DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

Csak egy körre szól a Ferrari győzelemre esélyes tempója?

Meglepetésként hatott Bakuban, hogy Charles Leclerc szerezte meg a pole-t a Red Bullok előtt, de Dr. Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója szerint ez annyira nem meglepő, és bízik benne, hogy a futamra eltűnik a vörösök tempója.

„A Ferrari-motor a mezőny legerősebb motorja jelenleg, és egy körön ott tudnak lenni az elejében, amikor a teljes motorerőt használhatják. Remélem, hogy a versenyen ezt nem tudják megcsinálni” – mondta Marko. „Alonso viszont szerintem közelebb lesz, ma egyszerűen csak problémái adódtak. A többiek pedig már messze vannak, a Mercedes kilenc tizeddel maradt le.”

f1-ferrari-leclerc_1

fotó: dppi

Nézők előtt tervezi megrendezni az F1-es Magyar Nagydíjat a Hungaroring

100 nap van hátra a 36. Magyar Nagydíjig, és a Hungaroring vezetősége úgy tervezi, hogy a tavalyi zárt kapus (és rekordot jelentő televíziós nézettséget hozó) verseny után az idén megnyitja kapuit a szurkolók előtt – olvasható a Hungaroring Facebook-oldalán közzétett közleményben. Mint írják: a tervek szerint a megfelelő járványügyi óvintézkedések mellett a labdarúgó Európa-bajnoksághoz hasonlóan nézők előtt rendezi meg a július 30-tól augusztus 1-ig esedékes Formula-1-es Magyar Nagydíjat.

„Javában zajlik a jegyértékesítés, és bízunk benne, augusztusra már annyira kedvező lesz a járványhelyzet, hogy a futball Eb-hez hasonlóan fogadhatjuk a szurkolókat” – nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, aki abból a szempontból szerencsés helyzetben van, hogy a mogyoródi dombok között 130 hektáron terül el hazánk legnagyobb sportkomplexuma, ahol ráadásul a szabadban adhatják át magukat a szurkolók az autósportélménynek.

„Folyamatos kapcsolatban állunk az illetékes hatóságokkal, a Magyar Nagydíjat az aktuálisan érvényben lévő szabályok betartásával rendezzük meg, de addig is mindenkit arra buzdítunk, regisztráljon és oltassa be magát, hogy ne ezen múljon az esetleges részvétele a Hungaroring idei Formula–1-es ünnepén. Tudni kell, hogy a Magyar Nagydíjra érkező nézők hetven-nyolcvan százaléka külföldi, rájuk a futam idején aktuális beutazási szabályok vonatkoznak majd, s bár nagyon optimisták vagyunk azzal kapcsolatban, hogy addigra már ez sem lesz gond, ha bármi közbejön, az elővételben értékesített jegyek árát – ahogyan tavaly is – természetesen visszatérítjük.”

hungaroring-2019-f1-nezok-1

Már Portimaóra változhat a szabály, amely miatt Raikkönen elbukta a pontjait

Hiába ért célba Kimi Raikkönen a kilencedik helyen az Emilia-Romagna-i Nagydíjon, egy furcsa szabály miatt utólag 30 másodperces (azaz egy stop&gónak megfelelő) időbüntetést kapott, így kikerült a pontszerzők közül. Történt ugyanis, hogy a piros zászlós megszakítást követő repülőrajtos újraindítást megelőzően a finn megforgott és veszített két helyet, amelyet a csapata kérésére nem is vett vissza.

Alapvetően a biztonsági autó mögött erre nincs is lehetőség – emiatt kapott korábban Sergio Perez büntetést –, viszont a megszakítás utáni újraindítás más elbírálás alá esik: itt a safety car mögött megtett kör gyakorlatilag egy felvezetőkörnek minősül, s a szabály előírja, hogy mindenki a megfelelő pozícióban álljon a zöld jelzés pillanatában. Az első safety car-vonalig van lehetősége a pilótáknak a pozícióik visszavételére, ha viszont ezt nem teszi meg, kötelező a bokszba hajtania. Mivel Raikkönen ezt nem tette meg, érkezett a már említett – kötelezően kiosztandó – szankció az Alfa Romeo pilótájának.

