DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 13. vasárnap

„Szinte emberfeletti, amire képes” – Horner az egekig magasztalta Verstappent

Max Verstappen idei negyedik győzelmét aratta öt futam alatt az F1-es Kínai Nagydíjon: a hollandot a két SC-fázis sem ingatta meg, csupán az első kerékcsere idején engedte ki ideiglenesen a kezéből a vezetést. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nem is győzte dicsérni a negyedik vb-címe felé menetelő pilótáját:

„Fantasztikus formában volt egész hétvégén. Kiemelkedő volt a csapat: sprintgyőzelem, pole-pozíció, az első rajtsor kisajátítása a versenyre, aztán első és harmadik hely a futamon. Úgy érzem, kicsit balszerencsések voltunk a biztonsági autóval, de ez van. Max egy másik bolygón van, fantasztikus a formája. Változik ugyan pályáról pályára, de teljesen egybeforrt a géppel. Elképesztően érzi az autót, a körülményeket. Megvan az önbizalma, érti a gumikat, hogy mi kell ahhoz, hogy nyomja és mi ahhoz, hogy óvja őket. Hihetetlen versenyzői agya van. Szinte emberfeletti, amire képes. Megtiszteltetés vele dolgozni, történelmet ír.”

A harmadik helyen befutó Sergio Perez kapcsán Horner elmondta: rosszul jött ki a biztonsági autós fázis, a második kerékcseréje után Lando Norris és Charles Leclerc mögé került, és mire áthámozta magát a Ferrarin, már nem volt a legjobb állapotban a gumija, így nem tudta levadászni a McLarent – viszont így is erősnek értékelte a mexikói hétvégéjét a Red Bull-vezér.

f1-verstappen-kina-redbull-win

Tüsszentő Perez, megvaduló Russell: így szólt a csapatrádió a Magyar Nagydíjon

A hungaroringi F1-es hétvége legjobb rádióüzeneteiből válogatott az F1, a videó ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf1_27

Mókás animáció készült a Ferrari stratégiájából

A Hungaroringen is balul sültek el a dolgok a Ferrari szempontjából. Ezúttal a stratégián ment el a verseny, a maranellóiak hibájából pedig több mém is született. Az egyik legjobbat a méltán népszerű Lollipopman nevű oldal készítette, mely általában egészen vicces animációkat készít az F1 körüli történésekből. A videó magáért beszél.

„Undorító!” – Verstappen elítélte a mercedeses ruházatot égető szurkolókat

A Magyar Nagydíj hétvégéjén olyan felvételek keringtek a közösségi médiában, melyeken az volt látható, ahogy Max Verstappen-szurkolók egy csoportja mercedeses ruházati elemeket égettek. Amikor erről kérdezték a futamot megnyerő Verstappent a verseny utáni sajtótájékoztatón a Formula.hu jelenlétében, határozottan elítélte az ilyen viselkedést: „Ez természetesen elfogadhatatlan. Határozottan nem értek egyet velük, mert ez egyszerűen undorító. Összességében szerintem a rajongók nagy része a futam során és a dobogón is minden versenyzőt éltetett. Ennek szerintem így is kell lennie. A ruházat égetéséről készült videó? Szerintem undító.”

Az utóbbi hetekben egyébként egyre többször került fókuszba a szurkolók viselkedése a Formula-1-es nagydíjhétvégéken: ez odáig vezetett, hogy szombaton az F1 egy új kampányt is indított, melynek bejelentő videójában a versenyzők egységesen azt üzenték, hogy akik nem tudnak tiszteletteljesen viselkedni, azokat nem tekintik a rajongóiknak.

Kiderült, miért esett ki Bottas

Egyetlen versenyző nem ért célba a vasárnapi Magyar Nagydíjon: Valtteri Bottas néhány körrel a vége előtt kényszerült félreállni. Az Alfa Romeo közleményében Frederic Vasseur csapatfőnök elárulta: az üzemanyagrendszer hibája vezetett a finn kieséséhez.

