DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Hamilton tényleg visszatért: kora reggel kocogott Londonban

Úgy tűnik, a szombati Nagy Visszatérő Poszt után visszaáll minden a régi kerékvágás Lewis Hamilton közösségi oldalain: hétfőn reggel már arról posztolt Instagram-sztoriban, hogy fizioterapeuta-edzőjével, Angela Cullennel együtt London utcáin kocogtak edzés gyanánt. A tény, hogy a hétszeres világbajnok (újra?) edz, aligha arra utal, hogy visszavonulni készül...

Egy kör Nico Rosberggel és a világ leggyorsabb elektromos versenyautójával (magyar szinkronnal)

A Nürburgringen járt Nico Rosberg, a korábbi Formula-1-es világbajnok, aki mostanában YouTuberként gyárt videókat egzotikus autók kipróbálásáról. Ezúttal az elektromos versenytechnika csúcsát volt lehetősége szemügyre venni és meghajtani: a Volkswagen I.D.R.-t.

Az összkerékhajtású, 680 lóerős autócsodát rekordok döntésére alkották meg a német tervezők: az autó a Pikes Peak-i hegyiversenyen, a goodwoodi futáson és a legendás Nordschleifén is új csúcsot állított fel. A Zöld Pokol 21 kilométerét alig több mint 6 perc alatt teljesítette.

Már jövőre elektromos lesz a ralikrossz-vb utánpótlás-kategóriája, ezzel az autóval

Az RX2e autó – amely a barcelonai hétvégén teljesített már pár bemutatókört – a spanyol QEV Technologies és svéd Olsbergs MSE közös fejlesztése. Kívülről agresszív aerodinamikát és futurisztikus megjelenést kapott, a felszín alatt 250 kW (335 lóerő) teljesítményű hajtáslánc dolgozik, amely 460 Nm nyomaték leadására képes: ez 24 % és 14 % növekedés a jelenleg Supercar Lites autóhoz képest.

Az RX2e az első FIA-rangú elektromos ralikrosszbajnokság lesz (az idén megrendezett Projekt E nem számított annak), a terv szerint hat hétvégén szerepel majd a WRX mellett. A világbajnokságon a tervek szerint egy évvel később, 2022-ben köszönt be az elektromos korszak.

Raikkönen a létező legkimisebb választ adta arra a kérdésre, hova vinné vacsorázni Giovinazzit és Kubicát

Az Alfa Romeo osztott meg egy rövid videorészletet egy vélhetően hosszabb interjúból, amelyben a fenti kérdést tették fel a 2007-es világbajnoknak – aki nemes egyszerűséggel annyit felelt, hogy „valami olcsó helyre” (igaz, végül hozzátette, hogy kebabozni vinné őket, mert Giovinazzi még sosem evett olyat):

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracingorlen) által megosztott bejegyzés

Rengeteg különdíjat kiszórtunk a Török Nagydíjat követően

Volt miről beszélnie a Formula Podcast csapatának az isztambuli futam kapcsán, a rendhagyó körülmények között zajlott izgalmas verseny után pedig több különdíjat is kiosztottunk azoknak, akik erre rászolgáltak: többek között kiosztottuk a hétvége balerínája díjat is... Hallgassátok a vonatkozó részt 57:15-től:

Imádod a MotoGP-t és nem akarsz lemaradni a legfontosabb hírekről? Csatlakozz Facebook-csoportunkhoz!

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem – főleg a hétvégi portimaói szezonzáró előtt/során? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz IDE vagy a képre kattintva!

motogp-start-dppi_1

Amitől még az F1-es pilóták is összerezzennek: egy vadászrepülőgép hangja

A Török Nagydíj rajtja előtt bemutatózott egy vadászgép (nem teljesen világos, kiknek, hiszen nézők nem lehettek a helyszínen…), amelynek hangjától a Sky Sports felvételének tanúsága szerint egy emberként kaptak a fülükhöz a Formula-1-es versenyzők:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Michelisz: Igazi övön aluli ütésként élem meg ezt a szezont

A múlt hétvégi aragóniai fordulóval véget ért a WTCR 2020-as szezonja, amelyet a tavalyi bajnok Michelisz Norbert dobogó nélkül zárt. A vasárnapi három futam során is adódtak technikai gondjai a rajtoknál, amelynek köszönhetően csak egy ötödik hely lett a legjobbja, az összetett tabellán pedig mindössze a 13. helyen zárt. Az Indexen vezetett blogjában az évad összegzéseként elismerte: nem erre számított előzetes.

