DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 4. péntek

Michelisz: Nem vagyok hajlandó feladni a harcot!

„Azt reméltem, hogy nagyobb mértékben tudom csökkenteni a hátrányomat a bajnokság első helyezettjéhez képest a Slovakia Ringen, de annak ellenére, hogy sokkal jobban is alakulhattak volna a dolgok, mégis alapvetően pozitívnak értékelem a mögöttünk hagyott hétvégét. Felszabadító volt újra azt érezni, hogy nemcsak szenvedünk az autóban, hanem képesek vagyunk a mezőny elejében harcolni” – írta Michelisz Norbert az Indexen vezetett blogjában a WTCR szlovákiai hétvégéjéről.

Az első versenyen kockázatott, ami nem jött be, a másodikon okosan kimaradt egy balesetből, a harmadikon viszont a vezetésért csatázva lökték meg. „A pole-ból induló Berthon elé kerültem, enyém volt a belső ív, és már Catsburg volt mellettem kívül. Tudtam, hogy semmi más dolgom nincs, mint a második kanyarban is a belső íven folytatni, mert utána a harmadikban már nem tud mellettem maradni kívül. Csakhogy a második kanyar előtt hátulról éreztem egy lökést, ami enyhén kibillentett az egyensúlyból, majd egy-két másodperc múlva egy újabbat, ami után keresztbe csúszott az autóm. Örültem, hogy nagy szerencsével meg tudtam fogni, és nem lett baleset a vége, mert oldalról kaphattam volna további ütéseket, ami a legkiszolgáltatottabb helyzet. Miután megfogtam az autót, hamar alábbhagyott az örömöm, mert már azon bosszankodtam, hogy mennyire hátraestem. Pedig jó eséllyel enyém lett volna az első hely az első három kanyar után, onnantól pedig a győzelemért mehettem volna. Kicsit dühből is vezettem ezután, mentem előre.”

A Slovakia Ring után most a hazai forduló következik Michelisz számára, erről így írt: „Az erőviszonyokat és a teljesítményt tekintve azt kaptam a Slovakia Ringtől, amit vártam, és azért vagyok pozitív, mert a Hungaroringen is ugyanide várom a Hyundait, tehát a top ötbe. Egy szlovákiai győzelemmel most sokkal komfortosabban érezném magam, de még mindig több futam van előttünk, mint mögöttünk, úgyhogy megvárnám, mi történik Magyarországon. Nem vagyok hajlandó feladni a harcot!”

michelisz-wtcr-skring

Kezdődik a Le Mans, sprintel a MotoGP, versenyez Michelisz és Kiss Norbi: a szombati menetrend

Bőven lesz mit nézni szombaton: kezdődik a Le Mans-i 24 órás futam, jön a MotoGP sprintversenye, de lesz TCR és Kamion-Eb is. Íme a program:

Szombat (június 10.) 

10:10-10:40 MotoGP, Szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

10:50-11:30 MotoGP, Időmérő (tv: Aréna4, élő)

12:00-12:15 Le Mans-i 24 órás, Warm-up (tv: Eurosport 2, élő)

12:15 MotoE, 1. futam (tv: Aréna4, élő)

13:30 Kamion-Eb, 1. futam (tv: M4 Sport, élő)

14:05-14:40 TCR Világsorozat, Időmérő 

15:00 MotoGP, Sprintfutam (arena4plus.network4.hu, előfizetés után, élő)

16:00 Le Mans-i 24 órás, Verseny (tv: 16:00-17:30 Eusp 2, 17:30- Eusp 1, élő)

16:10 MotoE, 2. futam (arena4plus.network4.hu, előfizetés után, élő)

17:00 Kamion-Eb, 2. futam (m4sport.hu, élő)

A teljes hétvégi program ezen a linken megtekinthető!

lemans

fotó: dppi

 

Kövesd percről percre a Formulán a Le Mans-i 24 órást!

A 100. születésnapját ünneplő Le Mans-i 24 órás versenyről idén is élő szöveges közvetítést olvashattok a Formula.hu-n. A délután négy órai rajt előtt induló, s egészen a díjátadóig tartó folyamatos kommentárban mindent megtalálsz, ami a legendás egynaposon történik: események, videók, nyilatkozatok, információk – keresd szombaton 15:45-kor a főoldalunkon a közvetítést!

le-mans-2023-elo

Binotto nemet mondott az Audinak, szerinte bohócok dolgoznak a németeknél?

A BusinesF1 a 2023 júniusi számában közölt egy saját értesülést: információi szerint az Audi megkereste Mattia Binottót, aki elutasította a német gyártót, méghozzá azért, mert nem látja túl komolynak a projektet.

A lap szerint Binotto ellátogatott Neuburgba, az Audi versenymotor-részlegéhez, ahol a gyártó felsővezetésével találkozott. A BusinessF1 információi szerint a Ferrari korábbi csapatfőnökét nem győzték meg a látottak, sőt állítólag saját belső körében úgy jellemezte a csapatot, hogy ott "bohócok" dolgoznak.

f1-binotto-audi

fotó: dppi

Az F1-ről készítenek sorozatot a Vasember írói és a Rogue One sztárja

A Deadline című hollywoodi lap közölte elsőként a hírt, miszerint One címmel drámasorozat készül a Formula–1-ről – ez lesz az első fikciós sorozat, melyet a királykategória hivatalosan a „nevére vesz”. Egyelőre csak a főszereplő, Felicity Jones személye ismert: A mindenség elméletében Stephen Hawking feleségét, Jane-t, a Zsivány Egyesben pedig Jyn Ersót játszó brit színésznő producerként is részt vesz majd a sorozat előkészületeiben, mely egy fiktív, családi tulajdonban lévő F1-es csapat felemelkedését mutatja be.

Amennyiben az írósztrájk nem húzza keresztül a számításokat, a sorozatot az a Mark Fergus és Hawk Ostby írja majd, akiket Az ember gyermeke című filmért Oscarra jelöltek, de együtt dolgoztak a Vasember forgatókönyvén is, valamint a méltán népszerű The Expanse című scifi-sorozatot is nekik köszönhetjük.

felicityjones

Esős Le Mans várható!

A legfrissebb előrejelzések szerint szombat délután 17 órától, azaz egy órával a Le Mans-i 24 órás rajtját követően zivatarok zavarhatják meg a legendás verseny centenáriumi kiadását, s nagyjából este tízig változó időjárási körülmények várhatóak. Éjszaka sem kizárt az esőzés, majd vasárnap reggel és délelőtt száraz időben folytatódhat a száguldás – mielőtt ebédidő tájban visszatér a zuhé a La Sarthe versenypályára. A rajtnál 23 fokos levegőhőmérséklet várható, ami a hajnali órákban egészen 16-ig csökken, majd a befutó körül 27 fokot mutat az előrejelzés.

lemans2013

Szingli spanyolok: Alonso után Sainz is szakított párjával

Carlos Sainznak eddig sem élete legkönnyebb éve volt a 2023-as, s most egy újabb nehézséggel kell szembenéznie – ezúttal magánéleti fronton. Először a Spanyol Nagydíj hétvégéjén merült fel a gyanú, hogy a 2016 óta Isabel Hernaez spanyol újságíróval és influenszerrel párkapcsolatban élő Ferrari-pilóta egyedülálló lett, amikor arról beszélt, hogy mivel tölti a szabadidejét: „Amikor otthon vagyok, az időmet, a családommal, a kutyámmal és a barátnőmmel töltöm, már ha van éppen.”

isabel-hernaez

Hernaez azóta a Hola című spanyol bulvárlapnak megerősítette, hogy külön utakon folytatják, s bár részletekbe nem bocsátkozott, minden jót kívánt a versenyzőnek: „Természetesen mindig megőrzöm magamban a jó dolgokat, és azt kívánom, hogy legyen boldog.” A szakítás okairól egyik fél sem beszélt, de egyes pletykák szerint hűtlenség állhat a történtek hátterében.

Red Bull: Kérdezzék a McLarent, mi volt, amikor 2011-ben lemásoltak minket

Miközben az F1-es mezőny autói egyre inkább hasonlítanak a Red Bullra (bár a Ferrarinál például ódzkodnak a másolás kifejezéstől), a bajnokcsapatnál emlékeztettek rá: semmi új nincs abban, hogy nyerő megoldásaikat utánozzák.

„A többiek igyekeznek ihletet meríteni az autónkból, ha úgy gondolják, hogy gyorsabbak lennének tőle” – mondja Paul Monaghan, a Red Bull vezető mérnöke. „Kérdezzék meg a McLarent, mi volt 2011-ben. Amikor először kigurult az autójuk, lassú volt, aztán feltűnt a miénkre emlékeztető kipufogóval és rögtön felgyorsult. Ebben a sportban nincs szerzői jog, nem igaz? Még hízeleg is nekünk a dolog.”

Sőt, Monaghan még azt is megpendítette, volt időszak, amikor a Red Bull utánozta a gyorsabb csapatot: „Nézzük meg 2009-et, 2010-et, 2011-et vagy akár 2014-et. A Mercedeséhez nagyon hasonló csomaggal rendelkeztünk. Mi sem vagyunk immunisak erre.”

Bemutatta LMDh-modelljét az Alpine – képek

Pénteken, a Le Mans-i 24 órás szünnapján rántotta le a leplet LMDh-versenygépéről az Alpine, amellyel 2024-ben rajthoz áll az Endurance-világbajnokság futamain, így a legendás egynapos viadalon is. Az A424 Beta névre hallgató autó alapját a következő generációs Oreca LMP2-es alváz adja, s egy 3,4 literes V6-os turbó hajtja majd.

alpine-a424-1

Az Alpine még 2021-ben jelentette be az új LMDh-modell érkezését, amellyel a Hypercar kategóriában fognak majd indulni. A francia márka már az előző két szezonban is szerepelt a géposztályban, de akkor még a Rebellion átalakított LMP1-esével, idén viszont csak az LMP2-ben állnak rajthoz. Az Alpine 2024-ben a BMW-vel, a Lamborghinivel és az olasz Isotta Fraschinivel együtt csatlakozik a WEC csúcskategóriájához a már idén is jelenlévő Toyota, Ferrari, Peugeot, Porsche, Cadillac, Glickenhaus, Vanwall ByKolles mellé.

alpine-a424-2

alpine-a424-4

Kategóriagyőzelmet szerzett Rossi a Le Mans-i betétversenyen

A MotoGP-től 2021 végén visszavonult Valentino Rossi többször is elmondta, hogy nagy álma lenne rajthoz állni a Le Mans-i 24 órás autóversenyen, s ha ez még nem is jött össze, a betéteseményként funkcionáló Le Mans Cup futamain elindult a héten a Team WRT #46-os BMW-jével. És nem is akárhogy szerepelt a Doktor az első fellépésén a La Sarthe pályán: az időmérőn a testvérautó mögött a második helyre kvalifikált, s a csütörtöki első futamon is ebben a pozícióban haladt az egység – egy incidens elkerülése miatt veszített pozíciókat visszahozva –, amikor a csapattárs Jerome Policand megpörgött.

A pénteki második versenyen aztán még inkább kijött a lépés a #46-os autónak: Rossi a táv második felében a GT3-as kategória leggyorsabb köreit szórva óriási csatát vívott a második helyért a #86-os Porsche ellen, amelyet sikerült is lenyomnia – majd mivel az élen álló #51-es egységet megbüntették, Rossiék megnyerték a kategóriát! A 44 éves olasz így egyből első helyet szerzett Le Mans-ban, és ezzel nagy lépést tehetett afelé, hogy 2024-ben már a 24 órás mezőnyében láthassuk őt.

rossi-lemans-wrt-bmw

Nyolcfutamossá bővíti naptárát, kukázza az LMP2-t a WEC 2024-ben

A Le Mans-i 24 órás kvázi szünnapjának számító pénteken tartott sajtótájékoztató keretében a szervezők bemutatták az Endurance-világbajnokság jövő évi versenynaptárát. Az az ideinél eggyel több, azaz nyolc fordulóból fog állni, de nemcsak a versenyek száma, hanem a helyszíneik is változnak. A szezonnyitót Katarban fogják rendezni március elején, egy héttel a MotoGP ottani nyitánya előtt, méghozzá az ország függetlenedése éve előtt tisztelegve 1812 km-es (vagy maximum tízórás) távon. Utána jön az olasz verseny, amelynek viszont nem Monza, hanem Imola fog otthont adni, majd következik hagyományosan a Le Mans-i főpróbának számító spái 6 órás, június 15-16-án pedig maga a Le Mans. Ezután két visszatérő helyszín, Interlagos és Austin következik, végül pedig Fujiba és Bahreinbe látogat majd a mezőny. Kikerült a naptárból az említett Monza mellett Sebring és Portimao is.

A WEC 2024-es versenynaptára:

Március 2. Losail, Katar 1812 km vagy 10 óra
Április 21. Imola, Olaszország 6 óra
Május 11. Spa-Francorchamps, Belgium 6 óra
Június 15-16. Le Mans, Franciaország 24 óra
Július 14. Interlagos, Brazília 6 óra
Szeptember 1. Austin, Egyesült Államok 6 óra
Szeptember 15. Fuji, Japán 6 óra
November 2. Szahír, Bahrein 6 óra

A másik fontos bejelentés pénteken az volt, hogy a korábban megszellőztetett híreknek megfelelően száműzik az LMP2-es géposztályt a WEC-ből. Az indoklás szerint kell a hely az egyre bővülő Hypercar géposztály indulóinak, ahol 2024-ben a jelenlegi mezőnyhöz csatlakozik még a tervek szerint az Alpine, a BMW, a Lamborghini és az Isotta Fraschini is. Az ACO azt ugyanakkor hozzátette, hogy „minimum 15 helyet” így is fenntartanak az LMP2-esek számára a Le Mans-i 24 óráson. Arról, hogy miért nem feltétlenül jó ötlet a kategória kukázása, itt írtunk korábban.

wec-lmp2-mans

Hamilton reméli, olyan hatású lesz dokumentumfilmje, mint a Senna-film

Nem csak producerként láthatjuk a filmes világban Hamiltont: a hétszeres világbajnok karrierjét feldolgozó produkció készül az Apple TV+ streaming felületére. Már korábban nyilvánosságra kerültek a brit életrajzának filmes megvalósításáról szóló hírek, azonban a Spanyol Nagydíj alatt néhány gondolatot is megosztott róla:

„Az Apple támogatásával készül a dokumentumfilmem. Kicsit fura érzés, hogy mindenhova követ egy kamera, de az életemet, a karrieremet és a bejárt utamat fogja bemutatni. Remélem, hogy ugyanakkora hatással lesz másokra, mint rám volt az Ayrton Senna életéről szóló film” – árulta el a RacingNews365 oldalának a Mercedes pilótája. „Lehet, hogy a film inspiráló lesz azoknak a gyerekeknek, akik az iskolából hazaérve nagy dolgokról álmodoznak.” 

Rekordáron kelt el Leclerc monacói F1-es sisakja

Árverésre bocsátották Charles Leclerc Monacói Nagydíjon használt versenyruházatának több elemét, így a cipőjét, a kesztyűjét és a sisakját. Az aukción befolyt pénzt az Emilia-Romagna régiót sújtó és az imolai Formula-1-es nagydíj törléséhez is vezető áradások károsultjainak szánják. A legnagyobb összeget a speciális festést kapó bukósisakért fizették ki: konkrétan 306 ezer euróról van szó, amivel a valaha volt legdrágábban elkelt versenyzői sisakká vált. A korábbi csúcsot Ayrton Senna egyik 1990-es bukója jelentette, amelyet 1990-ben árvereztek el. Leclerc versenyoverallja 61 200 euróért, a kesztyűi 42 ezer, a cipői pedig 20 400 euróért keltek el.

„Köszönet mindenkinek, aki részt vett az aukción. 358 ezer euró hihetetlen összeg, amely biztosan sok emberen fog segíteni. Köszönet mindenkinek!” – írta közösségi oldalán a Ferrari versenyzője. Leclerc mellett amúgy a Ferrari és maga a Formula-1 is komoly összeget adományozott az Emilia-Romagna régiónak.

f1-leclerc-monaco-sisak

fotó: DPPI

Marquez: A Honda az A tervem, de győztes projektet keresek

Tovább tart a MotoGP-ben a Honda küszködése, egyelőre 2023-ban is Marc Marquez az egyetlen, aki viszonylag jó tempót tudott mutatni az RC123V nyergében – igaz, vasárnapi versenyen még nem sikerült célba érnie. Sokan emiatt úgy vélik, hogy a nyolcszoros világbajnok távozhat a HRC-től és a jelenleg legerősebb motorral rendelkező Ducatinál köthet ki: ezt jósolta nemrég egykori riválisa, Jorge Lorenzo is – annak ellenére, hogy a Ducati vezérkara arról beszélt, hogy elégedettek a mostani motorosaikkal és már elmúlt az az időszak, amikor opció volt számukra Marquez.

A kérdést aztán az Olasz GP csütörtöki sajtónapján megkapta maga Marquez is: „Jorge jó motoros volt, de meglátjuk, hogy jó jósnak is bizonyul-e!” – felelte nevetve. „Viccet félretéve: szerződésem van a következő évre a Hondával, és teljes mértékben elkötelezett vagyok mellettük. Mindig ők lesznek az A tervem, de mindig győztes projektet keresek. Nem számít a szín, a név vagy hogy hol. Tudom, hogy múlnak az évek, ezt minden versenyzőnél tudjuk. Mindenesetre igyekszem a legjobbamat nyújtani, és azért vállaltam be a negyedik karműtétemet, hogy visszatérhessek a legjobb fizikai állapotomba, és ott is vagyok. Készen állok rá, hogy a világbajnokságért harcoljak, de az A tervem az, hogy a Hondánál maradjak” – fogalmazott a repsolos, hozzátéve: nem foglalkozik a többi hondás eredményeivel, csak a saját teljesítményére fókuszál.

motogp-marquez-honda

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ismertette a Pirelli az F1-es Magyar Nagydíj előtti futamok gumikiosztását

Közzétette a következő három versenyre szánt gumikiosztását a Pirelli. A jövő hétvégi Kanadai Nagydíjon, valamint az idei második sprintnek otthont adó Osztrák Nagydíjon egyaránt a három leglágyabb keverék, azaz a C3-as, a C4-es és a C5-ös abroncs lesz használatban, míg a Brit Nagydíjra a C1–C2–C3 kombinációt viszi az olasz gumigyártó. Nevében tehát mindhárom futam kiosztása megegyezik a tavalyival, bár Silverstone esetén a legkeményebbnek számító C1 nem egyezik meg az előző évivel, az egy új keverék a C0-ssá átnevezett (és idén még egyébként nem látott) és a C2-es opció között. A silverstone-i hétvégével kapcsolatban pedig a mostani közlemény is megerősíti, hogy oda már az új szerkezetű abroncsokat viszi majd a Pirelli, amelyet a csapatok a barcelonai pénteki szabadedzéseken tesztelhettek legutóbb.

