DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

WTCR: Zengős autó az első sorban a Hungaroringen

Túlzás lenne azt állítani, hogy a hazai közönség szája íze szerint alakult a WTCR hungaroringi időmérője. Tassi Attila már a Q1-ben búcsúzott, így mindkét vasárnapi versenynek a 14. rajtkockából vághat neki az Engstler Hondával. Nagy Dániel ugyan továbbjutott a Q2-be, de ott hamar kiszállt a küzdelemből: az első kanyarban a falba csúszott a Zengő Cuprával, így ő pedig a 12. rajtpozíciót fogja elfoglalni. Michelisz Norbert a hetedik helyet csípte el a BRC Hyundaijal, de mivel a 2019-es bajnok még hathelyes rajtbüntetést hozott magával Pau-ból, ez az első futamra egy 13. rajthelyet jelent neki – igaz, a fordított rajtrácsos viadalon viszont a negyedik kockából fog indulni. A legjobb starthelyet a Zengő Motorsport másik versenyzője, Rob Huff szerezte meg, aki a kilencedik időt megfutva a második kockából, azaz az első sorból vághat majd neki a második futamnak.

Ami a többieket illeti: a legjobb ötöt felvonultató Q3-ba két Audi, valamint egy-egy Honda, Hyundai és Lynk & Co jutott be. A pole-pozíciót végül Michelisz hyundaios csapattársa, Mikel Azcona szerezte meg, bő egy tizeddel megelőzve Nathanael Berthont. A címvédő Yann Ehrlacher lett a harmadik, megelőzve Esteban Guerrierit és Gilles Magnust. A bajnokságot a hétvége előtt vezető Nestor Girolami már a Q2-ben kiesett a nyolcadik helyen, míg a fordított pole-t Santiago Urrutia zsebelte be. A Túraautó-világkupa futamai vasárnap 11:20-kor és 16:45-kor startolnak.

huff-wtcr-hring-kvali

Raikkönen: Először nem vettem komolyan a NASCAR-lehetőséget

A NASCAR honlapjának adott interjút a 2007-es Formula-1-es világbajnok, aki ezen a hétvégén Watkins Glenben vesz részt a NASCAR Cup Series futamán. A finn elmondta, először nem is gondolkodott el igazán ezen a lehetőségen: "Eleinte nem is vettem komolyan ezt az egészet. Persze többször is beszéltünk róla, hogyan is nézne ki egy ilyen verseny és hogyan működhetne az egész dolog. Mivel csak egyetlen versenyről volt szó, így ez belefért a családomnak is. 2011-ben indultam néhány versenyen, ami jó móka volt, remélhetőleg most is jól fogom érezni magam és egy jó versenyt futunk. Azóta az autók újak, én pedig még sosem voltam ezeken a pályákon korábban, de remélhetőleg hamar ráérzünk a ritmusra" - mondta Raikkönen.

Mire valók a gombok a safety carban?

A biztonsági autó sofőrje mutatja meg nekünk, melyik gomb mire való a safety carban és mit jelentenek az egyes fényjelzések. De vajon mire jó a kék gomb?

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Bernd Mayländer (@berndmaylaender) által megosztott bejegyzés

A Belga Nagydíj szervezői elébe mentek a rendbontásoknak

Egy hét múlva véget ér a nyári szünet a Formula-1-ben, s végre elkezdődik a Belga Nagydíj hétvégéje. Az utóbbi időben rengeteg szurkolói rendbontásról lehetett hallani, legutóbb például Budapesten Mercedes-relikviákat égettek Verstappen-fanatikusok. Az F1 és a pilóták is kifejtették már álláspontjukat ezekkel a dolgokkal kapcsolatosan, most pedig a spái szervezők próbáltak eléb menni a rosszalkodásoknak, így egy listát tettek közzé arról, mit nem szeretnének látni.

"Légy tisztelettudó, ne hozz be üveget, ne használj füstbombát, rakétát, fegyvereket, ne igyál alkoholt, ne sütögess, ne drónozz és ne hozz be kisállatot (ez alól Roscoe kivétel). Ne lopd el a táblákat, hiszen mi mindent látunk! Ti vagytok a kulcsa egy sikeres nagydíjnak, így kérünk benneteket, tartsátok be a szabályokat és élvezzétek a hétvégét!"

Susie Wolff távozik a Formula-E-csapat éléről

A Mercedes Formula-1-es istálló csapatfőnökének, Toto Wolffnak a felesége, Susie Wolff 2018 óta volt a ROKiT Venturi Formula-E csapatának a vezetője, azonban idén, a Maserati érkezése után - mely felvásárolta a Venturit - Susie Wolff elköszönt a csapattól, akiknek további sikereket kívánt a jövőben. Wolff regnálása alatt nyolc versenyt nyert meg a csapat, idén pedig nem sokkal maradtak le a csapatvilágbajnoki címről a Mercedes mögött másodikként végezve, ezzel pedig az istálló eddigi legsikeresebb szezonját teljesítve.

Schumacher: Piastri nem tett semmi rosszat

Semmi különöset nem lát Oscar Piastri lépéseiben Ralf Schumacher. Mint ismert, a fiatal pilótát az Alpine menedzselte és fizette egészen idáig, jövőre be is ültetné az F1-es autójába, vagyis révbe érne, az ausztrál azonban visszadobta a lehetőséget és puskaporos hangulatban jelezte, hogy márpedig ő nem fog az Alpine autójába ülni. Jelenleg a jogászok harca zajlik, de afelé haladnak a dolgok, hogy Piastri 2023-ban a McLaren versenyzője lesz.

„Sajnálom. Kedvelem Otmart (Szafnauert), de még ő maga is csalódott a saját teljesítményével, hogy nem látta előre Alonso távozását és nem volt B terve. Ez a sajnálatos az egészben és ezért kell magát hibáztatnia. Oscar nem tett semmi rosszat. Én is ugyanazt csináltam volna, amit ő. A McLaren egyértelműen egy topcsapat” – fejtette ki privát véleményét Schumacher a Sky Germanynek.

-03321019_003

fotó: dppi

MotoGP, WRC és NASCAR a szombati programban

Mutatjuk, hogy mire érdemes figyelni a mai nap folyamán.

Szombat (augusztus 19.)

9:55-10:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)

10:13-19:00 WRC, második versenynap (WRC+ online)

13:30-14:00 MotoGP, negyedik szabadedzés (Match4)

14:10-14:50 MotoGP, időmérő (Match4)

16:25 MotoE, első futam

19:05-20:00 NASCAR, időmérő

299880382_5735567939842375_3814740545185009386_n

fotó: Hyundai Motorsport

Ezzel a felszereléssel dolgozik a Red Bull fotósa

A Red Bull versenypályákon készített képeiért felelős Vladimir Rys nyújtott betekintést eszköztárába:

Izgalmas hármas csatákra számít a továbbiakban az élen Hülkenberg

A 2022-es idény eddigi részében elsősorban a Red Bull és a Ferrari harcolt a győzelmekért, de az eleinte küszködő Mercedes egyre inkább megtalálja a formáját. Éppen ezért a jelenleg az Aston Martint teszt- és tartalékversenyzőjeként tevékenykedő Nico Hülkenberg arra számít, hogy a nyári szünet után már három csapat harcol majd az élen:

„Biztos vagyok benne, hogy még szorosabb lesz a mezőny a szezon hátralévő részében” – mondta el a pilóta az Aston félévértékelőjében. „A Mercedes keményen és sikeresen dolgozik azon, hogy csökkentse a Ferrari és a Red Bull előnyét. Silverstone-ban közel járt a csapat az első győzelméhez, Franciaországban pedig megszerezték az első kettős dobogójukat. Az idény második felében számíthatunk néhány izgalmas hármas csatára az élcsapatok között.”

Hülkenberg ráadásul a középmezőnyben is érdekességre számít: „A McLaren és az Alpine azonos szintet képviselve harcolnak a konstruktőri negyedik helyért. A többi csapat, beleértve az Aston Martint is, ugyancsak fog fejlesztéseket hozni, ami izgalmas csatákat ígér a maradék pontokért” – fogalmazott a német, akinek az új szabályok által hozott több pályaakció is elnyerte a tetszését.

ferrari-redbull-mercedes-dppi

fotó: DPPI

Perez: Nem lesz nehéz magam mögött hagyni az F1-et

Sergio Perezék a Monacói Nagydíjon aratott győzelem után jelentették be, hogy további két évre aláírt a Red Bull-lal, így 2024 végéig az energiaitalosokat fogja erősíteni. A mexikói akkor már 34 éves lesz, de most úgy érzi, nem az lesz a pályafutása vége: „2024-ig még szerződésem van, de nem tudom elképzelni, hogy akkor véget érjen a karrierem. Túl fiatal vagyok hozzá és túl jól érzem magam, még ha a sport sok időt fel is emészt. De ez ilyen. A Formula-1 az életed részévé válik, nem tudod csak úgy magad mögött hagyni. És mégis, szerintem nem lenne túl nehéz számomra.”

