DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek

Brawn szerint tehetetlen volt a Red Bull Hamiltonnal szemben

Ross Brawn, az F1 motorsportért felelős vezetője szerint Lewis Hamilton volt a nap versenyzője vasárnap, a Red Bullnak pedig igazából nem nagyon maradt más lehetősége, mint beletörődni a második helybe. Brawn szerint a csapat és Max Verstappen is mindent úgy csinált, ahogy lehetett:

"Max mindent megtett, hogy a rajtnál előzzön, nem fél harcolni Lewisszal, mert tudta, hogy nem nagyon fogja tudni legyőzni akkor, ha a kör végén csak második lesz. Emiatt ment bele így abba az 50-50-es kanyarba. Lewis viszont tudta, hogy ő akkor is nyerhet, ha második lesz a kör végén. Max nagyon jól ment, de a csomagja egyszerűen lassúnak bizonyult. Tudja, hogy ez a legjobb esélye a vb-címre és Monacóban is rá fog menni a győzelemre, de ezen a vasárnapon Lewis gyorsabb volt" - írta Brawn a szokásos futamértékelőjében.

00121007_248

fotó: dppi

Vasseur: Az F1-es szabályok egyre bonyolultabbak, egyre több az ügyvéd

A Kínai Nagydíj kapcsán kérdezték arról Fred Vasseurt, a Ferrari csapatfőnökét, hogy mit gondol az F1-es szabályrendszerről – a francia pedig úgy fogalmazott, hogy egyszerűen túl bonyolulttá vált mára a szabályzat.

„Az biztosan igaz, hogy a szabályok egyre bonyolultabbá és bonyolultabbá válnak. Amikor elkezdtem itt dolgozni, a sportszabályzat 20 oldalas volt, ma pedig már 75” – idézi Vasseur szavait a Racingnews365.com.

„És mindig lesznek kiskapuk, mert egymásnak ellentmondanak a cikkelyek. Pár éve egyszer Kimi Raikkönen megforgott az imolai kivezető körön, és két különböző cikkely foglalkozott ugyanazzal az üggyel, az egyik azt mondta, hogy így van, a másik pedig azt, hogy úgy van” – tette hozzá a francia.

„Ennek az a következménye, hogy a csapatok egyre nagyobbá válnak, mert egyre több ügyvédet kell alkalmazniuk. A nap végén mindannyian ugyanabban a helyzetben vagyunk a technikai szabályokkal: mindannyian kiskapukat próbálunk találni, és a szabályrendszer egyre bonyolultabbá válik.”

f1-ferrari-vasseur

Rosberg: Soha nem gondoltam, hogy győzhetek

Nico Rosberg nemrégiben a Business of Sport podcast vendége volt, ahol a 2016-os világbajnoki címének hátteréről beszélt. A német versenyző elmondta, nem hitt abban, hogy megvan benne a kellő magabiztosság az F1-es világbajnoki cím elhódításához.

„Soha nem volt meg bennem az a magabiztosság, hogy nyerhetek, valójában soha nem gondoltam, hogy képes vagyok győzni. Ezt egészen az utolsó verseny utolsó kanyarjáig nem hittem el. Olyan gondolatok motoszkáltak a fejemben, hogy valami még így is rosszra fordulhat” – mondta Rosberg.

„Természetesen minden erőnkkel a bajnokságra összpontosítunk, de ezt nem szabad kimondani, mert végső soron hatással lesz rád. Ha tízszer elismétled, hogy te vagy a legjobb, elkezded elhinni. Kimondani azonban nem szabad, még akkor sem, ha valóban ezt gondolod. Biztosra akartam menni azt illetően, hogy a lehető legjobb munkát végzem, nem gondoltam a bajnokságra, és működött” – tette hozzá 2016 világbajnoka.

Rosberg a világbajnoki címének megnyerését követően bejelentette visszavonulását, élő szerződéséből még két év volt hátra.

