznak az Endurance-világbajnoksághoz, amelyen a 499P típusú versenygépből kettőt is indítanak. Bár a bajnokságba való belépésüket, illetőleg a legendás Le Mans-i 24 órásra való visszatérésüket nagy várakozás előzi meg, az #51-es rajtszámú egység egyik pilótája, James Calado úgy érzi, a rajongóknak nem szabad túl nagy terhet tenniük az olasz márkára, mivel a kezdet mindig nehéz.

„Egyelőre minden ismeretlen. Nem tudjuk, hogy hol állunk, de azt hiszem, az elvárás, hogy ez lehetőleg már az első futam után kiderüljön. Nehéz lenne azt mondani, hogy rögtön győzni fogunk, ezt nem tudjuk garantálni. Ez egy vadonatúj autó. Bár sok kört megtettünk, a versenyszituációkban még mindig sok hiba előjöhet, szóval azt hiszem, a legfőbb célunk csapatként, hogy minél gyorsabban tanuljunk, aztán folyamatosan javítsuk az autót. Nyilvánvalóan Le Mans, a győzelmek, és a bajnoki címek miatt jöttünk, de nem tudjuk, hogy ezek mikor fognak bekövetkezni. Valószínűleg az első évben nem számíthatunk erre” – árulta el a Motorsportnak.

A brit Alessandro Pier Guidi és Antonio Giovinazzi mellett vezetheti az #51-es autót, véleménye szerint pedig a legnagyobb gondot a versenykilométerek hiánya okozza. „Természetesen hátrányt jelent. A tapasztalat tekintetében néhány gyártó már most is fölényben van, de ezzel nem tudunk mit kezdeni. Újak vagyunk ebben, miután annyi éven át távol voltunk az élvonaltól, szóval ez csak az elvárásokon múlik” – folytatta Calado.

„Természetesen a csapat éjjel-nappal dolgozott, teljes erőbedobással, hogy megpróbálják az autót olyan helyzetbe hozni, hogy az versenyképes és megbízható legyen, de nem tudjuk, hogy hol állunk amíg nem versenyzünk vele” – tette hozzá.

Az utánpótlásban aligha lesz gond a pilóták véleménynyilvánításával

Heves vitákat váltottak ki az FIA azon irányelvei, melyek a versenyzők véleménynyilvánítására vonatkoznak. Ezeket nemrégiben a szövetség egyértelműsítette, valamint leszögezte, hogy a pilóták továbbra is elmondhatják a véleményüket – de csak bizonyos keretek között: akár a versenyhétvégéken is, de csak saját felületeiken, így a közösségi médiában vagy a sajtónak adott interjúkban. Ezzel kapcsolatban Bruno Michel, az F2 és az F3 vezérigazgatója elmondta, bár a szabályok az utánpótlás sorozatok versenyzőire is vonatkoznak, szerinte ezek esetében nem lesz gond a politikai vagy ehhez hasonló megnyilvánulásokkal.

„Nem vagyunk ugyanolyan szinten, mert a versenyzőink fiatalabbak. Nem kapnak akkora figyelmet, mint az F1-es pilóták, viszont felfelé tartanak. Éppen ezért kell mindig egy kicsit óvatosabbnak lenniük azzal, hogy mit mondanak, mert nem akarnak semmi olyat tenni, ami árthatna a pályafutásuknak. Az irodám ajtaja mindig nyitva áll, ha valaki beszélni akarna erről, de azt mondanám, hogy ez nem igazán olyan téma, amire az F2 és az F3 esetében koncentrálni fogunk, pontosan az általam elmondott okok miatt. Kicsit túl korai lenne még a versenyzőink számára, hogy nyilatkozzanak az ilyesmiről. Ezt mindenképpen figyelemmel fogjuk kísérni, és meg fogjuk beszélni Stefanóval” – utalt a GPBlog számára egy esetleges egyeztetésre az F1 vezérigazgatójával, Stefano Domenicalival.