Ez csak betetézte az istálló ígéretesen induló, de rosszul alakuló napját, hiszen mind Bottas, mind Guanyu Zhou rengeteg pozíciót bukott a startnál, ami Vasseur elmondása szerint eleve rányomta a bélyegét mindkettejük futamára. Bottas egyébként egy ideig visszazárkózott a top 10-be, de végül sem ő, sem Zhou nem szerzett pontot a Hungaroringen. A finn elmondta, hogy javítaniuk kell a megbízhatósági problémáikon, hiszen a mostani meghibásodás még fájdalmasabb lehetett volna, ha erős pontszerző helyen éri őket.

bottas-dppi-f1-hun

fotó: DPPI

NASCAR: Tyler Reddick először nyert Indianapolisban

Indianapolis épített pályás verzióján indult legutóbb a NASCAR Cup Series mezőnye, ahol a korábbi F1-es pilóta, Danyiil Kvyat is bemutatkozhatott a Team Hezeberg színeiben indult, ám az első próbálkozás nem sikerült valami túl jól, mivel technikai gondok miatt nem tudta befejezni a versenyt. A rajtnál a későbbi győztes, Reddick várhatta az élről a zöld zászlót, míg mellőle Austin Cindric indulhatott. Az első szakaszt végül a mögöttük helyet foglaló Chase Briscoe húzta be, míg a második etapban Christopher Bellt intették le elsőként. A folytatásban a futam az idény eddigi legőrültebb jeleneteit hozta, ezek közül pedig Kyle Larson, és Ty Dillion találkozása volt a legijesztőbb.

Az 1-es kanyar féktávján a címvédő autója nem akart megállni, így ebből egy hatalmas ütközés lett, de szerencsére senki sem sérült meg, ahogyan Joey Logano, és Chris Buescher sem, miután egy másik alkalommal kigyulladt az autójuk. A verseny végén a hosszabbítás döntött, ám itt sem mentek simán a dolgok. A zöldet a második helyről váró AJ Allmendinger közel került a kiszáradáshoz, mivel a hűtőmellénye, és a sisakhűtése is megadta magát, a legvégére pedig az innivalója is elfogyott, majd az újraindításnál Ross Chastain követett el egy nagy hibát. A Trackhouse Racing pilótája levágta a pályát, majd a kerülőúton keresztül az első helyre tért vissza. Bár hatalmas csatát vívott a győzelemért, végül megbüntették, a kockás zászlót pedig ezzel együtt is Reddick látta meg elsőként, aki ezzel pályafutása második sikerét aratta a szériában. Mögötte Austin Cindric, Harrison Burton, Todd Gillilan, valamint Bubba Wallace zárták a legjobb ötöt, melyben így három olyan pilóta is szerepelt, akik idén először futnak teljes szezont a Cup Seriesben.

Egyszer már készült közös fotó Alonsóról és Strollról csapattársakként

2023-ban Fernando Alonso és Lance Stroll alkotja az Aston Martin párosát – ennek apropójából előbányásztunk egy régi, 2010-ben készült fotót. Akkor Fernando Alonso még a Ferrari pilótája volt, a 12 éves Lance pedig éppen bekerült az istálló versenyzői akadémiájába.

Sőt mi több: a közös fotón az a Felipe Massa szerepelt, aki akkoriban Alonso csapattársa volt, 2017-ben pedig az F1-es újonc Stroll oldalán versenyzett a Williamsnél.

