Így ünnepelte a McLaren "Szuper Carlost"
https://formula.hu/parc-ferme/23740
2072 nap telt el azóta, hogy valamelyik McLaren-versenyző a pódiumra állhatott. Akkor Kevin Magnussen ácsorgott a dobogó harmadik fokán, azonban a sors furcsa játéka, hogy akkor is megbüntettek egy pilótát, aki az első három között végzett, s így akkor is lemaradt egy mclarenes a dobogón való ünneplésről, hiszen Jenson Button végzett akkor a negyedik helyen, de a büntetés következtében a harmadik helyen rangsorolták. Így ünnepelte a McLaren ennek a csúfos, hosszú időszaknak a lezárását:
Super Carlos, Super Carlos! pic.twitter.com/cE5bAmZtsK
— McLaren (@McLarenF1) November 17, 2019
Jövőre nem megy Le Mans-ba a WEC-bajnok Aston Martin gyári csapata
https://formula.hu/parc-ferme/27611
Kivonja gyári csapatát a WEC-ből az Aston Martin. A brit autógyártó jövőre már csak privát csapatoknak szállít a saját fejlesztésű technikából, így 2021-ben biztosan nem tudja megvédeni a Prodrive-val idén szerzett bajnoki címét a GTE Pro kategóriában. Ezzel egyidőben bejelentették azt is, hogy a Prodrive fogja építeni és árusítani a GTE, GT3 és GT4 osztályainak megfelelő orrmotoros konstrukcióit. A márka azzal indokolta a lépést, hogy a legutóbbi szezon során a Vantage GTE típussal "minden célt" sikerült elérnie. Ebbe beletartozik Nicki Thiim és Marco Sorensen GTE Próban szerzett bajnoki címe, valamint Maxime Martin, Alex Lynn és Harry Tincknell Le Mans-i 24 órás győzelme is.
A márka különböző partnercsapatokon keresztül jövőre is részt vesz többek között az IMSA és a Super GT soroaztaiban is, valamint a WEC GTE Am kategóriában is jelen lesz.

Fotó: DPPI
Egy kapcsolat vége: Norris és Sainz legszebb közös pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/27610
Az F1 hivatalos oldala is tudhatta volna, hogy nem lehet egy egyperces videóba belesűríteni az idei McLaren-páros elmúlt két évének minden bolondozását, mindenesetre itt van egy kis zanza Carlos Sainz és Lando Norris őrültködéseiből. Jövőre új partnerrel, Sainznak Leclerc-rel, Norrisnak pedig Ricciardóval kell megtalálnia a vágyott harmóniát, de azért már vannak arra utaló jelek, hogy a Sainz-Norris kettős sem zárta le teljesen a brománcot.
We will really, *really* miss seeing @LandoNorris and @Carlossainz55 together #F1 @McLarenF1 pic.twitter.com/72LmUHFmFe
— Formula 1 (@F1) December 22, 2020
Ennél sterilebb már nem lehet egy versenysorozat: elektromos és virtuális!
https://formula.hu/parc-ferme/27609
Vajon eljön majd a pont, amikor már a virtuális térben is ciki lesz benzint égetni? Az új, hamarosan induló eX nevű szimulátorbajnokság mindenesetre elébe szaladt az ilyesféle bajoknak, hiszen még a virtuális térben száguldó autói is elektromos hajtásúak - ennél nyomatékosabban már aligha lehetne promótálni a környezettudatos versenyzést, és természetszerűleg az eX kísérőműsorai is nagy hangsúlyt fektetnek majd a klímaváltozás elleni harcra. Néhány nagy formátumú versenyzőt már meg is nyert magának a széria, például Romain Grosjeant, aki az alábbi videóban már le is zavart egy kétfős tesztversenyt az eX társalapítójával, a DTM-bajnok Mike Rockenfellerrel.
Az utazási tilalom sértésén kapták Senna egykori csapattársát
https://formula.hu/parc-ferme/27608
Johnny Dumfries 1986-ban egyetlen szezont versenyzett a Formula-1-ben, amikor Ayrton Senna csapattársa volt a Lotusnál. A John Colum Crichton-Stuart néven született skót azonban nem emiatt, és még csak nem is 1988-as Le Mans-i győzelme okán a legismertebb hazájában, hiszen ő a Skóciához tartozó Bute-sziget őrgrófja, és rokoni szálak is kötik a brit uralkodói családhoz.
Az exversenyző most azzal került be a hírekbe hazájában, hogy hetedmagával megsértette az Egyesült Királyságban a napokban életbe lépett utazási korlátozásokat: Londonból ugyanis Skóciába utazott egy motorcsónakon, márpedig az új intézkedések óta az országon belüli határokat is tilos átlépni. A hatóságoknak hamar a tudomására jutott a szabálysértés ténye, és megkezdték az eljárást. A hazája legtehetősebb embereinek listáján rendre szereplő Crichton-Stuartnak valószínűleg nem fog nehezére esni kiperkálni azt a 60 fontos büntetést, ami a törvény értelmében az utazási korlátozások megsértéséért kiróható - sőt, gyors befizetés esetén az összeg 30 fontra mérséklődik!
A különös múltú, az F1-be vagyona ellenére saját erőből eljutó versenyző történetéről itt írtunk korábban.