Havazás miatt maradtak el a NASCAR eseményei Dél-Kaliforniában

A szélsőséges időjárás és a heves esőzések olykor jelentősen megnehezítik a széria életét, ezúttal azonban ritkán látott problémával kellett szembesülnie a résztvevőknek. A fontanai versenyhétvége szombati napján ugyanis először egészen hideg és esős idő miatt kellett eltörölni a Cup Series és az Xfinity Series edzéseit, beleértve a kvalifikációt is, majd később már havazni kezdett. Emiatt végül amit lehetett, azt vasárnapra halasztottak, így a mostani tervek szerint a másodvonalnak számító Xfinity versenyét a királykategória magyar idő szerint 21:47-kor kezdődő futama után rendezik majd meg.

Szintén fontos információ, hogy a kvalifikáció híján mindkét sorozat felállását egy teljesítmény alapú súlyozás szerint állapították meg, melyben a pilóta és autójának legutóbbi eredménye összesen 50 százalékban, az előző versenyen elért leggyorsabb körök sorrendje 15 százalékban, míg a bajnoki helyezés 35 százalékban járul hozzá. Ezek alapján a Cup Series esti versenyén Christopher Bell és a legutóbbi futam győztese, Ricky Stenhouse Jr. foglalhatja el az első sort a számítások szerint. 

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NASCAR on FOX (@nascaronfox) által megosztott bejegyzés

Wehrlein hibájától Da Costa dupla előzéséig – ez történt a Fokváros ePrix-n

Ha az F1-teszt miatt esetleg valaki lemaradt a Formula-E szombati versenyéről, az alábbi videóban pótolhatja a lényeget – és van is mit, a vb-éllovas ugyanis már az első körben nekiment egy ellenfelének és kiesett, míg porschés csapattársának kétszer kellett bemutatnia ugyanazt az elképesztő manővert a vezetésért, miután elvétette a támadó mód felvételét:

„Nagyot léptek előre” – Hornernek is szemet szúrt az Aston Martin

A bahreini F1-es teszt egyik legtöbbet emlegetett középcsapata az Aston Martin volt: több rivális is felkapta a fejét az AMR23-as teljesítményére, egy mérnök szerint egyértelműen a középmezőny élén van a csapat, ráadásul akár a Ferrarira és a Mercedesre is fenyegetést jelenthet. A vb-címvédő alakulat, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is őket emelte ki az utolsó tesztnap során az F1 TV-nek nyilatkozva: „Úgy gondolom, nagyot léptek előre. Úgy tűnik, előreléptek az autó koncepciójával és nincsenek túl messze. Fernando különösképp versenyképesnek tűnik.”

Miközben a Red Bull roppant magabiztosnak tűnik, Horner a pontos erősorrendet és az élmezőny viszonyait nem próbálta meg megjósolni a jövő hétvégi bahreini nyitány előtt: „Nehéz megmondani. Úgy fest, a Ferrari gyors. A Mercedes formáját egyelőre nehéz olvasni, vajon takargatnak valamit? Jövő héten ilyenkor meglátjuk.”

f1-horner-teszt

Miniversennyel zárult a bahreini teszt – videó

A bahreini F1-es gyakorlás mindhárom napja során az etapok utolsó negyed óráját a különböző procedúrák – zászlójelzések, virtuális safety car, rajtpróba – tesztelésére használta az FIA és a csapatok. Elsőre az állórajt próbája nem is sikerült tökéletesre pénteken, a szombati zárás során viszont a gördülőrajtot szimulálták a mezőny éppen kint lévő pilótáival, akik egy kisebb „versenyt” is összehoztak, hangolva az egy hét múlva esedékes évadnyitóra. A videó minderről IDE vagy a képre kattintva nézhető:

teszt-miniverseny-video

A kör, amellyel Perez az élen zárta a bahreini F1-es tesztet – videó

1:30,305: ez lett a legjobb köridő a háromnapos bahreini Formula-1-es teszt végén, amelyet Sergio Perez szállított a Red Bull-lal, méghozzá C4-es lágy gumikon. Ezt a bizonyos szombat kora esti kört nézhetjük meg fedélzeti kamerából – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:

f1-perez-onboard-teszt

Már a szezonnyitón szemmel láthatóan átalakul az Alpine

A jövő heti Bahreini Nagydíjra máris megkapja idei első fejlesztési csomagját az Alpine A523. „Szemmel látható” lesz az autó módosulása, ígérte a teszt pénteki napján Matt Harman műszaki igazgató, akinek reményei szerint a fejlesztéssel közelebb kerülnek a harmadik pozícióhoz, sőt talán át is veszik a szóban forgó pozíciót.

