DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 4. péntek

Michelisz: Nem vagyok hajlandó feladni a harcot!

„Azt reméltem, hogy nagyobb mértékben tudom csökkenteni a hátrányomat a bajnokság első helyezettjéhez képest a Slovakia Ringen, de annak ellenére, hogy sokkal jobban is alakulhattak volna a dolgok, mégis alapvetően pozitívnak értékelem a mögöttünk hagyott hétvégét. Felszabadító volt újra azt érezni, hogy nemcsak szenvedünk az autóban, hanem képesek vagyunk a mezőny elejében harcolni” – írta Michelisz Norbert az Indexen vezetett blogjában a WTCR szlovákiai hétvégéjéről.

Az első versenyen kockázatott, ami nem jött be, a másodikon okosan kimaradt egy balesetből, a harmadikon viszont a vezetésért csatázva lökték meg. „A pole-ból induló Berthon elé kerültem, enyém volt a belső ív, és már Catsburg volt mellettem kívül. Tudtam, hogy semmi más dolgom nincs, mint a második kanyarban is a belső íven folytatni, mert utána a harmadikban már nem tud mellettem maradni kívül. Csakhogy a második kanyar előtt hátulról éreztem egy lökést, ami enyhén kibillentett az egyensúlyból, majd egy-két másodperc múlva egy újabbat, ami után keresztbe csúszott az autóm. Örültem, hogy nagy szerencsével meg tudtam fogni, és nem lett baleset a vége, mert oldalról kaphattam volna további ütéseket, ami a legkiszolgáltatottabb helyzet. Miután megfogtam az autót, hamar alábbhagyott az örömöm, mert már azon bosszankodtam, hogy mennyire hátraestem. Pedig jó eséllyel enyém lett volna az első hely az első három kanyar után, onnantól pedig a győzelemért mehettem volna. Kicsit dühből is vezettem ezután, mentem előre.”

A Slovakia Ring után most a hazai forduló következik Michelisz számára, erről így írt: „Az erőviszonyokat és a teljesítményt tekintve azt kaptam a Slovakia Ringtől, amit vártam, és azért vagyok pozitív, mert a Hungaroringen is ugyanide várom a Hyundait, tehát a top ötbe. Egy szlovákiai győzelemmel most sokkal komfortosabban érezném magam, de még mindig több futam van előttünk, mint mögöttünk, úgyhogy megvárnám, mi történik Magyarországon. Nem vagyok hajlandó feladni a harcot!”

michelisz-wtcr-skring

Le Mans: Dupla Ferrari-vezetés, nyolc tizeden belül a top 8 az első időmérőn

Szerdán az első szabadedzéssel és az első időmérővel megkezdődött a centenáriumát ünneplő Le Mans-i 24 órás autóverseny hivatalos programja. A piros zászlóval többször is megszakított kvalifikáció arról volt hivatott dönteni, hogy mely nyolc egység jut be a legjobb rajthelyekről döntő csütörtöki Hyperpole-ba. A Hypercar kategória szoros küzdelmet hozott, az első nyolc helyezett nyolc tizedmásodpercen belül végzett egymáshoz képest. Az élen a két Ferrari zárt: a leggyorsabb az #50-es Ferrari volt Antonio Fuocóval a volánnál, két tizedet kiosztva a márkatárs #51-es egységnek és Alessandro Pier Guidinak. A WEC-szezon eddigi három futamát behúzó Toyoták a harmadik-negyedik helyet hozták el, majd jött két Porsche – az #5-ös és a csak Le Mans-ban induló #75-ös –, valamint két Cadillac. Kiesett viszont a #6-os Porsche, a több mint két másodperces hátrányban lévő Peugeot-k, a bő három szekundumos lemaradással záró Glickenhausok, a négy és fél másodperccel lassabb Vanwall, valamint a műszaki gondok miatt mért kör nélkül záró Jota Porsche.

A Jota azzal vigasztalódhatott, hogy az LMP2-ben viszont ők voltak a leggyorsabbak – igaz, ott még szorosabb volt a versenyfutás, hiszen Pietro Fittipaldi mindössze két ezreddel (!) előzte a #41-es WRT, de a #63-as Prema és a #48-as Idec Sport is még egy tizeden belül volt. Elhullott viszont néhány nagyágyú is, beleértve a United Autosport két egységét, a #31-es WRT-t és az időmérő elején balesetbe is keveredő Alpine-t. A GTE Amban is kettős Ferrari-vezetéssel zárult a tréning: a legjobb időt a #83-as egység repesztette, míg a harmadik helyet a sokáig szerelt Corvette hozta el. Ami pedig az 56-os garázs projekt keretein belül induló NASCAR-autót illeti: a GT-ket négy másodperccel megelőzve a 38. helyen zárt a Jenson Button, Mike Rockenfeller, Jimmie Johnson trió.

A Le Mans-i program éles része csütörtökön 20 órakor folytatódik a Hyperpole-lal (előtte rendeznek még két edzést), maga a verseny pedig szombaton 16 órakor startol, amelyről a Formula.hu élő percről percre szöveges közvetítés formájában fog tudósítani!

wec-lm24-fuoco-ferrari

fotó: DPPI

 

Hill: Mókás szezon, egylábú Ferrari

Bakuban még a Ferrari, Miamiban és Monacóban az Aston Martin, Barcelonában pedig a Mercedes volt a második erő – kíváncsian figyeli a csata további alakulását az 1996-os világbajnok, Damon Hill is.

„Mókás ez a szezon bizonyos tekintetben, mert a csapatok formája nagyon eltérő egyik pályáról a másikra. Leszámítva persze a Red Bullt, akik minden pályán jól mennek” – fejtegette a Sky Sports adásában Hill. „Barcelona után sem mondhatjuk azt, hogy mostantól ez a papírforma a szezon hátralevő részére. Kanada is eltérő pálya lesz, akárcsak Silverstone. Változások lesznek a mezőnyben.”

Az állandóan változó erőviszonyok mellett egy dolog nem változik: a Ferrarival mindig történik valami. „Mit lehetne elmondani a Ferrariról? Ha az egyik versenyző jól megy, akkor a másik nem. Mintha egy lábon járnának. Úgy néz ki, valamilyen probléma mindig van velük.”

Újabb ex-F1-es debütál a NASCAR-ban

Számos korábbi Formula-1-es versenyző feltűnt a NASCAR Cup Series mezőnyében az elmúlt másfél évben, név szerint Kimi Raikkönen, Jenson Button, Jacques Villeneuve és Danyiil Kvjat. Most ötödikként Kamui Kobayashi csatlakozik hozzájuk: a Japán Nagydíj egykori dobogósa a 23XI Racing – Denny Hamlin és a kosárlabda-legenda Michael Jordan közös csapata – színeiben szerepel Indianapolisban.

Kobayashi Toyotával áll rajthoz, mondhatni, természetesen: a japán nem csupán a márka WEC-csapatának tagja, kétszeres világbajnok és jelenleg összetett második a Hypercar kategóriában, de aktív versenyzőként a gárda csapatfőnöke is.

Ugyanezen a versenyen indul a Rick Ware Racinggel a három idei fordulón szereplő 2009-es világbajnok Jenson Button – ő és Kobayashi utoljára nem az F1-ben voltak ellenfelek, hanem a WEC-ben és a japán Super GT-ben, ahol 2018-ban indultak együtt.

Egy híján visszatérnek a sérültek a MotoGP Olasz Nagydíján

A hétvégén csaknem egy hónapos szünet után folytatódik a MotoGP 2023-as idénye, a szokatlanul hosszú tavasz végi pihenő pedig jó lehetőséget kínált arra, hogy a sérültek felépüljenek. Egy kivétellel ez mindenkinek sikerült is: egyedül Pol Espargaro nem kísérel meg rajthoz állni Mugellóban. A még az évadnyitó portimaói hétvége péntekjén súlyos sérüléseket szenvedő spanyol ugyan eredetileg indulni akart az Olasz GP-n, de a Gas Gas Tech3 közlése szerint még kezelésre szorul egy ödéma a csigolyája körül, így továbbra is Jonas Folger helyettesíti majd őt.

Rajthoz próbál állni ugyanakkor az idén már kétszer is megsérült Miguel Oliveira – annak ellenére, hogy nemrég még bizonytalan volt a válla állapota. Ugyancsak visszatérhet az RNF Aprilia másik motorosa, a Francia Nagydíjtól végül az előtte végrehajtott arm-pump műtét miatt visszalépő Raul Fernandez: rá és a portugálra is vár még majd a csütörtöki orvosi vizsgálat. Emellett pedig ott lesz a mezőnyben Enea Bastianini is: a ducatis egyszer már megpróbált visszatérni a Portugál Nagydíjon elszenvedett vállsérüléséből, ám Jerezben végül még korainak bizonyult mindez, viszont nemrég épp Mugellóban körözött egy Panigale V4 S-sel, amelynek nyergében jól érezte magát.

bastianini-motogp-ducati

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Piastri a Hungaroringen tesztel a McLarennel

Rövid posztban számolt be róla a McLaren, hogy másfél hónappal az F1-es Magyar Nagydíj előtt a Hungaroringen tesztel egyik versenyzőjük, Oscar Piastri. Mint írják, az újonc ausztrál az MCL35M-et, azaz a 2021-es versenygépet viszi pályára a mogyoródi helyszínen (a szabályok csak minimum kétéves technikával teszik lehetővé a tesztelést a csapatok számára).

Videó: Mick Schumacher újra F1-es autóban

Mint arról beszámoltunk, Mick Schumacher vezetheti a Mercedest a barcelonai Pirelli-gumiteszt második, szerdai napján. A csapat egy rövid videót is feltöltött a jeles alkalomból, ahogy a német először gurul pályára a W14-essel, s így édesapja, a hétszeres világbajnok Michael után bő tíz évvel ismét egy Schumacher vezet egy F1-es Mercedest:

 

Schumacher télen csatlakozott a Mercedeshez teszt- és tartalékpilótaként, s eddig a szimulátorból segítette az istálló munkáját, amely kapcsán Lewis Hamiltonék a hétvégi dupla dobogó után különösen meg is dicsérték őt.

„Nem tudtuk életben tartani őket” – brutális gumikopás kínozza a Haast

Nem először láthattuk azt a trendet kirajzolódni a 2023-as F1-es szezonban, hogy a Haas viszonylag versenyképes a középmezőnyben az időmérőn, a futamon mégis elsüllyednek. Ezt a Spanyol Nagydíjon Nico Hülkenberg prezentálta remekül, aki miután Q3-ba jutott és a hetedik helyről startolhatott, mindössze a 15. pozícióban látta meg a kockás zászlót. Ő és a 17. helyen záró Kevin Magnussen a borzalmas gumikezelést emelte ki fő okként:

„Kemény, nehéz. Sajnos túlságosan jelentős volt a gumikopásunk, emiatt háromkiállásos versenyt kellett teljesítenünk, míg szerintem a riválisaink kétszer álltak ki, mégis hasonló volt a tempónk. Elsőre úgy tűnik, egy körön versenyképesek vagyunk, de a hosszú etapokon vár még ránk házi feladat” – fogalmazott Hülkenberg, míg Magnussen a következőket mondta: „Minden etap elején versenyképesek voltunk, de nagyon gyorsan elkoptak az abroncsaink, ezért háromszor kellett kiállnunk, ami nem volt optimális.”

