Di Grassiék új sportot próbáltak ki: a gokartos paintballt
//formula.hu/parc-ferme/27330
Mint valami autós-lövöldözős videójáték...
Best sport ever created?
— Lucas di Grassi (@LucasdiGrassi) November 24, 2020
GO KART PAINTBALL
prove me wrong pic.twitter.com/tzYzLodKxz
Vettel is megejtette első látogatását az Aston Martinnál
//formula.hu/parc-ferme/27878
Bár az alakulat nem verte nagy dobra, az F1-Insider információi alapján nemcsak Carlos Sainz és Sergio Perez járt már új csapata főhadiszállásán, hanem Sebastian Vettel is. A Ferraritól a Racing Pointból átalakuló Aston Martinhoz igazoló német állítólag kedden tett látogatást a silverstone-i gyárban, ahol előbb Otmar Szafnauer csapatfőnökkel és Andy Green technikai igazgatóval találkozott, majd egy üléspróbán is részt vett, valamint a szimulátort is kipróbálta. Fotókat és videókat egyelőre nem tettek közzé a látogatásról (persze lehet, hogy ami késik, az nem múlik), de úgy hírlik, a szimulátorban máris ráérzett Vettel az autóra, amely a szakértők szerint eleve jobban passzolhat a stílusához, mint az előző évi Ferrari.
Az anyaszomorító és a két süket öregúr – elképesztő találkozások
//formula.hu/parc-ferme/27871
Különösen őszinte hangvételű interjúban beszélt a Formula Podcastnek az autóőrült rocksztár, Brian Johnson – az élő legenda többek között azt is felidézte nekünk, milyen körülmények között találkozott gyerekkori hősével, a nemrégiben elhunyt Sir Stirling Moss-szal. Az adás ezen részét 55:38-tól hallgathatod meg!
A Formula Podcast elérhető az alábbi felületeken, iratkozz fel a csatornánkra, hogy ne maradj le a legfrissebb információkról és csatlakozz a Formula Podcast Facebook-csoporthoz!
Ennyit változott az F1-es McLaren pilótafülkéje 32 év alatt
//formula.hu/parc-ferme/27870
Az 1988-as MP4/4 és a 2020-as MCL35 pilótafülkéit hasonlíthatjuk össze az alábbi posztnak köszönhetően.
32 years of @F1 car evolution; a driver's eye view.
— McLaren (@McLarenF1) January 21, 2021
MP4/4 MCL35 pic.twitter.com/Zqwx2IOxTc
Leclerc zongoratudománya fejlesztésére fordítja a koronavírus-karanténját
//formula.hu/parc-ferme/27874
Charles Leclerc-ről eddig is tudtuk, hogy egész jól zongorázik, most pedig egy hosszabb videót is feltöltött az Instagram-sztorijába (több részletben, egy Twitter-felhasználó rakta őket egybe) arról, hogyan is játszik a pillanatnyilag koronavírus-fertőzése miatt karanténban lévő monacói ferraris, aki a jelek szerint jól érzi magát a betegség ellenére is:
. @Charles_Leclerc playing on his @SteinwayAndSons piano today, this time sharing a longer version with us #Charles16 #F1 pic.twitter.com/0mLcVYaCTQ
— Charles Leclerc Fan Page (@LeclercNews) January 21, 2021
Videó: Rögtön egy méretes bukással indult a WRC-szezon
//formula.hu/parc-ferme/27875
Teemu Suninen jó úton járt a Monte-Carlo Rali első szakaszán ahhoz, hogy a legjobb időt fussa, de nem ért végig, eléggé összetörte a Ford Fiesta WRC-t:
Amikor taxisofőrré váltak az F1-es pilóták
//formula.hu/parc-ferme/27866
Az utóbbi években már ritkán láthatunk hasonlót, de a korábbi évtizedekben gyakrabban előfordult, hogy egy verseny végén valamilyen okból az egyik Formula-1-es pilótának „fuvarra” volt szüksége, hogy visszatérhessen a bokszutcába. Járt így többek között Fernando Alonso, Mark Webber, Giancarlo Fisichella és Jean Alesi is, de a műfaj királya kétségkívül Nelson Piquet volt, akinek autójára egy ízben hárman is felültek egyszerre – ezekből készített összeállítást az F1 YouTube-csatornája (amely átkattintás után tekinthető meg!):
Plusz tesztekkel készítheti fel japán újoncát az F1-re az Alpha Tauri
//formula.hu/parc-ferme/27873
Mivel a Formula-1-es mezőnynek csupán egy háromnapos tesztje lesz a szezon előtt – március 12-től 14-ig Bahreinben –, az újoncoknak és a csapatot váltóknak nagyon kevés idő áll a rendelkezésükre, hogy megszokják az új közeget. Nem véletlen, hogy a Ferrari például plusz alkalmat szervez Carlos Sainznak, de nem a maranellóiak lesznek az egyetlenek, akik így tesznek.