Üdv az olaszoknál: Sainz érzelmes videóját megzavarja egy pizza
https://formula.hu/parc-ferme/27607
Carlos Sainz le sem akarja venni a piros pólót, amit a Maranellóban tett múlt heti látogatása során kapott. A spanyol már alig várja, hogy megkezdje a közös munkát álmai csapatával, addig is keményen edz, boldog karácsonyt kíván, nagyon szeret mindenkit, és... hopsz!
Nuovo colore, nuova passione in @ScuderiaFerrari, and you can be certain that I will give my 100% to this team. Buon Natale! // Nuevo color, nueva pasión en @ScuderiaFerrari y podéis estar seguro que daré mi 100% ¡Feliz Navidad!
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) December 22, 2020
-#EssereFerrari #Carlossainz pic.twitter.com/oESvwrzHkV
Azt pedig jó látni, hogy az idei McLaren-csapattársak a különválással sem hagyták abba a poénkodást, mint a videó alatti piszkálódás ezt jól mutatja:
Lando Norris: Az eBay-en vetted?
Carlos Sainz: Nem, de megkérhetem a Ferrarit, hogy küldjenek egyet a legnagyobb rajongómnak!
Lando and Carlos are still going to be great together even when apart next year #F1 pic.twitter.com/sDqkpfEa3d
— Planet F1 (@Planet_F1) December 23, 2020
Modern technológiával varázsolta még látványosabbá Senna monacói körét egy rajongó
https://formula.hu/parc-ferme/27606
Aytron Senna legendás 1990-es monacói belső kamerás felvétele átesett egy ráncfelvarráson, így minden eddiginél élvezhetőbbé vált. Egy rajongó, Liam Freeman modern számítógépes technikákat bevetve megduplázta a felvétel másodpercenkénti képkockáinak számát, a hangot pedig feljavította, így született meg az alábbi változat:
I decided to restore onboard of Senna at Monaco in 1990 to run in 60fps and clearer audio.
— Liam Freeman (@LiamFreeman_) December 20, 2020
My word does it make it feel so much more alive! pic.twitter.com/ioPLOHwJ1v
Grosjean hátborzongató ütközése, tömegbaleset Mugellóban - ezek voltak a szezon legdrámaibb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/27605
Újabb nap, újabb látványos szezonösszefoglaló az F1 részéről. Ezúttal az idény tíz legdrámaibb pillanatait élhetjük újra, a dobogós helyezéstől megfosztott Albontól kezdve a tűzvészt túlélő Grosjeanig.
Megjöttek az idei szezon legjobb belső felvételei
https://formula.hu/parc-ferme/27604
A Formula-1 szokásos válogatása az év top10 belsőkamerás felvételeiből ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!
Ricciardo elmúlt napjai sűrűbbnek tűnnek, mint egy versenyhétvége
https://formula.hu/parc-ferme/27603
Ha egy versenyző van, akinek még ilyen hajtós F1-es szezon után is van kedve pörögni, akkor tudjuk, hogy ki lesz az... Persze az is egy szempont, hogy most kell bepótolni azt a sok mindent, amire az egymást érő versenyhétvégék miatt korábban nem jutott idő.
Sisakcsere a MotoGP-sztár Fabio Quartararóval, fenyőfaválasztás karácsonyra és találkozó Jenson Buttonnal és kisfiával, Hendrixszel. Ez csak az elmúlt néhány nap termése Daniel Ricciardo nyüzsgő életének. És persze számítsunk rá, hogy egyszer csak megjelenik majd McLaren-szerelésben is!



