Verstappen Hamilton előtt a Forbes kereseti listáján
https://formula.hu/parc-ferme/37919
Közzétette a legjobban kereső sportolók listáját a Forbes. A lap a tavaly májustól idén májusig tartó 12 hónapos időszakot vizsgálta, e szerint pedig Max Verstappen lett a legtöbbet kereső Formula-1-es versenyző. A Forbes szerint a regnáló világbajnok ez idő alatt 81 millió dollárt keresett, ebből 76 millió származott a Red Bull-os szerződéséből, és 5 millió az egyéb pályán kívüli tevékenységeiből. Ezzel Verstappen a lista 17. helyet kaparintotta meg, így négy pozícióval előzi a hétszeres F1-es világbajnok Lewis Hamiltont, aki 21. lett. A Mercedes britjének bevétele 69 millió dollár volt az előző 12 hónapban, viszont ő ebből 12 milliót keresett a pályán kívüli szerződéseivel, és „csak” 57 milliót kapott a csapatától. A Forbes-listát amúgy a labdarúgó Cristiano Ronaldo vezeti 260 millió dolláros bevétellel.
Kilenc éve ezen a napon: Alonso utolsó (?) F1-es győzelme
https://formula.hu/parc-ferme/32324
2013. május 12-én rendezték a Spanyol Nagydíjat, amely a mai napig Fernando Alonso utolsó F1-es győzelmének számít. A Ferrari spanyolja az ötödik helyről rajtolva, szép manővereket bemutatva tudott nyerni Kimi Raikkönen és csapattársa, Felipe Massa előtt. A futam összefoglalója ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!
fotó: dppi
Tovább gyorsulhat Barcelonára a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/32323
A holland De Telegraaf szerint tovább zajlik a súlycsökkentés a Red Bullnál, a szezon elején még felesleges kilókkal küzdő autót folyamatosan fogyasztja a csapat. Ehhez csatlakozott most dr. Helmut Marko, a csapat főtanácsadója is, aki az F1-Insidernek elárulta: Barcelonában ezt a projektet befejezik, így ott még az eddiginél is gyorsabbak lehetnek.
"Megérkeznek az új alkatrészeink, amelyekkel végre elérjuk az ideális súlyt az autóval. Eddig elég messze voltunk a 798 kilogrammos határtól" - mondta Marko. A De Telegraaf szerint egyébként három-öt kilogrammot sikerült még leferagni az autó súlyából, a Red Bull pedig ezzel válaszolhat Mattia Binotto Ferrari-főnök azon kijelentésére, hogy nekik nincs pénzük a költségsapka alatt a folyamatos fejlesztésre, előbb-utóbb a Red Bullnak is meg kell állnia...
fotó: dppi
„Gokarttal még elmenne, de F1-essel…” – nem szerették meg a versenyzők Miami sikánját
https://formula.hu/parc-ferme/32322
A versenynaptár legújabb pályájának legtöbbet kifogásolt pontja a 14-15-ös kanyarkombináció volt (ahol Carlos Sainz és Esteban Ocon is balesetezett). A pilóták nem zárták szívükbe a sikánt, ahogy a dobogósok sajtótájékoztatóján feltett körkérdésre kapott válaszokból is kiderül:
Carlos Sainz: „Az autók jelenlegi generációjával, melyek nehezek és szélesek, olyan érzés, hogy szerencse kell, hogy be tudjuk venni ezt a sikánt. Néha furcsa szögben fordulunk és nagyot pattog az autó. Egyszerűen természetellenes kanyar.”
Max Verstappen: „Gokartban egész jó sikán lenne, de nem egy F1-es autóval. Túl hosszú, túl széles, túl merev és rettentő nehéz, az a kis rázókő nem erre való.”
Carlos Sainz: „Nekem igazából tetszett a sikán, de ha az akció a cél, akkor valami jobbat kell kitalálni, mert követni nem könnyű azon a szakaszon.”
Már most megnyitották a Spanyol Nagydíjat – Sainz jelenlétében
https://formula.hu/parc-ferme/32317
Bár a nagydíjhétvége csak május 20-22-re esik, már ezen a héten megtartották a verseny nyitórendezvényét, ami a gyakorlatban két sajtótájékoztatót takart: egyet szerdán a barcelonai Tibidabo hegyen, csodás panoráma előtt, egyet csütörtökön Madridban, ahol Carlos Sainz is megjelent.
Testvérpár vezeti a TCR világ- és Európa-kupát
https://formula.hu/parc-ferme/32316
Kiválóan kezdték a Girolami fivérek 2022-es szezonjukat. A Münnich Motorsport argentinja, Nestor Girolami hétvégén az első futamot nyerte Pauban, összesítésben pedig 49 pontot szerzett, amellyel a WTCR-tabella első helyén áll csapattársa, a 42 pontos Esteban Guerrieri előtt.
