Így ünnepelte a McLaren "Szuper Carlost"
https://formula.hu/parc-ferme/23740
2072 nap telt el azóta, hogy valamelyik McLaren-versenyző a pódiumra állhatott. Akkor Kevin Magnussen ácsorgott a dobogó harmadik fokán, azonban a sors furcsa játéka, hogy akkor is megbüntettek egy pilótát, aki az első három között végzett, s így akkor is lemaradt egy mclarenes a dobogón való ünneplésről, hiszen Jenson Button végzett akkor a negyedik helyen, de a büntetés következtében a harmadik helyen rangsorolták. Így ünnepelte a McLaren ennek a csúfos, hosszú időszaknak a lezárását:
Super Carlos, Super Carlos! pic.twitter.com/cE5bAmZtsK
— McLaren (@McLarenF1) November 17, 2019
Mire emlékszel a 2020-as F1-es szezonból?
https://formula.hu/parc-ferme/27632
Rendhagyó eseményeknek nem volt híján a az idei versenyszezon, ami a késői kezdés és a szokottnál rövidebb naptár ellenére is bővelkedett emlékezetes pillanatokban és különleges eredményekben. Mennyire sikerült ezeket bevésned a memóriádba? Teszteld tudásod az idei F1-es szezonról szóló kvízünkkel IDE vagy a képre kattintva!
Egy rekord, amelyet nem sikerült elvenni Vetteltől
https://formula.hu/parc-ferme/27631
Lance Stroll ötödik, Max Verstappen negyedik, Charles Leclerc pedig második a listán, amelyen Sebastian Vettel tartja az első helyet: 21 évesen, 2 hónaposan és 11 naposan szerezte meg a 2008-as Olasz Nagydíj pole-pozícióját. Azon a hétvégén Vettel vált a legfiatalabb dobogóssá és futamgyőztessé is, azokat a rekordokat azonban Verstappen elorozta tőle – a rajtelsőség csúcsát azonban nem sikerül kicsavarni a német kezéből. (Természetesen Vettel a valószínűleg legfontosabb fiatalsági rekordot is tartja: ő a legfiatalabb világbajnok.)
A rajongók is megválasztották az év versenyét
https://formula.hu/parc-ferme/27628
Az F1 hivatalos oldalán lehetett szavazni az év versenyére, a világ minden tájáról voksokat leadó rajongók pedig azt a Török Nagydíjat választották meg az idei szezon legjobb futamának, melyen Lewis Hamilton megszerezte hetedik világbajnoki címét, és amelyet az újrahúzott aszfalt és az eső keveréke tett igazán kiszámíthatatlanná. A Török Nagydíj összefoglalója a YouTube-on tekinthető meg. A globális szavazáson született végeredmény nem egyezik szerkesztőségünk véleményével. Évértékelőnk erre vonatkozó cikkét ide kattintva tudjátok elolvasni.
MiniDrivers: A 2020-as szezon vicces összefoglalója
https://formula.hu/parc-ferme/27627
A MiniDrivers elhozta számunkra a 2020-as szezon összefoglalóját, egy kicsit könnyedebb stílusban, gokartokkal versenyezve. Vettel már az Astonnal szeretne menni, Sainz a McLarennél akar maradni, Kvjat ismét torpedóvá válik, de az is kiderült, hogy kit rejtett a pilótákat zaklató Dark Mini fekete maszkja.
F1-es versenyző a jégen: Romain Grosjean főszereplésével
https://formula.hu/parc-ferme/27626
Romain Grosjean még a 2020-as szezont megelőző télen driftelgetett egy jót egy Subaruval, a hóban. Az azóta visszavonult francia versenyzőnek igencsak meggyűlt a baja a körülményekkel, de annyit megállapíthatunk, hogy raliversenyzőként sem veszne el a francia.
60 másodpercnyi Kimi-pillanat 2020-ból
https://formula.hu/parc-ferme/27625
Kimi Raikkönen idén sem hazudtolta meg önmagát, és megajándékozott bennünket 60 másodpercnyi aranyat érő raikkönenes pillanattal, ráadásul abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy jövőre újabb nagyszerű momentumokkal fogja öregbíteni imázsát a finn.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Hogy fog véget érni a Mercedes dominanciája?
https://formula.hu/parc-ferme/27629
A Formula Podcast karácsonyi különkiadásában hallgatói kérdésekre válaszoltunk, melyek között az egyik legizgalmasabb (és valószínűleg a legnagyobb érdeklődésre számot tartó) az volt, vajon mikor és hogyan ér majd véget a Mercedes uralma, mely sokak számára valószínűleg inkább rémuralomnak hat... Az adás megfelelő részét 01:15:09-től találjátok, de hallgassátok meg az egészet, ha van kedvetek!
Hülkenberg előtt szabadon: a legsikeresebb beugrások az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/27624
Nico Hülkenberg idén csak három F1-es nagydíjhétvégén vett részt és kettőn jutott el a rajtig a Racing Point beugrójaként, ám ez alatt is emlékezetes dolgokat művelt. Az Autósport és Formula Magazin legújabb számában felidéztük az F1 történetének előző nagy cseresztárjait, akik olykor kis híján győzelemre is váltották a váratlan lehetőséget.

1999: Coulthard itt kicsit még alulbecsülte Hamilton jövőjét
https://formula.hu/parc-ferme/27623
Persze akkor még csak alulbecsülni lehetett, hiszen 21 évvel ezelőtt, amikor a videó készült, még egy hétszeres világbajnok F1-es versenyzőtől is távol álltunk, nemhogy kettőtől. Itt, amikor az ifjú brit még csak 14 éves volt, a McLaren-versenyző azzal méltatta őt, hogy a saját gokartos eredményeinél sokkal jobbakat produkált, míg Hamilton kifejezte abbéli reményét, hogy hamarosan átveheti Coulthard helyét a wokingiaknál. Nos, bár volt a helycsere között két átmeneti év, ez nagyjából így is történt. Azt viszont aligha gondolhatta bármelyikük, hogy 2020-ban Coulthard közli majd a hétszeres bajnok Hamiltonnal, hogy első alkalommal fognak egy pályaszakaszt versenyzőről elnevezni Silverstone-ban, ugyanis a célegyenes a Hamilton-nevet kapja.
1999: @LewisHamilton (14) and David Coulthard (28) do joint interview about Lewis' promising prospects.
— Peke_Formula1 (@Peke_Formula1) December 19, 2020
21 years later in 2020: DC informs Lewis that after his 7th F1 World Championship title, Silverstone are renaming the pit-straight after him.#F1 @therealdcf1 pic.twitter.com/ALTA1y8plQ
Nehéz úgy a „Ki vagyok én?” játék, ha a versenyzők nem is értik az angol szavakat
https://formula.hu/parc-ferme/27621
"Akkor mondd argentinul!" - másodpercek alatt kicsúszott az irányítás alól a WEC játéka Brendon Hartley és Jose Maria Lopez között, hiszen az argentin hiába jött rá, hogy Hartley a kéményről beszél, nem jutott eszébe a szó angol megfelelője, a chimney. Ugyanezzel a problémával szembesült magyarázóként az F1-ben is megfordult Gianmaria Bruni. De más szavak értelmezésével is meggyűlt a bajuk az istállótársaknak ebben a bahreini hőségben felvett karácsonyi játékban, olykor még az angol anyanyelvűeknek is.
A legszebb karácsonyi ajándék: Frank Williams elhagyhatta a kórházat
https://formula.hu/parc-ferme/27622
Tíz nappal ezelőtt közölte a Williams, hogy a 78 éves csapatalapítót nem részletezett okokból kórházban ápolják, most azonban megérkezett a jó hír az istállótól, amely a csapat őszi eladása óta már nem Williamsék, hanem a Dorilton Capital tulajdonában van, ám továbbra is nagy tisztelettel adózik saját múltja és hagyatéka iránt:
"Örömmel tudatjuk, hogy Sir Franket kiengedték a kórházból és már otthon lábadozik. A Williams család szeretné megköszönni a támogatást ezekben a nehéz időkben, és mindenkinek kellemes karácsonyt és boldog új évet kívánnak" - írja az istálló közösségi oldala.

