DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Este lesznek az F1-es programok, itt a pénteki menetrend

Délelőtt MotoGP, délután WEC, este pedig F1, így áll össze a pénteki program - íme:

Péntek

10:55-11:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)

15:10-15:55 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)

15:20-15:50 WEC, időmérő

18:30-19:30 Formula-1, első szabadedzés

22:00-23:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

00119023_842

fotó: dppi

Itt élőben nézheted a Monaco Historic Grand Prix vasárnapi versenyeit

Már egy hónappal az idei F1-es Monacói Nagydíj előtt versenyautók száguldanak Monte-Carlo utcáin: méghozzá nem is akármilyenek: világháború előtti versenygépektől a hetvenes évek F1-es masináiig rengeteg történelmi autó szerepel a Monaco Historic Grand Prix programjában. Ma következnek a versenyek, a Sky Sports élő közvetítése révén pedig végig élőben lehet követni az eseményeket (a program itt található):

IndyCar: Hertáé a pole St. Petersburgben

Az Andretti Autosport színeit erősítő Colton Herta szerezte meg a rajtelsőséget az IndyCar idei második futamára St. Petersburgben: az amerikai közel járt ahhoz, hogy egy perc alatti időt teljesítsen. Mellőle Jack Harvey indulhat majd a magyar idő szerint vasárnap 18:40-kor kezdődő futamon, megelőzve két bajnokot, Josef Newgardent és Simon Pagenaud-t. A címvédő Scott Dixon a nyolcadik, a bajnokságot múlt heti győzelme után vezető Alex Palou a tizedik helyről startolhat majd, míg a kvalifikáció egyik nagy vesztese Will Power volt, aki mindössze a 20. pozícióba kvalifikálta magát.

colton-herta-ic-kvali-1

Formula-E és IndyCar vasárnap, íme a program

Mutatjuk a vasárnapi (április 25.) programot: 

08:00 - 08:45 Formula-E, 3. szabadedzés 

10:00 - 11:00 Formula-E, 2. időmérő és Superpole (tv: Eurosport 2, 13:00, felv.)

14:00 Formula-E, 2. futam (tv: Eurosport 2, élő)

15:05 - 15:35 IndyCar, Warm up 

18:30 IndyCar, Futam (tv: Aréna4, hétfő 00:00, felv.)

03421005_160

fotó: dppi

Tragédia: Kilöttyent Bottas kávéja!

Amikor a Valtteri Bottas lételemét jelentő kávé az overallon landol:

Úgy esett le az útról a WRC-pilóta, mintha nem tudta volna, mekkora a kanyar

Tom Kristensson talán az itiner felírásakor hibázhatott - mondjuk az elvileg nézők nélküli rendezvény "oldalvonala" is megér egy misét, de ezen lendüljünk túl...

Retró a négyzeten: Alesi Lauda Ferrarijában Monacóban

Hétvégén tartják a történelmi Monaco GP-t, melynek nevezési listáján egy igazán komoly név is szerepel az egyszeres nagydíjgyőztes, Jean Alesi személyében. A 90-es évek ferrarisa a 70-es évek Ferrariját vezeti, az 1974-es 312B-t, amellyel Niki Lauda első világbajnoki címét nyerte. Alesi az edzés alapján az időszak autóit felvonultató F kategória élmezőnyébe tartozik, itt pedig egy gyorskör látható tőle a legendás pályán:

Két Williams mind felett: Grafikán az 1996-os szezon alakulása

A Racing Statistics videója a 25 évvel ezelőtti évad pontversenyének alakulását mutatja be. Ez volt a Williams történetének egyik legfölényesebb éve, Damon Hill és Jacques Villeneuve (utóbbi újonc létére) együtt 16-ból 12 futamot nyertek meg, és gyakorlatilag a legelső nagydíjtól az utolsóig az első és második helyen álltak a bajnokságban.

A pontverseny harmadik pozícióját Michael Schumacher szerezte meg a Ferrarival: az infografikán látszik, hogy ez sem volt sétagalopp, a Benettonnál Schumacher helyét elfoglaló Jean Alesi végig harcban volt vele a pozícióért.

Formula-E: Vandoorne-é a pole Valenciában

Szoros időmérőt produkált az elektromos bajnokság a spanyol dupla szombati felvonásán: a négy csoport összesítése közeli időeredményeket hozott, 115 ezredmásodpercen belül végzett a Superpole-ba bejutó hat versenyző, Alex Lynn, Stoffel Vandoorne, a második szabadedzésen leggyorsabb Maximilian Günther, az első tréning legjobb idejét futó Antonio Felix da Costa, Sebastien Buemi és Nyck de Vries. Andre Lotterer 134 ezredes hátrányban már kiesett, a bajnokság éllovasa, Sam Bird mindössze 21. lett.