Kékben pompáznak a Ferrari versenyzői overalljai az F1-es Miami Nagydíjra – fotók

Mint arról már néhány napja írtunk, a Ferrari amerikai jelenlétének 70. évfordulójára az elsőre talán furcsának ható, de a Scuderia történetébe nagyon is illeszkedő kék szín fog megjelenni az F1-es autóikon a jövő hétvégi Miami Nagydíjon. Hogy pontosan milyen árnyalatban, mértékben és formában, azt egyelőre nem leplezték le – de lehet, hogy mindezt a HP-vel kötött új névadói szponzori megállapodás is befolyásolja majd –, viszont a pilóták hétköznapi ruházata mellett immár a versenyoverallokat is megmutatták, amelyeket Charles Leclerc és Carlos Sainz fognak viselni Miamiban az autóban ülve – és mint az a csapat lapozható Instagram-posztjában megosztott fotókon látszik, ezek bizony teljes egészében kékbe borultak:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia Ferrari HP (@scuderiaferrari) által megosztott bejegyzés

Rosbergéknek maguknak kellett fizetniük az ütközésekből eredő károkat a Mercedesnél

Bár a Mercedes uralta a 2014-ben indult hibrid korszak első éveit, a két pilóta közötti belharc mégis olykor izgalmassá tette a versenyfutást, hiszen Lewis Hamilton és Nico Rosberg között 2014-ben és 2016-ban is csak a szezonzárón dőlt el a vb-cím sorsa – egyszer előbbi, egyszer utóbbi javára. A két versenyző ráadásul többször is ütközött a pályán, s bár azt eddig is tudni lehetett, hogy a Mercedesnél szigorú szabályok voltak érvényben az egymás elleni versenyzés kapcsán, Rosberg most a Business of Sport podcast adásában további részleteket is elárult:

„Amikor Lewis és én ütköztünk, a csapat velünk fizettette ki a károkat. Alá kellett írnunk egy szerződést, hogy mostantól ha ütközünk, nem számít, kinek a hibája, mi fizetjük a károkat. Emlékszem, mennyit kellett fizetnem: 360 ezer angol fontot kellett kicsengetnem az egyik ilyen balesetért. Eléggé fájdalmas volt. Utána nyilvánvalóan biztosra mentünk, hogy ne ütközzünk többet.”

f1-rosberg-hamilton-mercedes

Miami és Monaco esélyt jelenthet a Red Bull riválisainak

Öt F1-es versenyhétvége van a hátunk mögött 2024-ben, az öt futamból négyet Max Verstappen nyert, ebből pedig három alkalommal Red Bull kettős győzelem született. A Red Bull tehát csupán egyszer, a melbourne-i futamon nem tudott diadalmaskodni, Verstappen ezen a hétvégén technikai hiba miatt feladni kényszerült a versenyt.

Habár az osztrák csapat magabiztosan vezeti az egyéni és a konstruktőri pontversenyt is, nem dőltek hátra, sőt, a soron következő három versenyből kettő pálya is fejtörést okozhat számukra – legalábbis a csapat tanácsadójának, Helmut Markónak a véleménye szerint.

„Miami és Monaco olyan versenypályák, ahol a riválisaink egy kicsit közelebb lehetnek hozzánk. Különösképpen az időmérőn, ahol nagyon szoros lett a mezőny. Elképzelhetőnek tartom, hogy ezen a két helyszínen nem lesz könnyű pole pozíciót szereznünk” – mondta Marko.

A Miami Nagydíjat május első, a Monacói Nagydíjat pedig május utolsó hétvégéjén rendezik majd.

