Hamilton tényleg visszatért: kora reggel kocogott Londonban
https://formula.hu/parc-ferme/31448
Úgy tűnik, a szombati Nagy Visszatérő Poszt után visszaáll minden a régi kerékvágás Lewis Hamilton közösségi oldalain: hétfőn reggel már arról posztolt Instagram-sztoriban, hogy fizioterapeuta-edzőjével, Angela Cullennel együtt London utcáin kocogtak edzés gyanánt. A tény, hogy a hétszeres világbajnok (újra?) edz, aligha arra utal, hogy visszavonulni készül...
Lewis Hamilton out in London this morning with Angela Cullen, as he prepares for the 2022 season. #F1
— F1 Naija (@f1_naija) February 7, 2022
Source : [LewisHamilton/IG] pic.twitter.com/ZVPMXBHfLE
Ez történt vasárnap Portimaóban: A futam hétperces összefoglalója
https://formula.hu/parc-ferme/28832
Nem volt eseménytelen a szezon harmadik versenye, a Portugál Nagydíj: kezdődött mindjárt az első körben egy balesettel Kimi Raikkönen hibájából fakadóan. A folytatásban számos előzés történt, mind a vezető hármas között, mind a középmezőnyben, és nem maradt el a tűzijáték a végén sem, mikor Perez, Bottas és Verstappen is ráhajtott a leggyorsabb körre. A Formula-1 hivatalos összefoglalója a YouTube-ra átkattintva indul.
Döntött az FIA Raikkönen fellebbezése ügyében
https://formula.hu/parc-ferme/28831
Nem változtat az FIA Kimi Raikkönen imolai büntetésén, ezért a pilóta nem kaphatja vissza az olaszországi kilencedik helyezését. A finn a kaotikus Emilia-Romagna-i Nagydíjon két pontot zsebelhetett volna be, ám a biztonsági autó mögött szabálytalanul járt el, ezért 30 másodperces büntetést kapott. A felügyelők szerint a megpördülést követően Raikkönen nem vette időben vissza a pozícióját, ezért a bokszba kellett volna hajtania az újraindítás előtt.
Az Alfa Romeo azért fellebbezett a döntés ellen, mert szerintük a felügyelők, akik csak a leintést követően hoztak ítéletet, túl sokat vártak a döntéssel. Az FIA vasárnap délelőtt online meghallgatáson teret adott a fellebbezésnek, de a büntetést nem vonta vissza. Elismerték, hogy egymásnak ellentmondó szabályok voltak érvényben, de ragaszkodnak hozzá, hogy a szabálykönyv szerint helyes döntést hoztak. "A kötelező büntetések azért kaptak helyet a sportszabályzatban, hogy konzisztens döntések szülessenek, még akkor is, ha a stewardokat az enyhítő körülmények befolyásolnák. A csapatok is részesei a szabályalkotási folyamatnak. Éppen ezért a versenybírók megerősítik a döntésüket, miszerint 10 másodperces stop&go büntetést, átszámítva 30 másodperces időbüntetést szabtak ki a sportszabályzat 38.2-es cikkelye alapján" - fogalmaztak.

Mazepin megkapta élete első F1-es büntetőpontját
https://formula.hu/parc-ferme/28830
Sergio Perez feltartása miatt ötmásodperces időbüntetést és egy büntetőpontot kapott Nyikita Mazepin a Portugál Nagydíjat követően. Az orosz pilóta nem figyelt mögötte érkező, élen haladó Red Bullra, aki a feltartás miatt értékes másodperceket veszített. A felügyelők az ítélet meghozása során hozzátették, a pilótát a csapata túl későn figyelmeztette Perez érkezésére, de ez nem mentesíti őt a visszapillantó tükör használata alól.
Mazepin F1-es karrierjének ez az első büntetőpontja, tavaly az F2-ben azonban enné jóval többet szerzett: a szezon végéhez közeledve vészesen közel járt a futameltiltáshoz.
