Steward
Vaszilykó Péter
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. február 22. szombat

Egymillióan akarnak jegyet venni a Holland Nagydíjra

A versenynaptárba 2020-ban visszatérő zandvoorti Holland Nagydíj elsöprő népszerűségnek örvend: a futam rendezője, az egykori F1-es Jan Lammers egy tévéműsorban elmondta, egymillió (!) jegyigény érkezett be hozzájuk.

„Tudtuk, hogy népszerű lesz, de ez őrület. Hat teltház lehetne vasárnap” – mondta Lammers. A pálya kapacitása napi 105 ezer nézőt tud befogadni, a szervezők pedig dolgoznak azon, hogy ezt a versenyig növeljék. Ennek pontos dátuma egyelőre nem ismert, csak annyi, hogy májusban rendezik a Holland Nagydíjat.

Előre-hátra mozgatja a kormányt Hamilton

A teszt nézői közül többen kiszúrták a fedélzeti felvételeken, hogy a Mercedes kormánya egy szokatlan mozgásra képes: Lewis Hamilton körein látszik, hogy az egyenes szakaszokon közelebb húzza magához, majd visszatolja eredeti helyére. Sőt, ha jobban megnézzük: a mozdulattal egyidejűleg a kerekek is közelednek egymáshoz, majd távolodnak. Közben a magyarul jelölésnek fordítható „marker” felirat villan fel a kijelzőn.

McLareni szigor: Kitiltottak mindenkit, aki Kínában járt

Drasztikus intézkedést vezetett be a Formula-1-es istálló: a csapathoz tartozó minden épületből – beleértve a barcelonai motorhome-ot – kitiltottak mindenkit, aki az előző két hétben Kínában tartózkodott, függetlenül attól, hogy rendelkeznek-e negatív teszteredménnyel koronavírusra. A The Sunnak így fogalmazott a csapat szóvivője: „Senkinek, aki Kínából utazott az elmúlt 14 napban, nem engedélyezett, hogy McLaren Csoport által működtetett épületbe vagy más létesítménybe belépjen legfeljebb 14 napig.”

A megkötés többek között a Barcelonából tudósító kínai újságírókra és fotósokra is vonatkozik. A sajtó egyik képviselője elmondta a Sunnak, a McLaren telefonon értesítette a kitiltásról. Az újságíró az előző három hétben ki sem mozdult otthonról, hogy elkerüljön minden rizikót – bár a McLaren szigora hátrányosan érinti, megérti az intézkedést, és nem neheztel a csapatra.

Fotó: McLaren

Az első idei tesztnap hivatalos összefoglalója

(A videó a YouTube-ra átkattintás után indítható el.)

Interjú az F1-es safety car pilótájával

Sok szállal kötődik Budapesthez a Forma-1-es biztonsági autó pilótája, Bernd Mayländer, aki legutóbb a TOP50 gála díszvendégeként járt Magyarországon. A safety car sofőrje elmondta, milyen gondolatok villannak fel benne, amikor hirtelen kiküldik, és kérésünkre kedvenc versenypályáit, továbbá a világ legjobb versenyzőit is rangsorolta.

Fél óra F1-es gyönyör a szemeknek és füleknek a pályaszélről

A téli várakozás jutalma: már felkerültek a videómegosztóra az első tesztnapon, pálya szélén készült videók. Csak semmi felesleges szövegelés: dőljünk hátra, és élvezzük az összesen csaknem 30 percnyi látványt és hangot!

Videó: Óriási baleset után szálltak ki sértetlenül az autóból

A Svéd Ralin történt az alábbi baleset, amikor egy R2-es Ford Fiesta csapódott neki nagyjából mindennek, ami az útjába került - szerencsére egyik versenyzőnek sem lett tulajdonképpen semmi baja.