A csapatvezető Günther Steiner is ugyanezt a problémát emelte ki: „Meglehetősen csalódáskeltő az eredmény, egyszerűen nem tudtuk életben tartani a gumikat. Eggyel többször álltunk ki, mint mindenki más, de ha nem tettünk volna így, akkor is lassabbak lettünk volna és ugyanott végzünk. Vissza kell mennünk a tervezőasztalhoz és megoldást találnunk a gumikopásunkra.”

f1-haas-barcelona-pit

Leclerc volt a gyorsabb és a szorgalmasabb a Pirelli-teszt első napján

Kedden és szerdán kulcsfontosságú gumitesztet tart a Pirelli a múlt hétvégi Spanyol Nagydíj helyszínén, a Circuit de Catalunya pályán, ugyanis ezt követően születhet meg a végső döntés annak kapcsán, hogy 2024-re a terveknek megfelelően betiltsák-e a gumimelegítő paplanokat. A Ferrari és a Mercedes részvételével zajló gyakorláson már az ennek megfelelően fejlesztett prototípus abroncsokat próbálgatják a pilóták. Kedden Charles Leclerc és George Russell ült volán mögé, kettejük közül pedig a ferraris volt a gyorsabb és a szorgosabb is: a monacói 167 kört tett meg a barcelonai pályán, s ez alatt 1:18,197 volt a legjobbja a Pirelli tájékoztatása szerint, míg a mercedeses brit 151 körig és 1:18,400-ig jutott.

A szerdai nap más szempontból is jelentőséggel bír majd, hiszen a Mercedest ekkor már Mick Schumacher fogja vezetni: a német először ülhet be a csapat igazi versenyautójába, amióta leigazolták teszt- és tartalékversenyzőnek.

Ralf Schumacher: Mick határozza meg a Mercedes fejlesztési irányát

A Spanyol Nagydíj után Lewis Hamilton és George Russell is kiemelte: a Mercedes hétvégi teljesítményében a tartalék- és fejlesztőpilótának, Mick Schumachernek is szerves szerepe volt, a pénteki szabadedzések után ugyanis éjszakába nyúlóan tesztelt a csapat brackley-i szimulátorában, és segített megtalálni a szombaton már jól működő beállításokat.

Az F1-es médiában előszeretettel szereplő nagybácsi, Ralf Schumacher azonban ezen is túlmutatott: ő arról beszélt, unokaöccsének jelentős szerepe van a W14 fejlesztési irányának kijelölésében.

„Szimulátorban végzett munkáját Hamilton kimondottan dicsérte Barcelonában. Örülök Micknek. Ő hozza meg a döntéseket a mérnökökkel együtt a szimulátorban az autó fejlesztését és beállítását illetően, ezért Hamiltonnak és Russellnek bíznia kell benne. Ha beválik, akkor fontos részévé válik a csapatnak és így is tekintenek rá. Mick dönti el, milyen irányba menjen el az autó fejlesztése, visszajelzése rendkívül fontos a csapat számára” – mondta Ralf Schumacher a német Skynak.

107 előzés történt a Spanyol Nagydíjon

Jelentősen megnőtt a pályán történt előzések száma Barcelonában, amely általában nem a körömlerágós futamokról ismert. Való igazi, az idei verseny sem volt az, az Autosport statisztikái szerint mégis 107 pozíciócsere történt vasárnap, ami jelentős emelkedés a 2022-es 75-höz képest, nem beszélve a 2021-es 51-höz és 2020-as csupán 32-höz viszonyítva.

A pálya végi sikánt éppen az előzések érdekében vették ki, így a pálya már egy közepesen és egy nagyon gyors jobbkanyarral végződik. Bár ezek közvetlenül nem segítették az előzések számát, közvetve igen: az új vonalvezetéssel a pálya sokkal jobban igénybe vett az abroncsokat, különösen a bal elsőt. Ez nagyobb fokú gumihasználatot, több kiállást és taktikai sokszínűséget eredményezett – az ebből fakadó autók közti gumielőny és -hátrány pedig előzéseket.

„Az F1 egy vicc” – beszólt az IndyCar címvédője

Több korábbi Formula-1-es pilóta, aki az IndyCarban kötött ki, kiemelte a tengerentúli széria versenyképes környezetét: elmondásuk szerint a technikai egyenlősége révén szinte bárki odaérhet akár a dobogóért folyó küzdelembe. Ezzel szemben az F1-ben sokkal nagyobb jelentősége van az autónak, idén pedig különösen frusztráló lehet a semleges nézőknek a Red Bull egyeduralma: eddig hétből hét nagydíjat nyertek az energiaitalosok. Will Power, az IndyCar regnáló bajnoka is emiatt szólt be az F1-nek, egyúttal sajnálatát fejezte ki az ott szereplő versenyzők felé:

„Lenyűgöző a mezőny, a legkeményebb a világon, és ezt tudniuk kell az embereknek, főleg a Formula-1-gyel összevetve” – mondta a detroiti hétvégén az IndyCarról Power. „A Formula-1 egy vicc a versenyzést illetően, de nem az a pilótákat tekintve. Bámulatos versenyzőik vannak, és sajnálom őket, hogy nem élhetik át azt az élvezetet, amit mi az itteni versenyzéssel, mert ez a csúcsszintje az együléses autósportnak. Úgy vélem, a Formula-1 sokkal jobb lenne, ha hasonló formulája lenne, mint az IndyCarnak. Imádom a technológiai és a gyártói oldalát, tényleg elképesztő, de mint néző… mennyire klassz lenne, ha mindenkinek Red Bullja lenne? Így egyszerűen tudjuk, hogy Max megnyeri az összes futamot, hacsak nem siklik valami félre. Képzeljük el, hogy mondjuk újoncként valaki versenyt nyerhetne. Szerintem klassz lenne ezt látni. De tudjuk, hogy ez sosem fog megtörténni, ismerve az ottani politikát.”

will-power

„Nem történt semmi dráma, élveztem” – Ocon az Alonso-csatáról

Az előző két évben csapattársakként is több kemény összecsapást produkált a Fernando Alonso, Esteban Ocon páros, s ennek emléke sejlett fel az F1-es Spanyol Nagydíj 51. körében is, amikor a francia keményen védekezett a kétszeres világbajnok ellen a célegyenesben, az utolsó pillanatban mozdulva jobbra. Ám míg kívülről agresszívnek tűnhetett Ocon manővere, Alonso nem látott benne semmi kivetnivalót: „Nem tudom, a tv-ben máshogy nézett-e ki. De megelőztem Zhout, Tsunodát és Estebant, és számomra mindegyik egyformának tűnt” – fogalmazott az Aston Martin pilótája.

Ocon szerint sem történt semmi extra: „Jót csatáztunk, élveztem ellene a versenyzést. Amint láttam, hogy ott van jobb oldalon, elvettem, mert tudtam, hogy nem fogom tudni magam mögött tartani. Két körön át sikerült, de aztán hagynom kellett. Teljesen normális csata volt, minden rendben volt, nem történt semmi dráma, jót versenyeztünk. Élveztem és még sok csatát fogok élvezni Fernandóval.”

f1-ocon-alonso-video

Padlólemez-sérülés hátráltatta Bottast a barcelonai F1-es futamon

Miközben Guanyu Zhou a kilencedik helye révén Ausztrália óta először szerzett pontot az Alfa Romeo a Formula-1-ben, Valtteri Bottas borzalmas Spanyol Nagydíjon van túl. A finn már a Q1-ben kiesett az időmérőn, majd a versenyen az utolsó előtti, 19. pozícióban szelte át a kockás zászlót. Bottas már a leintés után is egyből utalt rá, hogy valami nem stimmelhetett az autójával, mert több mint egy másodperccel volt lassabb a vártnál és folyamatosan csúszkált, később pedig a vizsgálatok megerősítették ezt a gyanúját:

„Sérülést találtunk a padlólemezen, valószínűleg a verseny elején szedhettem össze törmeléket, s ez igen jelentős teljesítménybe került. Ennek eredményeképp egyszerűen hiányzott a tempóm, senkivel nem tudtam harcolni, így elég hosszú futam volt számomra. De tudom, hogy magunk mögött tudjuk hagyni ezt a versenyt és hamar visszatérhetünk a helyes útra Montrealban” – fogalmazott Bottas, aki természetesen egyúttal gratulált Zhou pontjaihoz, ami szerinte bizonyíték az Alfa Romeo remek munkájára a gyárban és a pályán egyaránt.

