DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

WTCR: Zengős autó az első sorban a Hungaroringen

Túlzás lenne azt állítani, hogy a hazai közönség szája íze szerint alakult a WTCR hungaroringi időmérője. Tassi Attila már a Q1-ben búcsúzott, így mindkét vasárnapi versenynek a 14. rajtkockából vághat neki az Engstler Hondával. Nagy Dániel ugyan továbbjutott a Q2-be, de ott hamar kiszállt a küzdelemből: az első kanyarban a falba csúszott a Zengő Cuprával, így ő pedig a 12. rajtpozíciót fogja elfoglalni. Michelisz Norbert a hetedik helyet csípte el a BRC Hyundaijal, de mivel a 2019-es bajnok még hathelyes rajtbüntetést hozott magával Pau-ból, ez az első futamra egy 13. rajthelyet jelent neki – igaz, a fordított rajtrácsos viadalon viszont a negyedik kockából fog indulni. A legjobb starthelyet a Zengő Motorsport másik versenyzője, Rob Huff szerezte meg, aki a kilencedik időt megfutva a második kockából, azaz az első sorból vághat majd neki a második futamnak.

Ami a többieket illeti: a legjobb ötöt felvonultató Q3-ba két Audi, valamint egy-egy Honda, Hyundai és Lynk & Co jutott be. A pole-pozíciót végül Michelisz hyundaios csapattársa, Mikel Azcona szerezte meg, bő egy tizeddel megelőzve Nathanael Berthont. A címvédő Yann Ehrlacher lett a harmadik, megelőzve Esteban Guerrierit és Gilles Magnust. A bajnokságot a hétvége előtt vezető Nestor Girolami már a Q2-ben kiesett a nyolcadik helyen, míg a fordított pole-t Santiago Urrutia zsebelte be. A Túraautó-világkupa futamai vasárnap 11:20-kor és 16:45-kor startolnak.

huff-wtcr-hring-kvali

Raikkönen a kiesés ellenére is élvezte a NASCAR-t – nem zárja ki a visszatérést sem

Jól indult Kimi Raikkönen Watkins Glen-i szereplése a NASCAR Cup Seriesben: a 27. helyre kvalifikáló pilóta a versenyen az első tízbe is felküzdötte magát a száradó pályán. Egy újraindítást követően azonban balesetbe keveredett, így kiesett. „Azt gondoltam, jó íven vagyok ott, de úgy tűnik, mindenki balra kezdett el mozogni. Sajnos nem volt időm reagálni. Az első ütközésnél valaki eltalálta a gumit vagy magát a kereket, ezért kiforgott a kormányom. Valami nincs rendben a csuklómmal, de ez ilyen” – mesélte el a történteket a 2007-es F1-es világbajnok, aki ennek ellenére élvezte a kiruccanást:

„Jó móka volt, minden egyes alkalommal egyre magabiztosabb voltam, volt néhány remek csatám, úgyhogy igen, kár ezért. Úgy éreztem, komoly sebesség van az autóban, de néha ez megesik” – mondta el Raikkönen, aki így felelt arra a kérdésre, hogy számíthatunk-e további NASCAR-szereplésre tőle a jövőben: „Meglátjuk, nem tudom.”

Elégedett volt a finnel amúgy a Trackhouse Racing főnöke, Darian Grubb is, aki elsősorban Raikkönen gyors tanulékonyságát emelte ki, s úgy érzi, a tempó és a taktika megvolt ahhoz, hogy akár a top 10-ben is zárjon a 42 éves versenyző.

raikkonen-nascar-1_1

Így kezeli a pedálokat Misanóban Pierre Gasly

Idén az F1-es közvetítésekben hosszú időt követően visszatért a pedálkamera, melyet Silverstone-ban Lando Norris autójában szereltek fel, de az AlphaTauri csapata sem tétlenkedett. A faenzaiak nemrégiben egy látványos videót posztoltak, ahol egy lassabb körön keresztül láthatjuk, miként dolgozik a pedálokkal Pierre Gasly Misanóban.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia AlphaTauri (@alphataurif1) által megosztott bejegyzés

