Malajzia állami olajcége, a Petronas már 2010-es visszatérése óta a Mercedes Formula-1-es csapatának névadó szponzora, most pedig a hírek szerint megpróbálják újraéleszteni a 2017-ben megszűnt F1-es Malajziai Nagydíjat.
Az ázsiai ország 1999-ben debütált a száguldó cirkuszban, az a futam Eddie Irvine győzelmét hozta a Ferrarival, azonban az egyre bővülő naptár és a pénzügyi nehézségek miatt 2017-ben kiesett a pikszisből a sepangi versenypálya.
Miközben a Formula-1-es versenynaptárnak többé már nem volt része, azért sok más kategória otthonaként szolgált az elmúlt években is a Sepang International Circuit, amelyek közül a legnívósabb sorozat egyértelműen a MotoGP.
A tavaly újraaszfaltozott pályáról még 2023 áprilisában nyilatkozott a maláj ifjúsági és sportminiszter, Hannah Yeoh, aki elmondta, hogy jelen pillanatban nem engedhetik meg maguknak az F1-es verseny megrendezését, ugyanis az elképesztő költségekkel jár, a kormány részéről pedig nem számíthatnak biztos anyagi támogatásra, mert fontosabb dolgokra kell most elkölteniük a pénzt – mondta akkor Yeoh.
A Petronas lehet a megmentő
Most azonban úgy tűnik, mégis terítéken lehet a Malajziai Nagydíj feltámasztása, a Reuters értesülései szerint ugyanis az egyik városi gyűlésen, amelyet a Petronas vezérigazgatója, Tengku Muhammad Taufik Tengu Aziz vezetett, szóba került az F1-es verseny visszahozása Sepangba. A Formula-1 egyre növekvő népszerűsége talán arra sarkallhatja a helyi kormányt és a Petronast, hogy együttes erővel visszacsábítság a száguldó cirkuszt Malajziába.
A legutóbbi Malajziai Nagydíjat még 2017-ben rendezték meg, amelyet Max Verstappen nyert meg, akkor második F1-es sikerét feljegyezve ezzel. A pálya komoly népszerűségnek örvend a rajongók körében, hiszen 18 éven át volt a száguldó cirkusz része, emellett pedig izgalmas vonalvezetésével és kiszámíthatatlan időjárási körülményeivel gyakran okozott felejthetetlen pillanatokat a nézőknek.