Ez utóbbi érzést erősíti benne az is, hogy elmondása szerint élete legszebb pillanatai nem a versenyzéshez és az F1-hez kapcsolódnak: „A gyerekeim születése például. De még a legegyszerűbb dolgok is sokat jelentenek számomra. Például amikor 20 pesóért veszek egy tacót Mexikóban és a családommal töltöm az időt: az ilyen pillanatokat nem lehet megélni a Formula-1-ben.”

perez-rb-dppi-2022

Jos Verstappen a WRC-ben: „Max bolondnak hisz”

A Rali-világbajnokság hétvégi versenyén, az Ypres Ralin a WRC-sztárok mellett egy különleges résztvevő is rajthoz áll: az 50 éves egykori F1-es pilóta, Jos Verstappen, aki egy WRC2-es Citroen C3-at vezet Belgiumban. A versenyző által tartott sajtótájékoztatón megkérdezték, fia, Max Verstappen mit gondol új keletű ralis kalandjáról: csupán idén debütált a szakágban, vb-bemutatkozása mindössze ötödik versenye.

„Azt hiszi, hogy őrült vagyok. De megért és ő is élvezi, minden nap beszélünk telefonon. Tetszik neki, amíg én jól szórakozom” – mondta az idősebb Verstappen, aki elárulta, egy teszten fia is kipróbálta az autót: „Nagyon gyors, esélyem sem volt ellene.”

„Egy Formula-1-es versenyt a futam előtti izgalom jellemez, a rajtnál pedig megugrik az adrenalin. Itt a raliban ez egy nap nyolcszor megismétlődik. Izgalmas amiatt is, mert nem ismered a pályát és figyelned kell a navigátorra” – vetette össze az F1-et és a ralit Jos Verstappen, akinek fő célja befejezni a 282 kilométeres futamot.

Videó: Óriásit esett a WRC fő vb-esélyese

Kalle Rovanpera megnyerte az Ypres Rali első szakaszát, majd jött a második, ahol egy kicsit elmért egy kombinációt és hatalmas bukás lett a vége. Szerencsére a pilóta és navigátora is jól van, kiestek ugyan, de akkora előnnyel vezetik a pontversenyt, hogy a vb-címüket igazából még így sem fenyegeti senki.

A MotoGP-ben is jöhetnek a sprintversenyek

Bár az F1-ben is kétes a megítélése a vezetőség pozitív nyilatkozatai ellenére, a Motorsport.com információi szerint a MotoGP is bevezetné a sprintversenyek intézményét már 2023-tól. Az ötlet a Dorna által lefolytatott rajongói kérdőív során került elő, s az elképzelést elvileg ezen a hétvégén, az Osztrák Nagydíjon fogják megtárgyalni az érintettek. A lap úgy tudja, az F1-es sprinttel ellentétben nem a rajtrács eldöntésére szolgálna a nagyjából féltávnyi hosszúságú rövid futam, hanem teljesen önálló, a nagydíjtól független esemény lenne. A pontokat is feleznék a főfutamon szerezhetőkhöz képest. Az elképzelés az, hogy minden versenyhétvégén rendeznének sprintet a MotoGP-ben, aminek az oltárán egy szabadedzést és a vasárnap reggeli bemelegítő edzést áldoznák fel a programból – viszont jelen állás szerint csak a királykategóriában van szó az újításról, a Moto2-ben és a Moto3-ban nem.

Ha az ötlet megvalósul – a gyártók többsége elvileg támogatja –, akkor ez lenne az első jelentősebb módosítás a MotoGP-hétvégék lebonyolításában 2013 óta, amikor bevezették a kétrészes időmérő edzéseket. Sprintverseny egyébként a Superbike-világbajnokságon már néhány éve létezik, ám ott részben az alapján dől el a második futam rajtsorrendje.

motogp-start-2022-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Így járta meg a csúcsot és a mélységet Leclerc a szezon eddigi részében – videó

Max Verstappen után Charles Leclerc 2022-es idényének eddigi alakulása is külön videót kapott az F1 jóvoltából, így felidézhetjük, hogyan indította parádés győzelmekkel az új érát a monacói, majd hogyan dőltek össze (alighanem) a vb-álmai a sorozatos műszaki problémák és egyéb hibák okán. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

leclerc-f1-video

Animációs sorozattal vonzaná be a gyerekeket az F1?

Elképesztő népszerűségnek örvend jelenleg a Formula-1, ami a helyszíni nézőszámokon is egyértelműen megmutatkozik. Ehhez nem kis részben a Netflix által gyártott dokumentumfilm-sorozat, a már négy évadot is megélt Drive to Survive is hozzájárult. A FOM azonban nem állna meg ennyinél: Ian Holmes, a médiajogok és tartalomkészítési terület igazgatója egy londoni motorsportos fórumon beszélt az egyéb ötleteikről, így például egy animációs széria lehetőségéről – szavait a RaceFans.net idézi:

„Alapvetően azt szeretnénk, ha az emberek bármilyen módon kapcsolódni tudnának a sportunkhoz, ahogy csak akarnak. Biztosra akarunk menni, hogy a lehető legszélesebb a kínálatunk. A Drive to Survive egy sikeres pillére volt ennek, de szeretnénk például a gyerekekkel is kapcsolatot teremteni. Szeretnénk animációs sorozatot készíteni. Akarunk valami utazással kapcsolatost vagy bármi hasonlót csinálni – a lényeg, hogy kapcsolódnia kell a Formula-1-hez. Alapvetően a lehető legtöbb kapcsolódási pontot szeretnénk kialakítani a sporttal.”

f1-gyerek-fan-dppi

fotó: DPPI

„Emberileg katasztrófa a környezete” – többet várt újonc motorosától a KTM

Raul Fernandez kapcsolata a KTM-mel távolról sem mondható zavartalannak: bár tavaly a Moto2-ben parádés újoncévet produkált velük, de már akkor úgy hírlett, hogy nem velük, hanem a Yamaha szatellit csapatával akart fellépni a MotoGP-be. Állítólag közel is jártak a megállapodáshoz a felek, ám az osztrák gyártó végül „lehívta” az opcióját, így a spanyol a Tech3 KTM-nél kötött ki. Ahol azonban egyelőre – sérülések által is nehezítve – messze nem olyan szezont fut, mint arra talán számítani lehetett.

Stefan Pierer, a KTM elnök-vezérigazgatója a SpeedWeek.com lapnak adott interjúban kissé élesen kritizálta is a versenyzőt: „Emberileg katasztrófa Fernandez környezete. Mindent megtettünk érte, még az öccsét is bevettük a Moto3-as csapatba. Minden lehetséges dolgot megtettünk azért, hogy teljes csomagot adjunk neki. Igen, csalódáskeltő, egyértelműen többet vártunk Raultól, de az ilyen csalódások is részei a motorsportnak.”

A hírek arról szólnak, hogy Fernandez 2023-ra nem is marad a KTM kötelékeiben – a helyére várt Pol Espargarót a hétvégi Osztrák GP-n be is jelenthetik –, hanem átigazol az Apriliára váltó RNF Racinghez. Pierer ugyanakkor jelezte, hogy némi transzferdíjat ez esetben biztosan felszámolnának, hiszen rengeteget invesztáltak a fiatal spanyolba. „Az eredmények mégsem jöttek 2022-ben” – tette hozzá.

raul-fernandez-motogp-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

40 millió forintot is elkölthet egy néző a Las Vegas-i Nagydíjra

Ha a Miami Nagydíj árait a 750 ezer forintnak megfelelő értékű átlagos belépővel kirívóan magasnak gondoltuk, akkor az első Las Vegas-i Nagydíj tarifái csillagászatiak lesznek. A Sports Business Journal ír arról, hogy az MGM Resorts (amely számos szálloda-kaszinó tulajdonosa a város szívében) 25 millió dollár értékben tervez jegyeket felvásárolni a szervezőktől, melyeket aztán csomagokban értékesít.

Ezek a csomagok a szállást és különböző eseményeken való részvételeket is magukban foglalják – a Las Vegas-i élményt azonban drágán meg kell fizetni, akár 100 ezer dollárt (40 millió forintot) is elkérhetnek egy ilyen csomagért.

További információ, hogy az amúgy sem filléres szállodai szobák akár a megszokott ár háromszorosába kerülhetnek a versenyhétvégén. A Las Vegas-i Nagydíj 2023. november 23-án, sajátos menetrend szerint szombaton, helyi idő szerint 22 órakor startol el.

Bottas futamot nyert a nyári szünetben

Méghozzá kerékpáron: az Alfa Romeo finn versenyzője, Valtteri Bottas rendszeresen kerékpározik, versenytávokat is teljesíteni szokott, a nyári szünetben pedig rajthoz állt a SBTGRVL nevű versenyen. Ez egy kerékpárfutam az Egyesült Államokban, Coloradóban, ráadásul nem is aszfaltos, hanem murvás útviszonyok között. Bottas végül 2 óra, 56 perc és 22 másodperc alatt teljesítette a szűk száz kilométeres távot, amellyel összességében a negyedik helyet szerezte meg 726 indulóból, a maga korosztályát pedig meg is nyerte.

Egyébként párja, Tiffany Cromwell is rajthoz állt és szintén remekül teljesített, ő a hölgyek között nyerte meg a maga kategóriáját.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

Lundgaard szerint Vettel számára nehéz lenne az átállás az IndyCarra

Sebastian Vettel a júliusi Magyar Nagydíjon jelentette be, hogy a szezon végén szögre akasztja a bukósisakot. A négyszeres világbajnok jövőjével kapcsolatban azóta számos találgatás látta meg a napvilágot, hiszen Vettel közleménye nem tért ki arra, hogy mihez kezd majd az F1-es pályafutását követően. Sokak szerint végleg abbahagyja a versenyzést, és a fenntarthatósággal kapcsolatos törekvései kerülnek majd előtérbe, mások azonban különböző szériákba próbálnák csábítani az Aston Martin versenyzőjét. Közéjük tartozik Bobby Rahal is, aki korábban elmondta, hogy szívesen biztosítana egy tesztlehetőséget a németnek valamelyik autójában. A Rahal Letterman Lanigan Racinggel a napokban szerződést hosszabbító Christian Lundgaard is megszólalt a témával kapcsolatban.

„Szerintem nagyszerű lehetőség lenne számára egy IndyCar-autót vezetni” – idézi a dán pilótát a Motorsport.com. „Én vezettem korábban F1-es autót, amikor a Renault-val teszteltünk, és ki kell hogy mondjam: számomra az volt a legkönnyebben kezelhető autó, amit valaha vezettem. Egy bizonyos határig nagyon könnyű vezetni azokat a gépeket, az igazán kemény kihívás az megtalálni az utolsó fél-egy másodpercet, mert a hatalmas leszorítóerő miatt az autó tapad az aszfalthoz. Ezért láthatjuk azt, hogy nagy a különbség a mezőny tagjai között az F1-ben.”

„Szerintem Sebastian számára hatalmas kihívást jelentene átjönni ide, és egy olyan autót vezetni, amivel folyamatosan küzdeni és dolgozni kell. Itt te vezeted az autót, nem pedig az autó vezet téged. Szerintem kemény váltás lenne, de őszintén szólva, sok más F1-es pilótát is szívesen megnéznék egy IndyCar-gépben” – zárta gondolatait Lundgaard.

Perez készen áll a folytatásra

Hamarosan véget ér a nyári szünet, és folytatódhat a Formula-1 idei szezonja. Sergio Perez jelenleg a világbajnoki pontverseny harmadik helyét foglalja el, és értelemszerűen szeretne a hátralévő futamokon a győzelmekért harcolni. Ennek érdekében a szünetben is keményen dolgozott, amiről egy videót posztolt nemrégiben, a felvételhez pedig az alábbit fűzte hozzá: „Nem tart sokáig, amíg visszatérünk a régi kerékvágásba. Készülünk az év végi intenzív hajrára. Mindenkinek küldök egy nagy ölelést. Köszönjük a támogatást, és hamarosan találkozunk” – írta közösségi oldalán a mexikói pilóta.

Wolff elégedett az FIA munkájával

Az Autósport és Formula Magazin legfrissebb számában írtunk arról, hogy mennyiben változott meg idénre az FIA döntéshozatala, most pedig Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője is megszólalt a témában: dicsérte Mohammed ben Sulayem új elnök munkáját.

„Szerintem már megmutatta, hogy hogyan áll hozzá a döntéshozatalhoz, hogy hogyan közelíti azt meg. Mindenkinek megvan a maga karaktere és szerintem a fő cél mindig az, hogy nyílt és világos legyen minden, ezzel lehet elérni a jó vezetői munkát. Úgy gondolom, hogy eddig ezt láttam. Lesznek akadályok, Mohammed szervezete még nem szokott bele minden szerepbe, de elégedett vagyok a fejlődéssel. Nyíltak, egyenesek és őszinték” – idézi Wolff szavait az olasz Motorsport.

-00122030_681

fotó: dppi