Már a közép-európai idő szerint 11:10-kor elkezdődő Török Nagydíj előtt folytatódott a szombaton tapasztalható káosz: az újra esős pályán már a kivezető körön balesetet szenvedett két autó, Antonio Giovinazzi és George Russell is eltörte első szárnyát, utóbbi a bokszbejáraton. A williamses, akárcsak csapattársa, Nicholas Latifi, a bokszutcából rajtolt el, köztes abroncsra váltva, míg mindenki más teljes esőgumit választott.
Lance Stroll remek rajttal megtartotta a vezetést pályafutása első pole-pozíciójából, Max Verstappen azonban beragadt a második rajtkockából, egészen a hatodik helyre esett vissza. Ebből kifolyólag tumultus alakult ki a rajt után, az egymás mellé kerülő két Renault és két Mercedes közül Valtteri Bottas és Esteban Ocon is megforgott az 1-es kanyarban, míg Lewis Hamilton a harmadik helyre ugrott fel. Egy apró hiba is megbosszulta magát: ezt bizonyította, mikor a brit kiszaladt a 10-es kanyarban, és két pozíciót is bukott.
Az első kör végén így a két Racing Point vezetett Stroll és Sergio Perez sorrendjében, a harmadik helyen pedig a csupán 11. rajtkockából induló Sebastian Vettel tűnt fel, Max Verstappen és Alex Albon előtt. A futam elején Stroll 5 másodperces előnyt épített ki, az események a mezőny hátsó traktusában zajlottak: Bottas, aki a rajt után azért pördült meg, hogy elkerülje a Ricciardóval koccanó Oconnal való ütközést, másodszor is megforgott. A 16. helyig esett vissza, ami csapattársa, Hamilton malmára hajtotta a vizet, aki a hetedik világbajnoki cím bebiztosításáért ment Isztambulban.
A fokozatosan száradó pályán a stratégiával való kockáztatás kifizetődhetett: a Ferrari volt a legbátrabb, már a 7-8. körben kihozták intermediate abroncsokért Charles Leclerc-t és Vettelt, aki addig tartotta a harmadik helyet Verstappen előtt. A köztes gumi jól működött, ezért a többiek is követték őket: Hamilton, Stroll és Perez hamar lépett, Verstappen tovább kitartott az esőgumi mellett, amelyen gyorsnak érezte magát. A holland a 11. kör végén állt ki – ekkor Hamilton a köztes gumin már három másodperccel gyorsabb volt –, és lassú cserével is sikerült megfognia a harmadik helyet Vettel előtt. A legtovább Albon húzta a kiállást, így futólag életében először – és első thai versenyzőként – futamot vezetett.
Az első kiállások köre után Stroll előnye 10 másodpercre hízott, mögötte egy csoportot alkotott Perez, Verstappen, Vettel és Hamilton az első ötben, bár a társaság hamar kettészakadt, a Red Bull és Ferrari között rés alakult ki. Jött egy virtuális biztonsági autós fázis a 13. körben, amíg kitolták a futam első kiesője, Giovinazzi autóját a pályáról.
Az újraindítás után a legnagyobb csata a negyedik helyért zajlott: Hamilton támadta Vettelt, de nem ő előzött, hanem Albon hámozta át magát a Mercedes-pilótán, majd a németen is – a Red Bull gyorsan le is szakította a két világbajnokot.
Nagyot ment a másik RB15 is, Verstappen utolérte a második helyen álló Perezt. A 18. körben egészen közel került a mexikóihoz, a szélárnyékban azonban elfogyott a leszorítóerő a gyors 11-es kanyarban, Verstappen kisodródott a pályáról és megforgott. A hollandnak szerencséje volt, hogy nem ütközött a szalagkorlátnak, de így is veszített három pozíciót, majd a kör végén kijött kényszerű kerékcserére, egészen a nyolcadik helyre esett vissza. Ráadásul vizsgálat is indult ellene, mivel kiállása után átlépte a bokszutcai fehér vonalat – a döntést a verseny utánra ígérték. Dobogós reményei minden jel szerint elúsztak, csapattársa, Albon viszont már harmadik volt.
Az 58 körös futam féltávjához közeledve az elöl állók között csökkent a különbség: Stroll előnye három másodpercre, majd az alá fogyott, Albon pedig egy másodpercre megközelítette Perezt. Ugyancsak fokozatosan faragta le hátrányát Vettel és Hamilton. Mögöttük következett Ricciardo, Sainz és a nyolcadik Verstappen. Leclerc és Magnussen egészítette ki ekkor a top 10-et, és említésre méltó Russell, aki bokszutcai rajtjával, kiállás nélkül a 11. helyen haladt. Bottas csak esett-kelt ezen a napon: miután megközelítette a pontszerző helyeket, még kétszer megforgott – összesen négynél járt –, a 17. helyre esett vissza.