A kavart az okozta, hogy nem állórajttal, hanem gördülőrajttal indították újra a futamot: előbbi esetén egyértelmű lett volna, hogy a megfelelő pozícióba kell felállnia a versenyzőknek, a jelenlegi szabályozás azonban nem tesz különbséget a kétféle újraindítási forma között, így a repülőrajtra is ugyanez érvényes. Nos, az Auto Motor und Sport értesülései szerint ezen változtathatnak akár már a jövő hétvégi Portugál Nagydíj előtt, hogy a jövőben már csak az állórajtokat megelőző felvezetőkörökre vonatkozzon az előírás. Egy év közbeni szabályváltozáshoz persze alapos indok és teljes egyetértés kell, de az is elképzelhető, hogy inkább egy egyértelműsítésként fogják hozzácsapni a szabályokhoz. Persze mindez Raikkönent már nem vigasztalja, ő mindenképp bukta az imolai pontjait.

raikkonen-soder-imola-dppi-1

fotó: DPPI

Érkeznek a világ első elektromos versenyrepülőgépei

Air Race E néven indul útjára Földünk első légi versenysorozata, amiben kizárólag elektromos repülőgépek indulhatnak. A szervezők idén júliusra tűzték ki a még fejlesztés álló géptípus első repülését, az első szezont pedig 2022-re tervezik. 

A nyári próbarepülés során a pilóta kipróbálja a prototípus végsebességét (450 km/óra) és kezelhetőségét. Ezt követően 2022-ig több tesztet is végrehajtanak, hogy megbizonyosodjanak a típus biztonságáról, és minél több teljesítményt hozzanak ki belőle. A teszt helyszíne és pontos dátuma egyelőre ismeretlen.

55f08303-8d8a-4e64-bde3-ca971b069fc2

ee53a498-68f3-4013-b435-0732d261fd77

A rajongás netovábbja: Legóból alkották meg az imolai F1-es futamot

Elképesztő elszántságról és lelkesedésről adott tanúbizonyságot a The Moving Bricks néven futó Youtube-csatorna tulajdonosa, aki az F1-es Emilia-Romagna-i Nagydíj leintése óta lázasan dolgozott azon, hogy minél hamarabb elkészüljön a futam Legóból készült változatán. A rajongó minden egyes pilótáról külön portrét készített, az összes fontos mozzanatot újraalkotta, ráadásul olyan részletekre is figyelt, mint az eső és az autók által felvert víz ábrázolása.

Turán Frigyes saját maga után takarított, miután összetört az autója

A magyar raliversenyző csütörtökön a Hankook számára tesztelt Cereden, amikor az egyik kanyart elmérve a szalagkorlátnak csapódott. Facebookon arról írt, ma folytatódik a teszt, így nagy baj nem történt.

friciteszt

176672507_3788346554533910_5288068183865129073_n

Forrás: Turán Frigyes, DuEn

Pontoztuk a mezőny húsz tagjának imolai teljesítményét

A vonatkozó részt 1 óra 7 percnél kezdődően itt meghallgathatod, a Facebook-csoportban pedig a teljes szezonra vonatkozó összesítést is nyomon követheted:

 

 

Nincs megállás Schumacher számára, csütörtökön Ferrarival tesztelhetett

Nagy erőket mozgat meg a Ferrari Formula-1-es istállója Mick Schumacher fejlődése érdekében. A csapatnak nagy szerepe volt abban, hogy a fiatal német egyáltalán az 1-ben versenyezhet, de itt nem álltak meg: csütörtökön Fioranóban, saját tesztpályájukon készítették elő számára a 2018-as SF71H-t egy 200 kilométeres gyakorlás érdekében. Schumacher után az istálló versenyzői akadémiájának másik tagja, Callum Ilott is autóba ülhetett.

Életveszélyesen megfenyegette az ellenőrt, akinek a nyakát is megszorongatta a magyar ralis

Hihetetlen jelenet játszódott le a magyar ralibajnokság szezonnyitója előtt. A gépátvételen, a technikai ellenőrzésen ugyanis a 82-es rajtszámmal induló Zúzoo - ZúZoocska páros autójánál az derült ki, hogy rossz helyen van benne a rádiós átbeszélő. A versenyző előbb szitkozódásba kezdett, majd kiugrott az autóból és megszorította a technikai ellenőr nyakát, majd megfenyegette, hogy élve nem hagyja el a helyszínt. A döbbenetes esemény után a Felügyelő Testület természetesen a párost kizárta a versenyből...