Alpine: Fernando mindig is a családunk része marad

Hétfő délelőtt jelentette be nem kis meglepetésre az Aston Martin, hogy többéves szerződést kötöttek Fernando Alonsóval, aki így a várakozások ellenére elhagyja két év után az Alpine-t. A hírre aztán a francia alakulat is reagált, amellyel annak idején még Renault-ként mindkét vb-címét nyerte a spanyol: „A legjobbakat kívánjuk Fernandónak a jövőt illetően a Formula-1-ben. Fernando mindig a része volt és mindig is a része lesz a Renault és az Alpine családjának, büszkék vagyunk rá és megtiszteltetésnek érezzük, hogy olyan sok közös pillanatot élhettünk át együtt a pályán. Várjuk a 2022-es szezon hátralévő részét, amikor Fernando még kékben fog szerepelni, és az utolsó novemberi körig a maximumot fogjuk nyújtani. A csapat a maga idejében be fogja jelenteni a 2023-as felállását” – írták a közösségi oldalaikon.

Alonso az Instagramon válaszolt is: „Köszönöm, csapat. Micsoda lenyűgöző utazás volt együtt! Mindent bele fogok adni és kiélvezem a szezon összes pillanatát. Maximális erőbedobás a végéig! Allez Alpine” – írta a versenyző. Az Alpine tehát később jelenti be, ki lesz Esteban Ocon új társa, de minden bizonnyal Oscar Piastrinak adnak majd lehetőséget 2023-ban.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

BWT Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Még a dobogósok is nevettek a Ferrari taktikáján – videó

Néhány futam óta visszatért az F1-es közvetítésekbe a dobogós ceremóniákat megelőző „lihegő”, ahol az első három helyezett várakozás közben beszélgethet és visszanézheti a futam legfontosabb történéseit. A Magyar Nagydíj után is ez történt, Lewis Hamilton pedig egy ponton hitetlenkedve kérdezett rá, hogy a Ferrarik tényleg a kemény abroncsokon voltak-e a verseny bizonyos fázisában, miközben már előtte jóval hamarabb kiderült – többek között az Alpine-ok révén –, hogy azok egyáltalán nem működnek. Max Verstappen és George Russell is félig nevetve válaszolt, hogy „igen”. Charles Leclerc nem kis részben ennek a stratégiai húzásnak köszönhetően esett vissza az elsőről a hatodik helyre.

Így foglalta össze egyetlen mondatban Magyar Nagydíját a Ferrari

„A Magyar Nagydíj eredményei. Carlos Sainz: 4. hely. Charles Lelerc: 6. hely. Nem ezt a versenyt akarjuk” – olvasható a Ferrari Twitter-posztjában. Ezt nehéz lenne vitatni

Hamilton: Verstappen felzárkózása mindent elmond – az autójáról

Max Verstappen pályafutása egyik legnagyobb sikerének kiáltották ki a 2022-es Magyar Nagydíj megnyerését – a holland az ötödik rajtsorból felzárkózva, egy megforgással együtt aratott nyolc másodperc különbségű futamgyőzelmet. A mögötte másodikként végző Lewis Hamilton azonban nincs annyira lenyűgözve:

„Nézzük meg Max versenyét. A tizedik helyről rajtolt, megforgott, és így is megnyerte a futamot. Ez igazából mindent elmond az autójáról” – bökött oda Verstappennek Hamilton a nagydíj utáni hivatalos sajtótájékoztatón, melyen a Formula.hu is részt vett.

Videó: Így nyerte meg a Magyar Nagydíjat a 10. helyről induló Verstappen

Kiélezett, fordulatos és az eső lógó lába miatt az utolsó pillanatokig izgalmas versenyt hozott a 2022-es Magyar Nagydíj. A képre kattintva megnézhetitek, miként húzta be a megforgó Verstappen a nyári szünet előtti utolsó futamot és hogyan rontotta el a Ferrari mindkét pilótája versenyét.

Nem volt egyszerű követni, ki milyen stratégián van a Magyar Nagydíjon

Az esőgumik végül nem játszottak szerepet a Magyar Nagydíjon, a száraz pályás abroncsoknak azonban mindenféle kombinációját láthattuk a versenytáv során, a 20 versenyző összesen 42 alkalommal cserélt kereket. A mezőny egy része lágyon kezdett, majd kétszer közepes keveréket tett fel: ezzel a stratégiával nyert a 10. helyről Max Verstappen. Mások közepest használtak a rajtnál és a középső etap során, majd lágyat a végén – ez a stratégia második helyet ért Lewis Hamiltonnak, Carlos Sainz azonban a dobogót is elbukta miatta, mivel a kelleténél korábban tette fel a piros jelölésű lágyakat.

