Pirelli hosszú ideje fejleszti azokat az abroncsokat, amelyek így is működőképesek lehetnek, ám a versenyzők korábbi aggódó nyilatkozatai miatt csak a következő hónapban lesz végleges szavazás arról, hogy tényleg betiltják az F1-ben jövőre a melegítő paplanokat.
A múlt héten a Mercedes és a Ferrari tesztelte ezeket a gumikat Barcelonában – itt ült autóba Mick Schumacher is –, s bár George Russell szerint a katalán helyszínen rendben volt az abroncs működése, a kérdőjelek így is ott maradtak:
„Visszatekintve nem a megfelelő körülmények között és nem a megfelelő pályán teszteltük őket” – nyilatkozta Montrealban a brit pilóta, akit a RaceFans.net idézett. „Barcelonában eléggé agresszív az aszfalt, 40 fok fölötti volt a hőmérséklete, teljesen fel is volt gumizva a versenyhétvége után, szóval a gumik ugyan trükkösek voltak a bokszból kijövet, de az ötödik kanyarhoz érve már elfogadható szinten voltak.”
„De ez nagy kontrasztban áll azzal, amikor az év elején Jerezben, 10 fokban próbáltam ki, akkor rendkívül nehéz volt kijönni a bokszból. Ha teljesen őszinte vagyok, szerintem sportként még nem vagyunk olyan helyzetben, hogy versenykörülmények között bevessük ezeket a gumikat. Nagyon aggódnék a szerelőkért egy bokszkiállás során. Nagyon aggódnak a kivezető körök miatt. Hűvös körülmények között balesetek lesznek, efelől nincs kétségem, és szerintem rengeteg munka és költséges fejlesztés ment ezekbe a gumikba, amit úgy érzem, máshova is lehetne fordítani.”
Hasonló gondolatokat osztott meg a múlt heti teszten szintén részt vevő Charles Leclerc is: „A teszten tapasztalt körülmények között rendben volt, jól mentek a dolgok. De hűvösebb időben… nem tudom. Nem teszteltem a gumikat hidegebb időben, ezért van ott a nagy kérdőjel. Ezért nehéz erre válaszolni. Szeretném talán más körülmények között is kipróbálni az abroncsokat, hogy lássuk, lehet-e velük akkor is versenyezni.”
A sajtótájékoztatón jelen volt Fernando Alonso is, aki versenyzett olyan bajnokságban – az IndyCarban –, ahol nem használnak gumimelegítőket. Ám mint arra a spanyol rámutatott, helyzet- és pályafüggő lehet, hogy mennyire gyorsan tudnak bemelegedni az abroncsok, ezért működhet a rendszer az amerikai szériában. Személy szerint a spanyol nem rajongója a paplanok tiltásának – és azt is hozzátette, hogy nem is igazán érti, miért van szükség erre a lépésre.