Steward
Bognár Viktor
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. augusztus 14. péntek

Reggel jönnek az időmérők, szurkoljunk Michelisz Norbinak

Hajnalban a szabadedzéseket, reggel és koradélután pedig az időmérőket rendezik pénteken Sepangban, a WTCR szezonzáróján - szurkoljunk Michelisz Norbinak, hogy minél jobban szerepeljen. A pénteki program:

Péntek

03:00-03:45 WTCR, első szabadedzés
05:45-06:15 WTCR, második szabadedzés
08:15-08:45 WTCR, első időmérő (M4 Sport)
09:15-10:15 WEC, harmadik szabadedzés
12:30-13:40 WTCR, második időmérő (14:15-től M4 Sport)
14:40-15:30 WEC, időmérő

program_7

fotó: dppi

Képzeletbeli versenyt futott a Renault párosa Barcelonában

Egy érdekes összehasonlítás alanyává vált a Renault F1-es pilótapárosa, Esteban Ocon és Daniel Ricciardo, akiket arra kértek, hogy játszanak el egy kört a barcelonai aszfaltcsíkon. Ocon a hitelesség kedvéért 1:16-os időt célzott meg, amit mindketten bőven túlteljesítettek. A képzeletbeli kör annyira élethűre sikeredett, hogy az ötös kanyarban mindketten megcsúsztak...

Alonso akkora puszit kapott az indianapolisi faltól, hogy befarolt a bokszutcába

Az Indy 500 második gyakorlási napján érkezett meg az idei kiírás első balesete, ez pedig a kihívásnak harmadszor nekiveselkedő Fernando Alonso nevéhez fűződik. A McLaren SP Chevrolet-jét vezető spanyol az utolsó kanyarban koccant a falnak, majd iránythatatlan autójával becsúszott a bokszbejáraton.

Az ütközés ereje elég nagy volt, az autó felfüggesztése kitört, és Alonsót is kivizsgálták a pályakórházban, de sértetlennek találták. A baleset az edzésnap utolsó órájában történt, így a spanyol nem vesztett túl sok időt, és utólag ő maga is eredményesnek ítélte a napot: 

"126 kört tettem meg ma, és általában véve egy jó napunk volt, amíg az utolsó órában hibáztam és a falnak ütköztem. De holnap jön a Fast Friday, amikor feltekerjük a motort!" - írta közösségi oldalán. 

Az első edzésnapon egyébként James Hinchcliffe, a másodikon a bajnokságot vezető Scott Dixon volt a leggyorsabb.

Egy szavunk van a Ferrari idei teljesítményére: VÉRCIKI

Története egyik leggyengébb szezonja felé száguld a Ferrari, ha így folytatja. Az Autósport és Formula Magazin legújabb számában kielemeztük, mi állhat a gyengélkedés hátterében.

zr0j0n8yreq9j32172sa_lg

F1, MotoGP, Indy500, WEC, DTM, miegymás - ne maradj le semmiről pénteken!

Rengeteg mindent nézhetünk pénteken - íme a program:

09:30 WEC, 2. szabadedzés 

09:35 - 10:20 Formula-3, Szabadedzés 

09:55 - 10:40 MotoGP, 1. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

11:00 - 12:30 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

12:55 - 13:40 Formula-2, Szabadedzés 

13:00 - 13:45 DTM, 1. szabadedzés 

14:00 WEC, 3. szabadedzés 

14:05 - 14:35 Formula-3, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

14:10 - 14:55 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

15:00 - 16:30 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

16:30 - 17:00 DTM, 2. szabadedzés 

17:00 - 17:30 Formula-2, Időmérő 

17:00 - 24:00 Indy 500, 3. edzés 

18:00 WEC, Időmérő

A hét teljes programja itt megtekinthető!

16_1

fotó: dppi

Szabályos volt Hamilton háromkerekű száguldása? Megkérdeztünk egy szakértőt!

Legújabb podcastünkben egy igazi stewardot faggattunk jó néhány, a szabályokkal és a büntetésekkel kapcsolatos kérdésről, s többek között azt is megkérdeztük tőle, milyen szabályok vonatkoznak a sérült autós száguldásra, amit idén Pereztől és Hamiltontól is láthattunk már. Ha nem akarsz lemaradni a Formula Podcast adásairól, csatlakozz Facebook-csoportunkhoz ide kattintva!

Az adás Hamilton háromkerekes száguldásáról szóló része 28:30-tól hallható.

 

Pole-ban a Mercedes – ilyet már láttunk valahol, de az FE-ben még nem!

Elérkezett hatfutamos berlini fináléjának utolsó napjához a Formula-E, a helyszín pedig még mindig tud újdonsággal szolgálni, hiszen a hatodik versenyre az előző időmérőkön nem remeklő Stoffel Vandoorne szerezte meg a pole-pozíciót. Ez önmaga számára a második, a sorozatban ebben a szezonban debütáló Mercedesnek pedig az első rajtelsősége, ráadásul a márka igencsak összeszedte magát a fináléra, hiszen másik autóját Nyck de Vries a negyedik rajthelyre kormányozta. Az első sorba még Sebastien Buemi fészkelte be magát a Nissannal, és ismét remekelt az Audi beugrója, René Rast, aki szerdai dobogója után most ismét előkelő helyre, a harmadikra kvalifikált.

A Mercedes első FE-győzelmére hajt az este 19:00-kor startoló szezonzárón, Vandoorne esélyeit pedig az elmúlt napok egy furcsa statisztikája növeli: az előző három versenyen a bajnokság aktuális 9. helyezettje egy remek eredménnyel egyaránt egészen a tabella második helyéig ugrott fel. Ez történt szombaton Maximilian Güntherrel, vasárnap Jean-Eric Vergne-nyel, szerdán pedig Oliver Rowlanddel. Jelenleg Vandoorne áll az egyéni pontverseny 9. helyén, győzelmével pedig szintén felugorhat a már bajnokká koronázott Antonio Felix da Costa mögé, de ez persze függ a többiek eredményétől is. A bajnokság jelenlegi éllovasai mindenesetre ismét a hátsó szekciókból indulnak, hiszen az első kvalifikációs csoportban kihajtva nem tudtak kellően jó kört futni. 

 

A hatodik berlini időmérő végeredménye:

SP Versenyző Csapat Idő Hátrány
1 S.Vandoorne Mercedes 1'15.468  
2 Sébastien Buemi Nissan 1'15.527 0.059
3 René Rast Audi 1'15.720 0.252
4 Nyck de Vries Mercedes 1'15.738 0.270
5 Robin Frijns Virgin 1'15.867 0.399
6 Edoardo Mortara Venturi 1'16.055 0.587
Q        
7 Alex Lynn Mahindra 1'15.851 0.191
8 Neel Jani Porsche 1'15.861 0.201
9 S.Sette Câmara Penske 1'15.904 0.244
10 Lucas di Grassi Audi 1'15.915 0.255
11 Felipe Massa Venturi 1'15.937 0.277
12 Tom Blomqvist Jaguar 1'15.958 0.298
13 Oliver Turvey NIO 1'15.958 0.298
14 Sam Bird Virgin 1'16.002 0.342
15 Alexander Sims BMW 1'16.028 0.368
16 J.d'Ambrosio Mahindra 1'16.057 0.397
17 Daniel Abt NIO 1'16.109 0.449
18 Max Guenther BMW 1'16.134 0.474
19 A.F.da Costa DS 1'16.176 0.516
20 André Lotterer Porsche 1'16.317 0.657
21 Jean-Éric Vergne DS 1'16.393 0.733
22 Nico Müller Penske 1'16.409 0.749
23 Mitch Evans Jaguar 1'16.449 0.789
24 Oliver Rowland Nissan 1'16.993 1.333

vandoorne

A Minardik drámájától Kovalainen defektjéig – a Spanyol Nagydíjak elfeledett momentumai

