Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. április 5. vasárnap

A Red Bull a bokszutca ura

A Red Bull és a Williams csapatai uralják a szezonban a leggyorsabb bokszkiállások tabelláját. Az energiaitalosok azzal büszkélkedhetnek, hogy a három leggyorsabb kerékcsere fűződik a nevükhöz, ráadásul a Német Nagydíjon a Verstappen autóján elvégzett 1,88 mp-es gyorsszerviz világrekorder a maga nemében. Érdekesség, hogy a Williams is ötször szerepel a listán, de mindannyiszor Robert Kubica autójával.

Fotó: DHL

Most Hamiltonról gépelt arcképet a művészi hajlamú volt csapatvezető

Egy különleges művészi formában alkot Graeme Lowdon, aki az egykori Virgin és Marussia csapatok vezetésében töltött be ügyvezetői pozíciót. Írógéppel készít portrékat ráérő idejében a karanténban: ha közelről megnézzük, egymásra gépelt betűk sokaságát látjuk. Első műve, melyet megmutatott a nagyközönségnek, Ayrton Senna arcképe volt. Most Lewis Hamiltonról készített portrét: egy hétvége munkája, no meg óriási képzelőerő gyümölcse látható a képeken.

A Mercedes mégiscsak megtett egy kört Vietnámban

Jobb lehetőség híján az istálló fejlesztőpilótája (és delegáltja az e-sport futamokon), Esteban Gutierrez virtuálisan köröz Hanoiban, ahol hétvégén az első Vietnámi Nagydíjat tartanák.

Még csak 10 éve: Először dobogón a Mercedes GP

A 2010-es Maláj Nagydíjjal nosztalgiázik a Mercedes. Ezen a futamon, pontosan 10 évvel ezelőtt az első-második helyen beérő Sebastian Vettel és Mark Webber Red Bulljai mögött Nico Rosberg harmadik lett. Ez volt az önálló gyári csapatként visszatérő Mercedes első dobogós eredménye. Az emlék tíz évnél sokkal távolibbnak tűnik tekintetbe véve, hogy a dobogók száma azóta 179-re rúg, melyek közül 89 győzelem – nem beszélve hat konstruktőri és ugyanennyi egyéni bajnoki címről.

Újra kinyitott a sanghaji pálya, júniusban versenyt tartanak

Miközben Európa-szerte egyre rosszabb a koronavírus-helyzet, Kínában kezd helyreállni a normális kerékvágás. A The Race beszámolója szerint az ország nagydíjának otthont adó sanghaji versenypálya újra működni kezdett.

A létesítmény a Porsche egyik vállalati eseményének adott helyszínt múlt héten, bár ez a rendezvény nem volt nyilvános, és a vendégek számát korlátozták. A pálya kitűzte az első versenyének időpontját is: június 26-án a kínai GT-bajnokságot fogadja, bár az esemény még nincs véglegesítve.

És mi lesz az először elhalasztott F1-es futammal, a Kínai Nagydíjjal, amelyre április 19-én került volna sor? A The Race szerint a szervezők szeretnék 2020-ban bepótolni a versenyt. Egy forgatókönyv szerint az idei szezon akár februárig is elhúzódhat, hogy minél több fordulót megtarthassanak, a kínai futam pótlására azonban kisebb a mozgástér: legkésőbb novemberben sorra kell kerülnie az időjárás miatt, a téli hideg előtt.

Tőlünk értesült az F1-es pilóta Helmut Marko koronavírusos ötletéről

Nagy felhördülést váltott ki nemcsak F1-es berkekben, hanem szélesebb körben is, mikor a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko azzal az elképzeléssel állt elő egy tévéinterjúban, hogy tábort kellene szervezni a csapat pilótáinak, ahol megfertőznék őket koronavírussal, így immunitást kapnának – azóta Marko szabadkozott, hogy valójában nem is úgy gondolta.

Az AFM Podcastben kíváncsiak voltunk vendégünk, a Williams-pilóta Nicholas Latifi véleményére is, különösen arra, hogy mit mondana, ha saját csapatvezetője, Claire Williams javasolna hasonlót. Meglepő, hogy Latifi tőlünk értesült először a sajtót végigsöprő hírről:

„Ezt most hallom csak, az interjúnk előtt még nem láttam ezt a hírt. Mindenképpen elolvasom, hogy mi hangzott el ezzel kapcsolatban, mert ez finoman szólva is érdekesen hangzik. Fogalmam sincs, hogy mit válaszolnék, ez nagyon nehéz kérdés! A vírusokkal és betegségekkel kapcsolatos tudásom meglehetősen korlátozott, de vannak olyanok, amelyekből talán nem is lehet teljesen felépülni. Nem is tudom, hogy a Covid-19 esetében pontosan hogyan működik ez, de jobban preferálnám, ha nem kapnám el, ha nem lenne közöm hozzá. Hogy is mondjam… Ez egy meglehetősen extrém gondolat!” – reagált nekünk Latifi.

 

A McLaren sapkaversenyének győztese pedig...

A wokingi istálló Twitter-oldala csak egy ártalmatlan játékkal próbálta interakcióra bírni követőit, amikor arra kérte őket, töltsenek fel egy képet arról, ahogy McLaren-sapkában pózolnak, és eleinte jöttek is a teljesen normális fotók a régebbi vagy éppen a legújabb modellekről, míg egyszer csak meg nem jelent Ben...

A csapat ajándékot ígért a legkreatívabb kép beküldőjének, ami reméljük, nem egy újabb sapka lesz, mert gyaníthatóan neki már úgyis megvan.

EUiCmsIXsAMw982 másolata 

A rajongók megválasztották kedvenc Williams-pilótájukat

A kényszerszünetben játékra invitálta követőit a Williams: a csapat felrajzolt egy kieséses bajnoki tabellát saját F1-es történetének 32 versenyzőjével, és arra kérte a rajongókat, hogy Twitteren szavazzák meg a kedvencüket. Mondjuk eléggé öntörvényűleg határozták meg a 32 fős keretet, hiszen a jelen évtized legtöbb Williams-dobogójáért felelős Valtteri Bottas például kimaradt belőle.

A versenyzőket minden szavazási fordulónál négyes csoportokba sorolták, akik közül a két legtöbb voksot kapó jutott tovább a következő fordulóba - a verseny alakulását az alábbi táblázatban követhetjük nyomon. A legjobb nyolc közé - hat világbajnok pilóta és a nagy rajongótáborral rendelkező Juan Pablo Montoya társaságában - némi meglepetésre bekerült még Nico Hülkenberg is, aki csupán egyetlen szezont töltött a csapattal.

Talán a brit nemzetiségű szavazók túlsúlya is közrejátszott abban, hogy a fináléba három angol - Nigel Mansell, Jenson Button és Damon Hill - is bekerült Ayrton Senna mellett, és végül talán ezen brit szavazatok szétszóródása okozta, hogy az utolsó négyes csatából Senna került ki minden idők legkedveltebb Williams-pilótájaként. Arról már csak a sors keze tehet, hogy Senna a halála előtt csupán három nagydíjon rajtolhatott el egy Williams volánjánál (noha minden alkalommal a pole-ból), és egyiken sem ért célba, így szigorúan a statisztikák szerint az istálló történetének egyik legeredménytelenebb pilótája volt. 

91461307_518475595740979_3674179057617867928_n

Giovinazzi és Button is csatlakozott a hivatalos Virtuális Nagydíjhoz

Alakul a második hivatalos Formula-1-es Virtuális Nagydíj mezőnye. Az Alfa Romeo versenyzője, Antonio Giovinazzi is csatlakozik a szimulátoros futamhoz, így a rajtrács hat tagja szerepelni fog, míg az első fordulóban csak ketten voltak. Az olasz mellett a Bahreinben már feltűnő Norris és Latifi, valamint Russell, Albon és Leclerc indul.

