Steward
Vaszilykó Péter
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 23. péntek

A Toyota már idén ment egy kört Le Mans-ban jövő évi autójával

A még fejlesztés alatt álló Toyota GR Super Sport 2021-ben csatlakozik a Hosszútávú-világbajnokság új, az LMP1-et váltó Hypercar-kategóriájába, a lenyitható tetejűmodell pedig az idei Le Mans-i 24 órás előtt bemutatkozott a nyilvánosság előtt is a pályán. Az autót a kétszeres Le Mans-győztes Alexander Wurz vezette.

Ha nem lenne elég átigazolási pletyka, a Mercedes koholt még egyet: a Hamilton-Renault sztorit

A komplett csütörtöki FIA-sajtótájékoztatón arról szólt a kérdések és válaszok döntő többsége, hogy ki hol vezethet 2021-ben: kik lesznek a Haas új versenyzői, mi Grosjean és Magnussen minden bizonnyal F1-en kívüli sorsa, hol köt ki Perez, tart-e Russell a mexikóitól, mikor dönt Raikkönen és mi igaz a Gasly-Renault kapocsból – csak hogy párat említsünk.

Talán a Mercedes is azt érezte, sok ez így már egyszerre, ezért a következő kommentárt fűztek a jövő évi szerződéssel még szintén nem rendelkező Lewis Hamilton újabb feltűnő, a mezőny egy bizonyos csapatát idéző öltözékéhez: „Lewis ezzel a sárga-fekete szereléssel táplálja a pletykát, hogy a Renault-hoz csatlakozik.” Azért a későbbi hozzászólások között – ahol a Renault reakcióját is megtaláljuk – tisztázzák, csak vicceltek.

Szépen gömbölyödik Verstappen húgának a pocakja

Május végén számoltunk be róla, hogy Max Verstappen húga, a 21. születésnapját épp a minap ünneplő Victoria babát vár. A kisfiú születése az év vége felé várható, Victoria pedig egy fotót is feltöltött arról az Instagramjára, milyen szépen kerekedik már a hasa - ehhez a Red Bull pilótája is csak két szívecskés szemű szmájlit tudott kommentelni:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Victoria-Jane Verstappen (@victoriaverstappen) által megosztott bejegyzés,

 

WRC-futamgyőztes indul a Rally Hungaryn

A világbajnoki futamgyőztes Andreas Mikkelsen is indul a hazai ralibajnokság és az ERC következő állomásán, a nyíregyházi Rally Hungaryn. A hírt a Topp-Cars csapata közölte – Mikkelsen az ő autójukkal (Skoda Fabia R5 EVO) áll majd rajthoz a megmérettetésen.

“Már várom a Topp-Carsszal való együttműködést, nyerni szeretnénk a Rally Hungaryn. Alig várom, hogy részt vegyek az ERC futamán – remélem, hogy a csapattal együtt élvezni fogjuk. Találkozunk Nyíregyházán!” – mondta az ERC hivatalos weboldalán Mikkelsen.

mikkel

George Russell itt talán azt akarja bemutatni, hogy mennyire ragaszkodik az üléséhez

Felmerültek olyan pletykák, melyek szerint az eddig parádésan teljesítő George Russell williamses F1-es ülése veszélyben lehet, mert jöhet más, aki pénzt hoz - ezzel a videóval a fiatal pilóta talán azt akarta demonstrálni, hogy hiába akarják lerángatni két kézzel, ő akkor is nagyon ragaszkodik ahhoz az üléshez. Vagy nem ezt...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

You ok George?! #Repost x @georgerussell63 #F1 #Formula1 #GeorgeRussell #PortugueseGP

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

Így készül az egyik legnagyobb hazai autóverseny: A Rally Hungary kulisszatitkai

Az autóversenyzés elengedhetetlen szereplői a versenyzők és a csapatok mellett a különböző megmérettetések szervezői is. Ezúttal az ő munkájukba pillanthatunk be, az AFM stúdióvendége ugyanis Őry Kornél, a novemberi 6-8-i Rally Hungary promótere volt. A 2020-as év ráadásul különleges kihívásokat támaszt a nézők előtt zajló verseny létrehozói számára.

Kezdődik a Formula-1 és a MotoGP hétvégéje - ne maradj le

Pénteken F1-es és MotoGP-szabadedzéseket is nézhetünk a tv-ben - íme a program:

Péntek

10:55-11:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)

12:00-13:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

14:30-15:15 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)

16:00-17:30 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

start

fotó: dppi

Daniel Ricciardo mutatja be nekünk a dimbes-dombos portimaói pályát

Annyi, hogy az első kanyar nem a sikán lesz, hanem a kívül látható tempós jobbos - Daniel Ricciardo még egy régebbi, alacsonyabb kategóriában futott körrel mutatta be a pályát.