Hülkenberg megvédte a Ricciardót felöklelő Strollt

A vasárnapi F1-es Kínai Nagydíj egyik emlékezetes jelenete volt, ahogy a biztonsági autós újraindítás előtt a hátsó egyenes végén feltorlódott a mezőny, Lance Stroll pedig hátulról belement Daniel Ricciardóba. A tíz másodperces büntetést és két büntetőpontot kanadai hárította a felelősséget, míg a néhány kör múlva az ütközés következtében kieső ausztrál ettől igencsak bepöccent. Azóta az érintetteken kívül is megszólaltak néhányan: nem meglepő módon az Aston Martin F1-es csapatfőnöke, Mike Krack megvédte Strollt, a McLarent erősítő Oscar Piastri viszont rámutatott, hogy csak a kanadai nem tudott megállni a feltorlódás ellenére

Viszont egy versenytársa, nevezetesen Nico Hülkenberg némileg az Aston-pilóta védelmére kelt Sanghajban: „Elég látványos volt, ahogy bementünk a 14-es kanyarba. Annyit láttam, hogy Lance nem igazán lassított, és eléggé megemelte Danielt, aztán befordultam a kanyarba és többet nem láttam őket. Úgyhogy nyilván folytattam, mert nem tudtam megmondani, hogy ők tovább tudtak-e menni vagy sem. Úgy vélem, Lance-t talán némileg váratlanul érte mindez, ilyesmi megesik. Elég nagy a harmonika-effektus, különösen szerintem a biztonsági autós újraindításoknál, és talán hidegek voltak még a fékjei, így nem is volt teljes fékereje” – idézi a Haasszal az egy pontot érő 10. helyen befutó Hülkenberget a RacingNews365.com portál.

f1-stroll-aston-kina

Megszólalt Sainz menedzsere a spanyol F1-es jövőjéről

A pilótapiac két legfontosabb kérdése jelen pillanatban, hogy ki lesz Lewis Hamilton utódja a Mercedesnél, és hova igazol a hétszeres Formula-1-es világbajnok által a Ferraritól kiszorított Carlos Sainz. A spanyol kapcsán az elmúlt hetekben a Red Bull, a Mercedes és a 2026-tól Audivá váló Sauber is felmerült – sőt, utóbbiról úgy hírlik, hogy igen jövedelmező ajánlatot tettek le a pilóta elé, de egyelőre megvárják a versenyző válaszát. Maga Sainz Kínából úgy fogalmazott, hogy „a legjobb opció még nyitottak”, most pedig a háromszoros futamgyőztes menedzsere, Carlos Onoro az F1 Nation podcast adásában beszélt a helyzetről:

„Néhányat” – felelte Onoro arra a kérdésre, hogy vasat tartanak a tűzben. „Mondjuk úgy, hogy ez most egy érdekes időszak. A pilótapiac teljesen megbolydult az utóbbi időszakban, és szerintem a következő hetekben látni fogunk majd némi mozgolódást, de egyelőre folytatódik a zsonglőrködés” – fogalmazott a menedzser, aki azt is hozzátette, hogy a közeljövőben nem várható a részükről bejelentés: „Nem, nem, nem! Nyugodtan alhattok Kína és Miami között, ne aggódjatok! Nem lesznek nagy hírek, legalábbis a mi részünkről biztosan nem. Még mindig játsszuk a játékot, szóval meglátjuk.”

f1-sainz-sanghaj-1

Másfél hónap után zárták ki az IndyCar-szezonnyitó győztesét és dobogósát

Március 10-én rendezték meg St. Petersburgben az IndyCar 2024-es idényét, amelyet eredetileg Josef Newgarden nyert meg Pato O’Ward és Scott McLaughlin. Szerdán azonban az IndyCar bejelentette, hogy a Team Penske mindhárom versenyzője büntetést kapott utólag: Newgardent és McLaughlint kizárták, míg az eredetileg negyedik Will Power ugyan profitált mindebből, tőle viszont tíz bajnoki pontot levontak.

Történt ugyanis, hogy a néhány nappal ezelőtti Long Beach-i versenynap bemelegítő edzése során az illetékesek lehetséges szabálysértést észleltek az alakulatnál, és miután alaposabban megvizsgálták a másfél hónappal korábbi évadnyitó adatait, arra jutottak, hogy az autóik nem megengedett módon az újraindításnál is használták az előzéseket segítő Push-to-Pass rendszert, amit viszont a szabályok tiltanak. A döntéshozók arra jutottak, hogy Newgardennek és McLaughlinnak versenyelőnye származott mindebből, Powernek viszont nem, ezért az eltérő szankció. A Team Penske a dupla kizárást és tripla büntetést követő rövid kommünikéjében arról írt, hogy a St. Petersburg-i futamot megelőző tesztet követően maradt az autókban a szoftver, amely lehetővé tette a Push-to-Pass használatát a rajtoknál és az újraindításnál, és jelezték, hogy elfogadják a büntetést.

A kizárások azt jelentik, hogy az idei első versenyt így utólag az Arrow McLarennél szereplő Pato O’Ward nyerte meg Power és Colton Herta előtt. A bajnoki tabellát is felforgatja a diszkvalifikáció, hiszen Newgarden eredetileg vezette a pontversenyt, így viszont egészen a 11. helyig csúszik hátra, az első pozíciót pedig a Long Beach-i győztes Scott Dixon örökli meg tőle Herta és Alex Palou előtt.

indycar-newgarden

„Checo a legkeresettebb F1-es pilóta” – állítja az apja

Ahogy arról dr. Helmut Marko már beszámolt, Sergio Perez három évre szóló szerződést szeretne a Red Bullnál, de a csapat erről hallani sem akar – ha megtarthatja a helyét a mexikói, akkor egy szezonnal hosszabbíthatják meg a kontraktusát.

A pilóta édesapja, Antonio Perez viszont egészen máshova értékeli a fiát:

„Még tíz évig itt lesz az F1-ben. Sok lehetősége van, és ő a legkeresettebb F1-es pilóta manapság. Neki van a legtöbb szponzora, több mint Maxnak és Lewis Hamiltonnak együtt. A világ minden tájáról hozzá fordulnak a cégek, a világ legjobb promótere Sergio Perez. Sosem marad készleten semmi, amit vele reklámoznak, mert mindig azonnal elfogy” – mondta idősebb Perez a Relevónak.

Perez ülésére Carlos Sainz mellett Daniel Ricciardo, Yuki Tsunoda és Liam Lawson is vár, de jelenleg jó esély van rá, hogy ha úgy folytatja a szezont, ahogy elkezdte, akkor 2025-ben is ő lehet majd az energiaitalosok egyik versenyzője.

f1-redbull-perez

 

A Ferrari megmutatta, hogy milyen kék színt fog használni az F1-es Miami Nagydíjon

Arról már tegnap beszámoltunk, hogy erős kék színezéssel várja a jövő hétvégi Miami Nagydíjat a Ferrari F1-es csapata, most pedig újabb utalást tett közzé a csapat: megmutatta a hétvégére szánt ruházatát. Ha ilyen lesz az autó is...

Ronnie O’Sullivan: Világbajnok lennék autósportban is, megszorongatnám Hamiltont

Amikor két, gyökeresen különböző sport találkozik: Formula-1-gyel kapcsolatban nyilvánult meg a snooker legendája, Ronnie O’Sullivan. A hétszeres világbajnok azt fejtegette, akkor is sikeres lett volna, ha annak idején az autóversenyzésben épít karriert sportja helyett.

„Mondhatni, hogy jól boldogulok a volán mögött. Szerintem megvolt a tehetségem ahhoz, hogy jó versenyző legyek. Biztos vagyok benne, hogy világbajnokká váltam voltam az autósport valamelyik válfajában, nem fér hozzá kétség” – nyilatkozta az Eurosportnak a világelső O’Sullivan, majd a másik hétszeres világbajnok nevét is bedobta: „Valószínűleg Lewis Hamiltont szorongatnám egy Formula-1-es pályán, megfuttatnám a pénzéért.”

Az interjúban még egyszer előkerült Hamilton neve, mikor a bajnokok ismérvei kerültek szóba: „Erős karakterre van szükség, hogy valaki elérje, amit én is elértem, egy versenyképes sportban. Lewis Hamiltonnak, Tyson Furynak, Lionel Messinek sem ment volna erős karakter nélkül” – magyarázta Ronnie O’Sullivan.

Múltidézés: Kék szín jelenik meg Miamiben a Ferrarin

Persze elsőre meglepőnek hathat, hogyan illeszkedik a Ferrari tradícióihoz a kék, ám mivel a módosított dizájnnal a maranellóiak amerikai jelenléte, egészen pontosan annak hetvenedik évfordulója előtt tisztelegnek, a főhajtás nagyon is helyénvaló. Ahogy az alábbi, az F1 hivatalos honlapjáról származó képen is látható, a maranellóiak 1964-ben a szezon utolsó két, mexikói, illetve amerikai fordulóját kék-fehérben teljesítették, s nem ez az egyetlen mód, ahogy a szín megjelent a Scuderia történetében.

ferrari-blue

Számos Ferrari-pilóta ugyanis kék színű overálban (is) versenyzett a sportág első évtizedeiben, így többek között Alberto Ascari, John Surtees, Chris Amon, sőt eleinte Niki Lauda és Clay Regazzoni is. A világosabb Azzurro La Plata és a sötétebb Azzurro Dino árnyalat egyaránt megjelenik majd Miamiben a maranellóiak dizájnjában, de hogy pontosan milyen módon, az csak a floridai leleplezéskor derül ki, melynek időpontját egyelőre nem hozták nyilvánosságra.

A Scuderia az elmúlt időben többször is különleges festést viselt: a tavalyi Olasz Nagydíjon a Le Mans-i 24 óráson aratott győzelem előtt tisztelegtek a módosított dizájnnal, míg 2020-ban Mugellóban, a Ferrari 1000. F1-es futamán egy szokatlan sötét árnyalatú autóval versenyzett Charles Leclerc és Sebastian Vettel.

ferrari-battle-monza

A Ferrari nem akarja az aszfaltot kifogásként használni

A kínai F1-es hétvégén a Ferrari idén először a McLaren mögé szorult, s bár a Leclerc és Sainz által megszerzett 4-5. hely egyáltalán nem nevezhető tragikusnak, ez semmiképpen sem az az eredmény, amit a Scuderia el akar érni. Különösen problémás volt a két SF-24 számára a kemény keveréken teljesített etap, amihez hozzájárult a pálya részleges újraaszfaltozása is. Ezt Frederic Vasseur csapatfőnök is elismerte, de egyúttal azt is aláhúzta, hogy nem akarja a gyengébb teljesítményre mentségként használni ezt:

vasseur

„Ez nem lehet kifogás, mindenkinek ugyanolyan volt a pálya. Igaz, hogy először jöttünk Sanghajba ezzel az autógenerációval, és az aszfalt bevonata vagy festése nem segített, hiszen a hétvége során rengeteget fejlődött a pálya. De ez abszolút nem mentség, hiszen mindenki ugyanabban a helyzetben van, és néhány csapat jobban megoldotta, ami azt jelenti, hogy meg kell értenünk, hogyan tudunk jobb munkát végezni” – mondta Vasseur, majd aláhúzta, hogy ezen a hétvégén túl sokat hibázott a Ferrari:

„Ez arról szól, hogy mindent össze kell rakni, és ez nem volt egy tiszta hétvége a részünkről, kollektíven túl sok hibát követtünk el. És ez a társaság tudja, hogy ha nem végzel tökéletes munkát, akkor nem leszel az élen.”

leclerc-sainz

Kovalainen egyre jobban van életmentő műtétje után

A korábbi F1-es pilóta, a 2008-as Magyar Nagydíjat megnyerő Heikki Kovalainen márciusban jelentette be, hogy életmentő szívműtétre szorul, miután az orvosok egy rutinellenőrzés során megnagyobbodott aortát fedeztek fel testében. A műtétet nem sokkal később sikeresen el is végezték, s a ralikarrierjét kényszerűségből felfüggesztő 42 éves pilóta a Kínai Nagydíj hétvégéjén legalább virtuálisan vissza tudott térni kommentátori feladataihoz.