„Mindig próbálom megragadni a pozitív oldalt, és ha azt nézem, hogy a Hyundai versenyzői közül én végeztem a legelőrébb a bajnokságban, talán lenne is okom valami biztatót mondani, de őszintén szólva ez most sovány vigasz. A tavalyi bajnoki cím után nem az volt a cél, hogy a 13. helyen végezzek. Ez az idény egyszerűen csalódást keltő volt, és most, hogy vége, igazi övön aluli ütésként élem meg. Amíg tartott a szezon, egymás után jöttek a versenyek, vitt előre a lendület és a hit, hogy lehet ebből még egy szép villanás, egy győzelem vagy legalább egy dobogó, amire jó lesz visszaemlékezni, de most, hogy a végére értünk, csak ürességet érzek.”

„Az egész év a várakozásainkon aluli volt, eleve nagyon gyengén kezdtünk, aztán a Slovakia Ringig volt egy fejlődés, ami után azonban újra megtorpantunk, és nem tudtuk kihozni magunkból a maximumot. El tudom fogadni, hogy vannak nehezebb évek, de arra, ami idén történt velünk, nehéz magyarázatot találni. Az biztos, hogy most egy kis csendre van szükségem, hogy letisztuljanak bennem a dolgok, és kitaláljuk, hogyan tudok visszajutni újra arra a szintre, hogy a bajnoki címért küzdjek. Mert motivációban nem szenvedek hiányt, akár már ezen a hétvégén újra autóba ülnék, hogy bizonyítsak nektek és legfőképpen magamnak. Épp az a bajom, hogy ezt most egy darabig nem tehetem meg, de azon fogok dolgozni, hogy jövőre erősebben térjek vissza” – írta Norbi.

michelisz-aragon-wtcr

Két kategória, hét esélyes: a hétvégén eldől a Moto2-es és a Moto3-as vb-cím sorsa

Bár a MotoGP-ben már megkoronázták Joan Mirt, a két kisebb kategória küzdelmei még nyitottak a teljes mezőny számára ismeretlen helyszínen, Portimaóban megrendezendő szezonzáró előtt. A Moto3-ban elképesztően szoros az állás: a 170 pontos Albert Arenas előnye mindössze nyolc pont Ai Ogurával (162) és tizenegy Tony Arbolinóval (159) szemben. Közülük Arenas rendelkezik a legtöbb, szám szerint három győzelemmel, cserébe viszont háromszor is kiesett, a valenciai Európai Nagydíjon pedig a balszerencsés bukása után ki is zárták. Ogura ellenben a kiegyensúlyozottsága révén van még versenyben: a japán még nem nyert futamot, viszont a versenyek felén dobogóra állhatott. A legutóbbi Valenciai GP-t megnyerő Arbolinótól pedig azért lenne nagy teljesítmény a vb-elsőség, mert egy fordulót ki kellett hagynia amiatt, mert koronavírus-fertőzött személlyel utazott egy gépen.

A Moto2-ben valamelyest nagyobb az éllovas előnye, viszont négyen is esélyesek még a címre. Az élen a 194 pontot gyűjtő Enea Bastianini áll, aki három győzelemmel rendelkezik, s csupán egyszer nem szerzett pontot. Őt 14 egységnyi távolságból követi Sam Lowes, aki a márciusi katari nyitányon sérülés miatt nem tudott rajthoz állni, s lehet, hogy a vb-reményei is egy sérülés miatt szállnak el, hiszen múlt szombaton nagyot esett, s láthatóan nem is tudott a csuklója miatt száz százalékon teljesíteni – pedig az utóbbi másfél hónapban elképesztő formába lendült a zsinórban háromszor nyerő brit. Rajtuk kívül még a Sky Racing VR46 párosa, Luca Marini és Marco Bezzecchi van lőtávon belül: előbbi 18, utóbbi 23 pontos hátrányban van (25 egység szerezhető Portimaóban), előbbi három, utóbbi két nagydíjat nyert 2020-ban. Érdekesség, hogy az említett négyesből csak Lowes nem lesz jövőre a MotoGP mezőnyének tagja (ő már néhány éve megjárta a királykategóriát), míg a 2021-ben szintén fellépő, múlt vasárnap is diadalmaskodó Jorge Martin csak a koronavírus-fertőzése okán kihagyott futamok miatt nincs már harcban a címért.

Ha nem akarsz lemaradni a Portugál Nagydíjon a Moto2-es és a Moto3-as vb-harc fejleményeiről, csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz a linke vagy a képre kattintva:

moto3

Ki nyerte és ki vesztette a legtöbb pozíciót idén?

