Hamilton tényleg visszatért: kora reggel kocogott Londonban
https://formula.hu/parc-ferme/31448
Úgy tűnik, a szombati Nagy Visszatérő Poszt után visszaáll minden a régi kerékvágás Lewis Hamilton közösségi oldalain: hétfőn reggel már arról posztolt Instagram-sztoriban, hogy fizioterapeuta-edzőjével, Angela Cullennel együtt London utcáin kocogtak edzés gyanánt. A tény, hogy a hétszeres világbajnok (újra?) edz, aligha arra utal, hogy visszavonulni készül...
Lewis Hamilton out in London this morning with Angela Cullen, as he prepares for the 2022 season. #F1
— F1 Naija (@f1_naija) February 7, 2022
Source : [LewisHamilton/IG] pic.twitter.com/ZVPMXBHfLE
Grosjeannál nehéz eldönteni, hogy a megforgás volt-e előbb vagy a káromkodás – így szólt a rádió Isztambulban
https://formula.hu/parc-ferme/27241
Megérkezett a szokásos összeállítás a csapatrádiós üzenetekből, benne többek között a jégralizó Kvjattal, a pole miatt kurjongató Stroll-lal, a vb-címet ünneplő Hamiltonnal, a magát ostorozó Leclerc-rel és a menetrendszerű panaszkodást bemutató Grosjeannal (a videó átkattintás után nézhető!):
Magyar csapattal nyerte a WRC-sztár Mikkelsen a Rally Hungaryt, mi pedig kifaggattuk a csapatfőnököt
https://formula.hu/parc-ferme/27235
Már önmagában szenzációs, hogy az Európa-bajnokság versenye Nyíregyházán olyan nevet vonzott, mint a WRC-ben három győzelmet és három év végi harmadik helyet gyűjtő (vb-n összesen 25-ször dobogóra álló) Andreas Mikkelsen: a norvég klasszis győzelme még különlegesebb annak fényében, hogy egy magyar istálló, a Topp-Cars R5-ös Skoda Fabiájával versenyzett. A csapat vezetőjét, Topp Zoltánt a győzelem másnapján sikerült becsábítani stúdiónkba, ahol frissen beszélt a formáció eddigi legnagyobb mérföldkövéről:
Az AFM Motorsporthíradó beszámolója a futamról:
Alesi fia cáfolta, hogy kikerült volna a Ferrari akadémiájáról
https://formula.hu/parc-ferme/27242
Néhány napja mi is beszámoltunk róla, hogy mennyire nehéz helyzetben van az egyszeres Formula-1-es futamgyőztes Jean Alesi fia, Giuliano: idén két csapatnál is szerepelt a Formula-2-ben, ám míg a GP3-ban versenyt is nyert, az F1 közvetlen előszobájának számító szériában egyelőre várat magára az áttörés. A fiatal pilótának pénzügyi gondjai is voltak, Jeannak a Ferraritól kapott F40-esét is el kellett adnia.
A hírek szerint ráadásul a Ferrari is kirakta a versenyzői akadémiájáról Giulianót – erről apja nyilatkozott állítólag a svájci Blicknek –, ez utóbbi értesülést Instagram-sztoriban cáfolta az ifjú versenyző: „Először is, köszönöm mindenkinek, aki kedves és biztató üzenetekkel támogatott. Keringett néhány pletyka mostanában, ezért szeretnék mindenkit biztosítani róla, hogy továbbra is a Ferrari Akadémiájának tagja vagyok” – írta a francia, aki néhány a TOP50 Gálánkra is ellátogatott.

A yamahás bemutatkozástól a hondás győzelmekig: Crutchlow legjobb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/27239
Néhány napja hivatalosan is megerősítették, hogy Cal Crutchlow 2021-től kezdődően a Yamaha tesztversenyzője lesz, ami azt jelenti, hogy a szezon végén – Andrea Doviziosóhoz hasonlóan – távozik a MotoGP mezőnyből. Ezzel tízéves karrier ér véget a brit számára, aki Supersport-világbajnokként érkezett meg 2011-ben a királykategóriába, ahol először a Tech3 Yamahát erősítette dobogós helyezésekkel. Egy évet a Ducatinál is lehúzott, legkomolyabb sikereit viszont az LCR Hondával érte el: a 2016-os Cseh GP-n több évtized után ünnepelhetett futamgyőztest a szigetország neki köszönhetően. Összesen három nagydíjsikert felvonultató pályafutásából a MotoGP YouTube-csatornája is készített egy összeállítást (a videó átkattintás után indul!):
Miután lehiggadt verseny végi hibáját követően, Leclerc beállt segíteni pakolni
https://formula.hu/parc-ferme/27238
Charles Leclerc a Török Nagydíj legvégén veszítette el a dobogós helyezését csapattásával, Sebastian Vettellel szemben, ami után igencsak dühösen reagált még az autóban ülve. Estére azonban szemlátomást lehiggadt, ugyanis még a csapatának is besegített a pakolásban:
A Pirelli F1-es főnöke is elkapta a koronavírust
https://formula.hu/parc-ferme/27237
Hétfő délután a Formula-1, az FIA és a Pirelli közös közleményben jelentette be, hogy a gumigyártó cég F1-es főnöke, Mario Isola pozitív koronavírustesztet produkált a Török Nagydíj vasárnapján. Isola az előírásoknak megfelelően természetesen karanténba vonul. A közlemény hozzáteszi, hogy a szakember összes kontaktját leellenőrizték, de mindenkinek negatív lett a teszteredménye.

Visszanézhető: Novemberi Motorsporthíradó
https://formula.hu/parc-ferme/27234
Tartalom:
- Nyíregyházán versenyzett a rali Európa-bajnokság
- A stúdióban a győztes Mikkelsen csapatfőnöke, Topp Zoltán
- Nico Rosberg és a világ leggyorsabb elektromos versenyautója
Kiderült, hogy miért lassult le ennyire Stroll
https://formula.hu/parc-ferme/27233
A Racing Point elárulta, hogy miért esett vissza drasztikusan a Török Nagydíj során a pole-pozícióból rajtoló Lance Stroll tempója: a csapat szerint az első szárny tört el olyan módon, hogy egyrészt jelentős leszorítóerőt vesztett a kanadai pilóta, másrészt a gumik is rendkívül gyorsan kezdtek el szemcsésedni. A csapat azonban nem látta a hibát a futam közben és a bokszkiállásnál sem - adatokat láttak ugyan, de nem értették, hogy mi történik...

fotó: dppi
Így húzta be a leggyorsabb kört vasárnap Norris - videó
https://formula.hu/parc-ferme/27232
Lando Norrisé lett a pluszpont Törökországban, az utolsó körben robbantott - íme mindez belülről:
.@LandoNorris scores his second DHL Fastest Lap of the season! Watch him master the tricky conditions on the final lap of the #TurkishGP. #F1 #DHLF1 #MomentsThatDeliver
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) November 16, 2020
More about the DHL Fastest Lap Award: https://t.co/1z9eTVIQP0 pic.twitter.com/IVh9bKKKcd
Vettel óriási rajtja is kellett a dobogós helyezéshez
https://formula.hu/parc-ferme/27231
Kétségkívül Sebastian Vettel volt a múlt hétvégi Török Nagydíj egyik meglepetésembere, miután a semmiből egy harmadik helyezést érő formát húzott elő. Miközben a többség esett-kelt a csúszós török aszfalton, a német stabilan menetelt előre, és szerezte meg az őt feloldozó eredményt. Nézzük, hogyan mutatott a rajtja, amivel hat helyezést lépett előre. Az már csak ráadás, hogy egy körrel később Lewis Hamiltont is maga mögé tudta utasítani.
Leclerc a kormányt püfölve szidta saját magát
https://formula.hu/parc-ferme/27230
Negyedik pozíció lett abból, ami könnyen egy második is lehetett volna Charles Leclerc számára a Török Nagydíjon. A monacói pilóta a futam utolsó kanyarjaiban vetette rá magát az előtte haladó Sergio Perezre, ám nem sikerült rajta átfűznie magát, ráadásul csapattársa, Sebastian Vettel is elment mellette. Ahogy az alábbi felvételen látható, az elúszott dobogós helyezés hatására a fiatal pilótából kitörtek az érzelmek. A versenymérnöke próbálta dicsérni őt, de most nem lehetett meggyőzni arról, hogy jó munkát végzett.
Two corners away from P2... Charles Leclerc slipped down the order to finish P4 #TurkishGP #F1 pic.twitter.com/587k6ovv6U
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
A Ferrari pilótája végül talált egy konstruktív módot energiái levezetésére: besegített a csapatnak a pakolásban.
A solid haul of points, and some great team spirit @Charles_Leclerc helps the @ScuderiaFerrari team pack up after racing hard in Istanbul#TurkishGP #F1 pic.twitter.com/pNbHgRbwoJ
— Formula 1 (@F1) November 15, 2020
Egy videóban Bottas mind a hat megpördülése
https://formula.hu/parc-ferme/27229
A két Mercedes mintha két külön ligában versenyzett volna a Török Nagydíjon. Miközben Lewis Hamilton az újabb világbajnoki címe felé menetelt, Valtteri Bottas egyszerűen nem találta a helyét, és rendre hibákat követett el. Hozzá kell tenni, az autóján a kormánymű és az első szárny is megsérült, ami különösen megnehezíti a vezetést. A finn végül pontot sem szerzett,
Íme mind a hat megpördülése egymás után.
Videó: Ez volt Hamilton első reakciója a győzelemre
https://formula.hu/parc-ferme/27228
Egy hihetetlen futamgyőzelem tett koronát Lewis Hamilton hetedik világbajnoki címére. A pilóta első reakcióit a csapatárdión keresztül hallhattuk.
Megszületett a döntés Verstappen ügyében
https://formula.hu/parc-ferme/27227
Büntetés nélkül megúszta a Török Nagydíjat Max Verstappen. A versenybírák azt követően kezdtek vizsgálatba, hogy a holland az egyik alkalommal a bokszutcából kijövet megcsúszott, és látszólag ráhajtott a visszatérőket korlátozó fehér vonalra. Az FIA szigorúan veszi ezt a kihágást, de a felvételeket megvizsgálva a felügyelők nem tudtak egyértelmű ítéletet hozni abban, hogy a pilóta valóban érintette volna a fehér sávot, ezért elengedték az ügyet.
Az FIA két másik vizsgálat eredményét is kihirdette. Kegin Magnussen megúszott egy veszélyes bokszutcai kiengedést, Nicholas Latifi pedig megrovást kapott a Romain Grosjeannal történt koccanás miatt.

Fotó: DPPI
Kiszámíthatatlan esőfutam, történelmi bajnokavató: A Török Nagydíj hét percben
https://formula.hu/parc-ferme/27226
Stroll több mint a táv feléig vezet, Bottas és Verstappen pörög-forog, Hamilton bravúros felzárkózással és győzelemmel szerzi meg pályafutása hetedik világbajnoki címét, utolsó körös csata zajlik a második helyért, amelyben Vettel dobogóra áll. Aki bővebben kíváncsi az eseményekre, olvassa el 8000 karakteresre sikerült beszámolónkat, vagy nézze meg a hét percbe sűrített összefoglalót. (A YouTube-ra átkattintás után indul.)
Bónuszként egy videó Hamilton vb-ünnepléséről:
50 kört teljesített Hamilton egy szett gumin: Így alakultak a Török Nagydíj bokszkiállásai
https://formula.hu/parc-ferme/27225
A Pirelli infografikájáról leolvasható, hogy sáfárkodott a 10 versenyző az esős (kék) és intermediate (zöld) abroncson. Hamilton győzelmében közreműködött, hogy második csere nélkül 50 kört húzott le az átmeneti abroncson, míg – a pontszerzők közül egyedül a második Perezt leszámítva – mindenki más két cserére voksolt. Verstappen, megforgása miatt kényszerűségből, háromszor is kiállt. Russell és Latifi taktikája elüt a többiekétől, a két Williams köztes gumin kezdett a bokszból.

