DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő

Videó: Ezek voltak a WTCR legjobb aragóni pillanatai

Múlt hétvégén a Motorland Aragón versenypályán lezajlott a túraautósok idei harmadik versenyhétvégéje. Aki lemaradt a futamokról, az most két rövid összefoglalóval bepótolhatja az eseményeket. Az első futamról készült szöveges beszámolónkat ezen a linken, a másodikról pedig ezen a linken olvashatjátok el.

Már az idény első futamán debütál a vadonatúj F1-es gumi

A Pirelli erre a szezonra létrehozott egy új keveréket az F1-es gumikínálatban: a tavalyi legkeményebb, C1-es abroncs idén C0 névre hallgat, és az, valamint a C2-es közé kerül be egy új C1-es verzió, ami a tervek szerint csökkenti a két keverék közötti teljesítménykülönbséget. Ez pedig a gumigyártó kiadott közleménye szerint már az idény első futamán, a Bahreini Nagydíjon debütál is: a C1, a C2 és a C3 használható majd fel a szezonnyitón.

Egyúttal az is kiderült, hogy a második-harmadik versenyhétvégén, Szaúd-Arábiában és Melbourne-ben a C2-es, C3-as és C4-es keverékeket használhatják a csapatok.

f1-pirelli

fotó: dppi

Hamilton az FIA döntéséről: Én továbbra is ki fogom mondani, amit gondolok

Természetesen Lewis Hamilton is kapott kérdést a Mercedes mai autóbemutatója után azzal kapcsolatban, hogy mit gondol az FIA szólásszabadságot kissé korlátozó szabályáról, mely szerint a pilótáknak engedélyt kell kérniük bizonyos megszólalások előtt. Hamilton válasza nem okozott meglepetést:

„Nem igazán követtem a híreket a tél folyamán, de erről a tiltásról hallottam. Nem igazán lepődtem meg, de semmi sem fog meggátolni abban, hogy beszéljek azokról, amik a szenvedélyeimet jelentik vagy a meglévő problémákról. A sportunknak felelőssége van abban, hogy beszéljen bizonyos dolgokról, hogy nyilvánosságot adjon fontos témáknak. Buta lennék direkt büntetéseket begyűjteni, de továbbra is ki fogom mondani, amit gondolok. Stefano Domenicali támogatása csodálatos, és szerintem minden pilóta egyöntetűen felsorakozott a szólásszabadság mellett” – mondta Hamilton a Formula.hu részvételével zajló eseményen.

f1-hamilton-mercedes_1

fotó: dppi

 

„Remélem, egyikük sem kap ételmérgezést egy haltól” – Wolffot emlékeztették, hogy Hamilton vegán

A Mercedes szerdai bemutatójára jutott egy megmosolyogtató pillanat, amely kapcsán elnevették magukat a stúdióban. A tartalékpilóta Mick Schumacher fontosságáról beszélő Toto Wolff kiemelte, a német azért különösen értékes számukra, hiszen az elmúlt szezonokat F1-es versenyzéssel töltötte, így nagyon értékes visszajelzéseket tud adni a szimulátorban.

Az osztrák poénkodva hozzátette: „Megérdemelne egy autót, de remélem, a fiúk egyike sem kap ételmérgezést egy haltól!” Viccének volt egy buktatója, Lewis Hamilton közbe is szúrta: „Amúgy sem eszem halat.” Ezután a műsor egyik házigazdája, Natalie Pinkham is megjegyezte, a hétszeres világbajnok vegán.

„Akkor avokádómérgezést!” – korrigálta magát Wolff, majd a nevetés után komolyabb hangnemben folytatta. (A pillanat 10:30-tól hallgatható vissza a bemutató közvetítésében.)

Videó: Először gurult pályára az új F1-es Aston Martin

Két nappal a hétfői bemutatót követően megtette az első métereket Silverstone-ban Fernando Alonso és Lance Stroll új F1-es versenygépe, a 2023-as Aston Martin. Elsőként Stroll ülhetett be a volán mögé a rövid videó tanúsága szerint, de a nap során várhatóan Alonso is autóba ül – nem mellesleg ugyancsak a brit helyszínen tartja majd a bejáratását még a mai napon a Mercedes is.