Az alábbi videóban a rajtpozíció és a futam végén elfoglalt pozíció különbségét mutatják be az egyes pilótáknál - ki javított és ki rontott a legtöbbet vasárnaponként?

Ezt már vártuk: a Török Nagydíj legjobb onboard felvételei egy videóban

Közel negyedórás összefoglaló készült a legutóbbi F1-es futam fedélzeti kamerás felvételeiből. Dőlj hátra és élvezd!

Semmi váratlan: egy futam törölve, a Kanári-szigeteken lesz az ERC szezonzárója

A Rali Európa-bajnokság bejelentette, hogy az utólag a naptárba illesztett belgiumi Spa Ralit törölték, a Kanári-szigetek lesz a szezonzáró – ebben persze nincs meglepetés, Belgiumban mindent töröltek, köztük az Ypres Ralit is, ami WRC-futam lett volna. A jövő héten megrendezésre kerülő spanyol verseny így az Eb-címről dönt majd – Alekszej Lukjanuk közel harminc ponttal vezet Oliver Solberg előtt, így gyakorlatilag már az is elég neki az aranyéremhez, ha célba ér.

lukjanuk-erc-840x560

fotó: FIA ERC

Kubicát újabb két alkalommal veti be az Alfa Romeo

A hátralévő három futamból kétszer is lehetőséget kap az első szabadedzésen Robert Kubica. A lengyel pilóta az Alfa Romeo tájékoztatása szerint Abu Dhabiban, illetve az egyik bahreini gyakorláson is beleülhet az autóba - maga Kubica annyit mondott róla, hogy továbbra is csak annyi lesz a szerepe, hogy segítsen a csapatnak a hétvége előtt a visszajelzéseivel, valamint a fejlesztési irányról is véleményt mondjon, hiszen utoljára hónapokkal ezelőtt vezethette az autót.

kubesz_1

fotó: dppi

Csak szuperlatívuszokban lehet beszélni Perezékről

Fennállása legjobb eredménye, egy kettős győzelem felé menetelt a Racing Point istállója a Török Nagydíjon, mielőtt beütött volna a krach. Bár Lance Stroll az élről egészen a kilencedik helyig csúszott, a második helyen befutott Sergio Perez megmentette a csapat becsületét. A rózsaszínek múlt hétvégi futamáról beszélgettünk legutóbbi podcast-adásunkban.

 

Lesz idén Autósport évkönyv? Megrendezik a TOP50 gálát? Megmondja a főszerkesztő

A Formula Podcastból jól ismert Bethlen Tamás, a Formula.hu főszerkesztője a Motorsporthíradó vendégeként beszélt az Autósport évkönyvről és Száguldás és Cirkuszról, a TOP50 ranglistáról, annak összeállításáról és a 2020-ban sajnos elmaradó díjátadó gáláról. Érdemes meghallgatni, mit mondott!

A törökök szerint kétmilliárd ember nézte a nagydíjat – tavaly az egész szezont nem látták ennyien

Érkezett hozzánk egy sajtóközlemény a török turisztikai hivataltól, amely a kilenc év után visszatérő Török Nagydíj sikereit ecsetelte. Megakadt a szemünk egy számadaton: a közlemény arról ír, kétmilliárd ember nézte a versenyt a tévében – hogy honnan jött össze a nézettség, azt már nem részletezi.

A mennyiség nem véletlenül bántja a szemet: megkerestük a 2019-es nézettségi adatokról szóló cikkünket, amelyben azt láthattuk, hogy 1922 millió fő volt a Formula-1 teljes közönsége az év során, ez ráadásul úgy jött össze, hogy a 21 nagydíj nézettségét összeadták. A legnézettebb versenyt, az Olasz Nagydíjat 112 millióan követték, az egyedi nézőszám a teljes szezon során 471 millió volt, ennyi különböző ember kapcsolt tavaly legalább egyszer a Formula-1-re.

Valószínűleg nem arról lehet szó, hogy a török szervezők ennyire nagyot akartak mondani, inkább arról, hogy az egyébként sem könnyen átlátható közönségmérési mutatókon rosszul igazodott ki valaki. A Török Nagydíjat már a verseny előtt azzal reklámozták, hogy a Formula-1 kétmilliárd emberhez jut el (ami téves adat, hiszen körülbelül félmilliárdhoz), ezzel egybecseng, hogy most azt állítják, a Földön élő minden negyedik ember leült a tévé elé, hogy lássa Lewis Hamilton történelmi hetedik világbajnoki címének megszerzését.