Daniel Ricciardo ismét dalra fakadt

Korábban pár alkalommal már megvillantotta énektudását a McLaren ausztrál pilótája, aki általában elég sok mókás tartalommal szórakoztatja követőit a közösségi médiában. Ricciardo ezúttal Instagram-oldalára töltött fel egy videót, melyen vezetés közben kezdett el énekelni, a rövidke felvételen pedig a Matchbox Twenty 3AM című dala hallató.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés

NASCAR: Larson győzött, Raikkönen kiesett Watkins Glenben

Óriási várakozás övezte a Watkins Glen International pályán rendezett versenyt, ahol hét különböző nemzet pilótái álltak rajthoz, a NASCAR Cup Series alapszakaszának utolsó előtti futamán. A beugró pilóták közül a legtöbben Kimi Raikkönenre voltak kíváncsiak, aki a 26. helyről várhatta a zöld zászlót, míg a rajtelsőséget Chase Elliott szerezte meg. Az időjárás sajnos nem volt kegyes a mezőnyhöz, az eső és a villámlások miatt két órás csúszással indulhatott el a verseny, de az ott történtek mindenkit kárpótoltak. A rajtot követően a folyamatosan száradó pályán látványos csaták alakultak ki, a folytatásban pedig azok jártak jól, akik nagyon korán száraz pályás gumikra tudtak váltani. Az első szakaszt így egy jó stratégiának köszönhetően Chase Briscoe nyerte, aki Chris Buescher és Michael McDowell ellen harcolt sokáig, utóbbi pedig egészen a végéig versenyben maradt a győzelemért, akárcsak a második etap legjobbja, Joey Logano, akivel szintén számolni kellett.

A középső szakasz elején Raikkönen és Elliott csatájára irányult a legnagyobb figyelem, miután a finn pilóta nagyszerű rajtját követően egy alternatív taktikával elég sokáig a legjobb tízben autózhatott, a 2020-as bajnoknál pedig szintén eltérő stratégiát alkalmaztak, ami úgy tűnt működhet, mivel hamar visszatért az élmezőnybe. A kezdeti eső ellenére egészen az utolsó szakaszig nem került elő a sárga zászló, végül a jégember balesete miatt lett rá szükség. Miután többen is összeértek, a szintén beugróként szereplő Loris Hezemans tehetetlenül lökte falnak a 42 esztendős pilótát, akinek az autója eléggé megtört, így féltávnál véget ért a versenye. A hátralévő körökben még Joey Hand, továbbá Hezemans újabb incidense akasztotta meg a futamot, ezek után pedig az utolsó újraindítás sorsdöntőnek bizonyult. Ekkor a címvédő Kyle Larson elment az addig vezető csapattársa, Elliott mellett, és így tett AJ Allmendinger, valamint Logano is. A legvégén aztán Larson 0,882 másodperces előnyt autózott ki velük szemben, amivel idei második győzelmét aratta. A beugrók közül említést érdemel még Mike Rockenfeller, akit a 30. helyen rangsoroltak, míg Danyiil Kvyat már elég korán feladta a küzdelmet.

A folytatás Daytonában következik augusztus 27-én, ahol eldől, kik jutnak be a rájátszásba. 

Montoya megérti Alonso döntését

Miután Sebastian Vettel bejelentette visszavonulását, nem kellett sokat várni arra, hogy megtalálják a helyettesét az Aston Martinnál. A német pilóta helyére Fernando Alonso érkezik, aki sokak meglepetésére hagyja el az Alpine istállóját, ám Juan Pablo Montoya szerint könnyen lehet, hogy a spanyol versenyző jó döntést hozott. „Ez nehéz, de ne feledjük, ha idén rosszul futnak az F1-ben, az nem jelenti azt, hogy a következő két évben is rosszak lesznek. A Mercedesnek mindig is jó motorjai voltak, az Astonnak pedig tisztességes autói. Megvannak az eszközeik és a költségvetésük ahhoz, hogy ezt az egészet összerakják” – idézte a korábbi F1-es pilóta szavait a Vegasinsider.

