DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

A Honda szatellit csapata előbb aláírta a hosszabbításról szóló szerződést, mint maga a Honda

Újabb csapat jelentette be hivatalosan, hogy aláírta a Dornával a szerződést, amelynek értelmében további öt évig, azaz 2026 végéig biztosan a MotoGP mezőnyében marad: ezúttal az LCR volt soron ebben. Korábban a gyártók közül a KTM és a Ducati, míg a független istállók közül a Gresini Racing – amely jövő évtől már nem az Aprilia gyári partnere lesz – erősítette meg a maradását, hozzájuk csatlakozott most Lucio Cecchinello alakulata, amely idén két legfrissebb specifikációjú Hondát indít Takaaki Nakagamival és Alex Marquezzel.

Érdekesség, hogy a Honda maga még nem tett hasonló bejelentést az újabb ötéves ciklust illetően, de természetesen az ő maradásuk is biztosra vehető, ahogy az is eléggé valószínű, hogy az LCR is velük folytatja. Várhatóan amúgy az összes további gyártó – a Yamaha, a Suzuki és az Aprilia – esetén is csak formalitás a bejelentés, ahogy igazából a privát csapatok közül is egyedül az Esponsorama/Avintia Racingtől várható, hogy teljes egészében átadja a helyét Valentino Rossi gárdájának, a Sky Racing VR46-nak, amely Luca Marini révén már 2021-ben is jelen lesz az alakulatnál, s amely a hírek szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lehet (előbbi esetén a Petronas SRT válthat Suzukira).

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

lcr-honda-motogp

2021-ben külön érkezik a Hungaroringre a WTCR és a Kamion-Eb

Ez derül ki abból, ha összehasonlítjuk az utóbbi által ma közzétett versenynaptár-tervezetet a Túraautó-világkupa múlt héten ismertetett menetrendjével. A kamionosok ugyanis június közepén, a WTCR-esek viszont egy hónappal korábban terveznek ellátogatni a mogyoródi pályára, ahol idén együtt vendégeskedtek egy hónapja.

A Kamion-Európa-bajnokság egyébként összesen hét fordulóból fog állni (ha a koronavírus-járvány is lehetővé teszi), a Hungaroringen kívül a megszokott helyszínek, azaz Misano, a Nürburgring, Most, Zolder, Le Mans és Jarama szerepel a kalendáriumban. Idén a pandémia miatt összesen két fordulót tudtak lebonyolítani (Csehországban és nálunk), emiatt pedig végül nem is osztották ki az Eb-címet, az összetett pontversenyt vezető Kiss Norbert legnagyobb bánatára.

A Kamion-Eb 2021-es versenynaptára:

Május 22-23.: Misano, Olaszország

Június 12-13.: Hungaroring, Magyarország

Július 17-18.: Nürburgring, Németország

Augusztus 28-29.: Most, Csehország

Szeptember 11-12.: Zolder, Belgium

Szeptember 25-26.: Le Mans, Franciaország

Október 2-3.: Jarama, Spanyolország

kiss-norbi-kamion-hung

Hamilton már 24 évvel ezelőtt is megmutatta, hogy nagy dolgokra lesz hivatott

A rekordbeállítást jelentő hetedik vb-címének megszerzése után a Formula-1 YouTube-csatornája előásott egy 1996-os gokartversenyt a Formula Junior Intercontinental sorozatból, amelyen az akkor 11 éves Lewis Hamilton a mezőny végéről indulva tudott győzni – íme, a teljes futam (átkattintás után nézhető!):

Az Alfa Romeo is lerántotta a leplet elektromos túraautójáról

A Cupra és a Hyundai után itt a harmadik márka, amely bemutatta a 2021-ben elinduló Pure ETCR-re szánt versenyautóját. Az Alfa Romeo Giulia ETCR-t a Romeo Ferraris fejlesztette, s a Túraautó-vk-n idén összetett bronzérmet szerző Jean-Karl Vernay fog vele szerepelni. Íme, néhány fotó róla:

alfa-romeo-etcr

alfa-romeo-etcr-2

alfa-romeo-etcr-3

Szabadedzésen és teszten is újból lehetőséget kap a magyar kötődésű izraeli pilóta

A Williams bejelentette felállását a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjat követő fiatal pilóták tesztjére: a grove-i csapat autóját a tartalékversenyző Jack Aitken és a tesztpilóta Roy Nissany fogja vezetni. Egyikük sem először ül majd Formula-1-es autóban: előbbi a Stájer GP-n, míg utóbbi a Spanyol és az Olasz Nagydíjak első edzésein kapott már lehetőséget. Nissany ráadásul ilyen tekintetben is újrázhat, hiszen a magyar kötődésű (az MNASZ-elnök Oláh Gyárfás által menedzselt) versenyző a Bahreini GP első tréningjén is újfent vezetheti az FW43-ast.

nissany-williams

Talmácsi egykori csapattársa ugrik be a koronavírusos MotoGP-s helyére

Kalandos heteken van túl Iker Lecuona: az Európai Nagydíjat azért kellett kihagynia, mert testvére pozitív koronavírustesztje miatt karanténba kellett vonulnia. Amikor az lejárt, elutazott Valenciába, ahol azonban már ő maga is pozitív eredményt kapott a PCR-tesztnél, így a második futamon sem állhatott rajthoz.