kovalainen-2018

Az persze szóba se jöhetett, hogy a finn versenyző el is utazzon Kínába, sőt a Viaplay virtuális stúdiójába is egyelőre csak hanggal csatlakozott be. Ettől függetlenül nagyon élvezte, hogy legalább ennyire részt vehetett a hétvégén: „A felépülés minden szempontból nagyon jól halad, de hosszú folyamat lesz” – idézi Kovalainent a finn Ilta Sanomat. „Jó volt a Viaplaynél lenni a hétvégén, bár még nem a kamerák előtt.”

„De elég fittnek éreztem magam ahhoz, hogy részt vegyek néhány közvetítésen. A hangommal még vannak kisebb problémák, a torkom egy kicsit irritált, és ezért nem is szerepelek még a stúdióban” – mondta, majd hozzátette: „De az egészségi állapotom jó, egyáltalán nincsenek fájdalmaim a műtét után, szóval pár hónap múlva meglátjuk, hogyan alakul a helyzet az orvosokkal.”

x-kovalainen

A kép még februárban, Kovalainen műtétje előtt készült.

Hihetetlen Red Bull-fölény a bokszban is

Elképesztő formában volt a Red Bull bokszcsapata Sanghajban, hiszen az idén eltelt öt futam három leggyorsabb kerékcseréjét egyaránt az energiaitalosok hajtották végre a Kínai Nagydíjon: az idei rekord Verstappen suzukai 2,08-as cseréje volt, erre sikerült rápakolni egy 1,9-es cserét Verstappen, valamint egy 2,00-ás és 2,05-ös cserét Perez autóján.

Összességében az idei év 9 leggyorsabb cseréje egyaránt a Red Bullhoz fűződik, a Ferrari Leclerc autóján bemutatott melbourne-i 2,18-as ideje a legjobb, amit nem az energiaitalosok követtek el. Így aztán nem csoda, hogy a DHL által szponzorált, a leggyorsabb kerékcseréket értékelő különversenyt is fölényesen vezeti a Milton Keynes-iek bokszszemélyzete:

1.

Red Bull

178

2.

Ferrari

86

3.

McLaren

64

4.

Mercedes

59

5.

RB

39

6.

Alpine

34

7.

Aston Martin

23

8.

Haas

16

9.

Williams

6

10.

Sauber

0

Komoly mérföldkövet ért el a kerékcserékkel sokat bajlódó Sauber, hiszen sikerült az első 3 másodperc alatti szerelést megoldaniuk: a később kieső Bottas autóján a 9. körben 2,82 másodperc alatt oldották meg a feladatot.

Különösen látványos volt a Red Bull első dupla cseréje Kínában:

Nincs vége: A héten folytatódik a Horner-ügy

Brit sajtóértesülések szerint „végre” folytatódik a Horner-ügy… A Red Bull csapatfőnökével szembeni vádakat megfogalmazó nő ugyanis a Daily Mail beszámolója értelmében „a Kínai Nagydíjat követő napokban” vallomást tesz a Christian Horner részéről elszenvedett zaklatásról, megtámadva az eredeti vizsgálat eredményét, mely felmentette az 50 éves brit sportvezetőt.

Az ügy új vizsgálók elé kerül, hiszen miközben a vádakat megfogalmazó nő őszinteségét megkérdőjelezték, egyúttal a vizsgálatot vezető személy pártatlanságával kapcsolatban is felmerültek bizonyos kétségek.

geri-horner-2

Erősorrend: Spanyolok Verstappen nyomában

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.

