Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. szeptember 21. kedd
Autó

Megnyitja első magyarországi szalonját az Alpine

Megnyitja első magyarországi szalonját a Renault Group sportautó-márkája, az Alpine. A lépést a Formula-1 Magyar Nagydíjat megelőző gálaesten jelentette be csütörtökön Laurent Rossi, az Alpine ügyvezető igazgatója, Cedric Journel, az Alpine alelnöke illetve értékesítési és marketingvezetője, valamint Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója.

A szalonnyitás része az Alpine új nemzetközi terjeszkedési stratégiájának, melynek keretében a márka új piacokon jelenik meg és bővíti európai kereskedői hálózatát. A 60 négyzetméteres kiállítóterem Budapest egyik legnépszerűbb főútvonalán, a Váci úton helyezkedik el, ahol a márka legújabb arculati elemeivel felruházott bemutatóterem az Alpine-hoz méltó ügyfélélményt kínálja majd.

A Budapesti Alpine Center nevet viselő szalon üzemeltetője Magyarország legnagyobb gépjárműkereskedelmi vállalata lesz, amely sok éves tapasztalattal és megfelelő infrastruktúrával rendelkezik az olyan exkluzív márkák értékesítéséhez, mint az Alpine.

A butik kora ősszel nyitja meg kapuit, részletes információk a https://alpinecars.hu alatt érhetők el, ahol az érdeklődők a legendás A110-es modell tesztvezetésére is regisztrálhatnak.  

„A magyarországi szalonnyitás kulcsfontosságú lépés az Alpine európai terjeszkedése szempontjából, hiszen szeretnénk minél szélesebb körben megismertetni azt az egyedülálló sportos életérzést, amely az Alpine versenyzői DNS-én, és a Renault Group innovatív fejlesztésein alapszik - mondta el Laurent Rossi, az Alpine ügyvezető igazgatója. – Az Alpine összehozza a márkahitelességet, a specializált gyártást, a mérnöki szaktudást, a Forma-1 jelentős népszerűségével. Ezek együtt megalapozzák az Alpine piaci értékének valódi megteremtését és egy új szintre emelését a nemzetközi és magyar piacon is” – tette hozzá a vezető.

„Nagy öröm számunkra, hogy a magyar vásárlókhoz is elhozhatjuk a Renault Group sportautó-márkáját, az Alpine-t. – mondta Wachtler Tamás, a Renault Hungária ügyvezető igazgatója. - Először a legendás A110-es modell lesz elérhető a kínálatunkban, amely a hazai autóversenyzés történelmében is jelentős sikereket ért el, és amely a mai napig más sportautókkal össze nem hasonlítható fürgeséget, agilitást és vezetési élményt kínál. Ugyan a márka önálló üzletágat képvisel a Renault Csoporton belül, a magas minőségű, egyedi gyártásnak köszönhetően arra számítunk, hogy az Alpine a társmárkák eladásait is segíti, hiszen mind az Alpine, mind a Renault közúti modelljeiben alkalmazott technológiák a Formula-1 fejlesztésein alapulnak. Emellett a folyamatosan bővülő modellpaletta is lehetővé teszi majd az értékesítési darabszámok növekedését – tette hozzá a hazai leányvállalat vezetője.

alpine-1



Exkluzív sportkocsikkal a Renault Csoport innovációjának élvonalában – Az Alpine

A Renault Group által korábban bemutatott Renaulution stratégiai terv részeként az Alpine, a Renault Csoport innovatív, eredeti és exkluzív sportkocsiknak szánt márkája 2021 januárjában bejelentette hosszú távú növekedési terveit.

Az Alpine vitathatatlanul a francia autózás megtestesítője, mely figyelemre méltó győzelmeket halmozott fel története során. Ez egy olyan márka, amelynek öröksége és történelme van. És egyben egy magasan képzett szakemberekkel rendelkező gyár is, amely az A110-et gyártja Dieppe-ben.

Az Alpine modellek, a Renault Sport Cars és a Renault Sport Racing jelenlegi tevékenységei egy egységként egyesülnek az Alpine márkanév alatt. Az újonnan létrehozott szervezet „újgenerációs” autóipari márkaként kívánja kielégíteni a szenvedélyes, igényes, újdonságokra nyitott vásárlók igényeit. Az Alpine emellett kihasználja a Renault Group és az RNM Alliance tudásbázisát, beleértve az Alliance EV natív platformjának technológiáját, a globális gyártási lábnyomot, az optimális költségeket biztosító erőteljes beszerzési csapatot, a globális disztribúciós hálózatot és az RCI pénzügyi szolgáltatásait.

Az Alpine 100% -ban elektromos álomgarázsa

Az új szervezeti struktúra, a Renault Group és az Alliance közötti szinergiák intenzívebbé válása, valamint a kiválasztott partnerekkel való együttműködés fontos szerepet játszik majd az Alpine terméktervének támogatásában:

-a 100%-os elektromos B-szegmensű Hot Hatch az Alliance CMF-B EV platformján alapszik

-a 100%-os elektromos C-szegmensű Sports Cross Over az Alliance CMF-EV platformján alapszik 

-az A110 100%-os EV helyettesítőjét a Lotus közreműködésével fejlesztik 

Az Alpine, a Renault Group innovációjának élén jár, legyen szó technológiáról, disztribúcióról, vásárlói élményekről vagy bármely más területről, amely értéket képvisel a márka és az ügyfelek számára. Az Alpine következő termékgenerációja kihasználja a Renault Group legújabb innovációit, és kihasználja az F1 technológiáját és szakértelmét is: hatékony energiamenedzsment, biztonsági rendszerek és csatlakozási megoldások, amelyek az F1 adatelemzésben és feldolgozásban nyújtott nagy teljesítményéből származnak, amelyek jelentős versenyelőnyt jelentenek az Alpine termékeknek.

