Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. július 2. szombat

Szénanátha nehezíti Norris dolgát

A fiatal britnek nincs egyszerű dolga a Spanyol Nagydíj hétvégéjén. Nemcsak az autóval nem találta a hangsúlyt az időmérőt a 11. helyen záró mclarenes, de az egészségével is szenvedett a volán mögött ülve. Szezonális allergia kínozza. „Most jobban érzem magam, de őszintén szólva egész hétvégén nem igazán voltam rendben. Szenvedek a torkom és a szemem miatt, alig látok, ami nincs a segítségemre. Hosszú idő óta most a legrosszabb az energiaszintem is. Nem most vagyok a legjobb formámban” – nyilatkozta az időmérő után.

Történelmi Porsche-győzelem a DTM szombati futamán

A Norisringen vendégeskedik a DTM, ahol az első futamon verseny helyett inkább roncsderbi zajlott. A gördülő rajthoz 27 versenyautó sorakozott fel, de az első visszafordító kanyarban rögtön tömegbaleset történt: a biztonsági autó hét körön keresztül volt a pályán, a mezőny létszáma pedig lecsökkent 21 autóra. A versenyen ekkor az első három helyezett Thomas Preining (Porsche), a pole-ból induló Kelvin van der Linde (Audi), René Rast (Audi) volt. A versenyzők továbbra sem kímélték a technikát és egymást sem, folyamatosak volt a kisebb-nagyobb ütközetek, a 34 körben már csak 13 autó volt versenyben: kiesett többek között az összetettben élen álló Sheldon van der Linde is. Az élen továbbra is Preining haladt.

Az utolsó tíz percre a 2. helyért alakult ki óriási küzdelem, Rast, Dennis Olsen (Porsche) és Laurens Vanthoor (Porsche) küzdöttek, de a tavalyi bajnok, Maximilian Götz (Mercedes) sem volt távol. Az első helyet továbbra is Preining birtokolta, a DTM-ben eléggé szokatlan négy másodperces előnnyel.

A sok biztonsági autós fázis miatt nem futották végig a kitűzött versenytávot, életbe lépett az ilyenkor alkalmazandó szabály: 55 perc után további 3 kört következett és jött a kockás zászló. A célban végül Preining ünnepelhetett. Történelmi győzelmet könyvelhetett el ezzel a Porsche, mert soha eddig nem szerzett DTM-versenyen első helyet a márka. A második helyre Olsen, a harmadikra Rast érkezett.

porsche-dtm-norisring-1

Chadwick megállíthatatlan: négyből negyedik győzelmét aratta

Nem úgy tűnik, mintha bárki meg tudná akadályozni, hogy Jamie Chadwick harmadszor is megnyerje a W Seriest: a kétszeres bajnok a pole-pozícióból indulva győzött hazai versenyén, Silverstone-ban. A brit hölgyversenyzőt még a futam közepén néhány percig szemerkélő eső sem zavarta meg, magabiztos előnnyel húzta be idei negyedik sikerét. A második helyért zajló csatából hamar kiszállt Alice Powell, akit tíz másodperces stop & go büntetéssel sújtottak, amiért a felvezető körön a majdnem lefulladása után nem került vissza az eredeti pozíciójába az SC1-es vonalig.

A dobogó második és harmadik foka így Emma Kimilainen és Abbi Pulling között dőlt el, méghozzá a legvégén: az utolsó előtti körben próbálkozott utóbbi, ám megforgatta a finnt. Végül Pulling visszaengedte riválisát, így Kimilainen lett a második, Chadwick idei legközelebbi kihívója pedig a harmadik, így értelemszerűen újfent nő a hátránya az összetettben, 37-ről 47 pontra.

chadwick-wseries-silverstone-1

Formula-E: Da Costáé a pole Marrakeshben, Vandoorne a mezőny végén

A Vancouver helyére beugró Marrakeshben vendégeskedik a hétvégén a Formula-E mezőnye, amely az idén megszokottaknak megfelelően csoportkörös-kieséses rendszerben döntött a rajtsorrendről. Már az első csoport óriási meglepetést hozott, ugyanis az utolsó helyen esett ki a világbajnokságot vezető Stoffel Vandoorne, aki így csupán a 20. rajtkockából indulhat majd a Mercedesszel. A csapattárs és címvédő Nyck de Vries sem jutott be a kieséses fázisba, de ő legalább a kilencedik pozíciót kaparintotta meg.