A határozat itt olvasható!

therwoolin-768x444

A Wolff-Russell ügy mutatja meg, hogy rossz felé megy az F1?

Az imolai F1-es futamon Valtteri Bottasszal ütközött George Russell, a Williams pilótája, aki egyben a Mercedes juniorja és tavaly már a világbajnok istállónál is kapott lehetőséget. Russell meglehetősen hevesen reagált az eset után és úgy viselkedett Bottasszal, ahogy nem kellett volna - Peter Windsor F1-es szakíró szerint viszont az igazán tanulságos az, ami utána történt. Toto Wolff, a Mercedes vezére ugyanis azt mondta, hogy ha Russell rosszul vezet, akkor a Clio Kupába küldi, Windsor szerint pedig ez elfogadhatatlan.

"Ez engem nagyon felbosszantott. Tudom, hogy ő egy Mercedes-tartalék, meg azt is, hogy a Williamsnek a Mercedes szállítja a motorokat, de ha én lettem volna George Russell, azt mondtam volna erre, hogy ezt most azonnal fejezze be, mert én nem neki, hanem a Williamsnek vezetek. Nekem ez már az az irány, amely felé sajnos halad az F1, túl sok befolyásoló tényező hat mindenkire. Toto Wolff a Mercedes csapatát vezeti, kritizálhatja persze George Russellt, de nem mondhat olyat, hogy ha Mercedesnek ütközöl, akkor a Clio Kupában találod magad, vagy ilyesmi. Szerintem ez egyszerűen hülyeség. Innentől azon múlik a dolog, hogy kinek van a legjobb pszichiátere" - mondta futam utáni podcastjében Windsor.

dog

fotó: dppi

Megköszönte Raikkönennek egy szívműtéten átesett rajongója, hogy megmentette az életét

Aranyos jelenet játszódott le, amikor Kimi Raikkönen szurkolókkal beszélgethetett a napokban online videó formájában. Az egyik rajongója ugyanis azzal állt elő, hogy megköszönte neki, hogy a 2007-es vb-győzelme alkalmával megmentette az életét:

„Csak azt akartam mondani Kiminek, hogy megmentette az életemet 2007-ben, mert éppen egy szívműtét miatt voltam kórházban, amikor megnyerte a világbajnokságot. A versenyzése nagyon fontos volt számomra és az életerőmnek, szóval köszönöm, Kimi” – mondta a férfi, mire az Alfa Romeo pilótája így felelt mosolyogva: „Én köszönöm. Remélem, az összes elismerést bezsebelhetem az orvosok munkájáért! De ha a versenyzés segített, az nagyszerű.”

A rajongó azért hozzátette, hogy az izgalmas évadzáró Brazil Nagydíj alatt is átesett egy kisebb infarktuson, mire Raikkönen nevetve megjegyezte: „Akkor talán mégsem volt annyira jó!”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Szószt kevertek az elektromos Mustanghoz – de túl csípősnek találták

Érdekes videót osztott meg nemrég a Ford Performance, amelyben mindenekelőtt az elektromos Mustang Mach-e-t promotálják – de nem hétköznapi módon. A Mustanghoz ugyanis készítettek egy csípős szószt is, amelyet a Hot Ones YouTube-videósorozat házigazdája, Sean Evans (ebben a sorozatban sztárokkal beszélgetnek, miközben igencsak fűszeres szószokkal nyakon öntött csirkefalatokat esznek) és Vaughn Gittin Jr. autóversenyző is megkóstolt, miközben persze magát az autót is kipróbálták. A szósz szemlátomást komoly kihívást jelentett mindkettejük számára, s a videó végén ki is derült, hogy túlságosan csípősnek ítélték a hétköznapi fogyasztáshoz és kereskedelmi forgalomba hozáshoz.