Fotó: Pirelli

2021-ben külön érkezik a Hungaroringre a WTCR és a Kamion-Eb

Ez derül ki abból, ha összehasonlítjuk az utóbbi által ma közzétett versenynaptár-tervezetet a Túraautó-világkupa múlt héten ismertetett menetrendjével. A kamionosok ugyanis június közepén, a WTCR-esek viszont egy hónappal korábban terveznek ellátogatni a mogyoródi pályára, ahol idén együtt vendégeskedtek egy hónapja.

A Kamion-Európa-bajnokság egyébként összesen hét fordulóból fog állni (ha a koronavírus-járvány is lehetővé teszi), a Hungaroringen kívül a megszokott helyszínek, azaz Misano, a Nürburgring, Most, Zolder, Le Mans és Jarama szerepel a kalendáriumban. Idén a pandémia miatt összesen két fordulót tudtak lebonyolítani (Csehországban és nálunk), emiatt pedig végül nem is osztották ki az Eb-címet, az összetett pontversenyt vezető Kiss Norbert legnagyobb bánatára.

A Kamion-Eb 2021-es versenynaptára:

Május 22-23.: Misano, Olaszország

Június 12-13.: Hungaroring, Magyarország

Július 17-18.: Nürburgring, Németország

Augusztus 28-29.: Most, Csehország

Szeptember 11-12.: Zolder, Belgium

Szeptember 25-26.: Le Mans, Franciaország

Október 2-3.: Jarama, Spanyolország

kiss-norbi-kamion-hung

Hamilton már 24 évvel ezelőtt is megmutatta, hogy nagy dolgokra lesz hivatott

A rekordbeállítást jelentő hetedik vb-címének megszerzése után a Formula-1 YouTube-csatornája előásott egy 1996-os gokartversenyt a Formula Junior Intercontinental sorozatból, amelyen az akkor 11 éves Lewis Hamilton a mezőny végéről indulva tudott győzni – íme, a teljes futam (átkattintás után nézhető!):

Az Alfa Romeo is lerántotta a leplet elektromos túraautójáról

A Cupra és a Hyundai után itt a harmadik márka, amely bemutatta a 2021-ben elinduló Pure ETCR-re szánt versenyautóját. Az Alfa Romeo Giulia ETCR-t a Romeo Ferraris fejlesztette, s a Túraautó-vk-n idén összetett bronzérmet szerző Jean-Karl Vernay fog vele szerepelni. Íme, néhány fotó róla:

alfa-romeo-etcr

alfa-romeo-etcr-2

alfa-romeo-etcr-3

Szabadedzésen és teszten is újból lehetőséget kap a magyar kötődésű izraeli pilóta

A Williams bejelentette felállását a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjat követő fiatal pilóták tesztjére: a grove-i csapat autóját a tartalékversenyző Jack Aitken és a tesztpilóta Roy Nissany fogja vezetni. Egyikük sem először ül majd Formula-1-es autóban: előbbi a Stájer GP-n, míg utóbbi a Spanyol és az Olasz Nagydíjak első edzésein kapott már lehetőséget. Nissany ráadásul ilyen tekintetben is újrázhat, hiszen a magyar kötődésű (az MNASZ-elnök Oláh Gyárfás által menedzselt) versenyző a Bahreini GP első tréningjén is újfent vezetheti az FW43-ast.

nissany-williams

Talmácsi egykori csapattársa ugrik be a koronavírusos MotoGP-s helyére

Kalandos heteken van túl Iker Lecuona: az Európai Nagydíjat azért kellett kihagynia, mert testvére pozitív koronavírustesztje miatt karanténba kellett vonulnia. Amikor az lejárt, elutazott Valenciába, ahol azonban már ő maga is pozitív eredményt kapott a PCR-tesztnél, így a második futamon sem állhatott rajthoz.

Ekkor még nem helyettesítette őt a Tech3 KTM, most azonban bejelentették, hogy a hétvégi portimaói szezonzárón Mika Kallio ülhet fel Lecuona motorjára. A finn versenyző a KTM egyik tesztmotorosa Dani Pedrosa mellett, a magyar szurkolók számára pedig onnan lehet elsősorban ismerős, hogy 2005-ben ő volt Talmácsi Gábor csapattársa a 125-ösök között, szintén az osztrák gyártó színeiben. Kallio abban az évben vb-ezüstérmes lett, ahogy 2006-ban is, ezt az eredményét később a Moto2-ben is megismételte, de előtte még a MotoGP-ben is lehúzott néhány szezont. Az utóbbi néhány évben a KTM szabadkártyásaként vagy beugrójaként tűnt fel a rajtrácson, legutóbb a 2019-es valenciai évadzárón.

kallio-motogp