Az egykörös összecsapásban már Vandoorne volt a leggyorsabb 1:26,494-gyel, ezzel a belga a második, a Mercedes harmadik idei rajtelsőségét szerezte meg. Da Costa lett a második, Vandoorne csapattársa, De Vries a harmadik, de a holland öthelyes rajtbüntetést szolgál le Birddel való római ütközése miatt. A harmadik helyre így Günther lép előre a rajtrácson.

A szombati futam 15:00-kor indul, az Eurosport 1 élőben közvetíti.

Az időmérő eredménye:

  Versenyző Csapat Köridő
1 Stoffel Vandoorne Mercedes 1:26.494
2 Antonio Felix da Costa Techeetah 1:26.522
3 Nyck de Vries Mercedes 1:26.730
4 Maximilian Gunther Andretti Autosport 1:26.943
5 Alex Lynn Mahindra Racing 1:27.022
6 Sébastien Buemi DAMS 1:27.053
7 Andre Lotterer Porsche Team 1:26.933
8 Norman Nato Venturi 1:26.979
9 Oliver Rowland DAMS 1:27.002
10 Pascal Wehrlein Porsche Team 1:27.008
11 Nick Cassidy Virgin Racing 1:27.072
12 Alexander Sims Mahindra Racing 1:27.109
13 Jean-Eric Vergne Techeetah 1:27.157
14 Jake Dennis Andretti Autosport 1:27.177
15 René Rast Team Abt 1:27.290
16 Robin Frijns Virgin Racing 1:27.317
17 Edoardo Mortara Venturi 1:27.338
18 Mitch Evans Jaguar Racing 1:27.442
19 Sergio Sette Camara Dragon Racing 1:27.456
20 Tom Blomqvist NIO Formula E Team 1:27.481
21 Sam Bird Jaguar Racing 1:27.619
22 Lucas di Grassi Team Abt 1:27.634
23 Nico Müller Dragon Racing 1:27.644
24 Oliver Turvey NIO Formula E Team 1:28.524

Raikkönen Imoláról: Ilyennek kell egy pályának lennie

Az Alfa Romeo finnje is azon versenyzők közé tartozik, aki a régi vágású pályákat kedvelik. Egyértelműen közéjük tartozik Imola, amely egy hete karakterisztikájából fakadóan gondoskodott a kaotikus futamról.

„Ez a pálya nem bocsát meg. És szerintem pont ilyennek kell egy pályának lennie, és ilyenek voltak régen. Nyilvánvalóan ezért látunk az ilyen pályákon több piros zászlót és balul elsülő történést. De ez is a versenyzés része” – idézi Kimi Raikkönent a RaceFans.net

Valahogy így ábrázolhatja majd az imolai Verstappen-Hamilton koccanást a Netflix sorozata

A túlzásairól, kisebb-nagyobb ferdítéseiről, egyszerű dolgok drámaivá formálásól híres Drive to Survive következő évadját vetíti előre az alábbi videó - a feltöltő szerint valami ilyesmit várhatunk a Netflixtől az imolai Verstappen-Hamilton koccanással kapcsolatban:

Meghosszabbították a Japán Nagydíj szerződését

A következő három évben is megtartják a Formula-1-es nagydíjat Suzukában. Az aktuális szerződés a 2021. októberre kitűzött futammal ért véget, de a sportág vezetése és a Mobilityland, a verseny promótere három évre szóló új megegyezést kötött, azaz 2024-ig biztosított a Japán Nagydíj jövője.

A verseny sorsával kapcsolatban a Honda év végi kiszállása miatt merültek fel kétségek, de a japánok arra számítanak, hogy Yuki Tsunoda színre lépésével megmarad az érdeklődés a Formula-1 iránt.

Suzuka 1987 óta a Japán Nagydíj otthona: csak 2007-2008-ban tartották a versenyt a Fuji Speedway-n, a 2020-as futam pedig a koronavírus miatt elmaradt.

Egy vagyonért került új tulajdonosához Stirling Moss egyik versenyautója

Óriási összegért, 216 millió forintnak megfelelő angol fontért ütötték le a Silverstone Auctions árverésen az alábbi 1950-es HWM Alta Jaguart. A gyönyörű és ikonikus szivarautót a brit George Abecassis és John Heath tervezte és építette meg, akik koruk több fiatal tehetségének, így például Stirling Mossnak is lehetőséget adtak a versenyzésre. A szóban forgó autó egyike annak a négydarabos szériának, amit legyártottak. Összesen 15 alkalommal állt rajthoz különböző európai futamokon.

