Az idei év egyik legnagyobb szenzációja volt, hogy az F1 három helyszínen is kipróbálja az új kvalifikációs formátumot, melynek értelmében egy 100 kilométeres versenytávú sprintfutamot tartanak szombaton a megszokott időmérő edzés helyett. Ez adja majd a vasárnapi futamoknak a rajtsorrendjét Silverstone, Monza és Interlagos pályáin.
A rövidke verseny rajtrácsát egy "rendes" időmérő alapján határozzák majd meg pénteken, valamint két 60 perces szabadedzést tartanak pénteken és szombaton. Tekintve, hogy a koronavírus miatt az idei naptár sincs teljesen kőbe vésve, így a pontos helyszínek változhatnak, ám az már biztos, hogy a Brit Nagydíjon debütál élesben ez a szokatlan ötlet.
Már a pontos időtervet is elkészítették, sőt külön öröm, hogy akár telt ház előtt történhet mindez. A verseny szervezői a múlt héten jelentették be, hogy egy negatív PCR-teszt vagy a teljes átoltottság igazolásával létszámlimit nélkül rendezhetik a versenyhétvégét.
Most a Formula-1 hivatalosan is bejelentette, hogy új szponzort talált a kísérletükhöz, mégpedig a Crypto.com nevű kriptovaluta weboldal révén. A cég nem csak a Brit Nagydíj erejéig, hanem mindhárom olyan hétvégének szponzora lesz, melyen sprintfutamokat rendeznek, továbbá a sportág partnerévé válik a szezon hátralévő részében.
Stefano Domenicali, a Formula-1 vezérigazgató-elnöke is örömmel jelentette be ezt az új globális partnerséget, de Ben Pincus, az F1 kereskedelmi partnerségekért felelős igazgatója is csak méltatta a frissen csatlakozott szponzorukat.
„Nagy örömmel jelenthetjük be, hogy a Crypto.com globális partnerként és egyúttal a sprintverseny vezető szponzoraként csatlakozik, miután idén először mutatjuk be rajongóinknak ezt az izgalmas új formátumot. Új partnerünket nagyra becsülik az iparágban, így tapasztalataik, valamint a vállalat elkötelezettsége a szén-dioxid-kibocsátás negatívvá válása mellett nagyban hozzájárult a döntésünkhöz, mivel mi is tovább haladunk a saját fenntarthatósági céljaink felé” – idézte Pincust a PlanetF1.
Kris Marszalek a cég társalapítója és vezérigazgatója is üdvözölte a helyzetet, továbbá a jövőbeli tervekről beszélt.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az F1 első kriptovaluta-szponzora lehetünk és csatlakozhatunk a tekintélyes márkák gyűjteményéhez. Egy olyan sportágat támogathatunk így, melynek középpontjában a technológia és az innováció áll. Sok közös év elé nézünk, mely az innovációval lesz kapcsolatos, ezt pedig a Belga Nagydíjon kezdjük, ahol egy vadonatúj díjat fogunk bemutatni.”
A Belgiumban bemutatkozó új díjról nem árultak el egyelőre további részleteket, viszont nem ez volt az egyetlen újdonság, amelyről szó esett a bejelentéskor. Mint kiderült a kriptoplatform, valamint az F1 szeretnének létrehozni a jövőben olyan exkluzív NFT-ket, vagyis nem helyettesíthető tokeneket, melyek innovatív módon köthetik össze a rajongókat a sportággal.