Steward
Gobodics Tamás
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. június 3. szerda

Carlos Sainz büszkén hirdeti, hogy már 22 évvel ezelőtt is fánkokat rajzolt

Egy aranyos felvétel került nyilvánosságra Sainzék családi archívumából, amelyen a hároméves trónörökös vérprofin tekergeti a kormányt a családi házuk udvarán.

Hogy nézne ki szakállal Hamilton, vagy Leclerc?

Az F1 Paddock Club gondolta túl a karanténidőszakot:

lec_1

ham_6

grosjean_2

stroll_5

albon

Norris F3-as autóval melegít a szezonra

Egy átlagos téli szünet után furcsa hírnek számítana, hogy egy Formula-1-es pilóta egy nevelőszéria autójával készüljön a szezonra, azonban 2020-at írunk, amikor minden kicsit más. A The Race rétesülései szerint Lando Norris a lazuló brit kijárási korlátozásokat kihasználva a héten F3-as autóba ül, hogy felkészüljön a július eleji Osztrák Nagydíjjal kezdődő száguldásra. A helyszínt és az időpontot nem közölték, de hozzáfűzték, hogy a pilótára a következő hetekben gokartozás is vár.

A McLaren pilótája ezzel némi helyzeti előnybe kerülhet azokhoz képest, akik a szezonnyitó előtt semmilyen versenytechnikába nem tudnak majd beülni.

 norris-f3-2017

Fotó: DPPI

 

Még mindig nincs vége: törölte augusztusi, legendás futamát a WRC

Sajnos ugyan sok helyen már újraindul az autósportélet és így a ralibajnokság is, a WRC újabb rossz hírt közölt: a koronavírus miatt törölték az augusztus elejére tervezett Finn Ralit. Ugyan még két hónap múlva lenne csak esedékes a verseny és a helyzet Finnországban is javul, de a rendezők inkább úgy döntöttek, hogy túl sok változóval kellene számolni, így nem tudják vállalni a rendezvényt. A Naptárban már csak öt futam szerepel, de azok sorsa is kérdéses...

i20_3

fotó: dppi

Hónapokon belül eldőlhet a Williams sorsa

Szeptember végéig sor kerülhet a Williams eladására - hozta le a Racefans a csapatvezető nyilatkozatát. Claire Williams elárulta, a következő három-négy hónap során biztosítanák a csapat hosszú távú finanszírozását, ami annak eladását is jelentheti. Williams kihangsúlyozta, az idei évük nincs veszélyben, de ha ki akarnak mászni a gödörből, akkor külső segítségre van szükségük. A beérkező tőkét elsősorban "anyagi" kiadásokra fordítanák, például az infrastruktúra fejlesztésére.

williams-action1-2020

Az F1-ben akarsz fotózni? Nem lehetetlen! Adunk is néhány tanácsot hozzá

Legutóbbi podcast-adásunkban két fotós kollégánk árulta el, mi is kell ahhoz, hogy valaki a Formula-1 versenyein tevékenykedhessen.

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

 

A „Doktor” és tanítványai: bevették Misanót Rossi akadémistái

Benépesült a Marco Simoncelliről elnevezett misanói pálya, méghozzá Valentino Rossi és tanítványai – beleértve a már a MotoGP-ben szereplő két Moto2-es világbajnokot, Franco Morbidellit és Francesco Bagnaiát – révén, akik aztán össze is álltak egy csoportképre, természetesen a szociális távolságtartás szabályait szem előtt tartva:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Say cheese Crew photo after a strong training at @misanoworldcircuit

VR46RidersAcademy (@vr46ridersacademyofficial) által megosztott bejegyzés,

 

Senki nem arra figyel Kevin Magnussen videóüzenetében, hogy mit mond

A Haas versenyzője a kedden kiadott hivatalos európai versenynaptár kapcsán készített egy rövid videóüzenetet, amiben elmondta, mennyire várja, hogy rövidesen újra versenyezni fognak, és reméli, sokan szurkolnak a tévé előtt, ők pedig látványos show-val hálálják meg a bizalma – szóval a mondanivaló annyira sablonos lett, amennyire csak lehetett, arra viszont mindenki felfigyelt, milyen tekintélyes karanténszakállt növesztett Magnussen a tavasz folyamán.