Tsunoda falevelei, feketébe boruló Ocon – özönlenek az F1-es pilóták új sisakfestései

Nemcsak az autókat mutatják be ezekben a napokban és hetekben a Formula-1-ben, hanem a versenyzők is előállnak a sisakfestéseikkel – mármint az alapdizájnnal, hiszen rendre láthatunk különleges színezéseket az egyes nagydíjakon. Fernando Alonso bukójáról külön is beszámoltunk a minap, de azóta többek között láthattuk a Ferrari párosának, Charles Leclerc-nek és Carlos Sainznak a piros által dominált sisakját:

 

Yuki Tsunoda sisakján eközben az őszi falevelek jelentik a fő motívumot:

 

Az Alpine-t erősítő Esteban Ocon bukósisakja pedig feketébe borul 2023-ra:

„Nem lehetünk száz százalékig biztosak benne” – Horner az esetleges újabb túlköltekezésről

2021-ben vezették be az F1-ben a költséglimitet, amelynek első szezonjában egyedül a Max Verstappen révén egyéni vb-címet ünneplő Red Bull költekezett túl. Igaz, mivel csak minimális mértékben – és főként nem a versenyzéshez szorosan kapcsolódó területeken elköltött pénzek okán –, az istálló „megúszta” hétmillió eurós pénzbírsággal és a szélcsatornában eltölthető idejük tízszázalékos csökkentésével (főleg ez utóbbiról gondolják azt a Red Bullnál, hogy éreztetni fogja a hatását).

Nyilván a botrány után az energiaitalosok tavaly különösen ügyeltek a költségsapkára, de vajon biztosan nem lesz-e túlköltés? „Sosem lehetsz 100 százalékig biztos benne” – fogalmazott Christian Horner az Auto Motor und Sportnak adott interjúban. „De egyértelmű, hogy figyelembe véve azokat a tényezőket, amelyek miatt túlköltekeztünk 2021-ben – amiről ne feledjük, hogy a legelső éve volt egy roppant összetett szabálynak –, magabiztosak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy belül maradtunk a limiten.”

Horner arra is rámutatott, hogy kevesebb nem várt kiadásuk volt autótörések miatt, mint előtte évben: „2022-ben a fejlesztéseink száma és főleg a baleseti kár jelentősen kevesebb volt. Szóval amíg nem kapjuk meg a tanúsítványt, addig semmi sem száz százalékig biztos, de nagyon meglepődnék, ha nem maradtunk volna a sapka alatt.”

f1-horner-redbull-2022_1

Itt nézheted élőben a Mercedes W14 bemutatását!

Utolsó előttiként a csapatok közül a Mercedes tartja meg szezonindító eseményét. A kezdés időpontja 10:15, innentől fogva követhető a bemutató a beágyazott YouTube-élőn keresztül – képekért és hírekért pedig a Formula.hu-t érdemes figyelni!

„Elégedett a súllyal? – Mármint rólam beszélünk?” – ismét a humorát csillogtatta Vasseur

A Ferrari nemrég kinevezett F1-es csapatfőnökét, Frederic Vasseurt a paddock egyik legviccesebb figurájának tartják, különösen a csapatvezetők között, amit már az Alfa Romeónál is többször megmutatott. A legelső ferraris sajtóbeszélgetése is jó hangulatban telt, s ugyanez volt elmondható a Scuderia keddi bemutatója utáni eseményen is, ahol többször is mosolyt csalt az újságírók arcára.

A legnagyobb derültséget akkor váltotta ki Vasseur, amikor az egyik kérdező a Ferrari festésében megjelenő fekete részekről érdeklődött (ami egyébként valóban tendencia idén, és nyilván tényleg a súlycsökkentést szolgálja):

„– Gondolom, ez nemcsak optikai elem, hanem a súlycsökkentést is szolgálja. Szóval elégedett már a súllyal?

– Mármint most rólam beszélünk?” – kérdezett vissza a Ferrari új főnöke, nagy nevetéseket kiváltva.

f1-vasseur-ferrari-2023-2_1

Nyolcversenyzősre duzzadt az Alpine versenyzői akadémiája

Ismertette versenyzői akadémiájának tagjait és idei bajnokságaikat az Alpine, aki jelentősen bővítette a programját 2022-höz képest. A két zászlóvivő Jack Doohan és Victor Martins lesz: előbbi második idényére készül a Formula-2-ben, méghozzá a Virtuosi színeiben, míg utóbbi a Formula-3 bajnoki címe után debütál az F1 közvetlen előszobájában az ART Grand Prix-vel. Az F3-ban is két érdekeltje lesz az Alpine-nak Gabriele Mini és Nyikolaj Colov személyében – utóbbi mostantól az Akadémia teljes értékű tagja. Ugyanezt mondhatja el magáról Abbi Pulling, Matheus Ferreira és Kean Nakamura: Pulling, az akadémia hölgytagja az F1 által újonnan indító női sorozatban, az F1 Academyben fog rajthoz állni, Ferreira az olasz Formula-4-ben szerepel majd, míg Nakamura egyelőre gokartban pallérozza a tehetségét. Szintén csatlakozik a programhoz Aiden Neate, aki jelenleg az arab F4-ben versenyez, a későbbi terveire pedig egyelőre nem derült fényt.

