Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Pénteken terjedt el a hír, hogy a Formula-1-hez hasonlóan 2023-tól a MotoGP-ben is bevezethetik a sprintversenyeket. A sajtóértesülések arról szóltak, hogy péntek este fognak egyeztetni erről a versenyzőkkel is, majd szombat késő délelőttre meg is hirdettek egy rendkívüli sajtótájékoztatót az Osztrák Nagydíj helyszínén, a Red Bull Ringen.
A várakozásoknak megfelelően ezen pedig be is jelentették, hogy már jövőre érkeznek a sprintfutamok a MotoGP-ben. Két fontos eltérés van az F1-es változathoz képest: a motorosok számára minden nagydíjhétvége szombat délutánján rendezni fognak sprinteket, nemcsak egyes kiválasztott helyszíneken; emellett pedig a MotoGP-ben nem a rövid versenyek eredménye fogja meghatározni a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjét, az továbbra is az időmérő edzés alapján áll össze – ez utóbbiban egyébként a Superbike-világbajnokságon néhány éve meglévő Superpole-futamoktól is eltér az új formátum.
Jorge Viegas, a FIM elnöke a sajtótájékoztatón elmondta: a koronavírus-járvánnyal sújtott két szezon után több nézőre van szükségük, a sprintekkel pedig az a céljuk, hogy a szombati programot még vonzóbbá tegyék a szurkolók számára.
Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezetője és a csapatok szervezetét, az IRTA-t irányító Herve Poncharal is elmondta, hogy néhány részlet még kidolgozásra vár a sprintek kapcsán. A pénteken megjelent információk alapján csak a királykategóriában fognak rendezni sprinteket, a Moto2-ben és a Moto3-ban nem. A sprint miatt a program olyan tekintetben is átalakul, hogy eggyel kevesebb szabadedzést rendeznek majd a legnagyobbak számára, valamint várhatóan kiveszik a menetrendből a vasárnap reggeli bemelegítő tréningeket is. A sprintek távja nagyjából fele lesz a vasárnapi nagydíjakénak, egyúttal pontokból is feleannyit osztanak majd ki.
Ami a versenyzők véleményét illeti, eléggé megosztotta őket a pénteken kiszivárgott ötlet. Fabio Quartararo például „teljes ostobaságnak” nevezte az újítást, elsősorban a fizikai megterhelésre hivatkozva, Jack Miller viszont úgy vélekedett, hogy minél több a versenyzési lehetőség, annál jobb, míg Joan Mir arra mutatott rá, hogy a show-nak feltétlenül jót tesznek a sprintek. A legtöbb motoros azt viszont kifogásolta, hogy a sajtóból értesültek a tervekről, és nem egyeztettek velük előzetesen minderről – emiatt pedig az is felmerült, hogy akár az F1-ben évtizedek óta meglévő GPDA-hoz hasonlóan itt is érdekvédelmi szervezetet hozhatnak létre a motorosok.