6,2 millió dollárért kelt el Michael Schumacher egykori versenygépe

Nem először talált új gazdára egy korábbi F1-es autó, ám az RM-Sotheby's aukciósháznál meghirdetett licit során egy igazán különleges darab került eladásra. Ezúttal a Ferrari F300-as konstrukciójának azon darabjáról volt szó, amellyel az 1998-as szezonban Michael Schumacher négy versenyen, Kanadában, Franciaországban, Nagy-Britanniában és Olaszországban indulhatott. A legérdekesebb ebben, hogy a német pilóta az említett futamok mindegyikén győzni tudott. A versenyautó végül 6,2 millió dollárért került új tulajdonosához.

Audi-pletykák ide vagy oda, az Alfa Romeóra koncentrál a Sauber

Az Alfa Romeo 2018-ban csatlakozott a Sauberhez, az elmúlt években pedig már teljes egészében a nevükre vették a Formula-1-es istállót. Az utóbbi időben azonban felröppentek olyan pletykák – s ezzel csengenek egybe a Formula.hu értesülései is –, hogy a svájci alakulat lehet a 2026-ban érkezni vágyó Audi választott partnere. Frederic Vasseur csapatvezető ugyanakkor az Alfa Romeóval való együttműködésre fókuszál:

„Több mint elégedett vagyok a velük való kapcsolattal. Nemcsak szponzorok, hanem partnerek is, együtt dolgozunk projekteken. Nagyon-nagyon jó a kapcsolat az Alfa Romeo és a Stellantis, valamint a csapat között. Talán a jó eredmények is részben annak köszönhetők, hogy együtt dolgozunk, és segítenek nekünk új partnereket is találni” – nyilatkozta a Motorsport.com lapnak.

Vasseur még arról beszélt, hogy az Audi döntéséhez eleve szükséges, hogy megállapodjanak a 2026-os motorszabályokról, ami közben már megtörtént. De még így sem akart a lehetséges kapcsolattal foglalkozni: „Nyilván mindenkivel egyeztetni fognak a paddockban. El fogják végezni a munkájukat. De a legfontosabb, hogy ma itt a projektünk az Alfa Romeóval. Nem akarok semmit keverni, a legjobbat akarom nyújtani az Alfa Romeónak.”

alfa-romeo-f1-dppi

Ha lemaradtál az IndyCar idei utolsó oválfutamáról, itt pótolhatod a lényeget!

Kétórás esőszünet és egy újonc remeklése jellemezte a versenyt – íme, a rövid videós összefoglaló minderről:

Videó: Ismerjük meg a csapatfőnököket

Az F1 legújabb videós tartalmában a csapatvezetőket ismerhetjük meg egy kicsit közelebbről. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Tömegbalesetet okozott a sár az utolsó körben Ausztráliában – videó

A népszerű Supercars helyi túraautós sorozat hétvégéjén, a Super2-es verseny fináléjában ütközött össze több autó is, miután sár került az aszfaltra:

Raikkönen: Bárcsak több köröm lehetett volna!

Kimi Raikkönen először áll rajthoz a NASCAR Cup Seriesben: a Watkins Glen-i időmérőt a 27. helyen zárta a 39 fős mezőnyben a Trackhouse Racing színeiben. A Formula-1-től tavaly visszavonult finn így értékelt a kvalifikációt követően: „Bárcsak több köröm lehetett volna, úgy érződött, van itt potenciál bőven” – idézi szavait a Motorsport. „De még nem pontosan tudtam, milyen íveket használjak, nem volt elegendő kör, hogy minden összeálljon. De jó móka volt. Nagyjából az volt, amire számítottam a szimulátorozás után, még ha persze mindig vannak is eltérések. Legalább a pályát ismertem, de igen, néhány helyen jobbnak kellett volna lennem. Más helyeken úgy éreztem, rendben voltam. De eddig jó, nem vártam semmit, és valahol a mezőny közepén vagyunk.”