 

Nemcsak megtartja, plusz szerepet is ad női tesztpilótájának az Alfa Romeo

A barcelonai teszt első napján az Alfa Romeo Racing csoportképein Kimi Raikkönen, Antonio Giovinazzi és a tartalékpilóta Robert Kubica mellett egy hölgy is mosolygott: szerdán jelentették be, hogy a kolumbiai Tatiana Calderón sorban a negyedik szezonban is marad tesztpilótaként az istálló tagja, sőt csapatnagyköveti szerepet is kap mellé.

Frederic Vasseur csapatfőnök nyilatkozata szerint a 26 éves Calderon „egyre értékesebben” járul hozzá a csapat működéséhez, és „hibátlan volt minden alkalommal, ahányszor a pilótafülkébe ült”. Erre az elmúlt három évben évi egy-egy teszt erejéig került sor, 2019-ben a Paul Ricard pályán. Különbség az előző évekhez képest, hogy Calderón alfás teendői mellett nem az F1-es hétvégéken rendezett utánpótlássorozatokban (GP3, majd tavaly F2), hanem Japánban, a Super Formulában fog aktívan versenyezni.

Így áll az F1-es mezőny két órával a mai tesztnap vége előtt

Két óra van hátra az első tesztnapból, nézzük, mi történt az ebédszünet óta. A Mercedesnél Bottast váltó Hamilton faragta tovább csapattársa legjobb idejét, a mérce már 1:17,000 alatt van. A csapatok hihetetlenül megbízható autókkal érkeztek, délután a legnagyobb fennakadás a Renaultnál volt, ahol a pilótacsere során ment el 85 perc azzal, hogy átállították a technikát Ricciardo számára. A Mercedes, a Red Bull és a McLaren már most 120 megtett kör felett jár, de a Williams is presztízskérdést csinált a menetteljesítményből, ők 110 felett teljesítettek.

Élő szöveges közvetítésünket itt olvashatod.

teszt1allas16

Hamilton után Ricciardo is lila sisakkal állt elő

A Renault ausztrál pilótája az elhunyt Kobe Bryant előtt állít emléket a "Mamba Mentalitás" feliratú bukósisakjával. Ez nem a végleges festése, csak a teszten tervezi használni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

T E S T helmet 2 0 2 0. Kobe tribute

Már itt is van egy igazi belsőkamerás kör Barcelonából

A meglehetősen erős tempóval nyitó Sergio Perezzel mehetünk körbe a teszt helyszínén:

 

Sárga lesz a Renault: a csapat megmutatta, hogy milyen az autó a valódi festéssel

Egyelőre feketében pompázik a Renault idei F1-es autója, a csapat azonban közzétett egy videót a filmforgatási napról, ahol látszik, hogy milyen lesz majd élesben:

 

 

Így áll két óra után az F1-es teszt első napja

Így állunk két óra után - láthatjuk az időket és a körszámokat is, technikai hibáról egyelőre senkitől nem érkezett hír, mindenki futja a maga programját gond nélkül.

Az örökranglistán a Mercedes csak a Williams után jön

Sikert sikerre halmoz az F1-ben idén tizedik jubileumára készülő Mercedes istállója, ám még az utóbbi évek végeláthatatlannak tűnő dominanciája sem volt elég arra, hogy a márka minden F1-es rekordot magáénak tudhasson. A legtöbb futamgyőzelem mutatójában például idén van először esélyük arra, hogy egyáltalán az első háromba beférjenek. Tizenhárom versenyt kellene nyerniük ahhoz, hogy az 1975 óta versenyző Williams eredményét idén túlszárnyalják. Így néz ki jelenleg a tabella, amelyen érdemes megnézni a győzelmi arányokat is:

Helyezés Csapat Futamgyőzelmek száma Győzelmi arány
1. Ferrari 238 24%
2. McLaren 182 21%
3. Williams 114 15%
4. Mercedes 102 49%
5. Lotus 81 13%

williams-1994-f11

Videó: a nézők is besegítettek a Svéd Rali győztesének

Még a Svéd Rali elején történt, hogy Sebastien Ogier kiütött az útra egy reklámtáblát, amit aztán lelkes nézők kemény munkával tüntettek el onnan, hogy a következőnek érkező Elfyn Evans előtt már semmi zavaró tényező ne legyen - ezzel talán ők is hozzájárultak a walesi klasszis futamgyőzelméhez: 

1,3 millió forintért kelt el Michelisz Norbert versenysisakja

Emlékeztek arra a jótékonysági licitre, amely Michelisz Norbert közösségi oldalán zajlott a WTCR-bajnok sisakjáért? Az AFM jelen volt, mikor a győztes átvette jutalmát.

