Megszületett a megállapodás a 2026-os motorszabályokról, melynek legjelentősebb pontja, hogy a jelenlegi nagyjából 20% helyett a motor az energia 50%-át az elektromos visszanyerő-rendszerektől kapja majd. A közlemény szerint 2026-tól megtartják a 2014 óta használt V6-os turbó hibrid motorformulát, azonban azok már 50%-ban elektromos meghajtásúak lesznek és 100%-ban fenntartható üzemanyagot használnak majd, hogy környezetszennyezési szempontból is csökkentsék az F1 lábnyomát.
Emellett a Nemzetközi Automobil Szövetség azt is kiemelte, hogy gazdaságilag is fenntarthatóbbá kívánják tenni a sportot azáltal, hogy szabályozzák a motorfejlesztésre elkölthető összeget, aminek köszönhetően akár új beszállítók is azonnal versenyképes technikával szállhatnak be a Formula-1-be, mindeközben pedig továbbra is élen járnak majd a technikai vívmányokban.
A keddi Motorsport Világtanács-ülés másik sarkalatos pontja a delfinezés kérdése volt. Miközben néhány csapat nem, vagy csak alig küzdött ezzel a problémával, addig más istállók versenyzőinek egészségi állapota is kezdett rámenni a jelenségre.
Ennek érdekében az idei Belga Nagydíjtól, vagyis a következő versenytől kezdve az FIA tüzetesebben ellenőrzi majd, hogy az autók padlólemeze és kopólemeze megfelel-e az előírásoknak, annak merevsége megfelelő-e.
Ez utóbbi lesz a tüneti kezelés az év hátralévő részére, hiszen amint az FIA mondja: „A pilóták egészségi állapota és biztonsági szempontok miatt kellett megtennünk ezt a lépést.” Amik viszont a hosszabb távú megoldást jelenthetik a delfinezés száműzésére, azok a következő változások lehetnek:
- a csapatok kötelesek megemelni a padlólemez éleit a jelenlegihez képest 15 mm-rel
- a diffúzortorkot megemelik
- a diffúzorok éleinek merevségét növelik
- egy újabb szenzor kerül az autókra, ami sokkal hatékonyabban tudja majd megfigyelni a delfinezést
Továbbá szó esett még Guanyu Zhou hatalmas silverstone-i balesete kapcsán a bukócső teljesítményének növeléséről is, miután a kínai Alfa Romeójáról letört a becsapódáskor ez az elem. Mivel a svájci-olasz csapat egy háromszög alakú légbeömlőt használ az autó tetején, az beakadt a kavicságyba, ami a sok átpördüléshez vezetett, így 2023-tól kötelezővé teszi a lekerekített tetejű beömlők használatát az FIA.
Ezen felül szigorítják a bukócsövek töréstesztjein eddig használt mértékeket, mivel azok alacsonyabbra rakták a mércét, mint egy valós becsapódás esetén, valamint új tesztek is várnak majd az említett részre.
Ha igazán szereted a motorsportokat, akkor van számodra egy jó hírünk: nemcsak a Facebookon, de már az Instagramon is megtalálsz bennünket. Kövess minket a legjobb képekért az Instán is!