Arra a felvetésre, hogy árthat a megítélésének, ha esetleg leszerepel a NASCAR-ban, a tőle megszokott módon reagált Raikkönen: „Én nem látok rizikót. Miért ne csinálnám? Milyen veszítenivalóm van? Hogy rosszul teljesíthetek egy NASCAR-futamon vagy bármilyen versenyen? Nem érdekel, magamért csinálom. Jó vagy rossz eredmény akkor is előfordulhat, ha húsz versenyt teljesítek. Én nem látok semmi negatívumot” – fogalmazott a 2007-es világbajnok, aki a vasárnap magyar idő szerint 21 órakor kezdődő versenyre kitűzött céljai kapcsán a következőt mondta: „Szeretném jól érezni magam, de persze a lehető legjobban is teljesíteni.”

raikkonen-nascar-1

Mit választanál inkább? Nehéz döntések elé állították az F1-eseket

Hideg vagy meleg? Rock vagy hiphop? A csúcson lévő Senna vagy a csúcson lévő Schumacher ellen versenyeznének inkább az F1-esek? A videót a képre kattintva tekinthetitek meg!

Raikkönen a NASCAR-ban, itt a vasárnapi program!

Spielbergben versenyez a MotoGP mezőnye, Belgiumban randevúznak a WRC csapatai, de lesz IndyCar is, Raikkönen pedig NASCAR-ozik: mutatjuk a vasárnapi menetrendet a közvetítésekkel együtt.

Vasárnap

8:43-19:00 WRC, harmadik versenynap (WRC+ online)
11:00 Moto3, futam (Aréna4)
12:20 Moto2, futam (Aréna4)
14:00 MotoGP, futam (Aréna4)
15:30 MotoE, második futam
21:00 NASCAR, futam (Aréna4)

NASCAR: Raikkönen a mezőny közepéről indul Watkins Glenben

Chase Elliott szerezte meg a rajtelsőséget a NASCAR Cup Series Watkins Glen-i időmérő edzésén. A hétvége pikantériája, hogy több neves versenyző is rajthoz áll, akik más sorozatokban értek el sikereket, a legnagyobb sztár pedig egyértelműen a 2007-es Formula-1-es világbajnok, Kimi Raikkönen. A finn 11 év után vesz részt újfent NASCAR-hétvégén, ám a 39 fős mezőnyben csak a 27. helyre kvalifikálta magát, persze ha azt nézzük, hogy a Jégember nem hajtja ezeket az autókat hétről hétre, akkor ez nem is rossz teljesítmény. A másik egykori F1-es, Danyiil Kvjat a 36. helyet szerezte meg Watkins Glenben. A verseny vasárnap este 9 órakor kezdődik, melyet a televízió is élőben közvetít!

 

Videó: Webber felemelkedése

Az F1 YouTube-csatornájának legújabb videója Mark Webber nagyszerű karrierjét eleveníti fel egészen az ausztrál gokartos időktől a Formula-1-es dobogó legtetejéig. A Rise Of The Rookie legfrissebb epizódját a képre kattintva tekinthetitek meg!

Masi tagadja, hogy máris visszatér a motorsport világába

A tavalyi szezonzárót követően egy több hónapos vizsgálat után Michael Masit menesztették a versenyigazgatói pozícióból, majd nem sokkal később az FIA-ból is kilépett az ausztrál, aki most úgy festett, hazájában kaphat majd munkát. A hírek ugyanis arról szóltak, ő lehet az új elnöke a Supercars Bizottságnak, ami nem ismeretlen terep Masi számára, hiszen mielőtt csatlakozott volna 2018-ban az FIA-hoz, a széria ügyintézője volt.

Azóta azonban az ausztrál tagadta, hogy igaz lenne a hír: "A világ minden szegletéből ajánlottak nekem munkát. Több érdekes feladat is akad közöttük, de én nem szeretnék semmit sem elkapkodni. Van néhány meglepő és pár kevésbé meglepő ajánlat is, egyelőre szeretném a legapróbb részleteket is tisztázni, és majd csak később hozom meg a döntésem."

Így alakulnak át a MotoGP-hétvégék a sprintversenyekkel

Szombat délben hivatalosan is bejelentették, hogy már 2023-ban érkeznek a sprintfutamok a MotoGP-be: az F1-es változattal ellentétben itt minden hétvégén rendeznek a főversenyhez képest féltávú viadalt, amely viszont nem befolyásolja a rajtsorrendet, azt továbbra is az időmérő határozza meg (ahogy a sprintét is).

Később a közleményben azt is felvázolták, pontosan hogyan fognak festeni a királykategória hétvégéi a következő évtől kezdődően. Pénteken két szabadedzést rendeznek, ahogy eddig is, ezek összesítése alapján dől el, melyik tíz motoros jut automatikusan a Q2-be és kiknek kell a Q1-ben küzdeniük. Szombat délelőtt jön egy újabb félórás tréning (ami a jelenlegi FP4-nek felel meg), amelyet egyből követ a továbbra is kétrészes kvalifikáció, majd délután 15 órakor rendezik meg a sprintfutamot. A vasárnapi futamok lebonyolítása változatlan, s azt is kihangsúlyozták, hogy immár minden edzés és nap során Moto3, Moto2, MotoGP sorrendben fognak következni a kategóriák programjai, amikor csak lehetséges (eddig az edzések esetén ez legtöbbször nem így volt).

Az is kiderült, hogyan fog kinézni a pontrendszer a sprinteken: a győztes 12 egységet kap, a második helyezett 9-et, a harmadik 7-et, majd onnantól a negyediktől a kilencedikig rendre 6-ot, 5-öt, 4-et, 3-at, 2-t és 1-et. Így egy hétvégén immár 37 világbajnoki pont lesz majd szerezhető.

motogp-start-2022-dppi-2

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Raikkönen: Először nem vettem komolyan a NASCAR-lehetőséget

A NASCAR honlapjának adott interjút a 2007-es Formula-1-es világbajnok, aki ezen a hétvégén Watkins Glenben vesz részt a NASCAR Cup Series futamán. A finn elmondta, először nem is gondolkodott el igazán ezen a lehetőségen: "Eleinte nem is vettem komolyan ezt az egészet. Persze többször is beszéltünk róla, hogyan is nézne ki egy ilyen verseny és hogyan működhetne az egész dolog. Mivel csak egyetlen versenyről volt szó, így ez belefért a családomnak is. 2011-ben indultam néhány versenyen, ami jó móka volt, remélhetőleg most is jól fogom érezni magam és egy jó versenyt futunk. Azóta az autók újak, én pedig még sosem voltam ezeken a pályákon korábban, de remélhetőleg hamar ráérzünk a ritmusra" - mondta Raikkönen.

Mire valók a gombok a safety carban?

A biztonsági autó sofőrje mutatja meg nekünk, melyik gomb mire való a safety carban és mit jelentenek az egyes fényjelzések. De vajon mire jó a kék gomb?

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Bernd Mayländer (@berndmaylaender) által megosztott bejegyzés

A Belga Nagydíj szervezői elébe mentek a rendbontásoknak

Egy hét múlva véget ér a nyári szünet a Formula-1-ben, s végre elkezdődik a Belga Nagydíj hétvégéje. Az utóbbi időben rengeteg szurkolói rendbontásról lehetett hallani, legutóbb például Budapesten Mercedes-relikviákat égettek Verstappen-fanatikusok. Az F1 és a pilóták is kifejtették már álláspontjukat ezekkel a dolgokkal kapcsolatosan, most pedig a spái szervezők próbáltak eléb menni a rosszalkodásoknak, így egy listát tettek közzé arról, mit nem szeretnének látni.

"Légy tisztelettudó, ne hozz be üveget, ne használj füstbombát, rakétát, fegyvereket, ne igyál alkoholt, ne sütögess, ne drónozz és ne hozz be kisállatot (ez alól Roscoe kivétel). Ne lopd el a táblákat, hiszen mi mindent látunk! Ti vagytok a kulcsa egy sikeres nagydíjnak, így kérünk benneteket, tartsátok be a szabályokat és élvezzétek a hétvégét!"