Ekkor még nem helyettesítette őt a Tech3 KTM, most azonban bejelentették, hogy a hétvégi portimaói szezonzárón Mika Kallio ülhet fel Lecuona motorjára. A finn versenyző a KTM egyik tesztmotorosa Dani Pedrosa mellett, a magyar szurkolók számára pedig onnan lehet elsősorban ismerős, hogy 2005-ben ő volt Talmácsi Gábor csapattársa a 125-ösök között, szintén az osztrák gyártó színeiben. Kallio abban az évben vb-ezüstérmes lett, ahogy 2006-ban is, ezt az eredményét később a Moto2-ben is megismételte, de előtte még a MotoGP-ben is lehúzott néhány szezont. Az utóbbi néhány évben a KTM szabadkártyásaként vagy beugrójaként tűnt fel a rajtrácson, legutóbb a 2019-es valenciai évadzárón.

kallio-motogp

Grosjeannál nehéz eldönteni, hogy a megforgás volt-e előbb vagy a káromkodás – így szólt a rádió Isztambulban

Megérkezett a szokásos összeállítás a csapatrádiós üzenetekből, benne többek között a jégralizó Kvjattal, a pole miatt kurjongató Stroll-lal, a vb-címet ünneplő Hamiltonnal, a magát ostorozó Leclerc-rel és a menetrendszerű panaszkodást bemutató Grosjeannal (a videó átkattintás után nézhető!):

Magyar csapattal nyerte a WRC-sztár Mikkelsen a Rally Hungaryt, mi pedig kifaggattuk a csapatfőnököt

Már önmagában szenzációs, hogy az Európa-bajnokság versenye Nyíregyházán olyan nevet vonzott, mint a WRC-ben három győzelmet és három év végi harmadik helyet gyűjtő (vb-n összesen 25-ször dobogóra álló) Andreas Mikkelsen: a norvég klasszis győzelme még különlegesebb annak fényében, hogy egy magyar istálló, a Topp-Cars R5-ös Skoda Fabiájával versenyzett. A csapat vezetőjét, Topp Zoltánt a győzelem másnapján sikerült becsábítani stúdiónkba, ahol frissen beszélt a formáció eddigi legnagyobb mérföldkövéről:

Az AFM Motorsporthíradó beszámolója a futamról:

Alesi fia cáfolta, hogy kikerült volna a Ferrari akadémiájáról

Néhány napja mi is beszámoltunk róla, hogy mennyire nehéz helyzetben van az egyszeres Formula-1-es futamgyőztes Jean Alesi fia, Giuliano: idén két csapatnál is szerepelt a Formula-2-ben, ám míg a GP3-ban versenyt is nyert, az F1 közvetlen előszobájának számító szériában egyelőre várat magára az áttörés. A fiatal pilótának pénzügyi gondjai is voltak, Jeannak a Ferraritól kapott F40-esét is el kellett adnia.

A hírek szerint ráadásul a Ferrari is kirakta a versenyzői akadémiájáról Giulianót – erről apja nyilatkozott állítólag a svájci Blicknek –, ez utóbbi értesülést Instagram-sztoriban cáfolta az ifjú versenyző: „Először is, köszönöm mindenkinek, aki kedves és biztató üzenetekkel támogatott. Keringett néhány pletyka mostanában, ezért szeretnék mindenkit biztosítani róla, hogy továbbra is a Ferrari Akadémiájának tagja vagyok” – írta a francia, aki néhány a TOP50 Gálánkra is ellátogatott.

giuliano-alesi-dppi

A yamahás bemutatkozástól a hondás győzelmekig: Crutchlow legjobb pillanatai

Néhány napja hivatalosan is megerősítették, hogy Cal Crutchlow 2021-től kezdődően a Yamaha tesztversenyzője lesz, ami azt jelenti, hogy a szezon végén – Andrea Doviziosóhoz hasonlóan – távozik a MotoGP mezőnyből. Ezzel tízéves karrier ér véget a brit számára, aki Supersport-világbajnokként érkezett meg 2011-ben a királykategóriába, ahol először a Tech3 Yamahát erősítette dobogós helyezésekkel. Egy évet a Ducatinál is lehúzott, legkomolyabb sikereit viszont az LCR Hondával érte el: a 2016-os Cseh GP-n több évtized után ünnepelhetett futamgyőztest a szigetország neki köszönhetően. Összesen három nagydíjsikert felvonultató pályafutásából a MotoGP YouTube-csatornája is készített egy összeállítást (a videó átkattintás után indul!):

Miután lehiggadt verseny végi hibáját követően, Leclerc beállt segíteni pakolni

Charles Leclerc a Török Nagydíj legvégén veszítette el a dobogós helyezését csapattásával, Sebastian Vettellel szemben, ami után igencsak dühösen reagált még az autóban ülve. Estére azonban szemlátomást lehiggadt, ugyanis még a csapatának is besegített a pakolásban:

