DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Túraautó

Pontrendszer, lebonyolítás, kompenzációs súlyok: ilyen lesz a TCR Világsorozat

Ismertté vált a WTCR örökébe lépő TCR World Tour lebonyolítási és pontrendszere, valamint az is, hogy miképp osztják majd ki a kompenzációs súlyokat.

Egyre több részlet válik világossá a kvázi a WTCR helyébe lépő, az egyes regionális szériák futamaira épülő TCR Világsorozattal kapcsolatban. Bejelentették például, hogy összesen legfeljebb 16 teljes szezonos induló nevezhet a bajnokságba – a jelentkezés határideje február 28. –, de az egyes versenyeken további pilóták is rajthoz állhatnak a TCR World Tour értékelésében. Egyelőre egyébként csak a Comtoyou Racing és a Cyan Racing jelentette be, hogy négy-négy Audit, illetve Lynk & Cót tervez indítani a szériában, a Túraautó-vk eddigi magyar szereplőinek – Michelisz Norbertnek, Tassi Attilának és a Zengő Motorsportnak – a tervei nem ismertek.

Az is kiderült, hogy az összes fordulón egységes lesz a pontrendszer: az időmérőkön 15-10-8-6-4-2-es leosztásban kap pontokat az első hat, míg a futamokon az első tizenötöt jutalmazzák 30-25-22-20-18-16-14-12-10-8-6-4-3-2-1 szisztéma szerint. Pontot mindenki szerezhet, aki az adott versenyen elindul, tehát nemcsak a World Tour állandó szereplői, hanem a helyi bajnokságok versenyzői is.

wtcr-start-2022



A hétvégék lebonyolítása azonban már nem lesz egységes. A kvalifikáció mindenhol Q1-ből és a top 12-t felvonultató Q2-ből fog állni, ám a záró ázsiai helyszínen – ami alighanem Makaó lesz – 20 és 10 helyett 30 és 15 percesek lesznek az etapok. A versenyek távja is változó, alkalmazkodva a helyi szériákhoz: az európai és az ázsiai helyszíneken két 55 kilométeres futamot rendeznek, Dél-Amerikában két 30 perc + 1 körös viadal lesz a menü, míg az ausztrál állomásokon három verseny lesz: Bathurstben egyenként 21 körösek, a még meg nem jelölt másik helyszínen pedig 30 percesek.

Fontos még, hogy a sportszabályzat rendre megegyezik az adott széria sportszabályzatával, amely „fogadja” a TCR Világsorozat mezőnyét, viszont egységesen a Kumho lesz a gumibeszállító. Túraautózásról lévén szó, elkerülhetetlenek a kompenzációs súlyok is: a teljes szezonos indulók mindig az előző forduló időmérős eredményei alapján kapnak 0-40 kg közötti ballasztot.

A kilencfordulós széria vége után aztán a TCR Világdöntőn a World Tour első tizenöt helyezettje, valamint a TCR Világranglista a rajtuk kívüli tizenöt legjobb pozíciót elfoglaló pilóta vehet majd részt. Ennek az eseménynek a pontos részletei még nem ismertek – ahogy még a teljes versenynaptár sem, két helyszínt még nem neveztek meg:

Április 28-30. Portimao, Portugália
Május 26-28. Spa-Francorchamps, Belgium
Június 9-11. Vallelunga, Olaszország
Június 16-18. Hungaroring, Magyarország
Augusztus 18-20. El Pinar, Uruguay
Augusztus 25-27. San Luis, Argentína
November 3-5. ??? (Ausztrália)
November 10-12. Bathurst, Ausztrália
November 17-19. ??? (Makaó?)
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: