Lezárult az F1 értékelése, a sportág illetékesei úgy döntöttek, hogy nem fogadják be az Andrettit, mint a 11. F1-es csapatot annak ellenére, hogy az FIA elfogadta az amerikai istálló jelentkezését, sőt kifejezetten szorgalmazta is annak megérkezését.
Az indoklásban szerepel, hogy az F1 szerint a 11. csapat nem jelentene értéket a bajnokság számára, az is, hogy a General Motors csak később lenne tényleges motorgyártó és eleinte csak névadó szponzor.
A szövegben szerepel az az indok is, hogy egy új csapat csak akkor lehetne értékes, ha azonnal győzelmekért és dobogókért tudna küzdeni, de az F1 "nem hiszi", hogy az Andretti erre képes lenne. "Nem hisszük, hogy a Jelentkező sikeres lenne" - fogalmaznak. A szövegben egyébként végig Jelentkezőként utalnak az Andrettire, nem írják le a nevüket.
A sportág vezetősége szerint rombolná az F1 presztízsét az, ha a GM tényleges beszállásáig valamelyik motorgyártót kötelezni kellene arra, hogy erőforrásokat szállítson az Andrettinek. Hogy miért lenne ez biztos, arra nem tér ki a dokumentum: korábban a Renault-nál nyitottak voltak arra, hogy motort szállítsanak az amerikaiaknak, volt is egy előszerződésük, csak az elhúzódó vizsgálódási folyamat miatt az már érvényét veszítette. De nem zárná ki semmi azt, hogy sikerüljön ismét megegyezni, és így nem kellene kötelezően kiszignálni egy motorgyártót a csapat mellé.
A FOM szerint nem az Andretti hozna értéket az F1-nek: úgy fogalmaznak a szövegben, hogy "a kutatásaink alapján az F1 hozna értéket az Andrettinek."
Hozzáteszik azt is, hogy ha 2028-ban már tényleges GM-motorral, a GM gyári csapataként jönne a jelentkezés, azt más szemmel néznék, bár külön kitérnek arra, hogy "nagyon nehéz dolga van" egy új motorgyártónak, több évnyi befektetésre van szükség, és "a siker nem garantált."
Az F1 szerint ők személyes prezentációra hívták az Andrettit, ám a csapat ennek nem tett eleget.