Leclerc-nek vagy agyára ment a karantén, vagy balerinának tanul

Úgy látszik, a Ferrari monacói F1-ese akkor sem tud leállni, amikor átengedi a zongorát barátnőjének:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Charles Letwirl Marks out of ten for @charles_leclerc's footwork outside of an F1 car? . #Repost x @charlottesiine . #F1 #Formula1 #Ballet #Dancer #CharlesLeclerc

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

 

Nemcsak az F1, hanem az F2 és F3 naptárát is bejelentették

Természetesen elsősorban mindenkit a Formula-1 új menetrendje érdekelt, de egyúttal arra is fény derült, hogy a két betétsorozat is minden helyszínre elkíséri őket Európában, azaz számukra is 8-8 versenyhétvégét bonyolítanak le július eleje és szeptember eleje között. A Formula-2 és a Formula-3 idénye is tehát két spielbergi fordulóval indul, majd jönnek a Hungaroringre, amelyet újabb dupla követ Silverstone-ban, a túra végén pedig következik Barcelona, Spa és Monza – utóbbi kettő az eredeti időpontjában.

Viszont a tervek szerint itt nem ér véget számukra a szezon: a közleményük szerint a további részletekről később adnak hírt (Bahreinbe és Abu Dhabiba például jó eséllyel ők is ellátogatnak majd, legalábbis a korábbi pletykák erről szóltak).

f2-naptar-1

Hétvégén rajtol az IndyCar, a nevelőszériájának a szezonját viszont teljes egészében lefújták

A mindössze két év után megszűnő Jaguar I-PACE Trophy után itt az újabb bajnokság, amelynek 2020-as idényét kukázni kellett: az IndyCar bejelentette, hogy nem a koronavírus-világjárvány miatt elmarad a nevelősorozata, az Indy Lights idei szezonja. Az 1986-ban életre hívott, s azóta számos későbbi IndyCar-sztárt kinevelő bajnokság azzal magyarázta döntését, hogy a pandémia miatt olyan mértékben kellett átszervezni a főszéria menetrendjét (ők egyébként most hétvégén futják majd az első versenyüket), számos közös állomásukat átdátumozva vagy teljesen törölve, hogy lehetetlenné vált a sorozat idei megszervezése. A jó hír viszont az, hogy a Jaguar I-PACE Trophyval ellentétben ez a felfüggesztés csak 2020-ra szól, 2021-ben „még erősebben” tervez visszatérni az Indy Lights.

indy-lights-1

Új helyszín nélkül is két új nagydíjat köszönthetünk idén Európában

Sok F1-es rajongó számára talán lényegtelen részletkérdésnek tűnhet, a statisztikai kedvelőinek azonban az is fontos szempont volt, hogy vajon milyen nevet kapnak a spielbergi és silverstone-i dupla futamok a ma kiadott naptárban. Kezdjük ott, hogy már azzal felrúgja 70 éves hagyományait a koronavírus-járvány miatt a Formula-1, hogy egy helyszínen két versenyt is rendeznek egy idényen belül, erre ugyanis még soha nem volt példa, s most is csak a pandémia okozta helyzet miatt kényszerült rá a száguldó cirkusz.

A sportág vezetése viszont legalább arra ügyelt, hogy a nevek eltérjenek, így a második spielbergi viadal a Stájer Nagydíj nevet kapta, amely arra a tartományra utal, ahol a Red Bull Ring fekszik. A MotoGP-ben nem szokatlan ez a gyakorlat, hiszen ott négy spanyol pálya is helyet kap a naptárban, ezért vannak Katalán, Aragóniai és Valenciai Nagydíjak is.

A második silverstone-i futam viszont igazán rendhagyó nevet kapott, hiszen az a 70. évforduló Nagydíja nevet fogja viselni, emléket állítva annak, hogy 1950-ben, azaz 70 éve azon a helyszín indult útjára az F1. Ez különösen példátlan névadás, hiszen a Las Vegasban rendezett Caesars Palace Nagydíjat leszámítva még soha nem fordult elő, hogy nem földrajzi nevet kapott egy nagydíj a Formula-1-ben – ebből is látszik, mennyire rendhagyó ez az idény a koronavírus miatt.

silverstone-f1-dppi

Bronzszoborral állít emléket alapítójának halála 50. évfordulóján a McLaren

Ma fél évszázada hunyt el Bruce McLaren, ennek apropóján pedig egy bronszobrot állítottak a versenyző-csapatalapítónak a wokingi istálló központjában, amelyet az egykori pilóta lánya, Amanda McLaren leplezett le. Emellett 50 égő gyertyával is emlékeznek a legendás versenyzőre:

mclaren-szobor-1

mclaren-szobor-2

Az alábbi videót a McLaren pontosan 13:19-ra (közép-európai idő szerint) időzítette, amikor Bruce McLaren 1970-ben az utolsó alkalommal hagyta el a bokszutcát:

A Hungaroring titkai - üdv a kulisszák mögött!