Az Akadémiáról kikerül ugyan Olli Caldwell, viszont marad az Alpine kötelékeiben: az Endurance-világbajnokságon (WEC) fog szerepelni a franciák LMP2-es alakulatában. A közlemény kihangsúlyozza, hogy az Akadémia és a sportautós részleg igyekszik szorosabbra fűzni a szálakat annak fényében, hogy 2024-ben az Alpine immár LMDh-autóval a legmagasabb kategóriában is újra jelen lesz. Végezetül a bejelentésben említést tesznek Caio Colletről, akiről csak annyit árultak el, hogy már nem lesz az Akadémia hivatalos tagja, de kapcsolatban marad az Alpine Racinggel.

alpine-akademia-doohan-martins

Az új csapathoz új sisak is dukál: íme, Alonso 2023-as bukódizájnja

Az Aston Martin hétfő este tartotta az autóbemutatóját, másnap pedig fény derült új igazolásuk, a kétszeres F1-es világbajnok Fernando Alonso idei sisakfestésére is. A korábbi évekkel ellentétben a BWT-rózsaszín eltűnt belőle, helyette viszont a kék és a spanyol zászló piros-sárga színei dominálják a dizájnt, némileg emlékeztetve Alonso karrierjének korábbi szakaszaiban látott bukósisakokra:

A Ferrari árnyékában: először hajtott pályára az AT04 – videó

A Ferrari bemutatójával egyidőben hajtott ki először 2023-as autójával a pályára a másik olasz székhelyű csapat, a faenzai AlphaTauri, Yuki Tsunodával a volán mögött. A japán versenyző Misanóban járatta be az AT04-et.

 

A tifosi előtt járatta be új F1-es autóját a Ferrari – videó

Az elmúlt évek alighanem leghangulatosabb autó- és csapatbemutatóját tartotta a Ferrari: egy egész lelátónyi tifosi előtt köszöntötték a pilótákat, és leplezték le az SF-23-ast. A korona az egész eseményen viszont egyértelműen az volt, hogy a közönség előtt egyből be is járatták az új F1-es gépet: Charles Leclerc vitte el két körre az autót Fioranóban, a szurkolók éljenzése és ujjongása közepette.

Itt nézhetitek élőben a Ferrari F1-es autóbemutatóját

Valentin-napra időzítette 2023-as autójának bemutatóját a Ferrari. Az új versenygép az SF-23 nevet viseli majd, a bemutató pedig 11:25-kor veszi kezdetét, melyet a YouTube-on élőben követhettek, ide vagy a képre kattintva!

Stroll: Én inkább Schumachernek drukkoltam, mint Alonsónak

Szenzációs jelenet az Aston Martin bemutatójáról! A csapattal első szezonját kezdő kétszeres világbajnok Fernando Alonso a nála jóval fiatalabb Lance Stroll társa lesz idén, aki nem kertelt, mikor egy fiatal rajongó megkérdezte tőle, ki volt a gyermekkori kedvence: "Michael Schumacher! Nem fogok hazudni. Azokban az időkben Fernando sorra nyerte a versenyeket és a világbajnoki címeket, de én Michaelnek drukkoltam" - mondta új csapattársának a kanadai, nagy derültséget okozva a helyszínen, amin még Alonso is csak nevetett. Ráadásul az említett fiatal rajongó utána elárulta, hogy neki viszont Alonso a példaképe, amire még zseniálisabb reakciót adott a spanyol:

 

„Máris április elseje van?” – Ralf Schumacher reagált Alonso nyilatkozatára

Igazán egyedi véleményt fogalmazott meg néhány napja az Aston Martin pilótája, Fernando Alonso: Világbajnok-alapanyagnak tartja a spanyol újdonsült csapattársát, Lance Strollt. Lehet csupán véletlen egybeesés, hogy a páratlan dicséretekkel illetett kanadai pilóta Alonso új főnökének, az Aston Martin csapatot birtokló Lawrence Strollnak a fia, mégis sokak felvonták a szemöldöküket a kétszeres világbajnok nyilatkozatát olvasva.

Így volt ezzel a volt Formula-1-es pilóta, Ralf Schumacher is: „Hát persze! Az F1-es autók meg tudnak repülni. Vagy máris április elseje van?” – reagált Instagram-posztjában Michael Schumacher fivére.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Ralf Schumacher (@ralfschumacher_rsc) által megosztott bejegyzés

Még be sem mutatta, de már pályára vitte új F1-es autóját az Alpine

A csapatok közül utolsóként, csütörtök este tartja a csapat- és autóbemutatóját az Alpine, de a franciák nem várták meg a leleplezést azzal, hogy megtegyék az első métereket az A523-assal: a közösségi oldalukra feltett poszt alapján ma Silverstone-ban tartottak bejáratást a 2023-as versenygéppel (ahogy egyébként a Williams is így tett hétfőn). Persze a fotó távolról és naplementében, rossz fényviszonyok mellett készült, nehogy idejekorán eláruljanak bármilyen részletet is a gépről…

Az Alpine közleményéből az is kiderült, hogy Esteban Ocon kilenc, a csapat új igazolása, Pierre Gasly pedig nyolc kört tett meg az autóval a brit pályán. Mind a pilóták, mind Matt Harman technikai igazgató kiemelte: simán, problémáktól mentesen zajlott az A523-as shakedownja.