Egy fél versenyautót kitesz Leclerc új szimulátora
https://formula.hu/parc-ferme/27620
Az alábbi szerzeményével dicsekedett a Ferrari F1-es pilótája, akit a téli szünet alatt biztosan láthatunk majd streamelés közben.
Webber szerint Ricciardo vitte a hátán a Renault csapatát
https://formula.hu/parc-ferme/27619
Daniel Ricciardo idén az előkelő ötödik helyet szerezte meg az F1 egyéni értékelésében, amihez két dobogós helyezése nagyban hozzájárult. Az ausztrál sikereinek köszönhetően a Renault 2016 után újra trófeát vihetett haza F1-es versenyről, így a pilóta honfitársa, Mark Webber szerint nem is kérdés, ki vitte a hátán idén a csapatot.
"Szerintem lenyűgözően vezetett. Nem azért, mert kevesebb lenne rajta a nyomás, hanem mert értékesnek érezte magát a csapatban. Nagyszerű munkát végzett, felemelte Enstone-t. Nagy szükség lenne rá az élmezőnyben" - magyarázta Webber.

Fotó: DPPI
Akár így is mutathatna Vettel jövő évi sisakfestése
https://formula.hu/parc-ferme/27618
Az Aston Martin érkezésével 2021-be visszatér a Formula-1 mezőnyébe a brit versenyzöld legendás árnyalata, ami megihletett egy rajongót arra, hogy ebben a színben alkossa meg Sebastian Vettel elképzelt jövő évi sisakfestését. Hogy tetszik?

Forrás: Instagram
Hivatalosan technikai igazgató nélkül marad a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/27617
Nem vesz fel új technikai igazgatót a távozó Simone Resta helyére a Ferrari F1-es istállója, a felszabaduló pozíciót átcsoportosítással pótolja. A vörösök veterán szakembere több kollégájával együtt jövőre a Haas istállójához csatlakozik.
"Nem lesz technikai igazgatónk" - idézte a téma kapcsán Mattia Binotto csapatfőnök szavait a Racefans. A kötelességeit Enrico Cardile veszi át, aki ma a teljes karosszériáért felel."
A szakvezető hozzátette: mindig nyitottak arra, hogy kívülről igazoljanak munkaerőt, ám a költségplafon bevezetése miatt a létszámnövekedést igyekeznek elkerülni.

Szereted a múltidéző cikkeket? Akkor a Formula Retro csoportban a helyed!
https://formula.hu/parc-ferme/27616
Nyáron indult el a Formula Retro Facebook-csoport, ahol weboldalunk évfordulós múltidéző cikkjeit osztjuk meg napi rendszerességgel, így ha érdekelnek az ilyen témájú olvasmányok, akkor csatlakozz minél hamarabb a képre kattintva:
Varjúnak öltözve énekelt egy tv-műsorban Jorge Lorenzo
https://formula.hu/parc-ferme/27615
Hazánkban is futott az Álarcos énekes nevű műsorformátum – sőt, ha emlékeink nem csalnak, mindkét nagy kereskedelmi tv-n volt ilyesmi, csak más címen –, amelyben hírességek mindenféle figurának beöltözve énekelnek, s a zsűrinek kell kitalálnia, kit rejt a maszk. A spanyoloknál az Antena 3-on épp a minap rendezték a döntőt, de hogy miért számolunk be erről egy autó-motorsportos oldalon? Nos, kiderült, hogy a Varjúnak öltözött sztár nem más, mint a 2019 végén visszavonult ötszörös motoros világbajnok Jorge Lorenzo. Az idén a Yamaha tesztmotorosaként (nem sokat) tevékenykedő versenyző – akit néhány hete adócsalással is szóba hoztak egyes helyi portálok, ám Lorenzo kategorikusan cáfolta a vádakat – közösségi oldalán úgy fogalmazott, hogy büszke, hogy bejutott a fináléba. Íme, a döntős produkciója és a leleplezés:
Bizonytalanság: a Williams F1-es beugrója nem tudja, hogy merre tovább
https://formula.hu/parc-ferme/27614
Némileg váratlanul bemutatkozhatott a Formula-1-ben az idei év vége felé Jack Aitken, aki a Williams tartalékjaként a Mercedeshez átugró George Russellt helyettesíthette egy versenyhétvége erejéig. A 25 éves pilóta már a harmadik szezonját teljesítette a Formula-2-ben, de nem igazán volt sikeres az éve, hiszen csak a tizennegyedik helyen zárt - viszont ez a széria így három év után már nem motiválja, úgyhogy fogalma sincs, hogy merre tovább.
Mint mondta, az F2-ben csak akkor van értelme maradnia, ha a bajnoki címért küzdhet, de ahhoz olyan autóra lenne szüksége, amivel ez lehetséges, ezen felü lviszont már nincs mit tanulnia - szeretné szorosabbra fűzni a kapcsolatát a Williamsszel, de az F1-ben stabil helye egyelőre biztosan nem lesz. A 2021-es szezon "már a spájzban van", de egyelőre nem tudja, hogy mi lesz vele jövőre...

fotó: dppi
A McLarennél nem akarnak fiatal pilótát nevelni, el is mondták, hogy miért
https://formula.hu/parc-ferme/27612
A Red Bull és a Ferrari is sorozatosan hozza a Formula-1-be, vagy annak közelébe a fiatal tehetségeket, de így van/volt ez a Mercedesnél is - a McLaren viszont úgy döntött, hogy ők lemondanak erről, nem tesznek bele ebbe plsuz pénzt és energiát. Zak Brown vezérigazgató szerint ennek nagyon egyszerű oka van: látják a többieknél, hogy ők sem tudnak mit kezdeni a sok kinevelt tehetséggel, mert egyszerűen nincs nekik elég hely, aztán ebből csak a baj van - ülést kell vásárolni más csapatoknál, vagy zsákutcába vezetik ezeket a fiatalokat.
Brown hozzátette, hogy Daniel Ricciardo megszerzése is efelé terelte őket, mert látják, hogy a McLarenhez igazolás mindig is csábító ajánlat lesz a "külsősök" számára - az ausztrállal hosszabb távra terveznek, Lando Norris pedig még nagyon fiatal, úgyhogy a következő években hiába jönne fel egy saját nevelés, egyszerűen nem lenne neki hely. Emiatt ők inkább úgy vannak vele, hogy elengedik a dolgot, költenek inkább másra, hiszen láthatjuk, hogy hiába nevelték ki például Stoffel Vandoorne-t - úgy érzik, hogy ha elég jó autót építenek, akkor a külsős versenyzők úgyis sorban fognak állni az ülésért, ha arra lesz szükség...

fotó: dppi
Videó: Az elmúlt tíz év legnagyobb MotoGP-csatái
https://formula.hu/parc-ferme/27613
Marquez és Lorenzo mugellói párharca, Rossi és Pedrosa aragóniai összecsapása, az asseni és Phillip Island-i őrületek, és persze Dovizioso és Marquez több felejthetetlen utolsó körös ütközete – ezek mind szerepelnek a MotoGP legújabb top 10-es válogatásában (a videó YouTube-ra átkattintva indul!):

.jpg)