Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. december 1. csütörtök
F1

Így választott rajtszámot magának Piastri

A McLarennél debütáló ausztrál tehetség mondta el, hogyan is ragadt hozzá a 81-es szám, amivel az F1-ben is indulni fog – pedig az első versenyét még egy másik rajtszámmal teljesítette.

Néhány hete lezárult az Oscar Piastri-ügy: a Formula-3 és a Formula-2 korábbi bajnoka a McLaren színeiben fog bemutatkozni 2023-ban a száguldó cirkuszban. A szemfülesek azt is kiszúrhatták, hogy az ausztrál tehetség az #OP81 hashtaget is használta a bejelentéssel kapcsolatos posztjában, ami arra utalt, hogy a 81-es rajtszámot fogja viselni a Formula-1-ben.

Piastri az Ausztrál Nagydíj hivatalos podcastműsorában beszélt arról, hogyan is kapcsolódott hozzá a 81-es szám, miközben a legelső gokartversenyén még egy másikkal indult:

piastri-alpine-teszt-2021-abudhabi



„Alapvetően amikor az első versenyemet teljesítettem, választanom kellett egy számot, s az autóboltnak, ahova bementem, csak egyesei voltak raktáron. Egy- vagy kétjegyű számnak kellett lennie, az 1-est pedig magától értetődő okok miatt nem választhattam. Szóval igazán a 11-es számmal indultam az első néhány versenyemen.”

„Azt hiszem, a Victoria állambeli bajnokságba léptünk be, ahol valaki már ment a 11-essel. Szóval nem is tudom, mi inspirált arra, hogy a 81-est válasszam, de akkor az egyik egyest nyolcasra cseréltem, s ez mostanáig velem maradt” – fogalmazott Piastri.

Az ausztrál a gokartos karrierje után a brit Formula-4-ben és a Formula Renault Northern European Cupban is a 81-est használta, az F3-ban és az F2-ben azonban a csapatok előző évi sorrendje alapján osztják ki a számokat (ahogy ez 2014 előtt a Formula-1-ben is történt sokáig), így ott rendre más rajtszámmal versenyzett. Érdekesség, hogy amikor tavaly Abu Dhabiban Alpine-t tesztelt, ott pedig 36-os szerepelt az autóján (lásd a képen).

81-es rajtszámú autót nagyon régen láthattunk az F1-es világbajnokságon: legutóbb az 1957-es indianapolisi 500 mérföldesen viselte Tony Benadies. Ha pedig a királykategória első évtizedében a naptárhoz tartozó Indy 500-akat nem számítjuk, akkor egyetlen nagydíjon használták a 81-est: Maurice Trintignant az 1951-es nürburgringi Német Nagydíjon.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: