Hadjar választott: rajtszáma harmadik tulajdonosa lesz
Elkelt az utolsó 2025-ös rajtszám is: Nico Rosberg és Nicholas Latifi egykori hatosa lett az első, melyet hárman viselnek állandó számként, hiszen Isack Hadjarnak szintén a 6-osra esett a választása. Ennek kapcsán összeszedtünk pár érdekességet a rajtszámokról, a cikk ide kattintva érhető el.
Bottas: Egy lépés hátra, kettő előre?
Valtteri Bottas tizenkét szezon után kikerült az F1-es mezőnyből, és korábbi csapatához, a Mercedeshez igazolt tartalékversenyzőként azzal a céllal, hogy újra helyet találjon magának a rajtrácson, akár már 2026-ban. A 35 éves versenyző úgy nyilatkozott a RacingNews365-nek, hogy bár ez visszatérésnek tűnhet, a nagyobb cél érdekében ez lehet a megfelelő irány.
Ami 2026-ot illeti, Bottas ismét utalt rá, hogy az új csapat, a Cadillac érkezése extra lehetőséget jelent számára, s bízik abban, hogy nem jelent hátrányt számára az, hogy az amerikai alakulat csapatfőnöke, Graeme Lowdon tagja eddigi csapattársa, Guanyu Zhou menedzsmentjének.
A csapat igazgatótanácsában helyet kapó Mario Andretti korábban nyíltan beszélt arról, hogy a vágyuk az lenne, hogy egy rutinos versenyző és egy tehetséges fiatal amerikai alkossa a párosukat. Előbbi posztra pedig esélyesek lehetnek azok a pilóták, akik mostanában kerültek ki az F1-es mezőnyből, így Bottas mellett az idén év közben menesztett Daniel Ricciardo vagy a szezon végén a Red Bulltól távozó Sergio Perez. Christian Horner, aki mindkettejük főnöke volt a Red Bullnál, nem is tartja elképzelhetetlennek, hogy egyikük a Cadillacnél kössön ki, árulta el a TalkSport kérdésére felelve.
Marko: A leszorítóerő önmagában nem elég
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko az energiaitalosok lapja, a Speedweek hasábjain írt arról a problémáról, ami tulajdonképpen már az előző szezon vége óta hátráltatja valamelyest a csapatot, majd idén egyre nehezebb helyzetbe hozta őket, s ez véget vetett a domináns időszakuknak – sőt nagyban hozzájárult a konstuktőri cím elvesztéséhez.
Ez pedig nem más, mint a szűk működési tartomány, amin Marko értékelése szerint a lehető leggyorsabban javítaniuk kell, s azt is kiemelte, hogy a leszorítóerő növelése, amit sikerrel végrehajtottak a mérnökök, önmagában nem jelent megoldást a problémára.
Piastri: Verstappen átlépett határokat, de megérdemli a címet
A RacingNews365 című portálnak nyilatkozva a McLaren ausztrál versenyzője, Oscar Piastri arról a Max Verstappenről beszélt, akivel a szezonzárón bajuszt akasztott – a holland egyébként a leintés után személyesen és a kamerák előtt is elnézést kért tőle. Piastri nyilatkozatában elismerően szólt Verstappen tudásáról, de kiemelte, hogy a holland olykor átlépi a határokat:
„Néha voltak pillanatok, amikor átlépte a határt. De mindannyian elvárjuk a kemény versenyzést, és nem hiszem, hogy bárkit is találsz a rajtrácson, aki ellen könnyű versenyezni” – mondta az ausztrál, aki a dicséretekkel sem fukarkodott: „A tehetsége viszont tagadhatatlan, nagyon megérdemli az idei bajnoki címet, és remélhetőleg erősen tudunk majd kezdeni jövőre, s a kezdetektől fogva kihívást tudunk állítani elé.”
Nem mellesleg Max Verstappen lett a szezon legidegesebb versenyzője a Formula Podcast stábja szerint, részleteket ide kattintva találhatnak olvasóink.
Kik voltak 2024 legjobb nem F1-es pilótái?
Autósport évkönyv című szezonösszefoglaló kiadványunkban minden évben megszavazzuk, kik nyújtották az adott idényben a legjobb teljesítményt – természetesen több F1-es pilóta szerepel a ranglista élmezőnyében, de érdemes a száguldó cirkuszon túlra is tekinteni.
Ide kattintva elérhető összefoglalónkban bemutatjuk, kik végeztek a legelőkelőbb helyen az F1-en kívüli versenyzők közül – az IndyCar, az endurance-, a rali- és a tereprali-világbajnokság versenyzői közül kerültek ki a legjobbak.
Albon és Piastri az F1 2024-es előzéskirályai
Karácsony másnapján a legszebb előzésekkel folytattuk a Formula.hu hagyományos év végi szezonértékelő sorozatát. Bár Oscar Piastri volt az egyetlen, akinek két manővere is sokaknál előkerült, az ausztrál bakui és monzai megmozdulása együttesen sem tudta felülmúlni az év előzésének választott parádés megmozdulást. A válogatás ide kattintva tekinthető meg.