A TCR Europe szezonja egy héttel korábban, Portimaóban startolt. A Comtoyou PSS Racing Audiját vezető Franco Girolami a második futamon győzedelmeskedett, 68 pontot szerzett a hétvégén, míg a második legeredményesebb Jack Young 59 egységet. Így jelenleg az argentin testvérek állnak a bajnoki vezető pozícióban mindkét szériában – a TouringCarTimes szakoldal szerint még sosem fordult elő, hogy két nagy túraautós szériában testvérek vezessék a bajnokságot.
A lapnak Franco Girolami elmondta, szerinte Nestor, Nestor szerint viszont ő a gyorsabb. Számos versenyen indultak már együtt, a különbség pedig sosem volt egy-két tizednél nagyobb: a kisebb Girolami vágya, hogy a WTCR-ben is összemérhessék tudásukat.
Az egyenesekben nyerheti meg a bajnokságot a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/32313
Az egyenesbeli tempót látja eddig döntő faktornak a világbajnoki csatában Martin Brundle: a Sky Sports F1-es szakértője szerint ez a terület az, amelyen eldőlhet a vb-cím, hanem válaszol a Ferrari.
"Charles Leclerc és a Ferrari kombinációja Miamiban is a leggyorsabb volt egy körön és elégnek bizonyult ahhoz, hogy megszerezze a pole-pozíciót. Viszont ismét nem volt válaszuk a Red Bull bámulatos egyenesbeli tempójára DRS-sel és anélkül sem. Hacsak nem tudják megoldani ezt a problémák kevesebb légellenállással nagy sebességnél, akkor ezzel fogja megnyerni a világbajnoki címet a Red Bull. Leclerc éretten vezetett, de most nem tudott visszatámadni, ahogy Bahreinben tette korábban, Verstappen és Perez pedig a komfortzónán belül vezethetett, kímélhették a gumikat a kanyarokban, mert tudták, hogy az egyenesben kockázat nélkül behozzák majd az időt" - mondta Brundle.
fotó: dppi
Alig támogatják, két év múlva mégis jönne az Andretti–Renault
https://formula.hu/parc-ferme/32314
A Miami Nagydíjat a helyszínen végigkövető Mészáros Sándor nem csupán a pályán zajló eseményekkel foglalkozott Floridában, hanem megpróbálta a lehető legtöbb információt begyűjteni az esetlegesen érkező új amerikai alakulatról. Hogy mit tudott meg a paddockban, kiderül a Formula Podcast legújabb adásából, 39:27-től.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Podcast, MotoGP, Rali, Retro, Aréna, Girls, Insta: itt még többet találsz a Formula tematikus tartalmaiból
https://formula.hu/parc-ferme/32312
A Formula.hu több mint 150 ezer kedvelővel rendelkező Facebook-oldalát már sokan ismerik olvasóink közül, aki viszont a közösségi oldalon járva-kelve sohasem akar lemaradni az aktualitásokról, annak ajánljuk figyelmébe a Formula alá tartozó tematikus csoportjainkat is, ahol családiasabb körben beszélhetjük ki a témákat, és akár a tagok is megoszthatnak újabb tartalmakat.
Formula Aréna - Egy helyen csak a nap legfontosabb Formula-1-es és autósportos hírei, amiket biztosan nem fog elrejteni a titokzatos algoritmus.
Formula Podcast - A már lassan két éve futó podcastadásunk Facebook-csoportja, még több háttérinformációval és exkluzív tartalommal.
Formula MotoGP - A motorversenyzés igazi szerelmeseinek a weboldal tartalmánál is mélyebb részletességgel.
Formula Retro - Évfordulók, visszaemlékezések a Formula-1 több mint 70 és az autóversenyzés több mint 100 éves történelméből.
Formula Girls - A csinos járművek és a csintalan hölgyek kéz a kézben járnak - ez ideális szemlegeltető terep mindkettőhöz!
Formula Instagram - A legjobb képek a motorsport világából, exkluzív tartalmakkal!
Formula.hu Rali - Legújabb csoportunk! Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához!
Schumacher öklelése, Oconék balesetei – a legjobb onboard felvételek Miamiból
https://formula.hu/parc-ferme/32311
Természetesen az újonnan debütált nagydíjhétvége legjobb belső kamerás felvételeiből sem maradhatott el az összeállítás, a készítőknek pedig ismét volt miből válogatni csaták és balesetek terén egyaránt – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Barcelonában bemutatkozik a másik F1-es versenyigazgató
https://formula.hu/parc-ferme/32310
Miután Michael Masit leváltották a versenyigazgatói posztból a tavalyi szezonzárón történteket követően, az FIA úgy határozott, hogy két személyt bíz meg a feladattal a 2022-es idénytől kezdődően. Az első öt futamán egyaránt Niels Wittich töltötte be ezt a pozíciót, a Motorsport.com információi szerint azonban a soron következő Spanyol Nagydíjon Eduardo Freitas is bemutatkozik ebben a szerepben.