Száz bokszkiállást tervez Portimaóban a Williams

Természetesen a grove-i alakulat bízik benne, hogy nem problémák miatt kell sort keríteni ilyen sok kerékcserére: a Williams ezzel egy akcióhoz csatlakozik, amellyel a néhány hónapja elhunyt Sir Tom Moore előtt tisztelegnek. A Captain Tom néven ismert veterán tavaly azzal vált ismertté, hogy a koronavírus-járvány miatti karanténidőszak alatt 38 millió angol fontnyi adományt gyűjtött össze azzal, hogy járókerettel százszor körbesétálta a saját kertjét.

Tom Moore április 30-án ünnepelhette volna a 101. születésnapján, ennek apropóján pedig a Captain Tom Alapítvány mindenkit felhívott egy kihívásra, amely a százas szám körül forog, s amellyel jótékonysági célra gyűjthetnek pénzt. Ehhez a kezdeményezéshez csatlakozik a Williams is a jövő hétvégi Portugál Nagydíjon azzal, hogy a terveik szerint a hétvége folyamán száz bokszkiállást fognak teljesíteni.

williams-pit-f1-dppi

Lando Norris: csillag születik Russellék árnyékában

Bár az új generáció tagjai közül Verstappen, Leclerc és Russell kapja a legnagyobb rivaldafényt, Lando Norris abszolút felnőtt hozzájuk – Imola legjobbjának is őt választottuk. Hallgassátok meg a hétvégi futam díjkiosztóját legújabb podcastadásunkban:

 

 

Mesehős lett Michelisz Norbertből

A magyar WTCR-bajnok jóleső érzésekkel újságolja, milyen új szerepben tűnt fel Kádár Annamária könyvében, amely a való élet inspiráló figuráit emeli át mesékbe. "Sokszor hallottam, hogy a sztorim olyan meseszerű, amit mindig kicsit pirulva fogadtam. Képzeljétek, most tényleg mesehős lettem, az én történetem is helyet kapott Kádár Annamária szuper mesekönyvében! Sose hittem volna, hogy egyszer hasonlóban lesz részem, és nagyon büszke vagyok rá, akárcsak a társaságra, amelybe csöppentem ebben a könyvben! Ha ezt elmesélném a 21 éves önmagamnak, aki életében először versenyautóban ült, biztos tátva maradna a szája..." - írja Michelisz a könyvről, amelyben rajta kívül szerepel még például Al Ghaoui Hesna riporter, Borbély Alexandra színész, Ürge-Vorsatz Diána klímakutató és Böjte Csaba szerzetes is.

176029733_155907109690280_3400017659387387926_n

2012-ben Sepangban és Sanghajban is történtek dolgok, amik csak most ismétlődtek meg

Mikor volt utoljára dupla brit dobogó és ilyen szoros időmérő az első 8 helyen? Majdnem ugyanakkor! Avagy íme az Emilia-Romagna-i Nagydíj statisztikai érdekességei.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés

A Hungaroringre is ellátogat az új elektromos túraautós bajnokság

Idén nyáron indul útjára a Pure ETCR névre hallgató, többmárkás elektromos túraautós bajnokság, amely a legfrissebb fejleményeknek köszönhetően a Hungaroringen is tiszteletét fogja tenni. Az eredetileg július elejére tervezett zolderi fordulót ugyanis kénytelen volt lemondani a széria, miután az új sorozat logisztikai igényei miatt kivitelezhetetlennek bizonyult, hogy a zolderi 24 órás betéteseményeként kerüljön sor az eseményre.

Így került a képbe a Hungaroring, ahol viszont nem júliusban, hanem augusztus 21-22-én, a Túraautó-világkupával közös hétvégén fog versenyezni a mezőny. A szezon egyébként a tervek szerint július közepén, az olaszországi Vallelungában indul, majd következik Aragon és Koppánga, a magyarországi állomás után pedig októberben Dél-Korea (a spanyoloknál és ez utóbbi helyszínen ugyancsak a WTCR-rel közösen fog szerepelni a Pure ETCR).

pure-etcr-1

A korábbi F1-es csapatvezető szerint ez egyértelműen Russell hibája volt

Az egykori népszerű F1-es kicsapat vezetője, Giancarlo Minardi is elmondta a véleményét a világbajnoki címért zajló Lewis Hamilton - Max Verstappen csatáról, illetve annak imolai felvonásáról és szóba került a Bottas-Russell eset is.