Négy futam, három győzelem, toronymagas vb-vezetés: 16 éves újonc oktatja a Moto3-as mezőnyt!
https://formula.hu/parc-ferme/28829
Nem túl gyakori, hogy valamelyik kisebb kategória eseményei háttérbe tudják szorítani a MotoGP történéseit a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, de amit Pedro Acosta művel eddig, azt nehéz figyelmen kívül hagyni. A Red Bull Rookies Cup tavalyi bajnoka rögtön egy második hellyel mutatkozott be a Moto3-ban a szezonnyitón, az igazi szenzáció viszont ezután következett, amikor a Dohai GP-t egy büntetés miatt a bokszutcából startolva tudta megnyerni! Azóta pedig valósággal megállíthatatlan a Red Bull KTM Ajo 16 éves spanyolja: Portimaóban és ma Jerezben is zseniálisan okosan motorozva győzött – ezzel ő lett a világbajnokság történetében az első, aki karrierje első négy nagydíját egyaránt a dobogón zárta.
Ráadásul mivel a mostani futam utolsó kanyarjában mögötte Deniz Öncü két másik vb-aspiránst is kiütött Jaume Masia (ő egyébként Acosta csapattársa) és Darryn Binder személyében, így az újonc előnye 51 pont a vb-összetettben, azaz négy verseny után több mint két futamgyőzelemnyi! Ha Acosta idén a valenciai évadzáró előtt megszerzi a vb-címet, akkor ő lesz minden idők legfiatalabb gyorsasági motoros világbajnoka: Loris Capirossi tartja a csúcsot, aki 1990-ben 17 évesen és 165 naposan győzött a 125 köbcentisek között.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Vettel nem bánja, hogy csak Stroll kapta meg a fejlesztést
https://formula.hu/parc-ferme/28828
Az Aston Martin egyetlen fejlesztési csomaggal készült el a szezon harmadik versenyhétvégéjére, a Portugál Nagydíjra, melyet Lance Stroll autójára szereltek fel – az ilyenkor megszokott elv alapján: a kanadai öt pontot szerzett már a futamok során, Sebastian Vettel még egyet sem. A német nem bánja a döntést, hiszen ő még az ismerkedési fázisban tart, egyelőre nehezebben veszi fel a ritmust új istállójánál, így hasznos lehet számára, ha az autó állandó tényező marad az elmúlt versenyekhez képest.
„Nyilvánvaló, hogy ő azonnal sokkal komfortosabban érezte magát az autóban hozzám képest. Szóval ez egy logikus döntés volt” – mondta Vettel szombaton. Ironikus, hogy éppen most először sikerült időmérőn megelőznie a csapattársat: ő Q3-as szerepléssel 10. lett a kvalifikáción, Stroll csupán a 17. helyről indul a fejlesztett AMR21-gyel.
„Nyilvánvaló, hogy nagy a különbség az autók között most az időmérős pozíciók tekintetében, épp fordítva az előző futamokhoz képest. Ideális esetben a két autó közelebb lehetne egymáshoz, és akkor jobban együtt tudnánk dolgozni a futamon” – fejtegette Vettel.

MotoGP: Marad a KTM-mel a következő öt évre a Tech3
https://formula.hu/parc-ferme/28827
Néhány nappal ezelőtt vált biztossá az Aprilia bejelentésével, hogy mind a hat jelenlegi gyártó marad a MotoGP-ben a 2022-től kezdődő következő ötéves ciklusra, így itt volt az ideje, hogy a szatellit csapatok esetén is elkezdjenek a helyükre kerülni a kirakós elemei. Az első hivatalos bejelentés a Tech3-től érkezett, amelynél eddig is biztosra vehettük, hogy maradnak a KTM partnerei, főleg a tavaly szerzett két győzelem után. „Azt hiszem, mi vagyunk az első privát csapat, aki öt évre köt szerződést egy gyártóval” – fogalmazott Herve Poncharal csapatfőnök a 2026-ig szóló kontraktus kapcsán, amely azt is garantálja a Tech3-nek, hogy a gyárival azonos technikával versenyezhetnek.
A szatellit csapatok gyártói kiosztása kapcsán egyébként elég sok a találgatás az utóbbi időben. A Tech3 KTM mellett az LCR Honda és a Pramac Ducati párosítás további együttállását lehet szinte biztosra venni, ám ezen kívül rengeteg a kérdőjel. Mindenekelőtt az Esponsorama Avintia helyét 2022-ben átvevő VR46 miatt: Valentino Rossi jó barátja és a VR46 igazgatója, Alessio ’Uccio’ Salucci a minap a Sky Sportsnak úgy nyilatkozott, hogy a Yamahával, a Ducatival és az Apriliával is tárgyalnak, s közülük külön kiemelte a hangvillásokat: „A szívünkben mindig ott a Yamaha, 15 éve velük vagyunk, szóval ha megfelelőek a feltételek, miért ne?” – fogalmazott Uccio, aki a „következő tíz napon belülre” ígérte a bejelentést a VR46 motorpartnere kapcsán.