A főként a WEC-ből ismert szakember a tervek szerint Barcelonában és Monacóban is versenyigazgató lesz, míg Wittich ezen a két helyszínen helyettes szerepkört fog betölteni (az FIA terve eleve az, hogy a két szakember egy csapatot alkotva dolgozzon, csak Freitasnak sokszor adódik kötelessége az Endurance-vb-n – ahogy ez lesz majd a helyzet a júniusi Azerbajdzsáni Nagydíj esetén is, amely a Le Mans-i 24 órással ütközik).
Mini Miamiban is Verstappen nyert
https://formula.hu/parc-ferme/32307
Megérkezett az első Miami Nagydíj Mini-összefoglalója.
22 éves lett a mezőny 22-ese
https://formula.hu/parc-ferme/32309
Ma ünnepli születésnapját a Formula-1-es mezőny legfiatalabb tagja, Yuki Tsunoda. Csapata, az AlphaTauri manga stílusú poszttal köszöntötte a japánt.
happy birthday @yukitsunoda07!!
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) May 11, 2022
our number 22 turns 22 today! pic.twitter.com/Uue2tcs0zs
Újra meztelenkedett Valtteri Bottas
https://formula.hu/parc-ferme/32308
A Miami Nagydíj után az Alfa Romeo finnje a coloradói Aspenbe utazott, ahol megmártózott egy hegyi patakban – úgy, ahogyan világra jött, nem első alkalommal mutatva meg a nagyközönségnek pucér hátsó felét. Akit a korhatár nélküli verzió is érdekel, a versenyző Instragramján csodálhatja meg.
Két autó is nemzeti színekbe borul az Indy 500-on
https://formula.hu/parc-ferme/32306
Az amerikai zászlót festik fel az AJ Foyt Racing 11-es számú versenygépére a legendás versenyen, melyet JR Hildebrand vezethet majd. Ennek oka, hogy a csapat jótékonykodni szeretne régi partnerükkel, az ABC Supplyvel közösen, ezért a Homes For Our Troops nevű non-profit alapítvány segítségével május 21-30 között várják az adományokat, melyeket a szolgálat közben megsérült veteránok számára ajánlanak majd fel. A céljuk, hogy a kampány időszaka alatt gyűjtsenek legalább egymillió dollárt.
(1/2) The wait is over! Check out the No. 11 #ABCSupply @teamChevy specially designed for @HomesForOurTrps that will be driven by @jrhildebrand in the 106th Running of the #Indy500#HFOT | #VeteranSupport | #HomesForOurTroops pic.twitter.com/mS2zYKOZeF
— AJ Foyt Racing (@AJFoytRacing) May 9, 2022
Nem ők az egyetlenek viszont, akik nemzeti színt visznek egy autóra. Rinus VeeKay 21-es számú gépét ugyanis az Ed Carpenter Racing szinte teljesen narancssárgára festi, valamint a holland zászló is megtalálható lesz majd rajra. VeeKay holland származású, a fiatal pilóta pedig a BitNile Holdings támogatását élvezheti, így ő határozhatta meg a dizájn alapvető elemeit.
[NEWS] ECR’s Bitcoin Racing Team Will Be Powered By @BitNile in the 2022 #Indy500; @RinusVeeKay Will Compete in the No. 21 Bitcoin Racing Team Powered by BitNile Chevrolet in the 106th Runninghttps://t.co/puAjmkBnFf#Bitcoin @ToddAultIII pic.twitter.com/pY85JixptP
— Ed Carpenter Racing (@ECRIndy) May 10, 2022
Charles Leclerc már a Török Nagydíj óta kiváló formában van
https://formula.hu/parc-ferme/32303
A tavalyi török futam óta elképesztően stabil teljesítményt nyújt a Ferrari monacói pilótája. Leclerc a Miamiban elért második helyével már zsinórban a 12. olyan versenyét teljesítette, melyen a pontszerzők között zárt. A 2021-es év utolsó szakaszában a negyedik hely volt a legjobb eredménye, idén viszont mindössze egyszer fordult elő, hogy nem az első vagy a második pozícióban fejezte be az adott futamot.