A tendencia fordult, Stroll és Perez megléptek az első gumikkal küszködő Albontól, aki lassan megkapta a nyakára Vettelt és Hamiltont, ráadásul a 30. körtől, ahogy a pálya száradt, már a DRS-t is használni lehetett. Az állapotok azonban még nem voltak olyan jók, hogy slick abroncsot lehessen használni, amit jelzett, hogy a második kiállását teljesítő Leclerc újra inter gumikat kapott.
Az első ötös is reagált, a 34. körben Vettel érkezett a negyedik helyről – lassú, öt másodperces kiállásával időt veszített –, ezzel egy időben pedig Albon megforgott, így Hamilton a harmadik helyen találta magát. Sőt, miközben a két Racing Point között egy másodpercre csökkent a különbség, a fekete Mercedes felbukkant a két rózsaszín autó mögött…
A 37. körben jött Stroll az élről, ahonnan a negyedik helyen, Verstappen mögé tért vissza, miközben Hamilton átvette a vezetést Pereztől és hamar le is szakította a Racing Pointot. Miközben Hamilton öt másodperc fölé építette az előnyét, Stroll álmai lassan szertefoszlottak: szenvedett a szemcsésedő köztes gumikon, a két Ferrari a semmiből felbukkant, és bedarálta a kanadait. A nemrég még kilencedik helyen álló Leclerc aztán csapattársát is megelőzte, és átvette a negyedik helyet. A gumikkal szenvedő Strollt hamarosan Albon és Sainz is átlépte, versenye ezekben a percekben úszott el végleg.
Leclerc szárnyalt a Ferrarival, a futam utolsó negyedébe lépve a pályán megelőzte Verstappent – mielőtt a holland harmadszorra is kiállt intermediate gumiért –, és fellépett a harmadik helyre: 28 másodperccel volt Hamilton és Perez mögött, akik még csak egyszer álltak ki. A 46. körben a brit lekörözte csapattársát, Bottast, aki a 13. helyen haladt, miután már ötször forgott meg – az egyedüli ellenfelet a világbajnoki küzdelemben.
Az utolsó körökre jósolt eső nem érkezett meg, Hamilton pedig egyetlen kiállással kihúzta a futamot, és annak ellenére, hogy az elején úgy tűnt, dobogóra sem áll világbajnoki címet bebiztosító versenyén, idei 10. győzelmével ünnepelte a 2020-as éves elsőséget: a hetediket, amellyel utolérte Michael Schumachert.
Amikor már úgy tűnt, az utolsó körre nem marad izgalom – a beígért eső nem érkezett meg –, a Ferrarik még tartogattak egy parádés összecsapást. Leclerc megelőzte a hibázó Perezt, de ő maga is rontott a kör végén: a szintén csak egyszer kiálló Perez visszaszerezte a második helyezést, megmentve valamit a Racing Point ígéretes hétvégéjéből, Vettel pedig dobogón végzett, első alkalommal a szezonja során!
Leclerc negyedik lett, éppen hogy megvédve a pozíciót az ötödik Sainztól. Verstappen – miután megforgott, hogy elkerülje a szintén megpörgő Raikkönnel való ütközést – csak hatodik helyet szerzett, Albon hetedikként végzett: mindkét Red Bull haladt dobogós helyen, számukra csalódás volt a futam. Igazán azonban Stroll bánkódhatott, aki sokáig vezette a versenyt, a második cserét követő szemcsésedés azonban sutba vágta minden reményét, és végül csupán kilencedik lett, még a legvégén leggyorsabb kört megfutó Lando Norris is megelőzte. Bottas 14. helyen zárt öt megforgás után – élete talán legrosszabb versenyével búcsúzott csekély bajnoki esélyeitől.
A Török Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | Pontok | |
1 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:42:19.313 | 25 |
2 | Sergio Perez | RACING POINT BWT MERCEDES | 31.633 | 18 |
3 | Sebastian Vettel | FERRARI | 31.960 | 15 |
4 | Charles Leclerc | FERRARI | 33.858 | 12 |
5 | Carlos Sainz | MCLAREN RENAULT | 34.363 | 10 |
6 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 44.873 | 8 |
7 | Alexander Albon | RED BULL RACING HONDA | 46.484 | 6 |
8 | Lando Norris | MCLAREN RENAULT | 61.259 | 5 |
9 | Lance Stroll | RACING POINT BWT MERCEDES | 72.353 | 2 |
10 | Daniel Ricciardo | RENAULT | 95.460 | 1 |
11 | Esteban Ocon | RENAULT | 1 kör | 0 |
12 | Daniil Kvyat | ALPHATAURI HONDA | 1 kör | 0 |
13 | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | 1 kör | 0 |
14 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 1 kör | 0 |
15 | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 kör | 0 |
16 | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | 1 kör | 0 |
17 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | DNF | 0 |
NC | Romain Grosjean | HAAS FERRARI | DNF | 0 |
NC | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | DNF | 0 |
NC | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | DNF | 0 |