f1-bottas-alfa-barcelona

fotó: DPPI

Egy egész éjszakába és sok millióba került megakadályozni Horner ferraris átigazolását

Hiába kezdte tavaly erősen a szezont a Ferrari, különböző stratégiai, megbízhatósági és olykor versenyzői hibák miatt hamar leszakadtak a világbajnoki harcban a Red Bullról, emiatt pedig inogni kezdett Mattia Binotto csapatvezető alatt a szék. A szezon végén távozott is a posztról, a helyére pedig az Alfa Romeótól érkező Frederic Vasseur ült, ám mint most azt Helmut Marko, a Red Bull F1-es tanácsadója megerősítette, a Scuderia előbb megpróbálta átcsábítani az ő főnöküket, Christian Hornert is a Kanadai Nagydíj idején:

„Egy egész éjszakámba telt meggyőzni Hornert arról, hogy maradjon a Red Bullnál. További néhány millióba került ez nekünk” – nyilatkozta a Blicknek Marko, akinek szavai alapján tehát nem is volt teljesen esélytelen a Ferrari kísérlete Horner megszerzésére. A maranellóiak korábban többször megpróbálták becserkészni Adrian Newey-t is, szintén sikertelenül, ám a Red Bull csapatát így is elkezdték szétszedni a riválisok, amiről a Pitwall friss adásában is hosszasan beszélgettünk:

LeBron James rajtoltatja el az idei Le Mans-i 24 órást

Az NBA történetének legeredményesebb kosárlabdázója, a ma is aktív LeBron James rajtoltatja majd el hétvégén a Le Mans-i 24 órás verseny 100. kiadását. A 38 esztendős James azt mondta erről, hogy hatalmas megtiszteltetés számára, hogy a világ egyik legnagyobb sporteseményén vehet részt, és hogy segíthet megünnepelni ezt a történelmi pillanatot.

Korábban Brad Pitt vagy Steve McQueen is rajtoltatott már el Le Mans-t, sokszor fordult elő eddig, hogy valamilyen "külsős" híresség kapja meg a feladatot. James egyébként résztulajdonos az RFK Racing NASCAR-csapatában.

lebron

 

Hamilton és Verstappen pezsgőzött együtt a legtöbbször

A RacingNews365.com gyűjtése szerint Lewis Hamilton és Max Verstappen pezsgőzhetett együtt eddig legtöbbször az F1-es dobogón: a páros 35 alkalommal állhatott együtt a pódiumon, és nyithatta ki a diadalmas üveget.

A lista első öt helyén egyébként Hamilton összesen négyszer szerepel: Nico Rosberggel 31, Sebastian Vettellel 26, Valtteri Bottasszal pedig 23 alkalommal osztozott a pezsgőzésen, a vonatkozó listán pedig Alain Prost és Ayrton Senna kettőse a negyedik helyre jó 25 ilyen alkalommal.

f1-verstappen-hamilton

fotó: 

A Ferrari még a bokszkiállásnál sem értette meg Leclerc kérését

Érdekes rádióbeszélgetés zajlott az F1-es Spanyol Nagydíjon Charles Leclerc és a Ferrari között a monacói pilóta utolsó bokszkiállása előtt, ami jól megmutatja, hogy milyen állapotok uralkodnak jelenleg a maranellóiaknál. 

Xavier Marcos Padros versenymérnök 23 körrel a vége előtt szólt Leclerc-nek, hogy jöjjön ki a bokszba, és megkapja a kemény keverékű gumikat.

„Ne, ne, srácok, a lágy keveréket tegyük fel” – reagált rögtön Leclerc, amire a rádióban elhangzott mérnökétől a „vettem” válasz.

