Jelentős kockázatvállalásra kényszerült a Günther Steiner vezette Haas, ami a világjárvány következtében bevezetett utazási korlátozások miatt csak hetekkel többi csapat után, a március végi Bahreini Nagydíjon tudja először beindítani idei autóját. A mezőny többségéhez hasonlóan az amerikai istálló is nagy-britanniai székhellyel rendelkezik, itt végzik az autók összeszerelését is. Az erőforrás azonban a Ferrari olaszországi bázisáról érkezik, aminek beindításához olasz mérnökökre lenne szükség. Ők jelenleg azonban csak akkor utazhatnának a szigetországba, ha az érkezést követően azonnal karanténba vonulnak. Erre egyik félnek sincs ideje, ezért Steinerék úgy döntöttek, a kritikus pillanatot az előszezoni tesztig elhalasztják.
„Problémái adódtak a motor indítására érkező ferraris alkalmazottaknak, mert karanténba kellene vonulniuk. Erre nem tudunk ennyi időt szánni, ezért úgy döntöttünk, ezt Bahreinig halasztjuk. A csapat Nagy-Britanniában összeszereli az autót, amit aztán Bahreinben a teszt előtt indítunk be” – magyarázta a csapatvezető.
Steiner elismeri, hogy ez rizikós vállalkozás, de a kockázatot enyhíti, hogy az F1-es szabályoknak megfelelően a korábbi évekkel ellentétben idén nem teljesen új koncepcióval készülnek, így kisebb a hibalehetőség. „Kedvező számunkra, hogy nagyon sok az áthozott alkatrész, így kevésbé drámai a helyzet, mintha a korábbi évek során történt volna ez. A motorban is sok az egyező elem, de a sebességváltó és a kábelezés is ugyanaz. Nagy kockázatot vállalnánk Bahreinben, ha nem ez lenne a helyzet. Így viszont kezelhető” – idézte őt a Racer.