Legalábbis a Formula-1 hivatalos YouTube-csatornájának kezelője szerint elfeledett, mégis emlékezetes pillanat az is például, amikor Giancarlo Fisichella és Eddie Irvine összeütközött. A videó átkattintás után indul:

 

A szakértők szerint már Verstappen a szezon eddigi legjobbja, íme a TOP10

A Formula-1 hivatalos weboldalának öt szakértője minden futam után értékeli az összes pilóta teljesítményét egy 1-10-ig terjedő skálán. A legutóbbi silverstone-i futamon Max Verstappen és Charles Leclerc kapott 10-es osztályzatot, a harmadik legjobbnak pedig 8,6-tal Nico Hülkenberget látták - az eddigi öt verseny után íme a top10-es lista az átlagban kapott pontok alapján:

1. Max Verstappen 45,6
2. Lewis Hamilton 45,0
3-4. Valtteri Bottas és Lando Norris 40,8-40,8
5. Charles Leclerc 39,0
6. Pierre Gasly 38,6
7-8. Carlos Sainz és Daniel Ricciardo 38,4-38,4
9. George Russell 37,4
10. Alex Albon 36,8

versta

fotó: dppi

Egy évet késik már a McLaren nagy terve

A McLaren Formula-1-es csapata a Toyota kölni szélcsatornáját használja már évek óta, de Andreas Seidl csapatvezető egyik első kérése az volt, hogy mindenképpen legyen egy szélcsatorna házon belül, mert szeritne az kulcsfontosságú az autó megfelelő fejlesztéséhez. Emiatt a cég belevágott a projektbe és az volt a terv, hogy 2021-re el is készül, ám a koroanvírus gazdasági hatásai olyan érzékenyen érintették a vállalatot, hogy ez már biztosan nem fog megvalósulni - James Key technikai igazgató szerint jelenleg egyéves késésben vannak az ütemezést tekintve.

Mindennek negatív hatását persze jelentősen tompítja, hogy az új szabályrendszer is késik egy évet, ebből a szempontból tehát marad az eredeti ütemterv.

meki

fotó: dppi

Ducatifölde: meglesz-e az olaszoknak az 5/5-ös győzelmi arány Spielbergben?

Eljön az igazság pillanata a Ducati számára: arra a pályára érkezik a hétvégén a MotoGP mezőnye, ahol az idén eddig küszködő bolognai gyártó verhetetlen a helyszín 2016-os visszatérése óta. Andrea Iannone és Jorge Lorenzo egyszer-egyszer, míg Andrea Dovizioso kétszer diadalmaskodott a vörösök színeiben a Red Bull Ringen, a legutóbbi három alkalommal ráadásul utolsó méterekig zajló csatában győzték le Marc Marquezt. A címvédő ezúttal nem lesz ott a mezőnyben a sérülése miatt, de így sem biztos, hogy most is a Ducati lesz a favorit az Osztrák Nagydíjon: ha itt is szenvedni fognak, akkor aligha kell számolni velük a vb-címért folyó csatában. Mindenesetre elevenítsük fel az előző négy sikerüket a hétvégére való hangolódásként:

 

Az évfordulós futam után a hétvége vaddisznója különdíjat is kiosztottuk

A második silverstone-i versenyről készült podcastadásunkban nem mehetünk el szó nélkül Kevin Magnussen elképesztően agresszív és veszélyes manővere mellett – hallgassatok belénk:

Videó: a 70. Évfordulós Nagydíj legjobb onboard felvételei

Bár már közeledik a következő futam, tekintsünk még vissza a második silverstone-i hétvégére a szokásos fedélzeti kamerás válogatással (a videó átkattintás után indul!):

Megmasszírozgattuk Hülkenberget a hétvégi produkcióért

Legutóbbi podcastadásunkban a 70. Évfordulós Nagydíj történéseit boncolgattuk, így nem mehettünk el szó nélkül a Racing Pointnál beugróként ismét lehetőséget kapó, sőt egyenesen a harmadik helyre kvalifikáló Nico Hülkenberg produkciója mellett. Hallgassatok belénk:

Harmincezer nézőt terveznek beengedni az Orosz Nagydíjra

Szocsi is szerepel a 2020-as átdolgozott Formula-1-es versenynaptár megerősített helyszínei között, a szezon tizedik állomásaként szeptember 25-27-én. Ez a hétvége lehet az első nyílt verseny, amelyre nézőket is beengednek, ám korlátozott mértékben.

Az Autosport szaklap arról ír, hogy a pálya férőhelyeinek 50 %-át, azaz 30-32 ezer jegyet terveznek értékesíteni. Alekszej Titov, a promóter ügyvezetője mondta el: miután három hónapon át szüneteltették a jegyeladást, a bejelentés után újra elkezdték a forgalmazást. Azt nem árulta el, jelenleg hány belépő van eladva.

Titov hozzátette: a paddockra továbbra is a jelenlegi korlátozások maradnának érvényben, azaz a Formula-1 és a média egyaránt csökkentett személyzettel dolgozna a helyszínen. Az olyan események, mint a bokszutcalátogatás és az autogramosztás elmaradnának, ezeket a szervezők más programmal tervezik pótolni.

 

Bár csak egy hónap múlva rajtol a WTCR-szezon, Michelisz Norbi mégis versenyezni fog a hétvégén

A Túraautó-világkupa bajnoki címvédője ugyanis rajthoz áll a TCR Germany nürburgringi fordulóján: a magyar pilóta egy számára ismerős Hyundait fog vezetni, méghozzá a Team Engstler színeiben (érdekesség, hogy tavaly Luca Engstler pedig a M1RA-t erősítette a TCR Európa-kupában). 

„Mindig kihívás egy új bajnokságban elindulni, és ez most különösen igaz, mert még soha nem versenyeztem a Nürburgring GP-pályáján” – fogalmazott Michelisz, aki amúgy a Nordschleifén futamot is nyert már a WTCR-ben.

michelisz-hyundai-dppi

Blamázs az időmérőn: bajnokok egész hada maradt mért kör nélkül Berlinben

Az utolsó előtti versenynapjához érkezett a Formula-E berlini szezonhajrája, amelyen ezúttal egy az eredetinél 130 méterrel hosszabb nyomvonalon száguldanak a pilóták a Tempelhof repülőtéren. Hogy ez zavarta-e meg őket, nem tudni, mindenesetre a szerdai kvalifikáció első csoportjában négyen is – név szerint a már bajnok Antonio Felix da Costa, valamint három korábbi összetett győztes, Jean-Eric Vergne, Lucas di Grassi és Sebastian Buemi – kikésték a kockás zászlót (pedig a legvégén ráeszméltek, hogy baj lehet, így egymással versenyezve próbáltak időben felérni), így mért kör nélkül zárták az időmérőt, azaz csak az utolsó helyekről startolhatnak kora este.

A Superpole után végül Oliver Rowland szerezte meg a rajtelsőséget az ötödik berlini versenyre, néhány századdal felülmúlva Robin Frijnst és Neel Janit. A csoportkör után még élen álló, az Audinál Daniel Abt helyét átvevő René Rast negyedik lett. A futam este 19 órakor rajtol.