Ráadásul az aktív pilótákon túl egy korábbi világbajnok is rajthoz áll. Az e-sporttal mostanában barátkozó 2009-es bajnok Jenson Buttonról van szó, természetesen a McLaren színeiben. Egyelőre 15 induló ismert a vasárnap 21 órakor kezdődő versenyről, amelyet a Vietnámi Nagydíj eredeti időpontjában tartanak a virtuális ausztrál pályán. (Nem írtuk el: mivel az F1 2019-es játékban nincs bent a vietnámi pálya, más lesz a helyszín.)

A Virtuális Nagydíj ismert résztvevői:

Charles Leclerc, Ferrari
Arthur Leclerc, Ferrari
Alex Albon, Red Bull
Ben Stokes, Red Bull
Lando Norris, McLaren
Jenson Button, McLaren
Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Johnny Herbert, Alfa Romeo
George Russell, Williams
Nicholas Latifi, Williams
Anthony Davidson (?)
Pietro Fittipaldi, Haas
Louis Deletraz, Haas
Andre Heimgartner, Renault
Christian Lundgaard, Renault

Anyagi segítséget nyújt a MotoGP a kisebb csapatoknak

Ahogy a Formula-1-ben, úgy a gyorsaságimotoros-vb-n is érzékenyen érinthet egyes gárdákat a koronavírus-járvány miatti kényszerszünet és az ezzel járó bevételkiesés. A MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna azonban nem feledkezett el róluk: bejelentették, hogy a királykategória privát istállói, valamint az összes Moto2-es és Moto3-as csapat is anyagi támogatást kap a nehéz időkben. A közlemény szerint jelentős mértékű, előre történő kifizetéseket kapnák a csapatokat tömörítő szervezeten, az IRTA-n keresztül április, május és június hónapokban – és ez független attól, hogy idő közben újra tud-e indulni a szezon (jelen állás szerint május végén, Mugellóban startolhatna az évad, de az olaszországi helyzet ismeretében ez erősen valószínűtlen).

motogp-csapatok-dppi

Vajon Ricciardo kitalálja vakon, hogy milyen alkatrészt adtak a kezébe?

Izgalmas kihívás!

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

#GuessThePart One almost vintage(ish) F1 part. One Honey Badger. He’s got this. Right @danielricciardo?! • #RSspirit #StayAtHome #Renault #F1 #Formula1 #DanielRicciardo #DR3

Renault F1 Team (@renaultf1team) által megosztott bejegyzés,

Az ínséges időkben is megtaláljátok műsorunkat a Spíler 1-en

Autósport és Formula Magazin a Spíler 1 TV műsorán április 4-én (szombaton) 11:35-kor.

A tartalomban:

- Autósport a járvány alatt: a stúdióban Oláh Gyárfás.

- A WRC még versenyzett Mexikóban.

- Elkészült a Forma-1 holland pályája.

- Virtuális futamok magyar remekléssel.

- Esélylatolgatás a MotoGP szezonjáról.

Előző havi adásunk:

Négy éve: Vandoorne-nak emlékezetes volt az első

A belga pilóta 2016-ban ezen a napon a Bahreini Nagydíjon debütált a Formula-1-ben, beugróként az Ausztráliában megsérült Fernando Alonso helyén, és legalább annyi elismerést zsebelt be, mint a győztes Nico Rosberg. A McLaren színeiben az időmérőn két hellyel megelőzte csapattársát, a korábbi világbajnok Jenson Buttont, majd a 12. rajtpozícióból 10.-ként célba érve megszerezte első pontját a sportban.

A sors furcsa iróniája, hogy a rajtrácshoz állandó jelleggel következő évben csatlakozó Vandoorne-nak később nem sikerült hasonlóan emlékezetest alkotnia. A nagy ígéretnek tartott belga – a GP2 fölényes bajnoka 2015-ben – mindössze két éven át maradt a Formula-1 tagja, és csupán 15 pontot (legjobb helyezése a hetedik volt) gyűjtött Fernando Alonso árnyékában.

„Gyanítom, mindenki emlékszik az elsőre… Ez egy jó nap volt!” – osztott meg egy posztot a négy évvel ezelőtti szahíri futamról Vandoorne. 