Új sorozat indult, amelyben bemutatják a Hungaroring azon „titkos” helyeit, ahova csak kevesek léphetnek be. Elsőként jöjjön „az agy”, avagy a versenyirányítás két meglepő szereplővel. Vajon mit keresnek ott?

Így mutathatna Michelisz Norbi F1-es autója

Nehezen tudjuk elképzelni, hogy a jelenleg WTCR-ben és WRC-ben versenyző Hyundai valaha is a Formula-1-ben induljon, de ha így történne, akkor ez lehetne a festésük. 

Visszatekintés: Amikor Vettel leszarozta a fordított rajtrácsos futam ötletét

Nem is olyan régen, a tavaly őszi Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon az időmérő első három helyezettjét faggatták a napokban is felmerült fordított rajtrácsos futam ötletéről. Charles Leclerc visszafogottan úgy reagált, mennyire nem örülne a bevezetésének, Lewis Hamilton hanyagul elutasította a felvetést, majd amikor úgy tűnt, ez is csak egy unalomba fulladt kérdésfeltevés lesz, jött Sebastian Vettel, aki nem kertelt: kijelentette, ez az ötlet egyszerűen marhaság (bullshit). A sajtószoba pedig jót derült rajta.

Hozzá kell tenni, hogy a pilóták nem arra az ötletre reagáltak, amivel az F1 a napokban előállt. Eszerint bizonyos helyszíne(ke)n az időmérő edzés helyett egy fordított rajtrácsos sprintfutam döntene a vasárnapi rajtsorrendről.

Így alakult az F1 legsikeresebb világbajnokainak ranglistája 1950 óta

A Data Story Corner mozgó infografikája a világbajnoki címeket összegzi időrendben. Az ötszörös világbajnok Juan Manuel Fangio szinte a legelején az élre tört, és egészen 2003-ig ott maradt, amikor Michael Schumacher hatodik vb-címével átvette az első helyezést. Az örökranglista második pozíciójában a háromszoros vbajnok Jack Brabham, majd a négyszeres első Alain Prost állt sokáig, jelenleg Lewis Hamilton foglalja el a pozíciót.

Videó: Norris megmutatta a kéglijét

Ebben a parádés videóban a McLaren pilótája a Sky Sportsnak adott virtuális tárlatvezetést saját otthonában. Megmutatta a papajasárgára hajazó Renault-ját, a számítógépét a szimulátorral, a sisakgyűjteményét, valamint a "világ legrosszabb" edzőtermét is.

Infografika: Melyik csapat hányszor nyert az évek során?

Az alábbi videóban egy látványos mozgó diagramon az első nagydíjtól kezdve követhetjük végig, melyik gyártó hányszor nyert futamot a Formula-1-ben. Az ilyen összeállítások tükrözik igazán, a különböző korszakokban egy-egy gyártó mekkora elönyt is élvezett a többiekkel szemben.

Egy 3,5 tonnás dízel szörnyeteggel driftelt Ken Block

Mert mi az, amivel a Ken Block ne tudna driftelni? 

Sajtó: Zöld utat kapott a Brit Nagydíj

A BBC értesülései szerint a kormány az ország szigorú járványügyi intézkedései ellenére utat enged a nyári Brit Nagydíjnak. A lap Silverstone illetékeseire hivatkozva írta meg, hogy többhétnyi egyeztetés után az F1-nek és a helyi kormánynak sikerült megegyeznie a verseny megrendezéséről. Ennek megfelelően zárt kapuk mögött, szigorú intézkedések mellett megvalósulhat a dupla silverstone-i versenyhétvége. A kivétel az F1 mellett többek között a labdarúgásra és a teniszre is érvényes lesz, így a profi sport lassan visszatérheta  tévéképernyőkre.

A brit kormány várhatóan a következő hetekben megszavazza az indítványozást.

f1-britnagydij-nezok

Ilyen tömeggel idén ne számoljunk

Olvastad már?