A Motorsport.com úgy tudja, az Alpha Tauri kétszer is lehetőséget fog biztosítani az F1 első 2000-es években született pilótájának, Yuki Tsunodának a vezetésre a versenynaptárban idén is helyet kapó Imolában: egyszer a jövő héten egy régebbi autóval, majd pedig február 23-25. között is, ekkor azonban már elképzelhető, hogy egy filmforgatási nap keretein belül (ebből kettő van minden csapatnak, s egyszer-egyszer maximum 100 km-t tehetnek meg) az idei versenygépet is kipróbálhatja a japán – ahogy várhatóan néhány kört majd Pierre Gasly is megtehet.
Havas-jeges sarkvidéki eseménnyel tér vissza jövőre a Bajnokok Tornája
//formula.hu/parc-ferme/27872
A Race of Champions szervezői bejelentették, hogy két év kihagyás után 2022 januárjában újra megrendezik a népszerű gálaversenyt, a rendre sztárok egész sorát elcsábító Bajnokok Tornáját. Lesz viszont egy komoly újítás, ugyanis az előző alkalmak során megszokhattuk, hogy stadionokban kialakított szűk pályán csapnak össze a versenyzők – járt az esemény többek között az Egyesült Királyságban, Kínában, a legutóbbi 2019-es kiírás alkalmával pedig Mexikóban –, most azonban egy hosszabb és szélesebb pályát fognak építeni. Méghozzá egy teljesen havas-jeges pályát, az északi sarkkörtől kevesebb mint száz kilométerre, Svédországban.
Johan Kristoffersson, a regnáló ralikrossz-világbajnok, aki 2019-ben megnyerte a Nemzetek Kupáját a RoC-on, úgy véli, minden versenyző imádni fogja az új kihívást és az autók folyamatos csúszását. A szervezők egyébként azt is bejelentették, hogy a pályát az esemény után is megtartják majd, a versenyen pedig többféle elektromos jármű is szerepet fog kapni – igaz, a pontos listát és egyébként a pontos dátumot is csak később hozzák nyilvánosságra.
We've raced on asphalt and gravel. But what if we unleashed the world's greatest drivers on snow and ice?
— Race Of Champions (@RaceOfChampions) January 21, 2021
In January 2022, ROC heads to the north of Sweden for ROC Snow & Ice at Pite Havsbad.
Get ready for the ultimate driving challenge! #ROCSweden https://t.co/vIsxme4PhX pic.twitter.com/eLQNEc0Ft0
Videó: A 2020-as MotoGP-szezon legjobb csatái
//formula.hu/parc-ferme/27867
Vinales Marquez és Rossi ellen két különböző jerezi futamon, Ducati-armada versus Rins az esős Le Mans-ban, a parádés spielbergi és valenciai befutók – ezek szerepelnek az alábbi válogatásban (amely a YouTube-ra átkattintva nézhető meg!):
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Norris karanténideje letelt, de a hazautazásának feltétele van
//formula.hu/parc-ferme/27869
Lando Norris még január ötödikén jelentette be, hogy Dubaiban pozitív koronavírus-tesztet produkált, miután elveszítette az ízlését és szaglását. A McLaren pilótája a helyi előírásoknak megfelelően 14 napot a hotelszobájában töltött egyedül. Mostanra kiszabadulhatott onnan, és a Racefans információi szerint a tünetei is elmúltak. A megpróbáltatásai azonban nem érnek véget, ugyanis a hazautazásához elengedhetetlen egy negatív teszt produkálása, és a Nagy-Britanniában hatályban lévő jelenlegi korlátozások szerint otthon is karanténba kell majd vonulnia. Sportolóként annyi enyhítést kap, hogy a McLaren gyárába bemehet, ha otthonról nem tudja elvégezni a dolgát.
A Ferrari privát tesztet szervez Sainzéknak
//formula.hu/parc-ferme/27868
Carlos Sainz és Charles Leclerc is privát tesztlehetőséget kap a Ferraritól az F1 háromnapos előszezoni felkészülési időszaka előtt - értesült a Racefans. A maranellóiakhoz idén csatlakozó spanyol pilótának nincs könnyű dolga a csapathoz való akklimatizálódással, ugyanis a tavaly év végi gyakorláson nem ülhetett autóba, az idei előszezoni teszt pedig minden eddiginél rövidebb lesz. Egy kiskapu azonban nyitva áll előtte: két évnél idősebb autóval bármikor gyakorolhat. A Ferrari ezért úgy döntött, Fioranóban mindkét pilótája beleülhet a 2018-as konstrukcióba. Ennek dátumáról jövő héten döntenek.