A párharcok során Edoardo Mortara és Antonio Felix da Costa jutott a fináléba – előbbi Mitch Evanst és Pascal Wehrleint, utóbbi Oliver Askew-t és a csapattárs Jean-Eric Vergne-t ejtette ki menet közben –, ahol végül csupán 24 ezredmásodperc döntött a DS Techeetah korábbi bajnoka javára, aki idei első pole-ját zsebelte be. A vb-tabellán második Vergne a harmadik rajtkockát kaparintotta meg. A Marrakesh ePrix itthoni idő szerint 18 órakor startol.

dacosta-marrakesh-kvali-dppi

fotó: DPPI

Kettős francia diadal az F3-ban, csapattárs ütközött Tóth Lászlónak

A Formula-3-asok első versenye nyitotta a szombati programot Silverstone-ban. A Brad Benavides lassan csordogáló autója miatt elrendelt második felvezető kör után Reece Ushijima várhatta a pole-ból a piros lámpák kialvását, a startot azonban a mellőle induló Victor Martins kapta el a legjobban, így az élre állt. A brit színekben szereplő pilóta ugyanakkor nem hagyta ellógni a bajnokság éllovasát: meg is indult a csata közöttük, aminek köszönhetően Isack Hadjar is felért rájuk – sőt, hamarosan meg is előzte Ushijimát.

A 10. körben képernyőre került Tóth László is, de nem jó okból: a csapattársa, Zdenek Chovanec koccant neki, s mivel ő a pályán ragadt (de a magyar is csak a bokszig jutott), beküldték a safety cart. Az újraindítást követően Hadjar tapadt honfitársára, az utolsó előtti körben pedig el is ment Martins mellett. Hadjar pedig már nem hibázott utána, így megszerezte idei második sprintversenyes győzelmét, amivel felzárkózott harmadiknak az összetett pontversenyben. Martins és Ushijima még a dobogón (utóbbi első alkalommal), az összetettben második Roman Stanek a hatodik pozícióban látta meg a kockás zászlót.

hadjar-f3-silverstone-dppi

Horner Verstappen kifütyüléséről: „Szokatlan a brit közönségtől”

Pfujolás és füttyszó: bár nem ez volt a jellemző, ilyet is lehetett hallani, amikor Max Verstappen csütörtökön pályabejárást tartott Silverstone-ban. A regnáló világbajnok fogadtatása talán a Lewis Hamilton elleni tavalyi ádáz vb-küzdelemnek volt köszönhető, mindenesetre Christian Hornert meglepte a dolog – bár azt is hozzátette, hogy pilótáját egyáltalán nem foglalkoztatja a dolog:

„Sosem jó hallani, hogy kifütyülnek egy pilótát és szokatlan a Brit Nagydíj közönségétől, hogy ezt csinálják, mert általában minden versenyzőt elismernek. De ezt elfogadja. Lewis az itteniek kedvence, nincs problémám ezzel. A jövő hétvégén mi fogunk óriási támogatást kapni” – utalt a Red Bull hazai versenyének számító Osztrák Nagydíjra. „Mindenhol óriási támogatásban van része, bárhova megyünk a világban.”

Horner azt is egyértelművé tette, hogy Verstappen és ők is kiállnak Hamilton mellett, miután Piquet rasszista jelzővel illette a britet: „Max abszolút világossá tette, hogy teljes mértékben támogatja Lewist, de nem is csak őt, hanem a rasszizmus és diszkriminációja minden formájának felszámolását a sportban. Mi pedig a Red Bullnál egy fiatal és befogadó csapat vagyunk” – mondta el a csapatfőnök. Hozzátette: bár ők nem adtak ki a Piquet-ügyben közleményt, de ugyanazon a napon bontottak szerződést tartalékos juniorukkal, Jüri Vipsszel hasonló ügyben, ezzel pedig Horner szerint egyértelművé tették, hogy elítélik a rasszista nyelvezet használatát.

verstappen-silverstone-rb-1

Tökéletes péntekjük volt a Williams-akadémistáknak

Három utánpótláskategória, három időmérő edzés, három pole-pozíció. Tarolt a Williams-akadémia pénteken Silverstone-ban: az F3-ban Zak O’Sullivan, az F2-ben Logan Sargeant, a W Seriesben pedig Jamie Chadwick szerezte a rajtelsőséget. Vajon hány futamgyőzelmet ünnepelnek Grove-ban a hazai nagydíjhétvégén a fiatalok révén?

Hogyan került Bottas az első helyre? A pénteki szabadedzések összefoglalói

Ha lemaradtál volna a két tegnapi tréningről, pótolhatod a hivatalos összefoglalók formájában. A felszáradó pályán zajló első felvonást Valtteri Bottas vitte, a másodikon Carlos Sainz volt a leggyorsabb másfél tizeddel Lewis Hamilton előtt, Alex Albon pedig félig pinkre festett Williamsével feltett feltűnést. Az összefoglalók a képekre kattintva érhetők el.

Első F2-es pole-pozícióját szerezte a Williams akadémistája

Amerikai versenyző indul az élről a Formula-2 silverstone-i főfutamán: Logan Sargeant, aki idén kétszer állt dobogóra, nyolcadik versenyhétvégéjén szerezte első időmérős sikerét. Gyakorlatilag végig vezette az időmérőt, korábbi gyorsköréhez képest fél másodpercet lefaragva végül 1:38,432-es eredménnyel zárta az élen a kvalifikációt a Carlinnal – amely a szintén Williams-támogatott Zak O’Sullivan révén az F3-as rajtelsőséget is bezsebelte.

A második helyen 0,107 másodperc hátránnyal a Mercedes védence, Frederic Vesti végzett, a bajnokság éllovasa, Felipe Drugovich pedig a harmadik lett, miután utolsó gyorskörén megfordult. A tabellán a brazilt távolról üldöző – 49 pont a különbség – Theo Pourchaire lett a negyedik, az összetett harmadik Jehan Daruvala pedig a tizedik helyre kvalifikált, ami a szombati sprintfutamon ér pole-pozíciót. A két verseny között rasszista kifejezés miatt botrányba keveredett, Red Bulltól kirúgott, Hitech GP-nél viszont megtartott Jüri Vips a nyolcadik lett.

Az időmérő edzés eredménye:

  Versenyző Csapat Köridő Hátrány
1 Logan Sargeant  Carlin 1:38.432  
2 Frederik Vesti ART Grand Prix 1:38.539 0.107
3 Felipe Drugovich MP Motorsport 1:38.553 0.121
4 Theo Pourchaire ART Grand Prix 1:38.553 0.121
5 Liam Lawson Carlin 1:38.625 0.193
6 Ayumu Iwasa DAMS 1:38.734 0.302
7 Jack Doohan UNI-Virtuosi 1:38.901 0.469
8 Jüri Vips HitechGP 1:39.013 0.581
9 Enzo Fittipaldi Charouz Racing System 1:39.077 0.645
10 Jehan Daruvala Prema Powerteam 1:39.115 0.683
11 Roy Nissany DAMS 1:39.222 0.790
12 Marcus Armstrong HitechGP 1:39.266 0.834
13 Dennis Hauger Prema Powerteam 1:39.429 0.997
14 Jake Hughes Van Amersfoort Racing 1:39.448 1.016
15 Richard Verschoor Trident 1:39.492 1.060
16 Olli Caldwell Campos Racing 1:39.580 1.148
17 Ralph Boschung Campos Racing 1:39.597 1.165
18 Clement Novalak MP Motorsport 1:39.660 1.228
19 Marino Sato UNI-Virtuosi 1:39.677 1.245
20 Cem Bolukbasi Charouz Racing System 1:39.691 1.259
21 Calan Williams Trident 1:39.912 1.480
22 David Beckmann Van Amersfoort Racing 1:40.291 1.859

 

Fordítva akarták feltenni a kereket Norris autójára

A második szabadedzésen meggyőzően szereplő, harmadik helyezést szerző Lando Norris számára a bokszutcában kevésbé mentek gördülékenyen az események. Egy gyorsnak szánt kiállása elhúzódott, mikor a hátsó emelőt kezelő szerelő leejtette az autót – talán az eszköz hibásodhatott meg, mert hoztak egy másikat. De nem ez volt az egyetlen probléma: ezeken a képeken jól látható, hogy fordítva, felnivel az autó irányába akarták a bal hátsó abroncsot feltenni. Videót itt találtok az incidensről.

Brundle: Piquet mindig szemtelen volt

Hatalmas port kavart Nelson Piquet 2021 végén tett kijelentése, melyre a napokban derült fény, a Formula-1 közege pedig elítélte azt, ahogyan a brazilok háromszoros világbajnoka megnyilvánult Lewis Hamiltonról. A Sky Sports adásában a csatorna szakértőit, köztük Martin Brundle-t is megkérdezték az esetről, az egykori F1-es pilóta pedig úgy véli, korábbi versenyzőtársa nem először ment ilyen messzire. „Versenyeztem Nelson ellen annak idején, és mindig szemtelen volt. Sosem tudta, hol a határ a (Nigel) Mansellre, és (Ayrton) Sennára vonatkozó személyes megjegyzések tekintetében, de ez egy teljesen új szint. Miért kell neki ilyeneket mondania? Egyszerűen hatalmasat csalódtam Nelsonban, amiért szükségét érzi annak, hogy így beszéljen” – mondta Brundle.

Kedvenc háziállatai szerepelnek Alex Albon sisakján Silverstone-ban

Egy különleges sisakfestéssel készült a hétvégén rendezendő futamra Alexander Albon. A Williams brit-thai versenyzője a család házi kedvenceit helyezte el a bukósisak tetején, melyet a csapat, és Albon is megosztott közösségi oldalain. Utóbbinak köszönhetően arra is fényderült, hogy a szóban forgó állatoknak saját Instagram-oldaluk is van, melyet a 26 esztendős pilóta családja kezel.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Albon_Pets (@albon_pets) által megosztott bejegyzés

Silverstone egy fesztivált is bevállal az új szerződésért

Hivatalosan 2024-ig érvényes a pálya kontraktusa, így eddig biztosított ezen a helyszínen a Brit GP jövője. A szervezők abban bíznak, hogy hamarosan meghosszabbíthatják a szerződésüket, ehhez pedig attól sem zárkóznak el, hogy fesztiválhangulatot generáljanak a hétvégéken. A pálya ügyvezető igazgatója, Stuart Pringle szerint az F1 elvárja, hogy a versenyzésen túl, már más programok is elérhetőek legyenek a rajongók számára.

 „Felismerve, hogy Miamiban és Las Vegasban ez már most működik, olyan szintű szórakozást várnak el, amire korábban nem volt példa Silverstone-ban. Ez egy másfajta sportággá válik, és egy teljesen új embertömeg érkezik ide. Nagy kihívás elé állította ez a csapatunkat. Hogyan tudunk lépést tartani ezzel? Hogyan tudjuk ezt a magunk módján csinálni anélkül, hogy valami homogenizált, amerikai alapú termékké válnánk, és közben megőrizzük a Brit Nagydíj egyedi identitását? A válasz az, hogy inkább egy brit nyári fesztivált csinálunk belőle. A következő néhány évben a zenei fellépők színvonalát nagymértékben emelni fogjuk” – idézte Pringle szavait a PlanetF1.

Coulthard tehetségkutató programot indított, hogy megtalálja az első női F1-es világbajnokot

Az egykori F1-es pilóta, David Coulthard és Karel Komarek vállalkozó megalapította a „Több mint egyenlő” projektet, amely a tervek szerint összehozná a motorsport legjobb edzőit, pszichológusait, táplálkozási szakértőit és versenyzőit, hogy megtalálják a jövő női Formula-1-es tehetségeit.A program célja, hogy megértse és minimalizálja a nők versenyzése előtt álló akadályokat, valamint folyamatos támogatást nyújtson részükre.

A „Több mint egyenlő” program egyik legfontosabb partnere a Hintsa Performance, akik a humán coaching alkalmazásának vezető szervezetei közé tartoznak. A cég eddig összesen 16 világbajnokságot nyert versenyzőt támogatott, így a Hintsa jól ismeri, mi kell egy F1-es versenyző sikeréhez. Ezen fizikai és szellemi képességek között Annastiina Hintsa vezérigazgató szerint: „Nincs olyan, amelyet ne érhetne el egy nő.” Tanulmányozták azokat a tényezőket, amelyek gátolják a nők fejlődését a motorsportban, és a következőket állapították meg: Nincs női versenyzői példakép, túl kevés lány kezd gokartozni. A tehetséges női versenyzőket sokkal nehezebben veszik észre, mint a férfiakat, illetve a szponzorok és a támogatók a férfi pilótákat részesítik előnyben. Ezeket az akadályokat szem előtt tartva a „Több mint egyenlő” program négy alapvető elemre épül: elsőként világszerte felkutatják a legjobb női gokart és egyéb alsóbb katergóriákban versenyző tehetségeket, ezek legjobbjait pedig kiválasztják, hogy csatlakozzanak a programhoz. Ezt követően a Hintsa Performance az F1-es pilótákhoz hasonló testreszabott edzéstervet biztosít a fiatal és fejlődő pilótái számára. A pályán elért siker érdekében Coulthard a legjobb versenyző oktatókkal kíván együttműködni, hogy minél több időt töltsenek a pályán is. Végül a program „kiterjedt üzleti és motorsport kapcsolatait” fogja felhasználni annak érdekében, hogy összehozza a versenyzőket a potenciális csapatokkal és támogatókkal.

Coulthard a saját családját hozta fel példaként: „Mindig is azt hittem, hogy a nővérem, Lynsay Jackson sokkal tehetségesebb versenyző, de végül én kaptam meg a támogatást a Formula-1-be kerüléshez, nem pedig ő” – mondta a 13-szoros F1-es futamgyőztes. A tehetséges jelöltekkel már korán foglalkozni kell, szeretném, hogy a Forma-1-be jutáshoz és a győzelemhez „minden Lynsay-nek” ugyanolyan lehetőségei lennének, mint a férfiaknak.”

 

 

Ricciardo képen dobta Norrist egy ugrálólabdával – videó

Különleges versennyel készült a pilóták számára a Brit Nagydíj felvezető műsorában a Sky Sports F1: ugrálólabdákon kellett megküzdeniük egymással a silverstone-i célegyenesben. Persze a hangsúly a mókázáson, nem pedig a konkrét küzdelmen volt, de azért így is mindent bevetettek a versenyzők a győzelem érdekében – Daniel Ricciardo például konkrétan a csapattársa, Lando Norris fejének vágta a labdát:

 

A ferrarisok házi versenyét sem lehet épp a legtisztábbnak nevezni:

Latifit frusztrálja, hogy kimarad a fejlesztésből

Az első jelentősebb fejlesztési csomaggal rukkol elő a Brit Nagydíjon a Williams – viszont csak Alexander Albon autóján láthatjuk majd a brit-thai pilóta szerint a Red Bull koncepciójára hajazó újítást. Ennek mindenekelőtt az alkatrészhiány az oka, másrészt így közvetlen összehasonlítási alapja lesz az istállónál az eddigi csomaggal. Nicholas Latifit persze ez nem vigasztalja, bár a silverstone-i hétvégét megelőző sajtótájékoztatón, amelyen a Formula.hu is jelen volt, elmondta, hogy így is bízik benne, hogy a fejlesztések beválnak – de azt ő sem akarta pontosítani, mire is számít:

„Azt hiszem, az idő majd eldönti: szombaton és vasárnap már jobban fogjuk tudni. Talán még korai számszerűsíteni. Jelentős az újítás, szemre nagyon eltérő lesz a két autó. Bár nem az én autómra kerül fel, reménykedem benne, hogy nagy különbséget fog jelenteni. Várhatóan néhány futamon belül én is megkapom. Még nem a következőn, ami nyilván frusztráló vezetés szempontjából, de érdeklődve fogom figyelni, mit hoz a másik autó számára, és remélhetőleg viszonylag közelebb kerülhetünk a többiekhez vele – hiszen a többiek is hoznak fejlesztéseket, úgyhogy meglátjuk” – fogalmazott Latifi. A kanadai azt is megerősítette, hogy Albon a világbajnoki összetettben elfoglalt jobb helyezése okán kapta meg előbb a fejlesztést.

latifi-kanada-f1-dppi

Ezzel a körrel nyerte Hamilton a tavalyi időmérőt Silverstone-ban

A 2021-es Brit Nagydíj időmérő edzésén Lewis Hamilton autózta a leggyorsabb köridőt, azonban a pole-pozíció a hivatalos statisztikákba nem az ő neve mellé került be, hanem Max Verstappenéhez, hiszen tavaly sprinthétvégét láthattunk Silverstone-ban, a szombati rövid versenyen pedig a holland látta meg elsőként a kockás zászlót - érdekesség, hogy ez a szabály azóta megváltozott, és annak a neve kerül be a pole-pozíciós mellé, aki az időmérőn a legjobb kört autózza. Lássuk, 2021-ben milyen idő kellett a sprint első rajtkockájához. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Nem kapott vízumot a Formula-3 orosza

A Formula-1-ben és utánpótlásszériáiban az elmúlt években jelentős számú orosz szerepelt, de az ukrajnai háború kitörése után 2022-ben szinte teljesen eltűntek a színtérről: a Formula-3-ban szereplő Alexander Smolyar az egyedüli kivétel, aki semleges színekben, FIA-zászló alatt szerepel a versenyeken.

Nagy-Britanniából azonban hiányozni fog a Bahreinben dobogót szerzett orosz pilóta. Márciusban az Egyesült Királyság motorsportszövetsége az FIA-nál szigorúbb szankciókat vezetett be, és kitiltotta az oroszokat minden brit autóversenyről. Smolyar csapata, az MP Motorsport indoklása szerint azonban vízummal kapcsolatos fennakadás áll a hiányzás mögött. Mindenesetre Silverstone-ban a román Filip Ugran foglalja el Smolyar helyét, aki tavaly teljes szezont futott.

Az előttünk álló hétvégén nem ez az egyetlen hasonló eset. A WRC Észt Raliján Nikolay Gryazin és Konstantin Aleksandrov nem vehetnek részt. A verseny nevezési listáját átnéző észt kormányzat úgy döntött, nem engedi az orosz állampolgároknak az indulást és az országba való belépést – ez a WRC2 értékelésben harmadik helyen álló párost érintette. Első alkalommal fordult elő, hogy egy WRC-fordulón nem engedtek rajthoz állni orosz résztvevőt útlevele miatt.

A McLaren nem számít a Mercedes Formula-E-párosára

A 2022/23-as szezontól kezdve a McLaren is szerepet vállal az elektromos szériában, a mezőnyben pedig a hamarosan távozó Mercedes helyét veszi át. A wokingiak még a német márka egyik komoly támogatóját is megszerezték, ám azt a vezérigazgató, Zak Brown egyértelművé tette, hogy mindez a pilótákra már nem lesz igaz. A címvédő istálló jelenleg Nyck de Vries, és Stoffel Vandoorne párosát foglalkoztatja. A McLarennél jelenleg azt is mérlegelik, hogy az IndyCarban szereplő Felix Rosenqvistet hoznák át a Formula-E-be, de végső döntés még nem született az ügyben.