A Portugál Nagydíj egyik stewardja lesz az Alonso-drukkerek régi ismerőse

A Formula-1 első orosz versenyzője, Vitalij Petrov csatlakozik a világbajnokság versenyfelügyelő testületéhez. Ahogy megszokott, a nagydíjhétvégék négy stewardja közül egy mindig magas szintű versenyzői (általában F1-es) múlttal rendelkezik: ez lesz első alkalommal Petrov, az amerikai Tim Mayer, a német Felix Holter és a portugál Paulo Magalhaes társaként.

Petrov a száguldó cirkuszból nagyon sokáig kimaradó oroszok úttörője volt: 2010-ben ő lett az ország első F1-es pilótája. Azóta még két honfitársa (Danyiil Kvjat és Szergej Szirotkin) jutott el a királykategóriáig, számuk pedig a közeljövőben jó eséllyel tovább nőhet Nyikita Mazepin és/vagy Robert Svarcman révén. Ami Petrov pályafutását illeti, csak három szezont töltött a Formula-1-ben, ezalatt azonban egyszer dobogóra állt, a 2011-es Ausztrál Nagydíjon harmadik lett. Azt a szezont a Lotus Renault GP színeiben a bajnoki tizedik helyen fejezte be. Fernando Alonso szurkolói pedig a 2010-es Abu Dhabi szezonzáróról emlékezhetnek rá, melyen közel 40 körön át tartotta maga mögött a spanyolt, ezzel arakatlanul Sebastian Vettel kezére játszva a világbajnoki címet.

Az azóta eltelt években Petrov számos kategóriában megfordult a DTM-től a WEC-ig, legkomolyabb sikere a Le Mans-i 24 órás abszolút dobogós helye volt tavaly az SMP Racinggel, Stoffel Vandoorne társaként.

Nyitott McLaren-sportautót tesztelt Norris – akinek bizony nem erőssége a szövegtanulás

A McLaren F1-es pilótája, Lando Norris is kipróbálhatta az igencsak limitált számban készülő McLaren Elvát, a gyártó új teljesen nyitott sportautóját. A fiatal britnek előre felmondott szöveget is el kellett volna ismételnie vezetés közben, de ez finoman szólva sem ment neki – bár talán nem véletlen, hogy eleve nem a végleges változatot, hanem a már-már bakiparádénak beillő próbálkozásokat vágták be az alábbi videóba:

Dobogó nélkül is a vb-tabella élmezőnyében – többéves Honda-szerződés a jutalma

Újabb hely kelt el hivatalosan is a MotoGP rajtrácsán, bár Takaaki Nakagami hosszabbításának bejelentése eddig is csak formalitásnak tűnt. A japán motoros idén egy 2019-es Honda nyergében is rendszeresen top 10-es eredményeket ér el, s bár a pódiumra még nem állhatott fel, konstans teljesítménye révén a meglepően előkelő ötödik helyen áll összetettben, s hátránya is csupán 29 pont a vb-éllovas Joan Mirrel szemben.

Nakagami ennek is köszönhetően újabb évekre aláírt a Hondával, így 2021-től is az LCR-nél fog versenyezni, ahol jövőre immár a Repsoltól Pol Espargaro érkezése miatt átrakott Alex Marquez lesz a társa. Arról nem szól a fáma, hogy pontosan hány évre szól Nakagami kontraktusa, ahogy arról sem, hogy aktuális évi technikát fog-e kapni ezúttal vagy továbbra is egyéves motorral versenyez: ez utóbbi kapcsán az elmúlt hetekben arról pletykáltak, hogy az eredményeire való tekintettel sikerült elérnie, hogy ő is a legfrissebb gépre ülhessen fel.

FRISSÍTÉS: Nakagami később maga erősítette meg a sajtónak, hogy a legfrissebb motort kapja meg, így azonos technikán ül majd, mint Marc Marquez, Pol Espargaro és Alex Marquez. Az is kiderült, hogy kétéves szerződésről van szó.