A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Kínai Nagydíjat követően így áll a 2024-es pilótarangsor az eddigi pontszámok átlaga alapján – Verstappen első helye aligha meglepő, míg Sainz idei első gyengébb produkciója ellenére is őrzi a második helyet:

podcast-rankings

A kínai hétvégén két győzelmet és egy pole-t szerző Max Verstappen kapta a legmagasabb pontszámot, de erős értékelés jutott a sprintpole-t és nagydíjdobogót szerző Norrisnak is, míg a leggyengébbnek ezúttal Stroll és Sargeant produkcióját találtuk. A kínai hétvége összes pontszáma sok más érdekesség mellett meghallgatható a Formula Podcast legújabb adásában:

 

A többiek mégis meg tudtak állni – Piastri a Stroll-balesetről

Már a Kínai Nagydíj futamának leintését követően beszédtémát szolgáltatott Lance Stroll balesete, amikor a kanadai versenyző egy biztonsági autós fázist követő újraindításnál hátulról nekiütközött Daniel Ricciardo versenyautójának.

Stroll a futamot követően nem igazán érezte magát felelősnek, míg Ricciardo nem túl szép jelzőkkel illette az Aston Martin versenyzőjét. Lance Stroll egyébként tíz másodperces időbüntetést kapott az incidensért.

A média munkatársai a McLaren ausztrál versenyzőjét, Oscar Piastrit is megkérdezték a történtekről: „Igen, feltorlódott a mezőny, de a többiek mégsem ütköztek egymásnak. Ebben a kanyarban mindig fel kell készülni az ilyesmire, sokan nagyon közel kerültünk egymáshoz” – mondta a 23 éves ausztrál.

Komatsu: Még nem beszéltem Steinerrel

Ayao Komatsu, a Haas F1-es alakulatának japán csapatfőnöke a Kínai Nagydíj alatt elárulta, kinevezése óta még nem elegyedett szóba korábbi főnökével és elődjével, Günther Steinerrel.

Habár Steiner a Haastól való távozása után riporterként már feltűnt a paddockban, Komatsu mind ez idáig nem találkozott vele.

„Hogy őszinte legyek, elég elfoglalt voltam a csapat dolgaival. Nem találkoztam még vele, de biztos vagyok benne, hogy Miamiban össze fogunk futni. Ha jól tudom, nagykövetként lesz jelen azon a versenyhétvégén, szóval valószínűleg látni fogjuk egymást” – mondta Komatsu a Paddock Magazine-nak nyilatkozva.

Az F1-es Miami Nagydíjat május első hétvégéjén rendezik majd.

Most értek véget Wolff és a Mercedes mézeshetei?

Ha igen, akkor ezek elég hosszúnak bizonyuló mézeshetek voltak… Az 1996-os F1-es világbajnok Damon Hill mindenesetre ennek a véleményének adott hangot a Kínai Nagydíjon, azzal együtt, hogy szerinte Lewis Hamilton attól a pillanattól kezdve, hogy először beleült az újgenerációs autóba, tudhatta, hogy komoly baj van a csillagosoknál.

wolff-2024

Hill szerint Wolff a múlt évtized első számú sikersorozatáért nagyon sokat köszönhet az alapokat lerakó Ross Brawnnak, most viszont rá vár a feladat, hogy visszavezesse a siker útjára az alakulatot: „Totónak hosszú mézeshetek jutottak, egy fantasztikusan sikeres időszak a csapatnál, amibe ő belekerült. Ross Brawn sokat tett az alapozásért. Most viszont nehéz neki, az igazi munka akkor kezdődik, amikor elrontasz valamit, amikor valami nem megy jól.”

„Ezt elég nehéz feldolgozni. Ez az ő dolga, ő a főnök, neki kell kiderítenie, mi siklott félre, és ki nem mondja meg neki, hogy mi nem megy jól a csapaton belül” – mondta Hill, akivel az F1-es pilótaként nem sok vizet zavaró, szakértőként viszont kimondottan népszerű Karun Chandhok is egyetértett azt illetően, hogy Wolffnak meg kell találnia, miért nem tudja a csapat kellőképpen kihasználni a rendelkezésére álló erőforrásokat.

russell-melbourne