A Pirelli F1-es főnöke is elkapta a koronavírust

Hétfő délután a Formula-1, az FIA és a Pirelli közös közleményben jelentette be, hogy a gumigyártó cég F1-es főnöke, Mario Isola pozitív koronavírustesztet produkált a Török Nagydíj vasárnapján. Isola az előírásoknak megfelelően természetesen karanténba vonul. A közlemény hozzáteszi, hogy a szakember összes kontaktját leellenőrizték, de mindenkinek negatív lett a teszteredménye.

isola-dppi-f1

Kiderült, hogy miért lassult le ennyire Stroll

A Racing Point elárulta, hogy miért esett vissza drasztikusan a Török Nagydíj során a pole-pozícióból rajtoló Lance Stroll tempója: a csapat szerint az első szárny tört el olyan módon, hogy egyrészt jelentős leszorítóerőt vesztett a kanadai pilóta, másrészt a gumik is rendkívül gyorsan kezdtek el szemcsésedni. A csapat azonban nem látta a hibát a futam közben és a bokszkiállásnál sem - adatokat láttak ugyan, de nem értették, hogy mi történik...

stroll_1

fotó: dppi

Így húzta be a leggyorsabb kört vasárnap Norris - videó

Lando Norrisé lett a pluszpont Törökországban, az utolsó körben robbantott - íme mindez belülről:

 

Vettel óriási rajtja is kellett a dobogós helyezéshez

Kétségkívül Sebastian Vettel volt a múlt hétvégi Török Nagydíj egyik meglepetésembere, miután a semmiből egy harmadik helyezést érő formát húzott elő. Miközben a többség esett-kelt a csúszós török aszfalton, a német stabilan menetelt előre, és szerezte meg az őt feloldozó eredményt. Nézzük, hogyan mutatott a rajtja, amivel hat helyezést lépett előre. Az már csak ráadás, hogy egy körrel később Lewis Hamiltont is maga mögé tudta utasítani.

 

Leclerc a kormányt püfölve szidta saját magát

Negyedik pozíció lett abból, ami könnyen egy második is lehetett volna Charles Leclerc számára a Török Nagydíjon. A monacói pilóta a futam utolsó kanyarjaiban vetette rá magát az előtte haladó Sergio Perezre, ám nem sikerült rajta átfűznie magát, ráadásul csapattársa, Sebastian Vettel is elment mellette. Ahogy az alábbi felvételen látható, az elúszott dobogós helyezés hatására a fiatal pilótából kitörtek az érzelmek. A versenymérnöke próbálta dicsérni őt, de most nem lehetett meggyőzni arról, hogy jó munkát végzett.

A Ferrari pilótája végül talált egy konstruktív módot energiái levezetésére: besegített a csapatnak a pakolásban.

Egy videóban Bottas mind a hat megpördülése

A két Mercedes mintha két külön ligában versenyzett volna a Török Nagydíjon. Miközben Lewis Hamilton az újabb világbajnoki címe felé menetelt, Valtteri Bottas egyszerűen nem találta a helyét, és rendre hibákat követett el. Hozzá kell tenni, az autóján a kormánymű és az első szárny is megsérült, ami különösen megnehezíti a vezetést. A finn végül pontot sem szerzett, 

Íme mind a hat megpördülése egymás után.

Videó: Ez volt Hamilton első reakciója a győzelemre

Egy hihetetlen futamgyőzelem tett koronát Lewis Hamilton hetedik világbajnoki címére. A pilóta első reakcióit a csapatárdión keresztül hallhattuk.

Megszületett a döntés Verstappen ügyében

Büntetés nélkül megúszta a Török Nagydíjat Max Verstappen. A versenybírák azt követően kezdtek vizsgálatba, hogy a holland az egyik alkalommal a bokszutcából kijövet megcsúszott, és látszólag ráhajtott a visszatérőket korlátozó fehér vonalra. Az FIA szigorúan veszi ezt a kihágást, de a felvételeket megvizsgálva a felügyelők nem tudtak egyértelmű ítéletet hozni abban, hogy a pilóta valóban érintette volna a fehér sávot, ezért elengedték az ügyet.

Az FIA két másik vizsgálat eredményét is kihirdette. Kegin Magnussen megúszott egy veszélyes bokszutcai kiengedést, Nicholas Latifi pedig megrovást kapott a Romain Grosjeannal történt koccanás miatt.

ver-portre-20201

Fotó: DPPI

Kiszámíthatatlan esőfutam, történelmi bajnokavató: A Török Nagydíj hét percben

Stroll több mint a táv feléig vezet, Bottas és Verstappen pörög-forog, Hamilton bravúros felzárkózással és győzelemmel szerzi meg pályafutása hetedik világbajnoki címét, utolsó körös csata zajlik a második helyért, amelyben Vettel dobogóra áll. Aki bővebben kíváncsi az eseményekre, olvassa el 8000 karakteresre sikerült beszámolónkat, vagy nézze meg a hét percbe sűrített összefoglalót. (A YouTube-ra átkattintás után indul.)

Bónuszként egy videó Hamilton vb-ünnepléséről: