Két sztorira várt pénteken az F1 nagy családja, melyek közül az esti órákig csak az egyik érkezett meg. Miközben aki csak él és mozog, azt találgatja, hol (és mikor) folytathatja karrierjét Adrian Newey a Red Bulltól való távozása után, maga a távozás nem vált hivatalossá – ellentétben Nico Hülkenberg Audihoz (illetve egyelőre Sauberhez) szerződésével.
Azt ugyanis a várakozásoknak megfelelően pénteken 10:30-kor hivatalosan is bejelentették, hogy Hülkenberg két év után elhagyja a Haas csapatát, hogy 2025-ben a Sauber, majd egy évvel később az Audi versenyzője legyen. Néhány perccel később a Formula Podcast adásában beszéltük ki, milyen előnyökkel járhat ez a lépés egyik vagy másik fél számára (az adás YouTube-on ide kattintva érhető el).
A bejelentést követően, ahogy az ilyenkor illik, a két fél kölcsönösen körbeudvarolta egymást: Ayao Komatsu csapatfőnök méltatta Hülkenberg munkáját, amiből idén még szeretnének profitálni, míg a német az előző vezérnek, Günther Steinernek is köszönetet mondott azért, hogy lehetőséget adott karrierje újraindítására.
Ezzel immáron kilenc ülés sorsa kelt el a 2025-ös mezőnyben, hogy pontosan hogy néz ki a felállás, azt ide kattintva lehet megtekinteni. A biztos hellyel rendelkezők pilóták sorában továbbra sincs ott az a Carlos Sainz, aki idén bombaformában van, de mint elmondta, lutrinak érzi, hogy ki kerül jó helyre 2026-ban.
Mint azt lassan három hónapja tudjuk, a spanyol helyét Lewis Hamilton foglalja el a Ferrarinál, aki egykori csapattársa, Nico Rosberg szerint nagyjából hasonló szinten lehet majd új partnerével, Charles Leclerc-rel. Rosberg egy podcastben Hamilton 2016-os legyőzésének mentális hátteréről is beszélt, s azt is felidézte, mennyire nehéz volt közölnie visszavonulásáról szóló döntését Toto Wolff-fal.
Alighanem sokan nagy kerek szemekkel néztek a monitorra, amikor Stefano Domenicali sprintekről szóló megnyilatkozását olvasták: az F1 első embere szerint a szurkolók érdekét szolgálja, hogy a jelenlegi hatnál több sprintet rendezzenek a jövőben. Azt nem tudjuk, mit szólt ehhez James Allison, a Mercedes technikai guruja, azt mindenesetre elmondta, hogy mérnöki szempontból kellemesebb az új lebonyolítás.
Mások is szót ejtettek különböző szabályokról: Alexander Albon kissé bizonytalanul felvetette, hogy mi lenne, ha a Q1-et kettébontanák, és 10-10 versenyző külön próbálkozhatna a továbbjutással, míg Frederic Vasseur arról panaszkodott, hogy az F1 szabályai egyre bonyolultabbak, így a csapatok kénytelenek egyre több ügyvédet foglalkoztatni.
Még két hír máról: halálos fenyegetéseket kapott Johnny Herbert azt követően, hogy Ausztráliában a stewardok (köztük ő maga) 20 másodperces időbüntetéssel sújtották Fernando Alonsót, a McLaren pedig jelentős fejlesztési csomagot hoz Miamiba, amitől komolyabb előrelépést várnak.
Végül egy kis MotoGP: Bagnaia rekordidejével és bukásözönnel indult a MotoGP jerezi hétvégéje – az olasz versenyző Vinalest és Marc Marquezt előzte meg.