Consistency is #essereFerrari #MiamiGP pic.twitter.com/Sd8Dgb8gTe
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 9, 2022
Versenyző licenszet sem váltott ki eredetileg az idei évre Nagy Dani
https://formula.hu/parc-ferme/32304
Az Autósport és Formula Magazin stúdióvendége két nappal a WTCR pau-i szezonnyitója után Nagy Dániel volt, aki bevallotta: 2022-ben nem tervezett egyetlen szériában sem versenyezni, gyakorlatilag minden előzmény nélkül érte Zengő Zoltán felkésére a WTCR teljes szezonjára röviddel az első verseny előtt. Ennek az ajánlatnak nem tudott nemet mondani – a megállapodás nyélbe ütésétől alig tíz napja volt az első versenyig, hogy a versenyzői engedélytől a versenycipőig mindent elintézzen, majd egyetlen tesztkör nélkül üljön be a versenyhétvégén a Zengő Cuprába. A teljes beszélgetést az AFM júniusi adásában mutatjuk meg a Spíler TV-n.
Az FIA elkerülné a Le Mans és az F1 ütközését
https://formula.hu/parc-ferme/32305
A múltban már több alkalommal is előfordult, hogy ugyanazon a hétvégén rendezték meg a WEC kiemelt eseményét, a Le-Mans-i 24 órást, és a Formula-1 egyik versenyét, ám a Nemzetközi Automobil Szövetség elejét venné ennek a jövőben. Erről nemrégiben az elnökhelyettes, Robert Reid beszélt a Motorsportnak, aki elárulta, különösen jövőre szeretnének változást elérni, mivel akkor lesz a legendás hosszútávú verseny 100. születésnapja.
„Ez egy jó lehetőség számunkra, hogy azt mondjuk, jövőre ne legyen ütközés, és ennek normává kellene válnia. Támogatnám, hogy ne legyen összecsapás, általában, és konkrétan a jövőre nézve is. A WEC úgy működik, ahogy az összes bajnokság az F1 kivételével, ahol a promóter tesz javaslatot a naptárra, és az FIA-n múlik, hogy elfogadja-e vagy sem. A Formula-1 kicsit más, mert nagyjából ők döntik el, hogy milyen legyen a naptár” – mondta Reid.
Így készült az Alpine különleges festése Miamiban
https://formula.hu/parc-ferme/32302
Egyedi dizájnt kaptak az Alpine keréktárcsái, melyek az idei szabályokkal együtt tértek vissza az F1-be. A francia alakulat Miamiban nagyszerűen hasznosította ezt a felületet, mivel a helyszínre jellemző színekkel és elemekkel díszítették fel. Az alábbi videón magát a munkafolyamatot láthatjuk.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Még a leggyorsabb kerékcserét is a Red Bull produkálta Miamiban
https://formula.hu/parc-ferme/32301
Sőt, a top 3-ban kétszer is feltűntek az energiaitalosok: Sergio Perez kiállásával 2,33 másodperc alatt végeztek a szerelők, de Max Verstappen cseréje is csak 2,49 másodpercig tartott. Kettejük közé az Aston Martin férkőzött be Lance Stroll szervizelésével. A Red Bull ezzel második elsőségét gyűjtötte be ezen a téren, ezzel második helyen állnak a háromszor leggyorsabbnak bizonyuló McLaren mögött. Íme, a leggyorsabb három kerékcsere a Miami Nagydíjról:
Nem lesz újra WTCC a WTCR-ből
https://formula.hu/parc-ferme/32300
A túraautózás nemzetközi csúcssorozata 2017-ben versenyzett utoljára világbajnoki státuszban, 2018 óta a TCR-szabályrendszer szerint épített autók indulnak a WTCR névre keresztelt szériában, amelyben viszont nincs hivatalos gyártói jelenlét, így a vb-státuszt sem kaphatja meg az FIA-tól (emiatt hivatalosan Michelisz Norbert is „csak” világkupagyőztesnek számít). Úgy tűnik, ez nem is fog változni a közeljövőben, Alan Gow, az FIA túraautós bizottságának vezetője szerint ugyanis a TCR-modelleket építő gyártók nem akarnak konstruktőri értékelést, megfelel nekik a jelenlegi ügyfélalapú géposztály és versenyzés:
„Nem akarják a konstruktőrök, hogy hivatalos gyártói bajnokságként élesszük fel a WTCC-t. A gyártók elég egyértelműen kijelentették, hogy azt szeretnék, ha a TCR-kategória ügyfélalapú versenyzés maradna. Évek óta ez a hozzáállás: gyártóként kezdték, majd egyre inkább az ügyfélcsapatok felé tendáltak, hasonlóan a GT3-hoz. Ügyfélprogramként akarnak megmaradni, s ez az FIA részéről, részünkről is rendben van” – idézi Gow szavait a TouringCarTimes.com szaklap. A szakvezető hozzátette: nem aggódik a széria jövője miatt az elektromos irányba elmozdulás ellenére sem – már csak azért sem, mivel a WTCR-ben is hibrid erőforrásokat vezetnek be 2023-ban.