Csak egy körre szól a Ferrari győzelemre esélyes tempója?
https://formula.hu/parc-ferme/35419
Meglepetésként hatott Bakuban, hogy Charles Leclerc szerezte meg a pole-t a Red Bullok előtt, de Dr. Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója szerint ez annyira nem meglepő, és bízik benne, hogy a futamra eltűnik a vörösök tempója.
„A Ferrari-motor a mezőny legerősebb motorja jelenleg, és egy körön ott tudnak lenni az elejében, amikor a teljes motorerőt használhatják. Remélem, hogy a versenyen ezt nem tudják megcsinálni” – mondta Marko. „Alonso viszont szerintem közelebb lesz, ma egyszerűen csak problémái adódtak. A többiek pedig már messze vannak, a Mercedes kilenc tizeddel maradt le.”

fotó: dppi
Fedélzeti kamerán Verstappenék pezsgőzése
https://formula.hu/parc-ferme/28712
Az idei második Formula-1-es futamra visszatért a korábbról már ismert "pódiumkamera", ami a pezsgősüvegekre szerelt akciókamerákat takarja. Nézzük, hogyan mutatott a vasárnapi díjátadó ebből a szemszögből.
The podium cam is BACK @Max33Verstappen made a splash on the top step of the podium #ImolaGP #F1 @FerrariTrento pic.twitter.com/AmGZCwPByd
— Formula 1 (@F1) April 19, 2021
Hamilton kicsúszása, Bottasék balesete – toplistán az imolai hétvége legjobb onboard felvételei
https://formula.hu/parc-ferme/28715
Megérkezett a versenyhétvégék utáni közkedvelt F1-es összeállítás legutóbbi darabja.
A Hungaroringen teszteli új autóját a WTCR mókamestere
https://formula.hu/parc-ferme/28717
Tom Coronel az Instagram-sztorijában posztolt fotót arról, hogy megérkezett a mogyoródi versenypályára, ahol az Audi új fejlesztésű TCR-gépét fogja tesztelni, amellyel a Túraautó-világkupában szerepel majd. Coronellel tartott márkatársa, Nathanael Berthon is, aki egy rövid videót is megosztott a saját Instagramján a célegyenesben száguldó hollandról.


Valtteri Bottas: meddig még?
https://formula.hu/parc-ferme/28718
A Formula Podcast imolai futamértékelő adásában nem a baleset, hanem az odáig vezető út miatt találtuk a Mercedes finnjét a hétvége legnagyobb csalódásának. A vonatkozó részt 37:44-től hallgathatjátok:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
170 millió fontért kelt el a McLaren ikonikus wokingi központja
https://formula.hu/parc-ferme/28719
Több hónapos egyeztetések után kedden a McLaren Group bejelentette, hogy az amerikai Global Net Lease nevű vállalat 170 millió angol fontért megvásárolta az ikonikus McLaren Technology Centert Wokingban. Persze szó sincs arról, hogy a McLarennek költöznie kell, a megállapodásban ugyanis az is benne foglaltatik, hogy legalább 20 évig ők bérlik a közel 80 ezer négyzetméteres létesítményt. Az üzletre azok után volt szükség, hogy a McLarennek tavaly komoly pénzáramlási problémái voltak, így a technológiai központ eladásával jelentős tőkét tudtak felszabadítani.

A Suzuki is elkötelezte magát a MotoGP mellett – már csak egy gyártó hiányzik
https://formula.hu/parc-ferme/28716
Kedden a Suzuki és a Dorna közös közleményben jelentette be, hogy aláírták az újabb ötéves ciklusra szóló szerződést, így a japán márka 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyének tagja marad. A világbajnokság 60 éves múltra visszatekintő, tavaly Joan Mir révén a csúcsra jutó Suzuki már az ötödik gyártó, amely elkötelezte magát a folytatás mellett a Ducati, a KTM, a Honda és a Yamaha után – azaz már csak az Aprilia aláírása hiányzik a jelenlegiek közül, de vélhetően ez is csak formalitás, hiszen épp jövőre indulnának teljesen gyári alakulatként, szakítva eddigi partnerükkel, az újra teljesen szatellit istállóvá váló Gresini Racinggel.
A Suzuki közleményében van egy érdekes mondat, miszerint a megállapodás értelmében a Suzuki „indítani fogja saját gyári csapatát” a királykategóriában. Ez az apró félmondat olyan szempontból érdekes, hogy évek óta beszédtéma, hogy a „kékek” mikor fognak szatellit csapatot is indítani a kétmotoros gyári gárda mellé. A jelek szerint tehát erről még nem születhetett döntés, bár a korábbi pletykák az Esponsorama Avintia helyét szinte biztosan átvevő Sky Racing VR46-tal, az esetleg Valentino Rossi alakulata miatt a Yamahát elveszítő Petronas SRT-vel, sőt a Gresini Racinggel is szóba hozták már őket.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Imolában maradt Hamilton, ő is kipróbálja a 18 colos Pirelliket
https://formula.hu/parc-ferme/28714
A Pirelli 28 napos tesztprogrammal készül fel a 2022-es szezonra. Bahreinhez hasonlóan Imolát követően is szerveztek egy tesztet: két napon keresztül a Mercedes közreműködésével gyűjtenek információkat a 18 colos abroncsokról, kedden Lewis Hamiltonnal a volán mögött.
Az idei harmadik gumiteszten a Ferrari és az Alpine után a Mercedes a harmadik csapat, Hamilton pedig az ötödik versenyző (értelemszerűen Leclerc, Sainz, Ocon és Alonso után), aki betekintést kap a következő évi F1-be.
@LewisHamilton takes to the @autodromoimola track for his first taste of 2022 #Fit4F1 18-inch tyres! It’s a sunny day with 17 degrees centigrade ambient temperature, and 22 degrees on track. @MercedesAMGF1 @F1 pic.twitter.com/zZBiLZ0ZsG
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 20, 2021
Norris után Russellnek is kommentelt Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/28713
A hétszeres világbajnok aktív a közösségi médiában fiatal vetélytársai posztjainál. A szombati időmérőt követően Lando Norris önostorozó bejegyzéséhez szólt hozzá, vigasztalva az időmérős hiba miatt elkeseredett britet. „Senki sem szólhat le, amiért mindent beleadtál” – fogalmazott Hamilton.
Hétfő este George Russell kért bocsánatot a közösségi médiában Valtteri Bottastól, amiért túl vehemensen reagált az imolai futamon történt incidensre. A Williams pilótája elismerte, nem a legbüszkébb napja áll mögötte, de fontos leckéket tanult meg Olaszországban. Vallomása kiérdemelte Hamilton elismerését, aki ehhez a poszthoz is kommentárt fűzött:
„Az erő a sebezhetőségből fakad. Ha nem hibáznál, sosem tudnád megtanulni a leckét. Tisztelet azért, mert vállaltad a felelősséget. Jöhet a következő” – írta a hétszeres világbajnok Russellnek.
Words of encouragement from the Champ #ImolaGP #F1 pic.twitter.com/3s0jNG8Bll
— Formula 1 (@F1) April 19, 2021
Önostorozó Norris, mindent látó Raikkönen – így szólt a rádió Imolában
https://formula.hu/parc-ferme/28711
Az Emilia-Romagna-i Nagydíj után is megérkezett a szokásos csapatrádiós válogatás, amelyben többek között hallhatunk káromkodó Tsunodát, a Russell–Bottas balesetet páholyból szemlélő Raikkönent és elnézést kérő Hamiltont is. A videó a YouTube-ra átkattintva nézhető:
„Téboly volt” – Verstappen emlékei első F1-es futamgyőzelméről
https://formula.hu/parc-ferme/28706
Bevonult a Formula-1 történelemkönyvébe Max Verstappen 2016. május 15-én: az akkoriban mindössze 18 éves versenyző a Spanyol Nagydíjon élete első futamára készült a Red Bull-lal, miután szokatlan módon, az első négy fordulót követően előléptették a Toro Rossótól.
A két Mercedes ütközése után Verstappen nem várt helyzetben találta magát, és megnyerte a futamot minden idők legfiatalabbjaként – aki nézte a versenyt, alig hitte el, mit lát. Öt év múlva, már vb-esélyesként a holland maga idézte fel, mi történt annak idején Barcelonában – a Motorsporthíradó jóvoltából ez magyar szinkronnal megtekinthető:
Ryan Hunter-Reay: Valószínűleg megmentette az életemet az aeroscreen (videó!)
https://formula.hu/parc-ferme/28710
Látványos tömegbalesettel indult az IndyCar évadnyitója a Barber Motorsports Parkban: a dominót Josef Newgarden indította el a megforgásával, amely miatt több pilóta is összeütközött. Közéjük tartozott Ryan Hunter-Reay is, aki a fedélzeti kamerájából visszanézve az incidenst arra jutott, hogy az IndyCarban használt fejvédő, az aeroscreen alighanem egy igen súlyos sérüléstől mentette meg, mivel Newgarden autójának kereke eltalálta azt. „A versenyünk még azelőtt véget ért, hogy elkezdődött volna az első körös baleset miatt. Hálás vagyok az aeroscreennek, valószínűleg megmentette az életemet” – írta rövid Twitter-értékelésében az Andretti pilótája, aki néhány pillanatképet is csatolt a felvételből. Lentebb mozgóképen is mutatjuk, hogyan nézett ki Hunter-Reay szemszögéből a baleset:
Well that was a race weekend to forget. We struggled w/drivetrain (straight line speed) issues through practice & qualifying. Then our race ended before it really started, taken out in 1st lap pile-up. Extremely grateful for the @IndyCar Aeroscreen. Likely saved my life pic.twitter.com/KnDe4XwAZH
— Ryan Hunter-Reay (@RyanHunterReay) April 19, 2021
#aeroscreen funcionando na indy com Ryan Hunter Reay no GP Alabama pic.twitter.com/8Dt7fhrrn6
— SHOW DE VELOCIDADE (@showdvelocidade) April 19, 2021
A Honda nem számít könnyű évre - Hamilton tempója óvatosságra inti a japánokat
https://formula.hu/parc-ferme/28709
Masashi Yamamoto, a Honda felsővezetője beszélt arról egy japán lapnak, hogy mit gondol Max Verstappen imolai győzelméről. A holland pilóta az idény második futamán behúzta az első győzelmét a Honda motorjával és már Bahreinben is nagyon közel állt ehhez - a jelek szerint az erőforrás minimum felnőtt a Mercedes szintjére, úgyhogy bizakodóak lehetnek. Yamamoto természetesen elégedett, de egyúttal óvatos is.
"Mindig nagyon fontos, hogy már a szezon elején sikerüljön győzelmet aratni, ezért örülök neki igazán, hogy Max Verstappen már most nyerni tudott. Kellemesen meglepődtem, amikor megláttam a dobogón a Red Bull-Honda feliratot. Verstappen jól ment az esőben és az autóink is képesek voltak a küzdelemre. Legutóbb Hamilton nyert, Verstappen lett a második, most fordult a kocka. A csata folytatódik, de Hamilton tempóját elnézve az teljesen világos, hogy ez nem lesz sétagalopp, nem lesz könnyű év" - mondta Yamamoto.