23 éve nem volt ilyen magasan Kanada, és 7 éve ilyen mélyen a Mercedes szombaton
https://formula.hu/parc-ferme/27223
A "Jordan" negyedik pole-ja, a kanadaiak első pole-ja 23 év óta, egyben pedig a Mercedes hétéves mélypontja. Isztambulban már az időmérő is adott bőven számolgatnivalót.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Vegyük át még egyszer: Hogy lehet világbajnok Hamilton a mai futamon?
https://formula.hu/parc-ferme/27224
Ha a brit Valtteri Bottas előtt végez – az időmérő edzésen, ahol hatodik rajtkockát szerzett, három hellyel a finn előtt volt –, biztosan örülhet, egyébként legfeljebb 7 pontot veszíthet csapattársához képest. A lehetséges forgatókönyvek, amelyek esetében Hamilton hétszeres világbajnok a Török Nagydíjon:
Amennyiben Hamilton elsőként ér célba, biztosan világbajnok.
Ha másodikként, akkor Bottas nyerhet, de nem viheti el a finn a leggyorsabb körért járó pluszpontot.
Hamilton 3. vagy 4. helye esetén Bottas legfeljebb másodikként érhet célba.
Ha Hamilton ötödikként zárna, Bottas legfeljebb harmadik lehet. Ha Hamilton ötödik és övé a leggyorsabb kör, akkor másodikként is célba érhet a finn.
Amennyiben Hamilton a hatodik, Bottas legfeljebb harmadikként érhet be és nem lehet övé a leggyorsabb kör.
Ha hetedik lesz Hamilton, Bottas csak negyedik lehet.
Ha Hamilton nyolcadik, akkor Bottas akár negyedik is lehet, ha Hamiltoné a leggyorsabb kör, más esetben Bottas maximum ötödikként érhet célba.
Ha Hamilton kilencedik és Bottas ötödik, a britnek ismét szüksége lesz a leggyorsabb körre, ha Bottas csak hatodik, akkor enélkül is világbajnok Hamilton.
Amennyiben Hamilton tizedik, Bottas legfeljebb hatodik lehet, leggyorsabb kör nélkül.
Ha Hamilton nem szerezne pontot, Bottas nem végezhet a hetedik helynél előrébb – ebben az esetben akár még a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is elviheti a finn.
| Ha Hamilton | Bottas legfeljebb |
| 1. (25 vagy 26 pont) | mindegy |
| 2. (18 vagy 19) | 1. (25) - Bottas nem viheti el a pluszpontot |
| 3. (15 vagy 16) | 2. (18 vagy 19) |
| 4. (12 vagy 13) | 2. (18 vagy 19) |
| 5. (leggyorsabb körrel) (11) | 2. (18) |
| 5. (10) | 3. (15 vagy 16) |
| 6. (8 vagy 9) | 3. (15) - Bottas nem viheti el a pluszpontot |
| 7. (6 vagy 7) | 4. (12 vagy 13) |
| 8. (leggyorsabb kör) (5) | 4. (12) |
| 8. (4) | 5. (10 vagy 11) |
| 9. (leggyorsabb kör) (3) | 5. (10) |
| 9. (2) | 6. (8 vagy 9) |
| 10. (1 vagy 2) | 6. (8) - Bottas nem viheti el a pluszpontot |
| nem szerez pontot | 7. (6 vagy 7) |
Így kell IGAZÁN örülni a pole-nak: bemutatja Lance Stroll
https://formula.hu/parc-ferme/27222
A fölső videón a valószerűtlen pole-pozíciót érő Q3-as kör, az alsóban pedig a kitörő öröm első percei a csapatrádión keresztül.
Így segítette egy rajongó a Renault-t a tévé előtt
https://formula.hu/parc-ferme/27221
A Török Nagydíj időmérőjének vizes pályájával az egész mezőnynek meggyűlt a baja, de a Renault-nak volt egy váratlan külső segítsége: mint az alábbi képekből látszik, egy néző a tévén keresztül, hajszárítóval fújta az aszfaltot a fedélzeti kamerából látható Esteban Ocon előtt, ezzel próbálva eltakarítani a vizet a Renault útjából. Az akcióra még a Q1-ben, az első piros zászló érkezése előtt került sor - így már könnyebben magyarázható, miért Ocon állt a tabella élén azon a ponton.
A csapat állításával pedig nehéz vitatkozni, tényleg a Renault-nak vannak a legelhivatottabb rajongói. Vagy legalábbis ez az egy.
We have the best fans #RSspirit #TurkishGP https://t.co/BZ2Xn6PGtn
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) November 14, 2020