Rossz döntésnek bizonyult azonban két közepes után keményt választani, ahogyan a Ferrari tette Charles Leclerc esetében – olyannyira, hogy a két kiállásból végül három kerékcsere lett, de a lágy gumis utolsó etap sem mentette meg a monacóit. Egyetlen csapat, az Alpine egy kiállással, közepes-kemény sorrenddel abszolválta a futamot, ami kettős pontszerzést ért.

Bejelentették, hol nézhetjük 2025-ig a Formula-1-et

Szerződéshosszabbítás történt a Formula-1 hazai közvetítési jogait illetően a Magyar Nagydíj hétvégéjén, jelentette be vasárnap, a verseny napján Papp Dániel, az MTVA vezérigazgatója a Hungaroringen. Az új kontraktus értelmében a 2025-ös szezon végéig biztosan a közmédia kezében maradnak a Formula-1-es közvetítési jogok Magyarországon, ami továbbra is magában foglalja a szabadedzések, az időmérő edzések, a sprintfutamok és a versenyek közvetítését is.

 

Alonso nem értette, ki szerezte meg a pole-t

A Magyar Nagydíj időmérőjén hatodik rajtpozíciót kiharcoló Fernando Alonso bevallotta, nem értette, ki nyerte meg a kvalifikációt. Csak a bokszba visszatérve jött rá, hogy George Russell nevét mondták a csapatrádióban.

„Csak most derült ki számomra, mert a rádióban nem értettem, ki van a pole-pozícióban. Meglepődtem, de tény, hogy örülök neki. Kicsit váratlan, hiszen a Ferrari és Max erősnek tűnt, a Mercedes pedig kicsit szenvedett” – mondta a Hungaroringen a riportereknek Alonso.

Az Alpine pilótája előzetesen még arra számított, hogy a két Mercedes előtt végezhet: „Azt gondoltuk, hogy előttük lehetünk, és igaz, hogy Lewist meg is előztük. Szóval nagy kört kellett futnia, hogy a pole-pozícióba kerüljön, várom, hogy visszanézzem.”

A bokszutcából kezdi a Magyar Nagydíjat Gasly

Mindössze a 19. rajthelyre kvalifikált, hozzá mérten rendkívül gyenge pozícióba a vasárnapi futamra Pierre Gasly. A francia versenyző 13. idővel továbbjutott volna a Q2-be, eredményét azonban törölték, ezért esett ki már az első fázisban.

A gyenge rajtpozíció miatt az AlphaTauri úgy döntött, teljes motorcserét hajt végre a #10-es számú autón. Büntetésként Gasly a bokszutcából startol, Nicholas Latifi lép előre egyetlen helyezést a rajtrácson.

A teljes motorcseréért normál esetben rajtrács végi büntetés járna, a The Race információi szerint azonban az AlphaTauri a technikai delegált engedélye nélkül hajtotta végre a cseréket, ezért kezdhet csak a bokszutcából.

F3: Nem járt himnusz a győzelemért a Hungaroringen

Nedves pályán kezdődött a Formula-3 főfutama a Hungaroringen, a pole-pozícióban Alexander Smolyarral. Az oroszt a rajt utáni első két kanyarban fenyegette csak a mögüle startoló Zane Maloney és Oliver Bearman, de rövidesen több másodperces előnyt épített ki, és végig uralma alatt tartotta a futamot.

Az MP Motorsport pilótája könnyedén megnyerte a futamot, melyet egy ponton 8 másodperccel is vezetett – az oroszokra vonatkozó szankciók értelmében azonban a himnusz nem szólt számára a dobogón idei első győzelme apropójára. A barbadosi Maloney első F3-as pódiumát szerezte a Hungaroringen, ezredekkel a célegyenesben támadó Bearman előtt védte meg a második helyezést.