„Megpróbáljuk a legjobb versenyzői felállást összehozni az összes tevékenységünket illetően. Az IndyCarban három autóval bővülünk. Felix egyedülálló abban a tekintetben, hogy nyert már az IndyCarban és nyert már a Formula E-ben is, így bárhol versenyezhet. Ez tényleg attól függ, hogy ki a másik IndyCar-pilótánk, vagy ki a másik Formula E-pilótánk, hogy aztán azt mondhassuk, a legjobb felállást állítottuk össze a Formula 1, az IndyCar, a Formula E és az Extreme E csapatainkban. Ezért nem döntöttünk még, ezt esetről-esetre fogjuk eldönteni” – idézte Brown szavait az F1i.com

Vettel vasárnap körözni fog Mansell autójával – a környezetvédelem jegyében

Sebastian Vettel vasárnap előveszi a korábban általa megvásárolt Williams FW14B versenyautót, hogy karbonsemleges üzemanyaggal autózzon a Brit Nagydíj előtt. A legfontosabb üzenete, hogy semmiben sem lesz kevesebb a látvány és az élmény senki számára attól, mert a környezetbarát üzemanyag hajtja az F1-es autót. Az autón ugyanaz a piros színű 5-ös rajtszám lesz, amivel Nigel Mansell megnyerte a világbajnokságot ezzel az autóval 1992-ben. Az utóbbi időben a környezetbarát üzeneteket markánsan megjelenítő Vettel így nyilatkozott:

„Egyrészt jó móka lesz, másrészt jó lesz megmutatni az üzenetet. Mindannyian szeretjük a motorsportokat, én együtt nőttem fel vele. Mikor gyerek voltam még egészen másképp nézett ki, de ma már elsősorban itt is a fenntarthatóságra kell koncentrálnunk. Ezzel párhuzamosan meg tudjuk mutatni, hogy gyökereinket sem kell elfelejteni attól, mert környezetbarát változtatásokat vezetünk be.”

Az autóról kapott kérdésre így válaszolt az Autosport.com oldalnak: „Ez az egész az én ötletem volt, a versenygép is az enyém, ha jól emlékszem, négy évvel ezelőtt vásároltam meg. Elsősorban azért, mert a piros 5-ös ott az elején, ezzel a rajtszámmal mentem sokáig a gokartpályákon és most is ez a számom.”

1992-williams-dppi

fotó: DPPI

Egyelőre kivár a delfinezés leküzdését célzó szabállyal az FIA

A Nemzetközi Automobil Szövetség még a Kanadai Nagydíj előtt jelentette be, hogy hallgatván a versenyzők panaszaira, közbelép a delfinezés miatt: az új technikai direktíva főként arról szólt, hogy egy mérőszámot igyekeztek meghatározni, mennyire pattoghatnak a versenyautók, aki pedig eltér ettől, azokat előbb a hasmagasság megemelésére kötelezik, s ha ennek sem felelnek meg, akár ki is zárhatják az adott nagydíjhétvégéről, mivel veszélyesnek minősíthetik a konstrukciójukat. Montrealban még az adatgyűjtési fázis zajlott, s a Motorsport.com úgy tudja, ez még Silverstone-ban is így lesz: az FIA szeretne a lehető legtöbb információt összegyűjteni ahhoz, hogy megalapozottan határozhassák meg az említett mérőszámot – azaz a Brit Nagydíjon még szabadon állíthatják be gépeiket az istállók.

A direktívában az is szerepelt még két hete, hogy a csapatok egy második merevítővel erősíthetik meg a padlólemezüket, ám mivel ez sok vitát váltott ki, főleg a Mercedes riválisok szerint gyanúsan gyors reagálása révén, az FIA letett erről az irányról.

FRISSÍTÉS: Több helyszíni tudósító is arról számolt be, hogy az FIA már valójában meghatározta a szóban forgó mérőszámot, hogy mekkora függőleges oszcilláció léphet fel a pattogás során, de adtak a csapatoknak két nagydíjnyi időt, hogy végrehajtsák ennek megfelelően a változtatásokat. A szabály/direktíva így a tervek szerint a Francia Nagydíjon lép életbe.

mercedes-montreal-dppi