A mostani bejelentésnek köszönhetően már csak három ülés kiadó a 2021-es mezőnyben. Egyfelől az Aprilia továbbra is az Andrea Iannone doppingügyével kapcsolatos döntésre vár: ha a legkésőbb november közepéig kihirdetett ítélet sem menti fel az olaszt, úgy Cal Crutchlow vagy Andrea Dovizioso lehet az esélyes a helyére, esetleg a most is őt pótló Bradley Smith. Másfelől pedig az Avintia Racing körül vannak még kérdőjelek, bár egyre valószínűbbnek tűnik, hogy két olasz újonc fog náluk szerepelni: Enea Bastianini ducatis szerződését már megerősítették a felek, és kizárásos alapon csak ez az alakulat jöhet szóba, míg a társa valószínűleg Tito Rabat érvényes kontraktusa ellenére is a VR46 által támogatott Luca Marini lesz – igaz, még nem kizárt, hogy a spanyol mégis megtarthatja a helyét.

A 2021-es MotoGP-mezőny jelen állás szerint (normál betűvel a már bejelentett, dőlttel a valószínűsített versenyzők):

Repsol Honda: Marc Marquez, Pol Espargaro

Ducati Corse: Jack Miller, Francesco Bagnaia

Monster Yamaha: Maverick Vinales, Fabio Quartararo

Petronas Yamaha: Franco Morbidelli, Valentino Rossi

Suzuki Ecstar: Alex Rins, Joan Mir

Pramac Ducati: Johann Zarco, Jorge Martin

LCR Honda: Alex Marquez, Takaaki Nakagami

Red Bull KTM: Brad Binder, Miguel Oliveira

Aprilia Gresini: Aleix Espargaro, Cal Crutchlow/Andrea Dovizioso/Bradley Smith/Andrea Iannone (?)

Tech3 KTM: Danilo Petrucci, Iker Lecuona

Esponsorama Ducati: Enea Bastianini, Tito Rabat/Luca Marini

nakagami-lcr-motogp-dppi

Lewis Hamilton után Nico Rosberg is saját csapattal száll be az Extreme-E-be

Korábban beszámoltunk róla, hogy Lewis Hamilton saját csapatot alapít az elektromos tereprali-bajnokságot jelentő Extreme-E sorozatban, most pedig a széria bejelentette, hogy a 2016-os Formula-1-es világbajnok Nico Rosberg is ugyanígy tesz. A csapat neve Rosberg Xtreme Racing (RXR) lesz - Rosberg legalább annyira törődik a környezettel, a bolygónkkal, mint Hamilton, sok projektet támogat, így csak idő kérdése volt, hogy ebbe a különleges szakágba is megérkezzen.

Felismeri-e saját rádióüzeneteit Bottas és Hamilton?

Erre voltak kíváncsiak a Mercedesnél, így hát szembesítették versenyzőiket néhány klasszikus és kevésbé klasszikus beszélgetéssel, amelyeket mérnökeikkel folytattak a versenyautóban ülve. Bizony, van, amire még a híresen rossz memóriájú Lewis Hamilton is emlékszik, bár az évszámot nem találta el elsőre a 2018-as Német Nagydíj zűrös bokszbehajtása kapcsán...

Bottas megúszta a rajtbüntetést

Sokáig kérdéses volt, a legutóbbi futamon elszenvedett műszaki problémája miatt milyen sors vár Valtteri Bottasra, de a csapat mostanra megnyugtathatta a finnt. A Mercedes vizsgálatából kiderült, a  pilóta Eifel Nagydíjon tapasztalt megállása a vezérlőelektronika meghibásodásához vezethető vissza, amit az autó gyors leállításával megóvtak a további károsodástól. A soron következő Portugál Nagydíjra ebből az alkatrészből, valamint akkumulátorból minden Mercedest használó autó új egységet kap - közölte a Racefans.

A cserét követően egyetlen érintett versenyző sem kap rajtbüntetést.

EeP8LiIWAAAPFIS

Fotó: Mercedes

Olyan betétsorozata lesz Portugáliában az F1-nek, mint még soha

A Formula-1 leggyakoribb kísérőszériái közül a Formula-3 idei szezonja már véget ért, a Formula-2 pedig majd csak Bahreinben tér vissza, így az addigi hétvégéken jóval kisebb a pályaaktivitás a szokásosnál, de egy-két rendhagyó betétszéria azért befészkeli magát a királykategória árnyékába. Ilyen volt a Nürburgringen a Touring Car Legends, és ilyen lesz most hétvégén Portimaóban egy új széria, a megnyerő külsejű autókat versenyeztető Sports Prototype Cup.

Az angliai központú versenysorozat 2019-ben indult, és komoly fegyvertényként kezeli, hogy már második szezonjában az F1 kísérőeseménye lehet egy hétvége erejéig. De mondhatni ők voltak itt előbb, hiszen már az előző év októberében is megfordultak az algarvei pályán a 440 lóerős, elölnézetből kicsit a Formula-E autóira hasonlító gépszörnyek. A sorozat hétvégi fordulójára 17 autó nevezett (köztük a kerékpáros olimpiai bajnok, Sir Chris Hoy), amelyek két különböző kategóriában kapnak besorolást, az F1 szüneteiben pedig két 40 perces versenyt fognak teljesíteni.

Ek1Qt0eXUAEog4c

A szakág, ahol bajnokságot sem tartottak 2020-ban

Az autókrossz volt az a hazai szakág, amely legjobban megsínylette a koronavírusjárványt. A magyar bajnokság év elején kiírt nyolc versenyét sorban törölték, végül egyetlen fordulót sem tartottak meg, így 2020-ban nem avattak magyar bajnokokat. Makó volt az a pálya, amely a legtovább tartotta magát: a bajnokit végül lemondták, amatőr versenyt azonban tartottak helyette, amelyre a neves autókrosszosok is eljöttek.

A Motorsporthíradó beszámolója a szeptember végi viadalról:

Az idei átigazolási szezon legzűrösebb csapata a Haas: két újonc érkezik az amerikaiakhoz?

Azt már tudjuk, hogy sem Kevin Magnussen, sem Romain Grosjean nem marad a Haas kötelékében, de a helyükre érkezők neve még nem ismert - a Formula Podcast stábja átbeszélte a helyzetet, igaz, még azelőtt, hogy kiderültek volna a hírek a két távozóról.

Az összes Stroll megfertőződött – elkapta a vírust a csapattulajdonos is

Lance Stroll után apjáról, Lawrence-ről is kiderült, hogy koronavírus-fertőzött volt az elmúlt hetekben. A Racing Point tulajdonosa nem vett részt az Orosz és az Eifel Nagydíjon sem, és a nürburgringi hétvége vasárnapján, svájci otthonában produkált először pozitív tesztet. 

Egyúttal a Racing Point csapatfőnöke, Otmar Szafnauer Lance Stroll kapcsán elmondta, hogy ő is azt követően tesztelt pozitívan, hogy a németországi forduló hétvégéjén – amit gyomorbántalmak miatt kihagyni kényszerült – hazarepült, szintén a svájci otthonba.

A csapat közlése szerint Lawrence Stroll tíz napot izolációban töltött és jól érzi magát, már újra megkezdte a munkát. Szintén jól van fia, Lance is, akiről már tudvalevő, hogy fertőzöttsége után ismét negatív tesztet produkált, s mindenféle egészségügyi problémájából felgyógyulva versenyezni készül a Portugál Nagydíjon.

00120016_835

A világbajnok Petter Solberg fia is indul a Rally Hungaryn

A 2003-as ralivilágbajnok Petter Solberg már visszavonult a versenyzéstől, fia, Oliver azonban most kezd belelendülni - idén a világbajnokságon és az Európa-bajnokságon is vitézkedik, utóbbi sorozatban pedig jelenleg a második helyen áll. A 19 esztendős fiatal a hírek szerint rajthoz áll az Eb magyarországi állomásán, a november 6-8-án megrendezésre kerülő Rally Hungaryn is - erről Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke is posztolt:

 

Pletykálták a szakításukat, de végül együtt marad a MotoGP legikonikusabb csapat–szponzor párosa

Megkönnyebbülhetnek a Repsol Honda rajongói: a következő két évben, azaz 2022 végéig biztosan jelen lesz ez a formáció a MotoGP-ben. Az elmúlt időszakban felröppentek pletykák azzal kapcsolatban, hogy a spanyol olajvállalat befejezi a HRC gyári alakulatának támogatását, s a helyüket az egyik jelenlegi jelentős támogatójuk, a Red Bull veheti át névadószponzorként, ma viszont bejelentették, hogy meghosszabbította az együttműködést a két fél.

A Repsol 1995 óta szponzorálja a Hondát a királykategóriát, az azóta eltelt 25 év során a versenyzőik nem kevesebb, mint 15 egyéni világbajnoki címet gyűjtöttek: Mick Doohan, Alex Crivillé, Valentino Rossi, Nicky Hayden, Casey Stoner és Marc Marquez is felért velük a csúcsra.

repsol-honda-motogp

Miért nincs még mindig szerződése Hamiltonnak?

Két hónap múlva vége a Formula-1-es szezonnak, Lewis Hamilton azonban még mindig nem kötötte meg 2021-es szerződését. Mi ennek az oka? – erről beszéltünk a Formula Podcastben.

 

Olvastad már?