Itt következett egy rövid csend, majd Leclerc rákérdezett, hogy „így is kiálljak?”, amire jött az érthetetlen válasz: „igen, gyere ki ebben a körben, feltesszük a keményeket”,

A keményeken rajtoló, majd a lágyakat felrakó Leclerc így a futam végén, az említett második kiállása után a 11. helyen ért célba, és nem szerzett pontot.

f1-leclerc-ferrari

fotó: Ferrari

Piquet elvesztette a fellebbezést, egymillió dollárt kell fizetnie a Hamiltonra tett megjegyzése miatt

Még márciusban született ítélet arról, hogy közel egymillió dollárnak megfelelő összegre büntetik Nelson Piquet-t: a brazil expilóta még 2021 novemberében ejtette ki a száján az n betűs szót, Lewis Hamiltonra célozva, amikor azt mondta egy tv műsorban, hogy az a n***** betette oda az autóját, és ott is hagyta – utalva Verstappen és Hamilton silverstone-i ütközésére. Az ügy aztán csak 2022 nyarán kapott nagyobb nyilvánosságot, s ezt követően ki is tiltották a brazilt a paddockból, valamint szinte mindenki, aki közel áll az F1-hez valamilyen formában, elítélte Piquet szóhasználatát.

Piquet bocsánatot kért szavaiért, megpróbálta megmagyarázni őket, de az ügyben fellebbezzett, amit most a bíróság elutasított: maradt az ítélet, egymillió dollárt kell fizetnie a háromszoros F1-es világbajnoknak.

f1-piquet

fotó: dppi

Megdöntötte a Ferrari szezonbeli rekordját a bokszban a Red Bull – videó

Eddig a korábbi évek fényében meglepően kiélezett csatát vív a kerékcseréket illetően a Ferrari és a Red Bull, sőt az F1-es Spanyol Nagydíj előtt a tavaly ezen a téren még nem túlságosan jeleskedő Scuderia tartotta az idénybeli csúcsot Charles Leclerc 2,10 másodperces dzsiddai szervizelésével. Nos, ez a szezonrekord már a múlté, a Red Bull ugyanis a barcelonai futamon ennél három századmásodperccel gyorsabban, azaz 2,07 szekundum alatt végzett Sergio Perez bokszkiállásánál a munkával. Az energiaitalosok amúgy ezúttal az első két helyet elhozták a vonatkozó listán, míg a képzeletbeli dobogóra az Alpine fért fel, a Ferrari pedig csak az ötödik helyen tűnt fel. Videón is mutatjuk Perez szupergyors kerékcseréjét:

Mick Schumacher munkáját magasztalják Hamiltonék a dupla Mercedes-dobogó után

Idei legerősebb hétvégéjét produkálta a Mercedes a Formula-1-ben, amely Lewis Hamilton és George Russell révén kettős dobogót ünnepelhetett a Spanyol Nagydíjon. A pilóták nem győzték dicsérni a hosszú ideje most legjobban működő W14-est, de egyúttal kiemelték azt is, hogy nagy szerepe volt az eredményben a szimulátorból őket segítő Mick Schumachernek, ugyanis pénteken még igencsak el voltak veszve:

„A péntek egy igazi szenvedés volt az autó egyensúlyával, nagyon nem a megfelelő tartományban volt. Rendkívül nehéz volt vezetni, roppant kiszámíthatatlan volt. Aztán éjszaka remek munkát végeztünk. Nagyszerű csapatunk van, Mick is beült a szimulátorba péntek este és ő is remek munkát végzett, ami segített nekünk megtalálni a helyes utat szombatra” – fogalmazott a héten a valóságban is Mercedest vezető Schumacherről Hamilton, míg a 12. rajthelyről indulva dobogóra álló Russell is hasonlóan vélekedett: „A csapat nagyon-nagyon jó munkát végzett. Amit Mick és a szimulátoros csapat csinált… bőven éjfélnél tovább is ott maradtak, hogy segítsenek nekünk a beállításokkal és jó működési tartományt találjuk a versenyre.”

f1-mick-schumacher-mercedes-2023-barcelona