f1-pirelli_1

fotó: DPPI

A Hungaroringen tesztel a McLarennel az IndyCar bajnoki éllovasa

Háromnapos tesztet teljesít az F1-es Magyar Nagydíjnak otthont adó pályán a McLaren: míg szerdán újonc Formula-1-es pilótájuk, Oscar Piastri körözött Mogyoródon, ma Alex Palou volt soron (pénteken pedig Oliver Turvey kap majd lehetőséget). Palou helyzete érdekes, mivel bár az IndyCarban a Chip Ganassi színeiben versenyez – és vezeti az összetett tabellát –, a McLaren pilótaprogramjához is tartozik, sőt csak egy jogi hercehurca után dőlt el tavaly, hogy 2023-ban már nem náluk indul a tengerentúli szériában. A spanyol pilóta, akárcsak előző nap Piastri, a 2021-es F1-es géppel, az MCL35M-mel köröz a Hungaroringen.

Erdőtűz fenyegeti az F1-es Kanadai Nagydíjat?

Felmerült a lehetőség, hogy veszélybe kerülhet a Kanadai Nagydíj: terjednek az erdőtüzek Kanadában. Országszerte négyszáz, Quebec megyében pedig százötven tűz tombol, emiatt füstös, szmogos a levegő Kanada nagyvárosaiban, illetve az USA északi részében: New Yorkban és Philadelphiában baseball-meccseket halasztottak el emiatt, és a levegő szennyezettsége miatt maszkot kell hordani ebben a régióban.

Torontóban arra kérték a lakosságot, hogy maradjanak az otthonaikban.

Jelen pillanatban nincs arra utaló jel, hogy a montreali F1-es hétvégét befolyásolná mindez, de a következő egy hétben még változhat a helyzet: erre az időszakra egyébként esőt jósolnak a város környékére.

FRISSÍTÉS: Csütörtökön az F1 egyik szóvivője is arról tájékoztatott, hogy a verseny nincs veszélyben, és biztosították őket a releváns információk, hogy a helyzet más Montrealban, mint más térségekben, s a levegő minősége is jó a pálya környékén.

f1-canada-montreal

fotó: dppi

Mikor lesz a Kanadai Nagydíj? Itt tart most az F1-es versenynaptár

Jövő hétvégén folytatódik az F1-es szezon: a mezőny a Kanadai Nagydíjon találkozik majd. Nem lesz sem sprint, sem más különleges esemény, simán június 16-17-18-án, péntek-szombat-vasárnap rendezik a szabadedzéseket, az időmérőt és a futamot. A pontos menetrenddel és a tv-közvetítésekkel a jövő hét elején jelentkezünk.

Ez lesz az idei bajnokság nyolcadik állomása Kína és Imola törlése után, majd egy üres hétvége követi, mielőtt elszabadul az európai F1-es július, amikor öt hétvége alatt négy versenyt rendeznek, köztük a Magyar Nagydíjjal. Eddig csak két (és fél, ha Bakut annak számítjuk) európai versenyhétvégét rendeztek, az előző két alkalommal Monacóban és Barcelonában feszültek egymásnak a csapatok, Kanada után viszont zsinórban hat európai helyszín következik, mielőtt szeptember 17-én Szingapúr újra másik kontinensre vezényli a résztvevőket. 

A szeptember 3-ai Olasz Nagydíjjal egyébként le is zárul az európai szezon, a hátralévő időben már csak más időzónában rendeznek versenyt, köztük zsinórban négyet az amerikai kontinensen.