Ha a Yamahára esne Rossi csapatának választása, úgy a Petronas SRT-nek kellene vélhetően új gyártó után néznie. Emellett kérdéses még a Gresini Racing sorsa: velük kapcsolatban egyfelől az Apriliát (attól még, hogy nem ők működtetik a noaleik gyári gárdáját, szatellit partnerként még maradhatnak együtt), másfelől a Ducatit emlegetik potenciális jelöltként. Paolo Ciabatti, a Ducati sportigazgatója pénteken meg is erősítette, hogy a VR46-tal és a Gresinivel folytatnak egyeztetéseket a második szatellit csapatot illetően – ugyanis a bolognaiak feltett szándéka, hogy továbbra is hat motort indítsanak. Látszik tehát, hogy sok múlik a VR46 döntésén, amely kapcsán érdemes megemlíteni még Massimo Rivola Aprilia-főnök nyilatkozatát is: szerinte Rossiék megengedhetik maguknak a legdrágább és legversenyképesebb technikát, és „jelenleg ez nem az Aprilia”, így nem tartja valószínűnek, hogy a VR46 velük fog szerződést kötni. Mindenesetre nagyon úgy fest a helyzet, hogy jövőre immár 12 istálló (hat gyári és hat privát) összesen 24 motorja állhat a rajtrácson – már csak az a kérdés, hogy melyik motorból hányat fogunk látni (s például a Suzuki tervez-e szatellit alakulatot indítani).
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Bottas sok pont nulla? Ezzel a körrel szerezte meg a portimaói pole-t a Mercedes finnje
https://formula.hu/parc-ferme/28825
Íme Valtteri Bottas pole-pozíciót érő köre a Portugál Nagydíj időmérő edzéséről:
A futamok napja: mutatjuk, hogy mikor és hol lehet nézni az F1-et, a MotoGP-t és az IndyCart
https://formula.hu/parc-ferme/28819
Izgalmas vasárnap vár ránk, íme a menetrend:
Vasárnap
01:45 IndyCar, 1. futam (Aréna4)
11:00 Moto3, futam (Aréna4)
12:20 Moto2, futam (Aréna4)
14:00 MotoGP, futam (Aréna4)
16:00 Formula-1, futam (M4 Sport)
23:15 IndyCar, 2. futam (Aréna4)

fotó: dppi
Ennél nagyobb rajtkiugrás már nem biztos, hogy lesz az évtizedben
https://formula.hu/parc-ferme/28826
Mindenki, de legfőképpen a rajtjelre váró riválisok értetlenül nézték mellettük elhúzó versenyzőtársukat a Red Bull Rookies Cup első jerezi versenyének kezdetekor. A MotoGP legkisebb kísérőszériája ugyanis döbbenetes jelenetet hozott az induláskor: a mezőny végéről, a 25. helyről startoló 16 éves Bartholomé Perrin fogta magát, és jóval a piros lámpák kialvása előtt meglódult. Elhúzott a teljes mezőny mellett, és már messze járt, amikor ténylegesen megérkezett a rajtjel. A második körre helyi jelentések szerint Perrint már befogta az élmezőny, ekkor viszont piros zászlóval megállították a versenyt a rajtprocedúrával kapcsolatos technikai problémára hivatkozva - bár azt ok-okozati relációt nem részletezték. Később rövidített, 10 körös távra indították újra a versenyt, amit David Munoz nyert, míg az eredeti rajt "főszereplőjét" a 21. helyen intették le. A mezőny magyarja, Görbe Soma kiesett.
Meanwhile in the Red Bull Rookies Cup.. #SpanishGP #RedBullRookiesCup #RoadToMotoGP pic.twitter.com/JcnlVWeayZ
— Robin (@ChainGameWoow) May 1, 2021
Ça c’est du départ Bartholomé Perrin, Il a dû coller sur la moto les stickers Moto&GPAddict que je lui ai filé la semaine dernière, je vois pas d’autre explicationpic.twitter.com/iEovKT3bDO
— Moto&GPaddict (@MotoetGPaddict) May 1, 2021
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A portugál időmérő videós összefoglalója
https://formula.hu/parc-ferme/28824
Éljétek át újra a Portugál Nagydíj kvalifikációjának legizgalmasabb pillanatait, melyen Lewis Hamilton egy hajszállal maradt le karrierje 100. pole-pozíciójáról, Vettel a tavalyi Brit Nagydíj után ismét benézett a Q3-ba, valamint George Russell éppen csak lemaradt arról. Ricciardo közben nagyot betlizett.
A versenytempóról sem a Mercedes, sem a Red Bull nem akart konkrétabbat mondani
https://formula.hu/parc-ferme/28823
A portimaói időmérőt követő sajtótájékoztatón Valtteri Bottas és Max Verstappen is kapott kérdést arról, hogy milyennek érzi az autóját a hosszabb etapokon, vagyis hogy mire számítanak majd a versenyen. Nos, egyelőre senki nem akart konkrétabb elvárásokról beszélni: Bottas annyit mondott, hogy pénteken "nem tűnt olyan rossznak" a versenytempó, de hozzátette, hogy a gumik kopása vasárnap eltérhet attól és biztos, hogy kemény lesz majd életben tartani az abroncsokat. Verstappen pedig gyakorlatilag ugyanennyit árult el: a szabadedzések során jónak érezte a versenytempót, majd meglátják, de nyomást kell gyakorolniuk az elöl lévő Mercedesekre.
Vagyis: ne faggassák már őket holmi versenytempóról az időmérő után, majd mindenki megtudja vasárnap délután, hogy milyen...

fotó: dppi
Az Alfa Romeo fellebbez Raikkönen imolai büntetése miatt
https://formula.hu/parc-ferme/28822
Bár a 9. helyen ért célba az Emilia-Romagna-i Nagydíjon, utólag megbüntették Kimi Raikkönent, aki így a 14. helyre csúszott vissza. A finnt azért sújtották 30 másodperces időbüntetéssel, mert a piros zászlós megszakítást követően kicsúszott a safety car mögött, a repülőrajtig azonban nem vette vissza eredeti pozícióját, így a bokszba kellett volna hajtania, és onnan a mezőny után erednie.
Ez a szabály kisebb felhördülést okozott, most pedig az Alfa Romeo istállója megerősítette, hogy fellebbez az ítélet ellen, erre azonban a sportkódex szerint csak abban az esetben van lehetőség, ha eddig nem ismert bizonyíték került elő az adott üggyel kapcsolatban. Az FIA szombaton este hallgatja meg az Alfa Romeo illetékeseit.

Videó: így szól a hibrid WRC
https://formula.hu/parc-ferme/28820
A tervek szerint 2022-től már ilyen autókkal kell versenyezni a rali-világbajnokságon, a fejlesztésben legelöl jelenleg az M-Sport jár - itt éppen a most berobbanó szupertehetségük, Adrien Fourmaux teszteli a hibrid Fiesta WRC-t.
Megúszták a blamát a hiperautók, pole-ban a Toyota
https://formula.hu/parc-ferme/28821
Fontos hétvége a mostani spái 6 órás a Hosszútávú-világbajnokság, és úgy egyáltalán a sportautózás történetében, hiszen új élkategória mutatkozik be a WEC idénynyitóján: az LMP1-es autókat az új szabályok szerint épülő hiperautók váltották, azzal a reménnyel, hogy segítségükkel új gyártókat és nézőket vonz magához a sorozat. A felkészülés és az e heti spái teszt azonban némi aggodalmat ébresztett, ugyanis az LMP2-es autók a rájuk kirótt legkülönfélébb korlátozások ellenére is egyes esetekben gyorsabbnak bizonyultak a hiperautóknál. Reális esély mutatkozott hát arra, hogy az új éra első versenyén legyőzik a nagy dérrel-dúrral beharangozott hiperautókat a papíron gyengébbnek számító kategória autói.
Nos, ez a szombaton 13:30-kor startoló negyednapos viadalon még megtörténhet, a Toyota azonban az időmérőn sikeresen kerülte el a blamát. A mezőny három hiperautója elfoglalhatja a rajtrács első négy helyét: a címvédő Kobayashi, Conway, Lopez trió elhozta a pole-t a #7-es Toyotával, 2:00,747-es időt futva. Mögöttük a testvérautó, a Buemi, Nakajima, Hartley-féle #8-as lemaradása fél másodperc, a harmadik helyre beférkőző legjobb LMP2-es autó, Hanson, Scherer és Albuquerque United Autosports Orecája pedig 1,6 másodperces hátrányt szedett össze. A harmadik hiperautó, az Alpine, 1,9-es lemaradással lett negyedik.
A GT-kategória legjobbja a Kevin Estre és Neel Jani által vezetett #92-es Porsche lett 2:11,219-es idővel.

Szél, hullámok és Mercedes-fölény - ezek voltak a pénteki edzésnap legjobb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/28817
Megérkezett az F1 hivatalos összefoglalója a pénteki első és második portugáliai szabadedzésről, benne Valtteri Bottas és Lewis Hamilton elsősége, Carlos Sainz elhagyott lépcsője, és minden egyéb esemény, ami említésre méltó.
Fotó: Ollé Iván
Izgalmakat, de káoszt is hozhatnak az F1-es sprintfutamok
https://formula.hu/parc-ferme/28814
A Formula Podcast stábja elég szkeptikus a kezdeményezést illetően, kollégáink összeszedtek néhány olyan dolgot, ami a terevzet árnyoldalán szerepel. Részletek 25:00-tól.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Ricciardo végre elárulta, mi a helyzet Abiteboul tetoválásával
https://formula.hu/parc-ferme/28818
A tavalyi F1-es szezon egyik visszatérő beszédtémája volt a Daniel Ricciardo és Cyril Abiteboul között megköttetett fogadás. A pilóta és akkori csapatfőnöke abban egyeztek meg, hogy Ricciardo tervezhet egy tetoválást a főnöke számára, ha a szezon vége előtt szerez egy dobogós helyezést a Renault-nak. Ez az őszi Eifel Nagydíjon megtörtént, így az F1 közönsége azóta kíváncsian várja, vajon hogyan mutat és mikor ölt formát az alkotás. Ricciardo a Portugál Nagydíj helyszínén a Racefans szaklapnak elárulta, a terv már elkészült.
"Egy tradicionális tetoválást, egy kézfogást akarok ábrázolni, ami a fogadásunkat képviseli. Aztán ott van egy méhészborz feje, ami a két kéz mögül bukkan elő. Ezt eddig csak a barátaimnak árultam el" - fedte fel az ausztrál.
Ricciardo tavaly év végén távozott a Renault-tól, ahogy később váratlanul Abiteboul is. Emiatt kétségessé vált, vajon megvalósul-e az alkotás, de a pilóta korábban mindenkit megnyugtatott, hogy mindenképpen ráveszi Abiteboult, csak a megfelelő alkalmat kell erre megtalálni.

Fotó: DPPI
F1-es és MotoGP-időmérő, WEC- és IndyCar-futam szombaton - itt a program
https://formula.hu/parc-ferme/28815
A WEC-ben már futamot rendeznek szombaton, az F1-ben és a MotoGP-ben még csak az időmérő jön, íme a program:
Szombat
9:55-10:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)
13:00-14:00 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)
13:30 WEC, 6 órás futam (Eurosport 2)
13:30-14:00 MotoGP, negyedik szabadedzés (Aréna4)
14:10-14:50 MotoGP, időmérő (Aréna4)
16:00-17:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
23:00 IndyCar, időmérő (Aréna4)

fotó: dppi
Az F1 kiáll a rasszizmus és az online gyűlölet ellen
https://formula.hu/parc-ferme/28816
Lewis Hamilton a Portugál Nagydíj csütörtöki napján ismét kijelentette, hogy ő kiáll a rasszizmussal szemben és kicsit felkérdezte a Formula-1-et amiatt, hogy vajon maga a sportág miért nem - hogy itt pontosan mit várna, az rejtély, mindenesetre a száguldó cirkusz közösségi oldalán péntek délután meg is jelent egy közlemény, mely szerint de, ők is harcolnak a megkülönböztetés ellen. Mint írták, maximálisan elkötelezettek ebben a harcban és továbbra is jelenteni fognak minden olyan dolgot, ami az online gyűlölködéshez kapcsolódik, sőt, erre biztatnak minden szurkolót.
We are wholly committed to combatting any form of racism, online or otherwise
— Formula 1 (@F1) April 30, 2021
We continue to call out and report any incident of online hate, and we encourage our fans to do the same pic.twitter.com/VXPvwBita8
Miért lesz jó nekünk a szombati sprintfutam?
https://formula.hu/parc-ferme/28813
A Formula Podcast stábja elég szkeptikus a kezdeményezést illetően, de nem mondhatnánk, hogy ne találtunk volna pozitívumokat az idei év nagy F1-es újításában. Részletek 11:58-tól.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!