Moss 1950. októberében a Castle Combe-i versenyen utoljára nyert az autóval, ami ezt követően Oscar Moore tulajdonába került. Ő tovább versenyzett vele, és még közúti regisztrációt is intézett a gépnek, ami az XMC 34 rendszámot kapta meg.

1950HWM-1-1

rec10388-1_3-1-1-750x500

rec10388-1_16-1-1

rec10388-1_24-1-1

Fotók: sportscardigest.com

Családban marad: együtt indul Jan és Kevin Magnussen Le Mans-ban

Elmondásuk szerint hosszú évek óta próbálták ezt összehozni, most pedig végre összejött: a Formula-1-et egyaránt megjárt Jan és Kevin Magnussen egy csapatban fognak rajthoz állni a koronavírus-járvány miatt augusztusra halasztott Le Mans-i 24 óráson. Idősebb Magnussen számára nem ismeretlen terep Le Mans, hiszen négyszer is kategóriagyőzelmet aratott a 2000-es években, fia azonban a Haastól való távozása után idén kóstolt csak bele a hosszútávú sportautózásba (a daytonai 24 óráson a győzelemre is esélye volt). A két dán pilóta egy LMP2-es autót fog vezetni a legendás egynapos viadalon, méghozzá a High Class Racing színeiben, ahol Anders Fjordbach lesz majd a harmadik csapattársuk.

Martin a kórházból üzeni: a cél Mugello!

Jorge Martin a MotoGP Portugál Nagydíjának szabadedzésén bukott nagyot és szenvedett kéz- és bokatöréseket. A fejét is ért ütés miatt csak szerdán műtötték meg a spanyol újoncot: az operáció sikeresnek bizonyult, viszont kiderült, hogy nemcsak a soron következő Spanyol GP-t, hanem a Francia Nagydíjat is kénytelen lesz kihagyni. A második királykategóriás futamán pole-t és dobogót szerző Martin egy a kórházban készült képet is megosztott a közösségi oldalán, amely mellé kiírta, hogy a célja, hogy öt hét múlva a mugellói Olasz GP-n már rajthoz tudjon állni.

Csapata, a Pramac Racing egyelőre csak azt erősítette meg, hogy Jerezben a tavalyig a MotoGP mezőnyében szereplő, idén viszont már a Superbike-világbajnokságon versenyző Tito Rabat fogja helyettesíteni őt, ám mivel a WSBK idénye csak egy héttel a Le Mans-i forduló után rajtol, vélhetően Franciaországban is a korábbi Moto2-es világbajnokot fogják majd bevetni Johann Zarco társaként.

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videó: A vb-éllovas rommá törte az autóját, a címvédő ugyanott megúszta

Eseménydúsan indult a WRC-szezon harmadik futama, a Horvát Rali. Ugyanis a bajnokságot vezető és így elsőként rajtoló Kalle Rovanpera már az első szakaszon bezuhant az erdőbe és alaposan össze törte a Toyotát - majd jött a címvédő Sebastien Ogier, akinek szintén centiken múlt ugyanez, de ő végül megfogta az autót.

 

Kiss Norbi és barátai a Kápolnai Macskaárvaházból üzentek Michelisz Norbinak a Föld napján

A WTCR 2019-es bajnoka ugyan nem tudott ellátogatni a Föld napján a Kápolnai Macskaárvaházba, ahol egy éve ő is elültetett egy fát, de az egybegyűltek, élükön kétszeres Európa-bajnok kamionosunkkal egy videoüzenetben kívántak neki sok szerencsét az újabb hyundaios szezonhoz.

 

Kiss Norbinak pedig az alábbi fotó tanúsága szerint a látogatás alkalmával Bunyós Pityuval is meggyűlt a baja...

Resized_received_286966799584009

Nézők előtt tervezi megrendezni az F1-es Magyar Nagydíjat a Hungaroring

100 nap van hátra a 36. Magyar Nagydíjig, és a Hungaroring vezetősége úgy tervezi, hogy a tavalyi zárt kapus (és rekordot jelentő televíziós nézettséget hozó) verseny után az idén megnyitja kapuit a szurkolók előtt – olvasható a Hungaroring Facebook-oldalán közzétett közleményben. Mint írják: a tervek szerint a megfelelő járványügyi óvintézkedések mellett a labdarúgó Európa-bajnoksághoz hasonlóan nézők előtt rendezi meg a július 30-tól augusztus 1-ig esedékes Formula-1-es Magyar Nagydíjat.

„Javában zajlik a jegyértékesítés, és bízunk benne, augusztusra már annyira kedvező lesz a járványhelyzet, hogy a futball Eb-hez hasonlóan fogadhatjuk a szurkolókat” – nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, aki abból a szempontból szerencsés helyzetben van, hogy a mogyoródi dombok között 130 hektáron terül el hazánk legnagyobb sportkomplexuma, ahol ráadásul a szabadban adhatják át magukat a szurkolók az autósportélménynek.