Az ötödik berlini időmérő eredménye:

1. Oliver Rowland Nissan 1'15.955  
2. Robin Frijns Audi 1'16.004 0.049
3. Neel Jani Porsche 1'16.052 0.097
4. René Rast Audi 1'16.127 0.172
5. Alex Lynn Mahindra 1'16.192 0.237
6. Tom Blomqvist Jaguar 1'16.529 0.574
Nem jutott Superpole-ba:      
7. André Lotterer Porsche 1'16.241  
8. Felipe Massa Mercedes 1'16.251  
9. S.Sette Câmara Penske 1'16.292  
10. Edoardo Mortara Mercedes 1'16.296  
11. Nico Müller Penske 1'16.327  
12. Oliver Turvey NIO 1'16.328  
13. Max Guenther BMW 1'16.394  
14. Mitch Evans Jaguar 1'16.395  
15. Alexander Sims BMW 1'16.449  
16. Sam Bird Audi 1'16.524  
17. J.d'Ambrosio Mahindra 1'16.539  
18. S.Vandoorne Mercedes 1'16.646  
19. Nyck de Vries Mercedes 1'16.755  
20. Daniel Abt NIO 1'16.868  
  Lucas di Grassi Audi    
  A.F.da Costa DS    
  Sébastien Buemi Nissan    
  Jean-Éric Vergne DS    

Bemutatkozott a legújabb magyar autósportcsapat: Irány a Kamion-Eb!

Kollégánk jelen van a Hungaroringen jelenleg is zajló sajtótájékoztatón, melyen először lépett nyilvánosság elé a Révész Truck Racing Team. A formáció új, a versenyzőt azonban nem kell bemutatni: a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbert ismét magyar csapattal és ismét MAN-nel vág neki a kamionos kontinensbajnokságnak, amely augusztus 29-30-án veszi kezdetét Csehországban.

Norbi az Autósport és Formula Magazin stúdióvendége volt júniusban, ahol sok mindent elárult a projektről:

 

Ha a valóságban vennék ki azt a darabot az Audiból, nem nagyon bírna menni

De mivel ez egy torta, meg lehet enni!

Így köszöntötte 36. születésnapján bajnokpilótáját, Lucas di Grassit az Audi, egész pontosan a Formula-E 4. és az 5. berlini versenye között. 

Pro és kontra - jól döntött Alonso a visszatéréssel?

Két év távollét után Fernando Alonso jövőre ismét Formula-1-es versenyző lesz, ezúttal a Renault-hoz tér vissza. A spanyol elmondta érzéseit a döntés kapcsán, mi pedig felsorakoztattuk az érveket és az ellenérveket amellett, miért döntött jól vagy éppen rosszul a kétszeres F1-es világbajnok. Olvasható az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

zetkplzbz2nwuq2o49c6_lg

Féktelen száguldás a bokszban: nem olyan régóta van ám sebességkorlát az F1-ben!

A fölső videón Jean Alesi tölti stop&go büntetését az 1991-es Spanyol Nagydjon, Barcelonában, az alsón pedig Alain Prost és Ayrton Senna teljesíti bokszkiállását 1990-ben szintén a Spanyol Nagydíjon, Jerezben. A két videó közötti hasonlóság az, hogy mindkettőn hanyatt-homlok menekülnek ki a bokszutcából a pilóták, amit meg is tehettek, hiszen nem volt bokszutcai sebességkorlát, ami nélkül ma már nem is tudunk elképzelni egy szervizelést. Amikor a versenyzők éppen nem a helyükön álltak, ugyanúgy tövig nyomhatták a gázt, mint kint a pályán, ráadásul a bokszutcában akkor még a személyzetet illetően sem voltak ilyen kontrolláltak a körülmények, rengeteg ember tolongott odabent. 

A bokszutcai sebességkorlátot szintén az 1994-es San Marinó-i Nagydíjat követően léptették életbe az F1-ben, de függetlenül az ismert tragikus eseményektől. Történt ugyanis azon a versenyen egy másik ijesztő baleset is, amikor Michele Alboreto Minardija elveszítette egy kerekét a bokszutcából kimenet, amely néhány személyt megsebesített. 

 

Olvastad már?