DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 11. péntek

150 ezer dollár körüli adomány gyűlt össze Bottas pucér naptárával

Mint arról mi is beszámoltunk, néhány hete Valtteri Bottas kiadta a Bott-Ass névre hallgató 2024-es naptárját, amelynek lapjain meztelenül láthatjuk a finn F1-es pilótát. Az Alfa Romeo versenyzője ezzel a Movember mozgalomhoz csatlakozott, ugyanis a naptár bevételeiből a prosztatarák elleni kutatást támogatja a többszörös futamgyőztes. Bottas most az Instagramon közölte: bár a pontos számokat még kalkulálják, nagyjából 150 ezer dollár körüli adománnyal tudnak beszállni a kutatásokba, amiért köszönetet mondott a naptárból vásárló rajongóinak.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

A Chelsea-től igazolt kommunikációs szakembert a McLaren

Hivatalos weboldalán jelentette be a McLaren, hogy leigazolta kommunikációs vezetőnek Steve Atkinst. A szakember jelenleg a Chelsea futballcsapatánál látja el ugyanezt a feladatot és december 1-jétől felel majd a wokingiak kommunikációjáért. Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója elmondta, hogy szerinte a kommunikáció korábban sosem volt még olyan fontos, mint most, főleg az ő terveikhez, így nagyon várja már, hogy munkába álljon. Atkins nemcsak az F1-es csapat ügyeit intézi majd, hanem a márkához kapcsolódó mind az öt istállóét is.

304853553_10160136232646413_5400099745212957025_n

fotó: McLaren

Tűz ütött ki egy Moto2-es csapat bokszában Motegiben

Bár a tájfunfenyegetést elkerülték (egyelőre), nem indult zökkenőmentesen a Japán Nagydíj hétvégéje a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye számára a Twin Ring Motegi versenypályán, ahova 2019 után először látogattak el a csapatok. Helyi idő szerint csütörtök este ugyanis tűz ütött ki a Moto2-es Marc VDS alakulat garázsában: a jelentések szerint az egyik motorindító fogott lángot. Az óriási füst az Aprilia és a Suzuki szomszédos bokszaiba is átterjedt, de szerencsére a pálya tűzoltói gyorsan beavatkoztak és megfékezték a tüzet. A Marc VDS a közösségi oldalán rövid közleményben jelezte, hogy senki sem sérült az incidensben – arról egyelőre nem tudni, mekkora kár keletkezhetett a felszerlésekben.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Rossi és Lorenzo emlékezetes csatájával hangolódik a MotoGP Japánra

A koronavírus okozta helyzet miatt 2019 óta nem járt a gyorsaságimotoros-világbajnokság Japánban, így érthetően izgatott mindenki, hogy hosszabb időt követően ismét Motegibe látogat a mezőny. Hangolódásképp a MotoGP Instagram-oldalára egy rövidke videó került fel, melyen Valentino Rossi és Jorge Lorenzo egyik emlékezetes csatáját elevenítik fel nekünk 2010-ból. A Yamaha versenyzői akkor a dobogó legalsó fokáért vívtak meg egymással, a harmadik hely pedig a doktoré lett, de mint az ismert, a feleknek még volt pár legendás harcuk egymás ellen az évek során, így ez csak egy kis szelete a közös történelmüknek.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés

Bejelentésre készül az Alfa Romeo

Azt még nem tudni, mi lesz a bejelentés tárgya, azt azonban már igen, hogy mikor számíthatunk rá. Az Alfa Romeo F1-es csapata hivatalos Instagram-oldalán tett közzé egy képet, melyen a „Valami közeleg” felirat olvasható, a leírásban pedig a következő áll: „Hamarosan bejelentés... maradjatok velünk” – írták a posztban, ahol egy szeptember 27-i dátum, illetőleg a #KeepMakingHistory, tehát az írjuk tovább a történelmet hashtag volt még olvasható. Hogy pontosan ez mire utal, arról semmilyen más konkrétum nem derült még ki egyelőre.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

@alfaromeoorlen által megosztott bejegyzés

Colton Herta a DTM-ben kaphatott volna lehetőséget

Bár komoly esély mutatkozott egy esetleges F1-es bemutatkozásra, végül meghiúsultak az amerikai versenyző és a Red Bull korábbi tervei. Miután Herta nem rendelkezett a Formula-1-es szuperlicenchez szükséges pontokkal, így végül az energiaitalosok letettek a szerződtetéséről. A Motorsport-Total úgy tudja, amennyiben nem gördültek volna akadályok a kapcsolat elé, abban az esetben a fiatal tehetség szabadkártyával indulhatott volna el a DTM következő ausztriai futamain szeptember 23 és 25. között egy Ferrari 488 GT3-al. Mivel a szériában Colton Herta nem tudott volna újabb licencpontokkal gazdagodni, így a beugrása vélhetőleg remek marketinglehetőséget nyújtott volna az osztrákok hazai versenyeire. A 22 esztendős pilótának nem ez lett volna az első szereplése egy GT-autóval, eddig hét alkalommal indult a BMW-vel az IMSA WeatherTech SportsCar Championship versenyein.

Pierre Gasly féltestvéreivel formulaautózott

Az AlphaTauri francia versenyzője az Instagram-oldalán osztott meg egy bejegyzést, melyben megmutatta, hogyan szórakozott bátyjaival egy formula-versenyautó volánja mögött.

Gasly a legfiatalabb négy féltestvére mellett, akik közül ketten (Nicolas és Cyril) édesanyja, valamint szintén ketten (Phillipe és Paul) pedig az édesapja előző házasságából születtek. A poszt szerint mind a négyüknek ez volt az első formulaautós tapasztalata.

Az egyszeres nagydíjgyőztes pilóta a posztban megemlékezett a gyerekkori közös nintendós Mario Kart játékokról, és arról, hogy most eljutottak az első ilyen élményig. Megköszönte nekik, hogy a kezdetek óta támogatják, és elmondta, mennyire hálás ezekért a közösen átélt pillanatokért.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

PIERRE GASLY

George Russell kemény edzéssel hangolódott Szingapúrra

2019 után ismét Szingapúr utcáin száguldhatnak majd a Formula-1-es pilóták, akiket a 23 kanyarból álló, 5,063 kilométer hosszú pálya eléggé megvisel majd, főként a helyszínen lévő hőmérséklet és páratartalom miatt, de az aszfaltcsík is jó néhány kihívást tartogat számukra. A versenyzők ilyenkor még keményebben készülnek az edzésmunkát tekintve, erre pedig jó példa az alábbi videó, melyet a Mercedes fiatal brit pilótája osztott meg közösségi oldalain.

A csapatfőnök szerint idén túl optimisták voltak az Aston Martinnál

Nagy reményekkel kezdték meg a 2022-es szezont Sebastian Vettel és Lance Stroll kettősével az Aston Martin csapatánál, ám közeledve az év vége felé 25 egységükkel csak a kilencedik helyet foglalják el a konstruktőrök között. Az istálló csapatfőnöke úgy érzi, túlságosan is magabiztosak voltak az idény kezdetét megelőzően és többet vállaltak, mint amire képesek. „Van egy kis struktúránk, ami néhány emberre támaszkodott, aztán jelentős pénzt fektettek bele, és nagyon gyorsan növekszünk. Azonban ha ilyen gyors a növekedés, akkor az egész struktúra nem tud annyira gyorsan alkalmazkodni. Általában csökken a hatékonyság, ha túl gyorsan növekszünk, és itt is ez történt. Az autó koncepciója, amelyet választottunk egy olyan irány volt, amiben végső soron nagyon nagy aerodinamikai potenciál rejlett, de a pattogás miatt ezt soha nem lehetett kihasználni” – mondta el Mike Krack a BBC-nek.

Kellene-e csapatsorrendet alkalmaznia a Ducatinak?

Fabio Quartararo aragóniai kiesésével Francesco Bagnaia úgy is tíz pontra megközelítette a franciát a vb-tabellán, hogy az utolsó körben elvette tőle a győzelmet a márkatárs Enea Bastianini, és bár a forma alapján már egyértelműen a ducatis tekinthető a fő favoritnak, a szoros világbajnoki harcban még akár kritikus fontosságú is lehet a honfitárs által elvett öt pont. A Formula Motocast friss adásában egyszerre érveltünk amellett és az ellen, hogy a 2007 óta első egyéni vb-sikerére hajtó bolognai gyártónak (amely a jelek és nyilatkozatok szerint maga sem tudja eldönteni még a kérdést) egyértelműsítenie kellene-e vagy sem, hogy Bagnaia a prioritás – a vonatkozó rész 33:24-től hallgatható:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Megvan, mikor és hol rendezik 2023-ban az F1 előszezoni tesztjét