A 24 körös futam végére maradt tűzijáték: a hajrára a pálya gyakorlatilag teljesen felszáradt, a táv utolsó harmadában a mezőny második feléből többen megkockáztatták a slick abroncsra váltást. A Williams-nevelésű Zak O’Sullivan húzta a legnagyobbat ezzel a taktikával: a 22. helyről startoló brit körönként 10 másodperces különbséggel kerülgette az elhasznált esőgumin levő ellenfeleket, és végül a negyedik helyen ért célba. Ugyancsak slickre váltott Juan Manuel Correa, aki O’Sullivant lekövetve a hatodik helyig zárkózott fel, Jak Crawford mögött ért célba.

A bajnokság élén 104 pontos előnnyel állt két francia, Isack Hadjar és Victor Martins, miután előbbi nullázott, utóbbi egyetlen egységet szerzett.

Videó: Ezzel a körrel szerezte első pole-ját Russell

George Russell is feliratkozott a Hungaroring elsőzői közé, miután szombaton nálunk szerezte meg karrierje első pole-pozícióját a Formula-1-ben. zzel a körrel utasította maga mögé a Ferrarikat a brit. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Ha lemaradtál a meglepetésekkel teli magyar időmérőről, itt pótolhatod a lényeget!

Eseménydús időmérőn van túl a Formula-1 mezőnye. A várt eső ugyan nem érkezett meg az időmérőre, vagy inkább nem tartott ki addig, hiszen a harmadik szabadedzést szakadó esőben rendezték, azonban ennek ellenére is felejthetetlen időmérőt láthattunk Mogyoródon. George Russell pályafutása első F1-es pole-ját szerezte, Sainz lenyomta Leclerc-t, a Red Bull pedig betlizett a kvalifikáción. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Jön a 37. F1-es Magyar Nagydíj versenynapja – itt a program

Következik a várva várt hungaroringi Formula-1-es futam, amelyet még megelőz majd az F2-es és az F3-asok főversenye, de ezen kívül lesz Formula-E és Superbike is – mutatjuk a vasárnapi menetrendet:

Vasárnap (július 31.)  
09:30 - 10:00 Formula-E, 3. szabadedzés  
10:05 Formula-3, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
11:00 Superbike, Superpole-futam (tv: Aréna4, élő)
11:35 Formula-2, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
11:40 - 12:55 Formula-E, 2. időmérő (tv: Eurosport 2, 15:00, felv.)
12:30 Supersport, 2. futam (tv: Eurosport 2 és Aréna4, élő)
14:00 Superbike, 2. futam (tv: Eurosport 2 és Aréna4, élő)
15:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)
16:00 Formula-E, 2. futam (tv: Eurosport 2, élő)

f1-hun-vas-program-dppi

Rosszul adminisztrált gumi miatt kapott pénzbírságot a Williams

Nem maradtunk utólagos vizsgálat nélkül az F1-es Magyar Nagydíj kvalifikációját követően: a felügyelők azt észlelték, hogy Alexander Albon olyan szett gumival gurult pályára a Q1-ben, amelyet az elektronikus rendszerben azt jelezték, hogy már visszaszolgáltatták a Pirelli számára (a hétvége előrehaladtával folyamatosan vissza kell adniuk a gumigyártónak az abroncsokat, így szűkül a felhasználható kerekek száma). Mint kiderült, az adminisztrációnál csúszhatott el valami a Williams részéről, rossz iktatószámot adtak meg a rendszerben, azaz Albon nem használt olyan gumit az időmérőn, amit már nem tehetett volna fel. Így a brit-thai versenyző elkerülte a rajtbüntetést, ám mivel a csapat ezzel is vétett a technikai szabályzat ellen, a stewardok 1000 eurós pénzbírságot szabtak ki rájuk.

albon-williams-hun-dppi