A Ferrari partnereként folytatja a Williamsnek hátat fordító szponzor

Zajlik az élet az F1 háza táján, az autóbemutatók mellett ugyanis a csapatok egyre-másra osztják meg a képeket az új autókról, csapatruházatokról, vagy épp sisakfestésekről. A sorból nem maradhat ki természetesen a Ferrari sem, a maranellói alakulat a hivatalos weboldalán jelentette be, hogy a 2023-as versenygépen a Bang & Olufsen logója is feltűnik majd. A hangtechnikai és elektronikai berendezéseket gyártó dán vállalat 2022-ben még a Williamsszel kötött hosszú távú szerződést, a jelek szerint azonban felek idő előtt megváltak egymástól.

„Nagy örömmel üdvözöljük a Bang & Olufsent a fedélzeten mint a csapat új hivatalos partnerét. A vállalat az elmúlt közel egy évszázadban egyet jelentett a legmodernebb hangtechnikával, a legfejlettebb dizájnnal párosulva. Akárcsak a Ferrari, a Bang & Olufsen is referanciaként szolgál a saját iparágában, a két vállalat pedig sokban hasonlít egymásra, épp ezért nagy várakozásokkal kezdjük el ezt az együttműködést” – reagált a Ferrari közleményében a Scuderia vezérigazgatója, Benedetto Vigna. A maranellóiak 2023-as versenygépe, az SF-23 február 14-én debütál a nagyközönség előtt.

Dobogóval tért vissza a nemzetközi versenyzéshez Nyikita Mazepin

Egy év óta először szerepelt Oroszországon kívül autóversenyen az ex-F1-es Nyikita Mazepin. Az orosz versenyző az ázsiai Le Mans-szériába nevezett be a 99 Racing csapatával. A rövidke bajnokság két egymást követő hétvégét ölel fel, február 11-12-én Dubajban tartották az első fordulót, 18-19-én pedig Abu Dhabiban zárul a sorozat, mindkét hétvégén két négyórás futammal.

Mazepin két csapattársa eredetileg Felix Porteiro és Ben Barnicoat lett volna, de előbbi helyére Goncalo Gomes érkezett, utóbbit pedig a 2016-os Le Mans-győztes, Neel Jani váltotta az LMP2-es Orecában. Bár csak nyolcadik helyről startoltak, a leintés előtt 80 perccel Mazepin vezette az első futamot, végül az egység tizedekre a második helytől a dobogó alsó fokán végzett. A második futamot hatodik pozícióban zárták, így ötödik helyen állnak az LMP2-es értékelésben. A kategória győztese automatikusan indulhat a Le Mans-i 24 óráson – kivéve, ha Mazepin lesz az, aki jelenleg ki van tiltva az Európai Unióból.

Az LMP2-es csúcskategória mezőnyében indult a Formula-3-ban két szezont töltő Tóth László is, aki az ARC Bratislavával hetedik és kilencedik helyet ért el.

Meg is mutatta a valódi FW45-öt a Williams, meg nem is

Pontosan egy hete, február 6-án mutatta be 2023-as F1-es autójának festését a Williams. A csapat a mai napon pályára is gurul az új autóval Silverstone-ban, ám mielőtt ezt megtették volna, közzétettek néhány képet a hivatalos oldalukon az FW45-ről. Illetve csak renderelt képeket, amiken minden bizonnyal még bőven vannak eltitkolt részletek, mindenesetre az alábbi képre kattintva láthattok néhány fotót a Williams által leleplezettnek titulált új autóról.

Itt követhetitek majd élőben a McLaren és az Aston Martin F1-es bemutatóját

Ahogy arról már korábban írtunk, hétfőn két csapat is megmutatja 2023-as versenygépét a rajongóknak. Előbb 18 órai kezdettel a McLaren rántja le a leplet 60. évfordulós autójáról, az MCL60-ról, melynek bemutatóját ide kattintva követhetitek élőben a YouTube-on. A csapat egyik versenyzője, Lando Norris már a bukósisakját is megmutatta az interneten. Ezt követően 20:00-tól az Aston Martin is életre hívja az AMR23-at, melyet szintén a legnépszerűbb videómegosztó oldalon lehet élőben nyomon követni.