A lap értesülései szerint mindketten egy-egy teljes napot kapnak a gyakorlásra az SF71H volánja mögött.
Döbbenetes: Helikopterrel ütközött az egyik kamion a Dakaron
//formula.hu/parc-ferme/27865
Az egyik tv-s helikopter a felvétel tanúsága szerint túlságosan is közeli mozgóképet akart készíteni Anton Shibalov Kamazáról, amikor az megugrott egy buckán, így a két jármű összeért:
Kicsi, de fontos lépés: Marquez edzésbe állt egy szobakerékpárral
//formula.hu/parc-ferme/27864
Nagyjából másfél hónappal ezelőtt esett át a felkarcsonttörését követő harmadik műtéten Marc Marquez, akiről néhány napja az a nem túl sokatmondó friss információ érkezett a csapatától, hogy a rehabilitáció a tervek szerint halad, ugyanakkor az operáció során talált korábbi fertőzés miatt továbbra is speciális antibiotikumos kezelésre szorul. Továbbra is nagy kérdés, hogy mikorra épülhet fel a nyolcszoros világbajnok, de talán biztató jel, hogy bizonyos szinten újrakezdhette az edzéseket legújabb posztja szerint – igaz, csupán egy szobakerékpár nyergében, a jobb karján pedig továbbra is ugyanaz a rögzítő látható, mint már hetek óta.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Borulással ért véget a Fazekas Motorsport első Dakarja
//formula.hu/parc-ferme/27861
Fazekas Károlyékról a 2021-es Dakar Rali utolsó előtti, múlt csütörtöki szakasza óta most először láttak napvilágot információk. A magyar kamionos alakulat a kilencedik szakaszon műszaki hiba miatt hivatalosan kénytelen volt feladni a versenyt, ezt követően az összesített értékelésből kikerülve, a jokert felhasználva folytatta a sivatagi viadal útvonalát. Az utolsó, 12. szakaszon mindössze 200 kilométerrel a vége előtt azonban felborult a piros Scania, amit csak nagy erőfeszítések árán tudtak újra "lábra" állítani. Bár még a gép visszapillantó tükre sem sérült meg, a motor annyira megsínylette a furcsa helyzetet, hogy a csapat nem tudta teljesíteni a fennmaradt távot. Az esetről a csapat Facebook-oldalán tájékoztatták a szurkolókat.
Dakar Rally 2021. 13. nap és a befejezés Az utolsó napunk nem igazán úgy sikerült, ahogy azt terveztük. A vége előtt...
Közzétette: Fazekas Motorsport – 2021. január 19., kedd
Ocon rajthoz áll a Monte-Carlo Ralin
//formula.hu/parc-ferme/27863
Élete első raliversenyére készül Esteban Ocon. Az F1-es pilóta aktuális csapatával, az Alpine-nal áll rajthoz a WRC januári fordulóján Monte-Carlóban. Munkaeszközét, az A110S névre keresztelt gépet tavaly az Eifel Nagydíj hétvégéjén a Nordschleifén már volt lehetősége kipróbálni. A francia nem a teljes távon, csak az első két szakaszon csatlakozik a világbajnokság mezőnyéhez.
A versennyel kapcsolatban úgy fogalmazott: már nagyon várja, hiszen élete egyik álma a ralizás, Monte-Carlót pedig az autóversenyzés egyik gyöngyszemének tartja.
Fotó: DPPI
A Ducati is újabb öt évre elkötelezte magát a MotoGP mellett
//formula.hu/parc-ferme/27862
A KTM után megvan a második gyártó is, amely aláírta a 2022-től 2026-ig szóló szerződését a gyorsaságimotoros-világbajnokság kereskedelmi jogait birtokló Dornával, így a Ducati is garantáltan ott lesz a MotoGP mezőnyében a következő ötéves ciklusban. A gyártók és a csapatok jelenlegi szerződése az idei év végén jár le, eddig a Ducati előtt a KTM, valamint privát csapat formájában a Gresini Racing – amelynek főnökét, Fausto Gresinit továbbra is kórházban kezelik koronavírus-fertőzés miatt – jelentette be hivatalosan, hogy maradnak a mezőnyben, de várhatóan a rajtrács másik négy márkája (Honda, Yamaha, Suzuki, Aprilia) is sort fog keríteni erre.
A Ducati, amely 2003 óta tagja a MotoGP-nek, s amely 2007-ben mindhárom, tavaly pedig a gyártó vb-címet hódította el, pillanatnyilag hat motort szerepeltet a mezőnyben, de ez a jövőben változhat, ugyanis az Esponsorama Racing helyét szinte bizonyosan átveszi a Sky Racing VR46, amely a híresztelések szerint vagy a Yamaha, vagy a Suzuki szatellit partnere lesz. Ha előbbi forgatókönyv valósul meg, amire a japánok és Valentino Rossi szoros kapcsolata okán jó esély van, úgy a hangvillások jelenlegi második csapata, a Petronas SRT pályázik jó eséllyel arra, hogy két Suzukit indítson.