fotó: dppi
Wolff Bottasról: Visszafelé halad
https://formula.hu/parc-ferme/28708
Toto Wolff, a Mercedes vezére nagyon dühös volt Valtteri Bottasra és George Russellre is az imolai ütközésük után - mindkét pilótát "eligazította", Russell-lel sem finomkodott, de Bottasnak is megmondta a magáét. Utóbbiról aztán kimondott egy olyat is, amit nem szokott:
"Valtterinek nem is kellett volna ott lennie, nagyon rosszul ment ezen a futamon, nem volt gyors. Nem alakult jól a versenye és visszafelé halad, visszafelé lépked, nem előre" - mondta pilótájáról Wolff, aki már a bahreini hétvége után is összetűzött kicsit a finn versenyzővel, aki az elrontott stratégia miatt panaszkodott.

fotó: dppi
Videó: Verstappen zsenialitása kifizetődött a rajtnál
https://formula.hu/parc-ferme/28707
Max Verstappen megnyerte a 2021-es szezon második versenyét, az Emilia-Romagna-i Nagydíjat. A holland rögtön a rajt után az élre állt, onnantól pedig - egy kisebb bakitól eltekintve - nem is nézett maga mögé. Érdekesség, hogy Verstappen kettes sebességi fokozatba kapcsolta a Red Bullt, ami egyébként bevett szokás esős körülmények között, mivel így kisebb eséllyel pörögnek ki a hideg hátsó gumik a nedves aszfalton. Ezen a mutatványon könnyedén el is bukhatott volna Verstappen, hiszen ha leesik a fordulat, azonnal többen is megelőzték volna, azonban a holland tökéletesen megoldotta a feladatot.
Egyébként Lewis Hamilton is kettesben várta a piros lámpák kialvását, de Verstappen jobban uralta autóját a zord körülmények között, és az első kanyart követően már ő fordult el az élen.
Visszanézhető: AFM Motorsporthíradó, április
https://formula.hu/parc-ferme/28705
A tartalom:
- Első győzelme történetét mesélte el Max Verstappen.
- Az Alpine márka szerepe a motorsportban.
- Szamos Miklós emlékei a Magyar Nagydíjról.
- Évindító edzés Kunmadarason.
- Herczig Norbert tesztjén jártunk.
F1-es futam a nappaliból vagy a hátsó kertből
https://formula.hu/parc-ferme/28704
Nézők nélkül zajlott az Emilia-Romagna-i Nagydíj, legalábbis ami a lelátókat illeti – Imola sajátossága azonban, hogy közvetlenül a pálya mellett is állnak lakóházak, a helyieket pedig csak nem tilthatták ki otthonaikból. Így készülhetett el néhány zseniális kép az imolai dolce vitáról.
Imolában utoljára Sennával állt a dobogó tetején a Honda
https://formula.hu/parc-ferme/28697
Max Verstappen vasárnapi sikerének köszönhetően kereken 30 év után ünnepelhetett ismét F1-es futamgyőzelmet a Honda Imolában. A japán gyártó Twitteren idézte fel a legutóbbi itteni diadala emlékét: a dátum 1991. április 28., a pilóta pedig Aytron Senna a McLaren-Hondával. Az ráadásul egy kettős győzelem volt Gerhard Berger második helyezésének hála.
30 years since our last win at Imola, @Max33Verstappen takes Honda power to the top step for the first time here since Senna in '91 #ImolaGP #PoweredByHonda pic.twitter.com/unqorgTBYC
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) April 18, 2021

Első nekifutásra győzött új szériájában Robert Kubica
https://formula.hu/parc-ferme/28703
A Formula-1-es visszatérés után egy szezont DTM-ben töltő, idén pedig ELMS-re váltó Robert Kubica a széria barcelonai 4 órás idénynyitóján abszolút első helyezéssel indított. A WRT egységét a lengyel mellett a Formula-2-ből ismert Louis Deletraz, valamint Yifei Ye alkották – 22 másodperc különbséggel győztek a Panis Racing triója, Will Stevens, Gabriel Aubry és Julien Canal előtt.
Az Oreca 07-essel versenyző Kubica mindössze második versenyét teljesítette LMP2-es autóval (a daytonai 24 órás után, melyen a High Class Racinggel vett részt), és ő sem gondolta volna, hogy az Európai Le Mans Szériában ennyire gyors és gördülékeny sikere lesz:
„Hogy őszinte legyek, nem számítottam rá, hogy ilyen könnyű életem lesz” – idézi a Motorsport Kubicát. „Amikor ilyen nagy előnnyel vezetünk, csak be kell hozni az autót. Ez a projekt elég későn indult el, a csapat pedig kemény munkát végzett. Nem voltak a legkönnyebb hetek a legutóbbiak, de jól felkészültünk erre a futamra a tesztek során.”

Éld át újra az Emilia-Romagna-i Nagydíj legfőbb izgalmait!
https://formula.hu/parc-ferme/28698
Fordulatos futamot hozott Imola, kezdve az esővel, balesetekkel és Verstappen győzelmével – itt a hivatalos mozgóképes összefoglaló:
Marquez elérzékenyült a bokszban a visszatérő versenye után
https://formula.hu/parc-ferme/28701
Csaknem kilenc hónapos kihagyás után tért vissza a MotoGP-be a tavaly júliusi bukása óta háromszor is megműtött és számos megpróbáltatáson átesett Marc Marquez. A repsolos abszolút helytállt a Portugál Nagydíjon, ahol – legjobb hondásként – a hetedik helyen futott be. A bokszba visszaérve nagy taps fogadta őt a Repsol garázsában, s az egyébként a legtöbbször mosolygós Marquez is szemmel láthatóan elérzékenyült – később egyébként az interjúk során is könnyekben tört ki, ami jól mutatja, mit jelentett a 28 éves klasszis számára, hogy a sok nehézség után végre újra motorra ülhetett és versenyezhetett.
WHAT. AN. EFFORT.@marcmarquez93 never leaves anything on track. #MarcIsBack pic.twitter.com/BsRMnlVbgf
— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) April 18, 2021
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!