Átrajzolta versenynaptárát a WEC, fél évet csúszik a következő szezon

Egy hat hónapos rés ékelődik a Hosszútávú Világbajnokság 2019/20-as szezonjába, amelyből öt fordulót már megtartottak: a márciusi sebringi, májusi spái és júniusi Le Mans-i viadalokat sem lehet megtartani a koronavírus miatt.

Le Mans új időpontját szeptember 19-20-ra tűzték ki, ehhez pedig most hozzáigazították a többi versenyt is. A szervezők reményei szerint a szezon augusztus 15-én folytatódhat a belga fordulóval, a 24 órás pedig nem záróforduló lesz: hogy maradjon nyolc forduló, november 21-én Bahreinben zárul az év, ahol a szezon során már versenyeztek egyszer. A teljes idény igy 15 hónapot fog felölelni.

Ez természetesen rányomja a bélyegét a következő évadra is: a 2020/21-es szezon már szeptemberben elkezdődött volna, helyette csak 2021. márciusban fog a széria tájékoztatása szerint.

Bottas a négy fal közé zárva sem hanyagolja el nyakizmait

A Mercedes pilótája jobb híján az ebédlőben, a teljes hatás érdekében sisakban végzi az előírt gyakorlatokat.

Két sztárvendég, no meg Ecclestone szellemi épsége, Stroll befolyása és Norris haja

Egy F1-es pilóta mesél nektek arról, milyen az élet a karanténban és a virtuális világban – de beszélünk az apai örömök elé néző Ecclestone őrült ötletéről, a birkapároztató Ricciardóról, a Wolff-Aston Martin-pletykáról, és arról is, hogy Stroll nem is akar az F1-ben szerepelni? Hallgassátok a Formula Podcast e heti adását!

 

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

Ennyi idő alatt cserélnek kereket egy raliautón

A Bakó Rally Teamnél hasznosan töltik ezt az időszakot - kerékcsere-gyakorlatokkal:

Újabb tíz parádés összecsapással igyekszik otthon tartani minket a MotoGP

Folyamatosan kedveskedik a koronavírus-járvány miatt karanténra kötelezett rajongóinak a gyorsaságimotoros-világbajnokság: a YouTube-on ők is rendre visszajátszanak egy-egy klasszikus régebbi futamot (pénteken például a 2003-as Német Nagydíj lesz soron), míg a honlapjukon ezúttal tíz olyan versenyt tettek ingyenesen elérhetővé, amelyen ádáz küzdelem zajlott két vagy több motoros között. Így vissza lehet nézni például a tavalyi mugellói futamot, a 2018-as asseni őrületet, Marquez és Lorenzo 2013-as silverstone-i csörtéjét vagy épp az emlékezetes 2006-os estorili viadalt, de a kisebb kategóriák egy-egy izgalmas versenyét is „bekapcsolhatjuk”. Mindezt egy egyszerű regisztráció után, IDE vagy a képre kattintva lehet elérni:

motogp-assen-2018

Videó: A nézők megőrültek, ahogy Norris lenyírta a haját

Lando Norris betartotta az ígéretét. Múlt héten ország-világ előtt fogadalmat tett, hogy ha a követői összeadnak tízezer dollárt a koronavírus elleni küzdelemre, akkor cserébe megnyírja saját magát. Több se kellett a nézőknek, akik a pénz egyetlen este alatt összeadták, így jöhetett az élőben közvetített mutatvány, amiről egy részletet itt megnézhettek. Mondjuk mi borotválásra számítottunk, de ez is kellően sittes. Le a kalappal előtte!

BaldoNorris

 

Nagyon ráérős F1-rajongók alkotásai

Versenyautó kólásdobozból, kartonból vagy gyufából – unatkozó fanatikusok műremekeit és az odáig vezető pepecselős utat mutatja be a videó.

Éneklés, káromkodás és a láb között himbálózó valami – Vettel legjobb rádiós üzenetei

A négyszeres világbajnok német számos emlékezetes rádiós momentummal ajándékozott meg az elmúlt bő tíz évben, ezekből készített most válogatást az F1 YouTube-csatornája:

 

Olvastad már?