Az Alpine története

Az Alpine-t 1955-ben alapította Jean Rédélé, a versenyzés iránt rajongó fiatalember. Cégét a kedvenc versenyhelyszínéről, az Alpokról nevezte el. A sikert az 1962-ben bemutatott A110 típusú közúti autó hozta meg. Addigra az Alpine és a Renault szoros együttműködő partnerek voltak: az Alpine autókat a Renault márkakereskedések értékesítették és szervizelték. A hetvenes évek elejére az Alpine élvonalbeli szereplője lett a rally versenyeknek. Az Alpine először 1971-ben szerzett dobogós helyezést a világhírű Rallye Monte Carlo versenyen, majd ezt megismételte 1973-ban. 

A társaság abban az évben elnyerte a Rally Világbajnokság konstruktőri elsőségét is. Ezzel egyidőben nőttek az Alpine közúti autóeladásai is. Az Alpine 1969-ben külön gyárat épített Dieppe-ben, ugyanazon a helyen, ahol ma gyártják a vadonatúj A110-et, és 1971-ben elkezdték gyártani az A310-t. Két évvel később az Alpine-t megvásárolta a Renault Group. Az Alpine 1978-ban érte el leghíresebb autósport-diadalát; az összesített győzelmet a le mans-i 24 órás versenyen. 

A gyár a hetvenes-nyolcvanas években folytatta az új és innovatív közúti autók forgalmazását, beleértve az A310 V6-ot és a GTA-t is. Az Alpine termelése végül 1995-ben állt le. 2017-ben a márka bemutatta az új A110-et, a sportautót, amely hű maradt az Alpine időtlen elveihez, a kompakt, könnyed, agilis és kiemelkedő vezetési élményt nyújtó járművek fejlesztéséhez.

2021-től az Alpine modellek, a Renault Sport Cars és a Renault Sport Racing jelenlegi tevékenységei egy egységként egyesülnek az Alpine márkanév alatt, amely a Renault Group innovatív, autentikus, és exkluzív sportautóit gyártja. 

Az Alpine A110

Az A110 alapjait ugyanazok a műszaki elvek adják, amelyeket még Jean Rédélé határozott meg 66 évvel ezelőtt, és amelyek azóta minden egyes Alpine autóban visszaköszönnek, legyen az versenygép vagy utcai modell.

Az Alpine autók teljesítményét a kompakt méretei, a különös odafigyeléssel végrehajtott könnyű építés és a magas teljesítmény-tömeg arány adják, nem pedig a rendkívül erős motorok és a széles gumiabroncsok. Az Alpine egyik alapelve, hogy a vezetési élményt – a sofőr tapasztalatától függetlenül – a köridők, a végsebességek és a gyorsulási adatok elé helyezi. Fontos emellett, hogy az Alpine autók a mindennapi használat során is kényelmesnek és kifinomultak legyenek, ez pedig különösen igaz az új A110-re.

Az A110 alumínium szerkezete egyszerre nagyon erős és kivételesen könnyű. Az autó legkisebb súlyú változata, az A110 Pure kevesebb mint 1100 kg (folyadékokkal együtt). A középmotoros elrendezés tökéletes súlyelosztást biztosít az agilis és érzékeny kezelhetőség érdekében, míg a kettős keresztlengőkaros felfüggesztés kiemelkedő irányíthatóságot és pontosságot biztosít a kanyarokban. A menetkomfort az A110 különleges erőssége. A sportkocsik minden változatában hétfokozatú, váltófüllel rendelkező, duplakuplungos váltómű található, amely szinte azonnali sebességváltást biztosít.

A különböző modellváltozatok közös lelke az 1,8 literes, négyhengeres, turbófeltöltésű motor. Az A110 Pure és Légende modellekben ez a motor 252 lóerő teljesítményt ad le, míg az A110S esetében ez 292 lóerőt jelent. Az A110 minden változata ugyanazt a három vezetési módot kínálja: Normal, Sport és Track. Az eredeti, 1962-es A110 Berlinette által inspirált A110 külső dizájnja testesíti meg a kapcsolatot az Alpine öröksége és jövője között.

A francia Antony Villain vezette tervezőcsapat az Alpine szellemiségét igyekezett megragadni az autóban, miközben olyan formatervezési nyelvet alkotott, amely kiállja az idő próbáját. Az elülső kettős fényszórók, a domború szárnyak, a motorháztetőn végig futó jellegzetes gerincforma és a karosszéria teljes szélességében átívelő hátsó szélvédő egyértelműen az A110 Berlinette-től ered, míg a LED fényszórók és az "X" alakú LED hátsó lámpák dinamikus irányjelzőkkel az autó modernkori technikájára és teljesítményére utalnak. Az autó letisztult, sallangmentes sziluettjét a mérnöki csapattal párhuzamosan végzett munkával sikerült elérni.  

A teljesen lapos alváz és a funkcionális diffúzor optimális légáramlást és leszorítóerőt biztosít. Bár a külső méretek kompaktak - ami hozzájárul az autó agilitásához -, az utastérben még így is elég hely van a magasabb sofőrök számára is, még akkor is, ha sisakot viselnek. Az alacsony és keskeny küszöbnek köszönhetően az utastérbe való bejutás az egyik legkényelmesebb a sportautók között, míg maga a belső tér az A110 könnyű építését tükrözi.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?