A fejlesztési csomag része a hasmagasságot optimalizáló eszköz. A delfinezét csökkentő szabályváltozások ellenére az Alpine több alkalommal pattogott a teszten, ez a kulcsfontosságú fejlesztés azonban lehetővé teszi, hogy alacsonyabb és merevebb futóműbeállítást használjon a csapat a szívóhatás növelése érdekében. Harman egyelőre az eszköz kipróbálásáról beszélt szabadedzésen, tehát élesben vélhetően egyelőre még nem használják.

Az Alpine fejlesztési stratégiája 2022-ben az volt, hogy kisebb módosításokat tettek fel az autóra, de sűrűbben más csapatoknál, szinte minden nagydíjon. Az autó evolúciójával azonban a műszaki igazgató szerint idén már indokoltabb lesz ritkábban, de átfogóbban módosítani a modellt.

Alonsót is próbálták kérdezni Stroll sérüléséről

A bahreini teszt egyik központi témája Lance Stroll hiányzása: a kanadai csuklója kerékpáros balesetben sérült meg, de a csapat nem árul el konkrétumokat – ezzel táplálva a spekulációkat. Az újságírók igyekeznek a csapathoz kötődő minden személyt kifaggatni arról, mi van Stroll-lal és potenciális hiányzásával a szezonnyitóról. Egyesek elárulnak ezt-azt, a tartalékpilóta Stoffel Vandoorne például kijelentette, ha helyettesíteni kell a kanadait, aligha ő fog beugrani, hanem minden bizonnyal Felipe Drugovich.

A szombati FIA-sajtótájékoztatón Fernando Alonsótól is megpróbáltak információt gyűjteni, kifaggatni arról, beszélt-e a kanadaival és ki lesz a csapattársa a versenyen – a spanyolból azonban nem lehetett semmit kiszedni: „Nincsenek híreim. Ez Lance magánügye, nincs hozzáfűznivalóm” – mondta tömören a Formula.hu részvételével zajló eseményen.

Formula-E: Hatalmas baleset, visszalépő csapatok és újonc-pole Fokvárosban

Először látogatott az elektromos széria Dél-Afrikába, a fokvárosi pálya pedig alaposan megdolgoztatta a versenyzőket. Az A csoportban meglepetésre az újonc Sacha Fenestraz jutott tovább elsőként, mögötte Nick Cassidy, az összetett éllovasa, Pascal Wehrlein és a legutóbbi futam győztese, Jean-Eric Vergne végzett, és folytathatta az egyenes kieséses szakaszban.

A B csoport kissé foghíjasan gurult ki a pályára, ugyanis technikai probléma miatt a Mahindra és az ABT pilótái is kihagyják nemcsak az időmérőt, de a futamot is: indoklásuk szerint a hátsó felfüggesztéssel kapcsolatos biztonsági aggályok miatt léptek vissza a versenytől. Az utolsó gyorsköröket piros zászló szakította félbe, miután Edoardo Mortara és Sam Bird ugyanott rakták falba a Maseratit és a Jaguart, szerencsére mindkét versenyző sértetlenül megúszta az esetet. A továbbjutók René Rast, Mitch Evans, Sebastien Buemi és Maximilian Günther voltak.

 

A páros összecsapások első köre sem telt el törés nélkül, Buemi az első szabadedzés után újra a falba rakta autóját, így Evans simán ment tovább. A többi negyeddöntős párosítás csupa meglepetés eredményt hozott, Cassidy Wehrleint, Fenestraz Vergne-t, míg Günther Rastot ejtette ki. Fenestraz aztán tovább menetelt a döntőbe is, ahol meglepetésre Günther volt az ellenfele, sem a Nissan, sem a Maserati pilótája nem szerzett még rajtelsőséget Formula-E karrierje során.

A mindent eldöntő kör végén Fenestraz ünnepelhetett, az újonc pilóta a pole-pozíción és az érte járó három ponton kívül a Formula-E történelmének legnagyobb átlagsebességű körét is magáénak tudhatja. A széria sorozatának második legfiatalabb pole-pozíciósa mögött Günther, Cassidy, Evans és Vergne egészítik ki az első ötöt, a világbajnokságot vezető Wehrlein hatodikként indul a délután háromkor kezdődő futamon.