Az idei F1-es versenynaptár ezen a linken megtekinthető!

f1-canada-verstappen

fotó: dppi

„Ne amerikanizálják Le Mans-t” – a művi biztonsági autós szabály ellen tiltakozik a Toyota

A 2023-as Le Mans-i 24 órás verseny előtt új szabályt vezettek be: a szokásos három biztonsági autó közül kettő kiáll az újraindítás előtt, és egyetlen felvezető jármű gyűjti össze a mezőnyt. Ezt követően a safety car mögött, de kategóriájuk éllovasa előtt elhelyezkedő autók megelőzhetik a biztonsági autót és felzárkózhatnak a sor végére. Ezután, még az újraindítás előtt egy újabb utasítással elkülönítik a Hypercar, LMP2 és GT Am autóinak csoportját, hogy a kategóriák ne keveredjenek egymással. Az új szabályok az IMSA-ra emlékezetnek – amit a Toyota technikai igazgatója, Pascal Vasselon nem üdvözöl.

„Az új biztonsági autós szabály a szemünkben nincs összhangban Le Mans szellemével. Ezt a versenyt éppen az ilyen műviség ellenkezője tette nagyszerűvé. Most viszont ha elrontod a kiállást, hibázol a stratégiában, az nem számít, majd a biztonsági autó helyreállít mindent” – mondta a Motorsport.com-nak Vasselon. „Súlyos elvi dologról beszélünk: ez egy nagy lépés Le Mans amerikanizációja felé, véleményünk szerint pedig nem szabad Le Mans-t amerikanizálni, mert az már nem Le Mans.”

Vasselon a daytonai 24 órást hozta fel: a floridai klasszikusan tendenciává vált, hogy az első 22 órának nincs tétje, a verseny az utolsó két órában dől el. Ez várható Le Mans-ban is – az eddigi megszokott tendencia helyett, hogy aki győzni akart, annak az elejétől fogva oda kellett lépnie.

Letiltották a képernyőről a szexistán viccelődő F1-es kommentátorokat

Az olasz Sky Sports két kommentátora, Matteo Bobbi és Davide Valsecchi – az egykori GP2-es bajnok – egy tréfának szánt, de rosszul elsült párbeszéd miatt került bajba a Spanyol Nagydíj után. A verseny levezetése során a stúdióból bejelentkező Bobbi a háttérben látható nőre mutatott, és „fejlesztési csomag” jelzővel hivatkozott rá. Erre a pályán levő Valsecchi – aki mellett egy női kolléga állt – azzal replikázott, hogy „azt mondták, nem tesztelhetem.” A kolléganőjük, Federica Masolin ekkor azt kérte, kapcsoljanak át az interjúkra.

Később egy nézői hozzászólás érkezett az esetre vonatkozóan, amire Bobbi azzal reagált, a felesége otthon el fogja verni, Valsecchi pedig arról is beszélt, két szemműtéte volt már, mert „gyerekkorom óta rontja a látásom az ilyen.”

A hírek szerint a Sky ideiglenesen felfüggesztette a két kommentátort, a Kanadai Nagydíjon nem lesznek képernyőn. Mindketten bocsánatot kértek a közösségi médiában. „A verseny után ízléstelen viccelődésbe bonyolódtam, illetlen és tisztelettelen szavakat használtam, holott én nem vagyok ilyen. Ezért szeretnék bocsánatot kérni azoktól, akik sértve érzik magukat, a nőktől és a Skytól, őszintén” – írta Valsecchi.

Stella: Bizonyítanunk kell Norrisnak

Lando Norrist 2025 végéig köti szerződést a McLarenhez, s ha a McLaren nem lesz képes győztes kaliberű autót adni a brit tehetségnek, akkor az egyik legkelendőbb személyisége lesz az átigazolási piacnak a wokingiaknál 2019 óta versenyző brit.

Andrea Stella, a csapatfőnök nyilatkozott a Racernek Norris beléjük vetett bizalmáról: "Lando óriási bizalmat feketett belénk, mikor aláírt egy ennyire hosszútávú szerződést egy olyan időszakban, amikor nem tudtuk neki garantálni a sikert. Szóval ő nagyon erősen hisz és bízik bennünk, nekünk pedig bizonyítanunk kell, hogy jó helyre fektette be a bizalmát."