A Formula-1 kedden adta ki a Motorsport Világtanács által is elfogadott 2023-as versenynaptárát. Egyúttal arra is fény derült a bejelentésből, hogy mikor és hol fog hivatalos teszten készülni a mezőny a rekordot jelentő 24 futamból álló évadra: a helyszín az idénynyitónak is otthont adó Bahrein lesz, ahol február 23-tól 25-ig, azaz az első fordulót megelőző héten csütörtöktől szombatig fognak gyakorolni a csapatok és a versenyzők. Ez azt is jelenti, hogy az idei hattal ellentétben jövőre már csak három tesztnap áll majd az alakulatok rendelkezésére, de ezúttal nem is kell olyan jelentős szabályváltozásokkal megbirkózniuk, amelyek indokolnák, hogy ismét két helyszínen körözzenek az autókkal.

teszt-dppi-f1-2022

fotó: DPPI

Újabb Fittipaldi mutatkozik be az F3-ban

A monzai szezonzárót követően a mai naptól kezdve három napon át tesztel a Formula-3 Jerezben. A mezőnyben feltűnik a kétszeres világbajnok Emerson Fittipaldi unokája, Emerson Fittipaldi Jr. is, aki tavaly a dán Formula-4-ben szerepelt, ahol az összetett harmadik helyét szerezte meg. A 15 éves Emmo nem az első Fittipaldi, aki megfordult a királykategóriába vezető úton az elmúlt időszakban. A fiatalabb unoka, Enzo Fittipaldi versenyzett az F3-ban és az F2-ben is, utóbbi tabelláján jelenleg is a hatodik helyen áll, de megvan az esélye arra is, hogy a szezont az összetett dobogón zárja. Az idősebb unoka, Pietro Fittipaldi pedig Romain Grosjean szörnyű balesetét követően bemutatkozhatott a száguldó cirkuszban is két futam erejéig a 2020-as idény végén. 

Azonban nem csupán a brazil neve cseng ismerősen a névsorban, hiszen 10 olyan pilóta van a tesztelők között, aki már legalább egy teljes szezont lehúzott a Formula-3-ban, köztük az idén kétszer is sprintet nyerő Franco Colapinto vagy a többszörös dobogós Zak O'Sullivan. Mellettük feltűnik egy másik versenyző is, aki rokoni szálakkal kötődik a Formula-1-hez, hiszen részt vesz a teszten Sebastian Montoya, Juan Pablo Montoya fia, aki idén egy hétvége erejéig már bemutatkozott az F3-ban és a Holland Nagydíj mindkét futamán a nyolcadik helyen ért célba.

Minden idők legkésőbb kezdődő F1-es futama lesz a Las Vegas-i Nagydíj

A Formula-1 illetékesei bejelentették, hogy a már eleve kivételes, szombati időpontban lévő futam helyi idő szerint 22 órakor fog elrajtolni 2023. november 18-án, ami Magyarországon vasárnap reggel 7 órát jelent majd – helyi idő szerint sosem volt ilyen későn még rajt kitűzve. A Bűnök Városában megrendezendő nagydíj 1985 óta az első viadal, amelyet szombaton tartanak. A száguldó cirkusz történelmében eddig összesen 73 futam volt, amit nem vasárnap rendeztek, így Las Vegas a 74. kivétel lesz, melynek időmérője pénteken, első szabadedzései pedig csütörtökön lesznek – ez nálunk szombat, illetve péntek hajnalra és kora reggelre esik.

Az 50 körös versenyt a F1 leghosszabb utcai versenypályáján tartják majd, miután az aszfaltcsík hosszúságát 6,12 km hosszúra tervezték, 14 kanyarral. A pálya érinteni fogja a legendás Las Vegas Stripet is, így az autók a város központjában, a világ leghíresebb kaszinói és szállodái előtt fognak versenyezni esti, villanyfényes körülmények között.

Nevada állam legnépesebb települése a harmadik amerikai versenyhelyszín lesz a 2023-as versenynaptárban, Miami és Austin mellett. A futam a jövő évi szezon utolsó előtti versenyhétvégéje lesz, így a csapatok az egész éjszaki meló után, a viadalt követően egyből pakolhatnak majd a szezonzáróra, melyet közvetlenül a Las Vegas-i Nagydíjat követő héten, november 23-án tartanak, Abu Dhabiban.

Akár már jövőre MotoGP-futamot rendezhet India

Már a múlt hétvégi Aragóniai Nagydíj során is felröppentek olyan híresztelések, miszerint a gyorsaságimotoros-világbajnok a nagyon közeli jövőben ellátogathat Indiába. Szerdán aztán Carmelo Ezpeleta, a Dorna elnöke és a szervezet sportigazgatója, Carlos Ezpeleta egy Delhiben tartott sajtótájékoztatón be is jelentették, hogy egyetértési megállapodást írtak alá a helyi promóter FairStreet Sportscal, amelynek értelmében hét éven át versenyt rendezhet az ázsiai ország. A Bharat Nagydíjat (ez India neve hindi nyelven) a Formula-1 által az előző évtized elején néhány alkalommal használt Buddh International Circuiten rendeznék, és mivel a tárgyalások előrehaladott állapotban tartanak a helyi sportminisztériummal és kormányzattal, az sem kizárt, hogy az első futamra már 2023-ban sor kerülhet – igaz, egyes vélemények szerint reálisabb a 2024-es kezdés.

Ha India valóban érkezik, ez egy újabb lépcsője lenne a MotoGP dél-ázsiai terjeszkedésének: Malajzia már régóta a versenynaptár része, míg az utóbbi években Thaiföld és Indonézia is csatlakozott a menetrendhez. Indián kívül új helyszínként merült fel a napokban Kazahsztán is, a Sokol Circuit ráadásul a híresztelések szerint helyet is kapott az előzetes 2023-as versenynaptár-tervezetben is.

india-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Zajlik az Alpine privát tesztje a Hungararoringen – De Vriesé a mai nap

Háromnapos tesztet tart az F1-es istálló a Magyar Nagydíjon, autóba ültetve olyan pilótákat, akik szóba jöhetnek a 2023-as szabad ülés kapcsán. A gyakorlást eredetileg Oscar Piastri tesztsorozata részeként szervezte a csapat a tavalyi A521-gyel, de az ausztrált övező szerződéses vita miatt változtak a tervek.

A teszt kapcsán, melynek pontos időpontját a Formula.hu elsőként tudta meg, számos versenyző neve felmerült: szó volt arról, hogy akár Sebastian Vettel, Mick Schumacher és Nico Hülkenberg is az Alpine-ba ülhet, de szereplésük nem valósult meg, akárcsak Colton Herta debütálása, miután bizonyossá vált, hogy az amerikai nem kap kivételként szuperlicenszet. A névsor így három névre csökkent: Nyck de Vries, Jack Doohan és a teszthez utoljára csatlakozó Antonio Giovinazzi kapta meg a lehetőséget.

A háromnapos teszt első napján, kedden Giovinazzi ült autóba, a szerda De Vriesé, a csütörtöki zárónapon pedig Doohan következik. A holland a pilótapiac legfelkapottabb szereplőjévé vált pontszerzéssel végződő monzai bemutatkozása után: a hírek szerint a Williams, az Alpine és az AlphaTauri ülésére is esélyes. Az Alpine első számú jelöltje ennek ellenére jelen állás szerint továbbra is az a versenyző, aki nem vesz részt a mogyoródi teszten, Pierre Gasly.

Az Alpine hivatalos csatornáin nem osztott meg képeket és információt a tesztről, de kémfotókat és -videókat szokás szerint találunk a közösségi médiában:

Videó: így autóztatta meg a celebeket a Ferrarival Leclerc Fioranóban

Egy háromüléses F1-es Ferrariba ültette be a Ferrari vendégeit, Luis Salt és Fedezt Charles Leclerc és nem kímélte őket a fioranói tesztpályán.

Jaime Alguersuari: A Red Bullnál semmi sem volt elég

Komoly kritikával illette korábbi munkaadóját a spanyolok egykori Formula-1-es pilótája. Jaime Alguersuari az osztrákok utánpótlásából került ki, 2009 és 2011 között pedig a Toro Rosso csapatánál kapott lehetőséget. Később a Formula-E sorozatában is próbálkozott, végül visszavonult és műsorvezetőnek, valamint DJ-nek állt. Most az El Confidencialnak nyilatkozva árulta el, hogyan szabadultak meg tőle annak idején. „Franz Tost felhívott a Cepsa rendezvény másnapján reggel nyolckor, hogy közölje, a Red Bull nem tud tovább segíteni, és rossz hírei vannak, majd kinyomta a telefont. Gondolom nem akart velem beszélni. Egyenesen Helmut Markót hívtam ezután és megkérdeztem tőle, ugye ez csak egy vicc? Miről van szó, Helmut? Erre ő annyit felelt, hogy Nem tudtam semmit sem tenni” – idézte őt a Racefans.

Alguersuari elmondta, mai napig bántja az eset, főként azért, mert az alakulatnál véleménye szerint túlságosan is maximalisták voltak. „A Red Bullnál sosem éltél békében az F1-en belül, még a nagyszerű eredmények ellenére sem. Kiváló munkát végeztél, de soha nem úgy távoztál, hogy azt érezted, a munka elvégeztetett és mindenki boldog. A riválisaid többet gratuláltak neked, mint a csapattagok. Ezt 15 éves koromtól éltem meg, de soha semmi sem volt elég. Ez a Red Bull iskolája, amit én is átéltem és megfigyelhető, hogy hasonló a minta Max Verstappen esetében az édesapjával” – tette hozzá.

Hill: Verstappennek nem kell kockáztatnia

Matematikailag akár már a Szingapúri Nagydíjon bebiztosíthatja karrierje második világbajnoki címét Max Verstappen, erre pedig igazán jó esély mutatkozik Damon Hill szerint. Az 1996-os szezon bajnoka úgy véli, a holland pilótának jelentős előnye van azáltal, hogy nincs szüksége felesleges kockázatvállalásra. „Számomra sosem volt kérdéses az eredmény. Nem fog kockáztatni, mert nincs rá szüksége, Mindent kézben tart, nem igaz?” – tette fel a költői kérdést az F1Nation podcastben, ahol többek között Mattia Binotto kijelentésére is reagált. Az olaszok csapatfőnöke nemrégiben azt mondta, nincs ok arra, hogy a Ferrari ne nyerje meg az összes hátralévő versenyt 2022-ben, ám Hill ezt egészen másképp látja. „Van, egyértelműen van. A Ferrari, Max és a Red Bull. Elég visszaemlékezni Spára, ahol megemelték az autók hasmagasságát, majd mindenki azt mondta, hogy ez fájni fog a Red Bull számára, mégis sikerült megoldaniuk” – tette hozzá a korábbi F1-es pilóta.

Egy hétvégére tették a Belga Nagydíjat és spái 24 órást

A 2023-as Formula-1-es versenynaptárban új helyre került a Belga Nagydíj: az eddig nyári szünetet követő versenyt áthelyezték júliusra. Egy korábbi naptárverzióban Spa szerepelt július 23-án és a Hungaroring július 30-án, a hivatalos változatban azonban a két pálya helyet cserélt. Csakhogy július 29-30-at, ahova Belgium került, már bejelentették korábban a spái 24 órás GT-verseny időpontjaként.

Az ütközés nem állt fenn sokáig: Stephane Ratel, a GT World Challenge és Intercontinental GT Challenge promótere elmondta az Autosportnak, számított a Formula-1 lépésére, és ennek megfelelően gyorsan áthelyezték a 24 órást július 1-2. hétvégéjére. Ez az átütemezés azonban dominóeffektust indított el, mivel az SRO égisze alá tartozó többi sorozat menetrendjét is át kellett variálni, figyelembe véve azt is, hogy ne legyen ütközés a WEC-vel és egyéb sorozatokkal. Ratel elmondása szerint a Belga Nagydíj áthelyezése következtében 14 időpontot módosítottak a GTWCE-ben, a GT2 Európa-bajnokságon, valamint a brit és francia GT-bajnokságban.

Fotó: Alfa Romeo

Sainz is gratulált a spanyol férfi kosárlabda válogatottnak

Bár sokan Franciaország sikerére számítottak, végül Spanyolország nyerte meg a férfi kosárlabda Európa-bajnokságot, melynek döntőjében 88-76-ra győzték le az olimpiai ezüstérmes francia együttest. A sikerhez Twitteren keresztül a Ferrari spanyol pilótája, Carlos Sainz is gratulált. „Gratulálunk!! Nagyszerű” – írta közösségi oldalán a 28 esztendős versenyző. A spanyol válogatott története során negyedszer lett Eb-győztes. 

Webes platform reklámjában szerepelt Daniel Ricciardo és Pep Guardiola

Nem akármilyen szereplőket válogattak össze az OKX nevű applikáció reklámjába, mely kereken egyperces hosszával feltétlenül rövidnek sem mondható. Az alkalmazás a kriptovalutával való kereskedésre szakosodott, a hirdetésben pedig két ember találgatja azt egy kávézóban, hogy mit takarhat a márkanév. A cég a McLaren egyik szponzoraként van jelen a Formula-1-ben, de a Manchester City labdarúgó csapatát is támogatják, így történhetett az, hogy a filmben szerepet kapott az együttes vezetőedzője, Pep Guardiola, valamint a wokingi istálló pilótája, Daniel Ricciardo is, aki többek között a márka egyik nagyköveteként is tevékenykedik. Az ausztrál versenyző saját közösségi oldalán is megosztotta a felvételt.