Ezek voltak a WRC-szezon legemlékezetesebb pillanatai - videó
https://formula.hu/parc-ferme/27599
Egy tízes listát állított össze a DirtFish:
Sebastien Loeb hibája és "billegése" Monte-Carlóban
Gus Greensmith jeges becsúszása ugyanitt
Kalle Rovanpera első szakaszgyőzelem a Svéd Rali power stage-én
Sean Johnstonék kigyulladása
Elfyn Evans első toyotás győzelme Svédországban
Teemu Suninen döbbenetes autózással megnyert első szakasza Szardínián
Evans vb-címről döntő hibája a Monza Rali havas hegyi részén
Gus Greensmith méretes esése ugyanitt
Esapekka Lappi elégő Ford Fiestája
És természetesen Ott Tanak brutális bukása Monte-Carlóban
Vettel itt tényleg hajbeültetési tanácsokat kér Hamiltontól?
https://formula.hu/parc-ferme/27601
Ebben a videóban néhány versenyzőnek adatott meg a lehetőség, hogy a nyilvánosság előtt tegyen fel egy kérdést Lewis Hamiltonnak - a brit viszont nem volt jelen, így senki nem kötelezte a válaszadásra. Max Verstappen arra volt kíváncsi, mikor száll már ki végre az F1-ből, Carlos Sainz arra, hogy összebarátkoztatják-e a kutyáikat, a legrejtélyesebb kérdés azonban Sebastian Vetteltől érkezett.
"Hello Lewis. Azon gondolkodom, mikor csináltattad meg a hajad. Pár éve már rákérdeztem, de nem hiszem, hogy a helyes választ kaptam. Nem kell a kamerában válaszolnod, elmondhatod nekem privátban is, de ha nem akarod, azt se bánom" - vigyorgott Vettel, akin elkezdett jelentkezni a férfiak korosodásának egyik fő jele, és valószínűleg feltűnt neki, hogy riválisa már sűrűbb hajjal rendelkezik, mint F1-es karrierje első éveiben.
Max, Sebastian and Carlos ask questions they always wanted to ask Lewis pic.twitter.com/n2JKFw9tPF
— Alejandro (@motorsport_geek) November 27, 2020
Verstappen számára Marko a második apja
https://formula.hu/parc-ferme/27600
A Servus TV kérdezte arról Max Verstappent, hogy miért látni kevesebbet a futamokon édesapját, Jost, aki eleinte mindenhol ott volt körülötte. "Most is minden nap beszélek vele a versenyhétvégék során, a WhatsAppon sok mindent el tudok neki magyarázni és otthon is megvannak az információi" - mondta a Red Bull pilótája, aki bevallotta, hogy az apaszerepet számára dr. Helmut Marko is megtestesíti.
"Nagyon jól kijövök vele, nagyon őszinte és valószínűleg ő a második apa számomra. Mióta a Formula-1-ben vagyok, édesapám kicsit eltűnt a háttérben és Helmut veszi át ezt a szerepet" - tette hozzá a holland.

fotó: dppi
Egy harapás Lewisnak, egy harapás Roscoe-nak – ugyanabból a süteményből
https://formula.hu/parc-ferme/27602
A kommentelők nagy része nem igazán lelkesedik ezért a videóért - Lewis Hamilton arról posztolt, hogy kutyájával, Roscoe-val közösen ugyanazt a süteményt fogyasztják el:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Toto Wolff, a Mercedes vezető cheerleadere
https://formula.hu/parc-ferme/27597
A világbajnok Mercedes YouTube-on futó sorozatában, amelyben 60 másodpercben mutatják be a csapat dolgozóit és azok munkakörét, most Toto Wolff került sorra, aki a poszt címében leírt módon mutatta be magát. A csapatvezető röviden elmondta, hogy egyfelől az irodában, másfelől a pályán dolgozik, és mindkettőt élvezi, hiszen bár az autó körüli mérnöki munkákhoz nem ért, emberekkel dolgozhat, az istálló sikereinek pedig az egyik fő kulcsa, hogy személyes kapcsolatok és bajtársiasság alakult ki a csapattagok között.
A gyilkos szalagkorlátok sötét F1-es története
https://formula.hu/parc-ferme/27594
Szerencsére rengeteget fejlődött a versenypályákat övező szalagkorlátok biztonsága a 70-es évekbeli bevezetésüktől Romain Grosjean bahreini balesetéig. Az Autósport és Formula Magazin legújabb számában azokat a szomorú eseteket idézzük fel az F1 történetéből, amikor a korlátok védelmező szerepük helyett halálos akadályoknak bizonyultak.

Az asztronauta, a bokszoló és a romantikus gitáros egy személyben
https://formula.hu/parc-ferme/27593
Ha valakitől ennyire búcsúznak, akkor tényleg távozik, kivéve, ha Felipe Massának hívják. De Danyiil Kvjatot nem úgy hívják, így valószínűleg nyomós okkal készített az F1 pályaakciós videója után az Alpha Tauri egy pályán kívüli válogatást is az orosz versenyző fénypontjaiból.
Hány vírusteszten esett át egy közönséges F1-es versenyző?
https://formula.hu/parc-ferme/27589
Nem nagyon történhetett idén semmi az F1-ben a szigorú vírusvédelmi intézkedések betartása nélkül. A szezonját júliusban megkezdő sport ugyanis a járvány terjedésének lassítása érdekében csak negatív PCR-teszttel rendelkezőket engedett be a paddockba, elrendelve, hogy legalább ötnaponként mindenkinek alá kell vetnie magát a kellemetlen procedúrának. Az F1 állandó utazó személyzetének tagjai, köztük a versenyzők számára így muszájból már rutinszerűvé vált a folyamat. Hogy az év során hányszor kellett pálcika alá feküdniük, arról Sebastian Vettel is csak közelítő sejtést tudott megfogalmazni a Blick kérdésére.
"A júliusi szezonkezdet óta nagyjából minden harmadik napon. Ha ezzel számolunk, akkor körülbelül 60 teszt jön ki. Szerencsére mind negatív volt" - mondta Vettel.
A tesztelés folyamatáról néhány versenyző képet is megosztott a szezon elején, ám ezek azóta eltűntek közösségi oldalaikról.

Olasz sajtóhírek szerint Zanardi kézmozdulatokkal reagál a külvilágra
https://formula.hu/parc-ferme/27598
A Formula-1-et is megjárt expilóta, a csaknem két évtizede egy balesetben mindkét lábát elveszítő Alex Zanardi még nyár elején szenvedett súlyos koponya- és arcsérüléseket egy kézzel hajtott kerékpárversenyen. Az azóta már többször is megoperált paralimpiai bajnokot jelenleg is a padovai kórház neurológiai osztályán kezelik, a Corriere della Sera olasz lap viszont biztató fejleményekről számolt be.
Az említett lap ugyanis úgy tudja, hogy Zanardi reagál a külvilágra: állítólag a kezével és a hüvelykujjával reagál hangokra az olasz legenda, aki kezet is tudott rázni a doktorokkal. Úgy hírlik, Zanardi a feleségét, Danielát is felismeri. Beszélni ugyanakkor nem tud, mivel az orvosok elővigyázatosságból nyitva hagytak egy lyukat a torkán.

Térdműtétje után kórházban lábadozik Jackie Stewart
https://formula.hu/parc-ferme/27591
A RaceFans.net szakoldal számolt be róla, hogy a hónap korábbi részében egy tervezett térdműtétet hajtottak végre Sir Jackie Stewarton. A Formula-1 háromszoros világbajnoka jelenleg is egy kórházban gyógyul, a várakozások szerint teljesen fel fog épülni. A legendás exversenyző vasárnap a BBC Év sportszemélyisége díjkiosztón – amelyen Lewis Hamilton eredményeit ismerték el – is a kórházi ágyáról jelentkezett be.

Ezt már vártuk: az idei F1-es rádiózások – alternatív értelmezésben animálva!
https://formula.hu/parc-ferme/27596
Néhány éve már hagyomány a Formula-1 YouTube-csatornáján, hogy a szezon legjobb csapatrádiózásait új kontextusba helyezik egy animált videó keretében. Az idei kiadás is fenomenálisra sikerült, kezdve a születésnapi meglepetésnek szánt Raikkönentől a székbe ragadó Verstappennen át a szülést levezénylő Gaslyiig – minden másodperce arany az alábbi videóban (ami átkattintás után nézhető meg):