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!
Ricciardo és az új autója egy film főszereplői is lehetnének
//formula.hu/parc-ferme/27860
Az Instagram tanúsága szerint Daniel Ricciardo január első felében jutott hozzá új "céges" autójához, egy kék McLaren 765LT-hez, ami azóta harmadik alkalommal tűnt fel a pilóta fotói között. A legutóbbi, keddi kép akár egy Los Angelesben játszódó autós film poszterének is elmenne.
Ekkora összeget buktak az ausztrálok a nagydíj törlésével
//formula.hu/parc-ferme/27858
Az utolsó utáni pillanatban fújták le a 2020-as tervezett szezonnyitót, az Ausztrál Nagydíjat: csütörtökön, március 12-én még megtartottak betétsorozatokat, de mielőtt a fő műsorszám, a Formula-1 szabadedzései megkezdődtek volna, péntek reggel, amikor a nézők már a kapuknál voltak, a paddockban talált koronavírusos esetek miatt törölték a versenyhétvégét.
A RaceFans.net információi szerint a visszalépéssel 40 millió ausztrált dollárt – átszámítva több mint 11 milliárd forintot – bukott Victoria állam kormánya. Összességében a szervezők 50 millió dollárt költöttek a verseny előkészületeire, igaz, a teljes összeg nem ment kárba: a nagydíjhétvégére szánt élelmiszerkészletet például szétosztották a rászorulóknak.
Fájó azonban a pénzügyi veszteség azt tekintve, hogy a jegyeladások a 2019-eshez képest is erősebbek voltak, márpedig az 2005 óta a legsikeresebb rendezvény volt. A belépőt vásárló rajongók kérhették a jegyár visszatérítését. Azóta a 2021-es versenyt is halasztani kellett, márciusról novemberre.
Vége a heringpartinak, átalakítja gyárát a Mercedes
//formula.hu/parc-ferme/27857
A Mercedes brackley-i gyárának belső teréről leggyakrabban akkor láthatott képeket a nyilvánosság, amikor a csapat a világbajnoki címek ünnepléséről adott jelentést. A szűk csarnokban tömörülő rengeteg munkatárs látványától az embernek az a benyomása lehetett, hogy vagy nagyon kicsi a Mercedes gyára, vagy nagyon sokan dolgoznak náluk. Nos, a szóban forgó csarnokot a Mercedes csak "racing bay" néven emlegeti, itt, a karzat alatt zajlik az autók összeszerelése és felkészítése már 1999 óta - a terem kialakítása ugyanis nem változott azóta, hogy az első tulajdonos F1-es csapat, a BAR használatba vette a bázist. Azóta a Honda, a Brawn GP és a Mercedes versenyautói is itt készültek, s ezek összesen 115 futamgyőzelmet termeltek. A csarnok a mercedeses időkben lett ismert a nyilvánosság számára is, hiszen a csapat itt tartotta a közös ünnepléseket, a lépcsőről mondtak beszédet a vezetőség tagjai boldog és nehéz pillanatok során is.
Nos, a Mercedes összeszerelő üzeme most átalakul: a munka jelenleg is zajlik, a csapat pedig már meg is osztott egy digitális látványtervet arról, hogyan fog kinézni az új, tágasabb csarnok, ahol minden bizonnyal már szellősebben lehet majd nagyértekezletet tartani - így a covid-időkben ez már társadalmi elvárás is.
A kezdetek:
Az elhíresült ünnepi felállás:
A jövő:
Itt az első autóbemutató pontos időpontja: Alfa Romeo C41-nek hívják a C39 utódját
//formula.hu/parc-ferme/27859
A Sauber Motorsport (Alfa Romeo Racing) részéről is megerősítették, amiről sajtóhír nyomán két napja már beszámoltunk: február 22-én mutatják be a 2021-es autót, Lengyelországban, Varsóban, a főszponzor Orlen székhelyén. Ez az első autóbemutató, amit beírhatunk a naptárba: az új Ferrariról annyit tudunk, hogy a teszt előtt láthatjuk, az Aston Martint pedig valamikor márciusban.
A közleményben szerepel az új modell neve is: C41-nek fogják hívni, amit látva megemelhetjük szemöldökünket, hiszen a 2020-as autó neve C39 volt. A látszólagos hiba oka a Motorsport.com szerint az, hogy C40-nek már elkeresztelték az új szabályok szerint készülő autót, mielőtt az előíráscsomagot 2022-re halasztották. (Hasonló a helyzet a Ferrarinál, ahol 672-es projekt néven fut a 2022-es, 673-asként a 2021-es, bár ezek nem végleges nevek.)