„Folyamatos kapcsolatban állunk az illetékes hatóságokkal, a Magyar Nagydíjat az aktuálisan érvényben lévő szabályok betartásával rendezzük meg, de addig is mindenkit arra buzdítunk, regisztráljon és oltassa be magát, hogy ne ezen múljon az esetleges részvétele a Hungaroring idei Formula–1-es ünnepén. Tudni kell, hogy a Magyar Nagydíjra érkező nézők hetven-nyolcvan százaléka külföldi, rájuk a futam idején aktuális beutazási szabályok vonatkoznak majd, s bár nagyon optimisták vagyunk azzal kapcsolatban, hogy addigra már ez sem lesz gond, ha bármi közbejön, az elővételben értékesített jegyek árát – ahogyan tavaly is – természetesen visszatérítjük.”

hungaroring-2019-f1-nezok-1

Már Portimaóra változhat a szabály, amely miatt Raikkönen elbukta a pontjait

Hiába ért célba Kimi Raikkönen a kilencedik helyen az Emilia-Romagna-i Nagydíjon, egy furcsa szabály miatt utólag 30 másodperces (azaz egy stop&gónak megfelelő) időbüntetést kapott, így kikerült a pontszerzők közül. Történt ugyanis, hogy a piros zászlós megszakítást követő repülőrajtos újraindítást megelőzően a finn megforgott és veszített két helyet, amelyet a csapata kérésére nem is vett vissza.

Alapvetően a biztonsági autó mögött erre nincs is lehetőség – emiatt kapott korábban Sergio Perez büntetést –, viszont a megszakítás utáni újraindítás más elbírálás alá esik: itt a safety car mögött megtett kör gyakorlatilag egy felvezetőkörnek minősül, s a szabály előírja, hogy mindenki a megfelelő pozícióban álljon a zöld jelzés pillanatában. Az első safety car-vonalig van lehetősége a pilótáknak a pozícióik visszavételére, ha viszont ezt nem teszi meg, kötelező a bokszba hajtania. Mivel Raikkönen ezt nem tette meg, érkezett a már említett – kötelezően kiosztandó – szankció az Alfa Romeo pilótájának.

A kavart az okozta, hogy nem állórajttal, hanem gördülőrajttal indították újra a futamot: előbbi esetén egyértelmű lett volna, hogy a megfelelő pozícióba kell felállnia a versenyzőknek, a jelenlegi szabályozás azonban nem tesz különbséget a kétféle újraindítási forma között, így a repülőrajtra is ugyanez érvényes. Nos, az Auto Motor und Sport értesülései szerint ezen változtathatnak akár már a jövő hétvégi Portugál Nagydíj előtt, hogy a jövőben már csak az állórajtokat megelőző felvezetőkörökre vonatkozzon az előírás. Egy év közbeni szabályváltozáshoz persze alapos indok és teljes egyetértés kell, de az is elképzelhető, hogy inkább egy egyértelműsítésként fogják hozzácsapni a szabályokhoz. Persze mindez Raikkönent már nem vigasztalja, ő mindenképp bukta az imolai pontjait.

raikkonen-soder-imola-dppi-1

fotó: DPPI

Érkeznek a világ első elektromos versenyrepülőgépei

Air Race E néven indul útjára Földünk első légi versenysorozata, amiben kizárólag elektromos repülőgépek indulhatnak. A szervezők idén júliusra tűzték ki a még fejlesztés álló géptípus első repülését, az első szezont pedig 2022-re tervezik. 

A nyári próbarepülés során a pilóta kipróbálja a prototípus végsebességét (450 km/óra) és kezelhetőségét. Ezt követően 2022-ig több tesztet is végrehajtanak, hogy megbizonyosodjanak a típus biztonságáról, és minél több teljesítményt hozzanak ki belőle. A teszt helyszíne és pontos dátuma egyelőre ismeretlen.

55f08303-8d8a-4e64-bde3-ca971b069fc2

ee53a498-68f3-4013-b435-0732d261fd77

A rajongás netovábbja: Legóból alkották meg az imolai F1-es futamot

Elképesztő elszántságról és lelkesedésről adott tanúbizonyságot a The Moving Bricks néven futó Youtube-csatorna tulajdonosa, aki az F1-es Emilia-Romagna-i Nagydíj leintése óta lázasan dolgozott azon, hogy minél hamarabb elkészüljön a futam Legóból készült változatán. A rajongó minden egyes pilótáról külön portrét készített, az összes fontos mozzanatot újraalkotta, ráadásul olyan részletekre is figyelt, mint az eső és az autók által felvert víz ábrázolása.