"Az imolai időjárás nagyszerű futamot csinált és benne volt Max Verstappen sikerében. Ő egyike volt azoknak, akik csak keveset hibáztak, ő volt ennek az egész versenynek a középpontjában. Szépet csatáztak Lewis Hamiltonnal, aki szerintem gyors, ugyanakkor szerencsés. A hibájánál pont jött egy piros zászló... de tény, hogy utána nagyon erősen zárkózott fel és nyerte a pozíciókat. Ami a balesetet illeti: Valtteri Bottas egészen addig nagyon szenvedett, de az ütközésért George Russell a hibás. Egyszerűen nyomta a gázt és elvesztette az autót a vízen. Ez egy komoly hiba volt" - idézi Minardi szavait a Formula Passion.

00121004_177

fotó: dppi

Korábbi Moto2-es világbajnok helyettesíti Jerezben Jorge Martint

Jorge Martin a MotoGP Portugál Nagydíjának szabadedzésén bukott nagyot, amely során kéz- és bokatörést szenvedett. A spanyolt még aznap átszállították a barcelonai kórházba, ahol hétfőn műtötték volna meg, ám a fejét ért ütés miatt a beavatkozást elhalasztották szerdára. A Dohai GP-n pole-t és pódiumot szerző újonc csapata, a Pramac Racing ma meg is erősítette, hogy szerda délután kerül sor az operációra, ahogy azt is, hogy emiatt Martin ki fogja hagyni a soron következő Spanyol Nagydíjat.

A Pramac Ducati egyúttal azt is bejelentette, hogy Tito Rabat fogja a spanyolt helyettesíteni a jövő hétvégén Jerezben. Rabat egészen a tavalyi szezonig a MotoGP mezőnyének tagja volt, sőt 2021-re is érvényes szerződéssel rendelkezett a Ducati másik szatellit csapatával, az Esponsorama Avintiával, ők azonban lecserélték a Sky VR46 által protezsált Luca Marinire. A 2014-ben a Moto2-ben vb-címet szerző spanyol így idén a Superbike-világbajnokságon szerepel a Barni Racing színeiben, szintén egy Ducatival, ám mivel ott a koronavírus-járvány miatti halasztások okán csak május második felében indul a szezon, lehetősége van beugrani Martin helyére a MotoGP-ben.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

rabat-barni-wsbk

Érkezik az elektromos GT: 575 lóerővel, gyorstöltéssel

Tovább folytatódik a nemzetközi autósport villanyosítása: az FIA bejelentette a jövőbeli elektromos GT kategória első részleteit. A géposztályt a GT3 alternatívájának szánják, amely teljesítményben is a jelenlegi GT3 szintjét célozza meg – gyorsulásban és egykörös tempóban azonban felül is fogja múlni.

A kategóriában azok a gyártók vehetnek részt, amelyek elektromos versenygépet fejlesztenek a szabályok szerint, vagy meglevő GT3-as modelljüket szerelik fel elektromos hajtáslánccal. Erre vonatozóan megengedett a két- és négykerékhajtás is, a maximális teljesítmény pedig 430 kW-ban (575 lóerő) van megszabva.

 

Súlylimit is van, 1490 és 1530 kilogramm között. Ez magában foglalja a 87 kWh kapacitású akkumulátort, ehhez pedig kapcsolódik egy különlegesség: a 700 kW-os gyorstöltés a bokszkiállások része lesz, az ígéret szerint néhány perc alatt 60 %-os szintre lehet feltölteni az akkumulátorokat. További részleteket, mint a széria neve, versenyek formátuma és a promóter személye (melyet a hírek szerint már kiválasztottak) májusban közöl az FIA.

Hill szerint Hamilton egymaga jobb útra terelte az F1-et

Elismerően írt 1996 F1-es világbajnoka Lewis Hamiltonról. Damon Hill szerint a Mercedes pilótája a felszólalásaival, a #BlackLivesMatter-mozgalomban tett állásfoglalásával felnyitotta az emberek szemét, így egy fokkal igazságosabbá tette az elnyomottak életét. Az ő szemében Hamilton egy igazi bajnok.

A Mercedes pilótája hétfőn éjjel egy idevágó témában posztolt, miután megtudta, hogy elítélték George Floyd nyilkosát.