Videó: így járatta be új autóját a Williams

A grove-iak is közzétették a lassan szokássá váló belsőkamerás felvételt az új autó megmozgatásáról:

Videó: Átvette a sport Oscar-díját Hamilton

Évről évre jelölték rá, tegnap este pedig végre magához is vehette az idei Laureus-díjat Lewis Hamilton. A hatszoros világbajnok a harmadik F1-es pilóta, akinek teljesítményét elismerték a 2000 óta minden évben kiosztott díjjal. Hamilton köszönőbeszédében a sokszínűség támogatására és a nemek közti egyenlőségre hívta fel a figyelmet.

Szép próbálkozás: Megtréfálta az Alfa a túl kíváncsiakat

„Egy nap” – ezzel a címmel tett közzé egy elsötétített képet 2020-as autójáról az Alfa Romeo Racing a közösségi médiában, a barcelonai tesztelés kezdete előtti napon. A leleményesek megpróbálkoztak azzal, hogy a fényerővel és kontraszttal játszadozva többet meglássanak a Fioranóban álcafestéssel kipróbált modellből: ha azonban megfelelően világosítjuk ki a képet, részletek helyett a „Nicy try”, azaz „Szép próbálkozás” felirat rajzolódik ki a C39 oldalán.

Először próbálta ki Verstappen és Albon az Aston Martin hiperautóját

Közeledik az idő, hogy a közutakon is feltűnjön a 150-es példányszámban készülő hiperautó, az Aston Martin Valkyrie, amely Adrian Newey keze nyomát viseli magán, 2020 második félévében az első tulajdonosok megkapják a 6,5 literes szívómotorral hajtott hibridet. Ősztől pedig a modell már a WEC-ben fog versenyezni.

 

Az autó nyilvánosan először a 2019-es Brit Nagydíjon gurult aszfaltra, múlt szerdán pedig ugyancsak a silverstone-i pályán járt. Ezúttal a VP1 elnevezésű prototípust a Red Bull pilótái sem csak nézték, hanem meg is hajtották: Max Verstappen és Alexander Albon egyaránt vezethették a modellt (ugyanaznap, amikor az RB16 is pályára gurult). Az eseményről készült képanyagot most tette közzé a Red Bull.

Verstappen kiemelte a még fejlesztés alatt álló autó agresszív kinézetét, az utcai autókhoz viszonyított hatalmas tempókülönbséget, valamint a hihetetlen leszorítóerőt, míg Albont elsősorban a hiperautó megjelenése babonázta meg.

Két másik prototípus is a pályán volt, a VP2 és VP3 kódjelű, melyeket Aston-tesztpilóták, Chris Goodwin, Darren Turner és Alex Lynn vezettek.

A Racing Point bemutatójába Grosjean ekézése is belefért

Könnyű célpontot választott viccéhez a Racing Point vezérigazgatója a csapat tegnapi autóbemutatóján. Otmar Szafnauer az idei célokat és az alakulatban rejlő lehetőségeket fejtegette, amikor oda kanyarodott, hogy bennük korábban is megvolt a potenciál a folyamatos pontszerzésre, de "Grosjean még mindig versenyez", így bármikor nekiütközhet valamelyik pilótájuknak.

Szafnauer egyébként magasra tette a lécet a pilótái és a mérnökei előtt, ugyanis azt várja, hogy idén mindkét autó legalább egyszer dobogós helyen végez.

grosjean-2019-portre1

Olvastad már?