Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 22. kedd

Mégsem lesznek nézők az Indy 500-on

Noha eredetileg az IndyCar és az Indianapolis Motor Speedway abban bízott, hogy félházas lehet az augusztus 23-ra elhalasztott legendás verseny, nemrég 25 százalékra csökkentették a nézők lehetséges számát, végül pedig hétfőn bejelentették, hogy mégsem engednek be szurkolókat az eseményre. Az indok természetesen a koronavírus-járvány, illetve a térség romló fertőzöttségi mutatói.

Az Indy 500 104. kiadását augusztus 23-án fogják rendezni, de a program már jövő szerdán, augusztus 12-én megkezdődik az edzésekkel, míg a kvalifikációkra 15-én és 16-án fog sor kerülni.

indy500-2019

Szavazz: Ki lesz idén a világbajnok a MotoGP-ben?

Hét futam lement, hét van még hátra, azaz éppen a felénél jár a motorosok királykategóriának 2020-as idénye. Amely viszont minden korábbinál őrültebb és kiszámíthatatlanabb, így csak hellyel-közzel lehet következtetéseket levonni az erőviszonyokról. Kíváncsiak vagyunk olvasóink véleményére is: szerintetek ki foglalhatja el a sérült Marc Marquez trónját a szezon végén?

A Netflix is megörökítené Hamilton rekordbeállítását – és ez aligha jó ómen neki…

Javában készül a Drive to Survive című dokumentumfilm-sorozat harmadik évada, s a soron következő Orosz Nagydíjon a Netflix stábja a Mercedeshez is beléphet. Az ok egyszerű: Lewis Hamilton Szocsiban beállíthatja Michael Schumacher 91 futamgyőzelmet számláló abszolút csúcsát. A brit másfél hete Mugellóban a 90. sikerét jegyezte, így az orosz futamon adódik erre az első lehetőségre.

Persze a Netflix-stáb jelenléte nem feltétlenül jelent jó óment számukra: eddig egyszer, konkrétan a tavalyi Német Nagydíjon kapott belépést a forgatócsoport a világbajnok istállóhoz, amikor a 125 éves motorsportos szereplésüket ünnepelték. Emlékezhetünk rá, hogy az esős hockenheimi verseny totális kudarcba fulladt akkor a Mercedes számára, többek között az alábbi képen látható jelenetnek is köszönhetően…

hamilton-2019-hock-dppi

A nap fotója: Alonso visszatért a Renault gyárába

Na jó, igazából már hétfő este tweetelte az istálló azt a képet, amelyen a 2021-ben újra náluk versenyző Fernando Alonso renault-s szerelésben sétál az enstone-i központban. A kétszeres F1-es világbajnok mellett a gárda vezető versenymérnöke, Ciaron Pilbeam látható.

„Hihetetlen izgalommal tölt el, hogy visszatérek a gyárba. 2002-ben érkeztem meg a Renault-hoz, amikor 21 éves volt, ismerem minden szegletét, minden sarkát, minden ajtaját ennek a helynek… Nagyon különleges nap volt ez” – írta maga a spanyol ugyanezen fotó mellé.

Arról mi is beszámoltunk, hogy Alonso először az Abu Dhabi Nagydíjat követő teszten ülhet először autóba, ehhez azonban az kell, hogy vagy külön engedélyezzék ezt a rivális csapatok, vagy megváltoztassák a teszt formátumát, mivel eredetileg újonctesztként funkcionálna, amelyen csak olyan versenyzők vehetnek részt, akik legfeljebb két F1-es nagydíjon álltak rajthoz.

 

Elhunyt honfitársára emlékezett a MotoGP futama után a Honda versenyzője

Egy MotoGP-futam végén, a levezető körben általában ünnepelni állnak meg a versenyzők, de az LCR Honda motorosának, Takaaki Nakagaminak egészen más oka volt erre az Emilia-Romagna-i Nagydíj leintését követően. A japán gyászolás, megemlékezés miatt parkolt le a misanói Curvone kanyarban, ahol elesve 2010. szeptember 5-én honfitársa, Shoya Tomizawa halálos sérüléseket szenvedett a Moto2 futamán.

Pont nélkül is a legjobbak között: így láttuk Russell idei produkcióját!

Egy mezőny végén nehéz érvényesülni, ám az F1-ben második évét teljesítő George Russell az autója jelentette technikai korlátok ellenére úgy épül be a köztudatba, mint a pilóta, akiből később bajnok lehet. Legutóbbi podcast-adásunkban kiveséztük a fiatal brit 2020-as teljesítményét.

Visszanézhető: Motorsporthíradó szeptemberben

Tartalom:

Vincze és Velenczei csatája az Eger Ralin

Az utánpótlás: a magyar gokart volt a téma a stúdióban

- Fél év szünet után újraindult a WRC

Ralikrossz: Második felvonás a Kakucsringen

Kulturált jet-skizést népszerűsít az autóversenyző

100 éves lett a legidősebb korábbi F1-es versenyző

Kereken 100 esztendővel ezelőtt, 1920. szeptember 21-én született az angliai Cobhamben Kenneth McAlpine, légierő-pilóta, borász és Formula-1-es autóversenyző. Az építőiparban érdekelt jómódú McAlpine család tagjaként szponzorként szerepe volt az F1-es hőskor számos brit csapatának egyike, a Connaught megszületésében, és ezzel a konstruktőrrel versenyzett is hét nagydíjon: 1952-ben kétszer, 1953-ban négyszer és végül 1955-ben egyszer. Pontot sosem szerzett, legjobb eredménye egy 13. pozíció volt a Nürburgringről. 1955-ben visszavonult az autóversenyzéstől, megházasodott és a családi vállalkozásban helyezkedett el.

Az 1919-es születésű francia André Guelfi halála után McAlpine vált a legidősebb élő Formula-1-es versenyzővé – kívánjuk neki 100. születésnapján, hogy még sokáig maradjon az!

A dobogón, amelynek legmagasabb fokát McAlpine foglalja el, a 98 éves Leslie Marr, valamint a 94 éves Paul Goldsmith állnak még.

Kimi Raikkönen – Az autón kívül szelíd, az autóban vadállat

Ez a vicces animációs videó persze kicsit túlkarikírozza Kimi Raikkönen karakterét - de tényleg csak egy kicsit! A mikrofon előtt alig hallható, de amikor az autóban ülve nem tetszik neki valami, recseg a hangszóró, mint azt például a legutóbbi Toszkán Nagydíjon is hallhattuk...

Újabb nagyágyút igazolt a Racing Point

Nagynevű marketingszakember érkezését jelentette be a hamarosan Aston Martinná alakuló Racing Point: Jefferson Slack fogja irányítani az istálló minden reklám- és marketingfeladatát. Slack h árom évtizede van a szakmában, ő volt többek között Michael Jordan, mindenidők legjobb kosárlabdázójának marketingfelelőse, de dolgozott a labdarúgásban az olasz Internél, illetve a MotoGP jogait birtokló Dornánál is. Slack közvetlenül Otmar Szafnauer csapatfőnöknek fog majd beszámolni.

racingpoint

fotó: dppi

A Toyota harmadik győzelme, a Porsche szenvedése, a Rebellion utolsó 24 órása - ez volt az idei Le Mans

Megérkezett a kommentár nélküli összefoglaló a 2020-as, rendhagyó Le Mans-i 24 órás versenyről, aminek mozzanatairól mi is részletes dokumentációt készítettünk. A futam eseményei időrendi sorrendben itt olvashatók, a futamösszefoglaló pedig itt elérhető.

A németek is beálltak a sorba, 20 000 nézőt várnak a Nürburgringre

Bár a Formula-1 júliusi rajtja óta lassan megbarátkoztunk az üres lelátók és a kietlen parkolók nyújtotta látvánnyal, valahol mélyen folyton ott motoszkál bennünk a gondolat, hogy ez így nem az igazi F1-es élmény. Ezt pontosan tudják az Eifel Nagydíj szervezői is, akik egy bravúr véghezviteléről tájékoztatták a sajtót ma délelőtt 11 órakor. Közleményük szerint nem kevesebb, mint 20 000 néző a helyszínről követheti végig az október 11-ére kitűzött németországi futam eseményeit. A több hullámban zajló jegyértékesítés kedden kezdődik, a megnyitott tribünök száma pedig az érdeklődők számától függ, akik névre szóló helyjegyeket vásárolhatnak.

A szervezők természetesen a járványügyi intézkedések szigorú betartása mellett bonyolítják le a futamot. A tribünök közötti átjárás kizárt, a lelátókat a távolságtartás garantálása érdekében négyes blokkokra osztják, a maszkviselés pedig az ülőhely elhagyása esetén kötelező.

Az Eifel Nagydíj lehet az idei harmadik futam, ahová nézőket enged be az F1. A sort a múlt hétvégi Toszkán Nagydíj kezdte 3000 szurkolóval, a jövő hétvégi Orosz Nagydíjra pedig tízezres nagyságrendben számolnak nézőkkel.

nurburgring-ambiance

Fotó: DPPI

„Ma már minden a gumikról szól, 10 éve sokkal jobb volt” – mondták 1976-ban

„A gumik jelenleg nagyon kényes pontok; ha nem a pont megfelelő gumi kerül az autóra, sehol sem vagyunk. Tíz évvel ezelőtt a gumik tekintetében még sokkal nagyobb volt a mozgástér, és a versenyző képessége tehetett egy autót győztessé. Mostanra viszont a gumifejlesztés eljutott egy olyan szintre, hogy nagyon kíméletesen kell őket kezelni, mert így hozhatjuk ki a maximumot az autóból. Ha keményebben meghajtjuk az autót, csak lassabb lesz. Meg kell találnunk azt a nagyon keskeny határmezsgyét a vezetés során.”

Akár azt is gondolhatnánk, hogy ez az idézet Kimi Raikkönentől, Sebastian Vetteltől vagy Lewis Hamiltontól származik, pedig egyáltalán nem. Nem is napjainkban, hanem 44 évvel ezelőtt, 1976-ban hangzott el ez a mondat, amit a Shadow 1976-os pilótája, Tom Pryce nyilatkozott ebben a Dieter Rencken által fellelt interjúban.

Nos, az F1 kihívásai talán nem is változtak olyan sokat az évtizedek során, mint gondolnánk, és a gumik sem ebben az évtizedben váltak ilyen nehezen kezelhetővé…  

 

Nyaralás helyett nézz WRC-összefoglalót Dél-Törökországból!

Csodás, tengerközeli, hegyes-szikás tájakon versenyzett a Rali-világbajnokság a mögöttünk hagyott hétvégén a törökországi Marmaris környékén. Íme néhány emlékezetes pillanat a defektekkel teli vasárnapról.

Szerelői szemszög: mit teker, csavar és eszik egy F1-es csapattag?

Érdekes videó a Mercedes garázsából, ahol az egyik szerelő fejkamerát kapott a Magyar Nagydíj szombati szabadedzése és időmérője között, így szöveges magyarázat mellett figyelhetjük meg, hogyan is tölti egy az autók felkészítésén dolgozó csapattag a versenyhétvége talán legmozgalmasabb időszakát. 

Ralira cserélte az F1-et Michael Masi

Mindenkire ráfért már egy kis környezetváltás az F1-ben azok után, hogy a szezon 11 hétvége alatt lezavart 9 fordulóval indult, ám míg a versenyzők többnyire kikapcsolódással töltik az időt, amely során nem is gondolnak a versenyzésre, addig a Formula-1 versenyigazgatója igazi munkamániásként még most is egy autóversenyen járt, meglátogatta ugyanis a WRC hétvégi fordulóját, a Török Ralit. Az ausztrál szakembert az FIA biztonsági küldöttje és női szervezetének elnöke, a WRC egyetlen női futamgyőztese, Michele Mouton vezette körbe a helyszínen. Masi a felvezetőautóban ülve itt is belekóstolhatott a pályainspekcióba egy szakasz rajtja előtt.

EiRok36XcAA40_L

EiRonVGXgAEWbfY

EiRomcaWsAI1YzD

Sisakfóliával végezte ki üldözőjét Quartararo

Valószínűtlen körülmény okozta Jack Miller kiesését a MotoGP Emilia-Romagna-i Nagydíján. Az idén már többször is a győzelem közelében járó ausztrál a misanói verseny első körbeiben az 5. helyen haladva Fabio Quartararót üldözte, amikor egyszer csak tempót veszített alatta a Pramac Ducati. Miller tehetetlen volt, a 7. körben a bokszba hajtott és feladta a versenyt. Nem kellett azonban sokáig kutakodni, hogy kiderüljön, mi okozta a bajt: egy sisakfólia eltömítette a motor hűtésére szolgáló légbeömlőt, így az erőforrás túlmelegedett. A "vétkes" pedig nem bújkálhatott, hiszen a fólián rajta volt a 20-as rajtszám, ami Quartararóé. 

"Találtam valamit, ami a tiéd" - vetette oda riválisának Miller az Instagramon. 

119883886_330995644677852_4568759075221146092_n

Döbbenetes győzelmi mérleggel lett világbajnok az újonc a Supersport-vb-n

Andrea Locatelli idén igazolt át a Moto2-ből a Supersport-világbajnokságba, amelyet valósággal letarolt a tavalyi világbajnok alakulat, a Bardahl Yamaha színeiben. Rögtön az első futamát megnyerte még március 1-jén Phillip Islanden, s a koronavírus-járvány miatti szünet után sem volt megállás, így Barcelonába úgy érkezett meg, hogy már két fordulóval a vége előtt világbajnok lehet.

Ez végül a vasárnapi második versenyen össze is jött neki: az olasz 11-ből 10 futamot megnyert eddig idén, így behozhatatlan előnyre tett szert. És bizony az az egy „vereség” – ami egy 4. hely formájában nyilvánult meg – is nagyrészt az időjárásnak volt köszönhető, szombaton ugyanis hatalmas eső zúdult le a katalán pályára. Ezt meg is mutatjuk, ahogy Locatelli szezonjának legjobb pillanatait is:

A Toyota már idén ment egy kört Le Mans-ban jövő évi autójával

A még fejlesztés alatt álló Toyota GR Super Sport 2021-ben csatlakozik a Hosszútávú-világbajnokság új, az LMP1-et váltó Hypercar-kategóriájába, a lenyitható tetejűmodell pedig az idei Le Mans-i 24 órás előtt bemutatkozott a nyilvánosság előtt is a pályán. Az autót a kétszeres Le Mans-győztes Alexander Wurz vezette.

Ma délután Motorsporthíradó: kapcsoljatok 13 órakor a FIX TV-re!

Az Autósport és Formula Magazin Motorsporthíradójának szeptemberi adásában Horváth Péter, a Magyar Gokart Szövetség főtitkára volt a vendégünk, de szó esik többek között az Eger Raliról, a ralikrossz-ob kakucsi versenyéről, valamint a visszatérő WRC-ről is. Ne feledjétek: ma délután 13 óra, FIX TV!

afm-motorsporthirado

Összeszedtük Hamilton összes idei hibáját!

Kiosztottuk a félévi bizonyítványokat az F1-es pilóták számára legutóbbi podcastadásunkban: a listavezető Lewis Hamilton osztályzatánál nem sokat kellett gondolkodnunk, de megpróbálkoztunk a lehetetlennel és összeszedtük a brit összes hibáját a 2020-as idényből! A vonatkozó részt 1:21:06-tól hallgathatjátok:

 

Ha pedig nem akartok lemaradni a podcastokkal kapcsolatos fejleményekről, csatlakozzatok a Formula Podcast Facebook-csoportunkhoz!

 

Olvastad már?