DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd

Jókorát csattant Michelisz versenytársa a Nordschleifén

A Zöld Pokol még szárazon sem egy leányálom, hát még csuromvizesen... Ezt a WTCR német hétvégéjén Fred Vervisch is megtapasztalta az első időmérőn, akinek az autója egyszer csak lecsúszott az ideális ívről, majd menthetetlenül megindult a szalagkorlát felé, és óriási erővel bele is vágódott.

 

Alonso odaszúrt Lando Norrisnak a képe alatt

A múlt hétvégi Sao Pauló-i Nagydíjat Max Verstappen nyerte meg, ami szezonbeli 17. sikere volt, mellette Lando Norris és - a Sergio Perezt nagy csatában legyőző - Fernando Alonso állhatott még fel a pódiumra. Az eredményhirdetést követően Norris feltöltött egy szelfit, képaláírása pedig a következő volt: "Két világbajnok és én". Fernando Alonso nem volt rest odaszúrni a fiatal McLaren-pilótának: "Három világbajnok. Ne feledd, hogy te is megnyerted már a vb-t az Alonso Karttal."

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lando Norris (@landonorris) által megosztott bejegyzés

 

Mégis a Ducati gyári csapatában köthet ki 2024-ben Jorge Martin a MotoGP-ben?

Mindössze 13 pont választja el egymástól a MotoGP világbajnoki összetettjében a címvédő Francesco Bagnaiát és a Pramac Ducatinál szereplő Jorge Martint három fordulóval az évad vége előtt. Martin a MotoGP-érában az első versenyző lehet, aki szatellit csapat versenyzőjeként ér fel a csúcsra: legutóbb ez 2001-ben még az 500 köbcentis kategóriában jött össze Valentino Rossinak, aki azonban komoly gyári támogatással rendelkezett a Honda irányából (ahogy egyébként Martinnál és a teljes Pramac Racingnél is hasonló a helyzet a Ducati részéről).

Éppen ezért felmerült, hogy a remek szezon után nem léptetné-e elő Martint a gyári csapatához a Ducati. Tavaly Enea Bastianinit választották helyette a bolognaiak, ám az olasz 2023-as idényét sérülések hátráltatták, de a visszatérése óta is elmarad a teljesítménye a várakozásoktól a tavalyi vb-bronzérem után. Bár eddig a Ducati számos alkalommal leszögezte, hogy Bastianini helye biztosított a gyári alakulatnál 2024-re is, nemrég a spanyol AS lap arról számolt be, hogy a vörösök mégis megfontolhatják a kérdéskört – főleg abban az esetben, ha Martin tényleg világbajnok lesz.

Egy ducatis forrás a Motorsport.com lapnak arról beszélt, hogy egyelőre nem egyeztettek erről a feltevésről. A pramacos motoros ügynöke, Alberto Valera pedig azt mondta, hogy nem siettetik a dolgot: „Jorge szándéka, hogy 2025-re és 2026-ra bebiztosítsa magának azt a vörös motort. Ha bekerül a gyári csapathoz 2024-ben, az a nagyszerű szezonjának lenne a következménye. De ez a Ducati kezében van, övék a döntés, és mostanáig nem mondtak nekünk semmit” – fogalmazott. Alighanem a világbajnokság kimenetelének szerepe lehet majd az esetleges döntésben, hiszen ha Martin nyer, valóban logikus lehet előléptetni az első számú gárdához – még ha Bastianinivel nem is lenne feltétlenül fair a visszafokozás (még ha technikai feltételek tekintetében gyakorlatilag nincs is különbség a két ülés között).

motogp-martin-bagnaia-ducati

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Több mint hét évtizedes F1-es rekordot döntött meg Verstappen

Újabb komoly mérföldkőhöz ért Max Verstappen 2023-as dominanciája a Formula-1-ben. A Sao Pauló-i Nagydíjon aratott diadala már a 17. győzelme volt a szezonban, amely természetesen új csúcs, a saját rekordját növelte még tovább a holland (aki már a tavalyi 15 elsőségével átvette a vezetést az egy idényen belüli győzelmek tekintetében).

Viszont most egy egészen elképesztő korszakos rekordot is átadott a múltnak. A 22 futamos idényben gyűjtött (legalább) 17 diadalával ugyanis eldőlt, hogy Verstappen legrosszabb esetben is 77,3 százalékos győzelmi mutatóval zárja az évadot, amely jobb, mint Alberto Ascari 1952 óta fennálló 75 százalékos csúcsa. Az olasz Ferrari-versenyző az F1 harmadik szezonjában nyolc forduló alatt gyűjtött hat elsőséget – igaz, akkoriban még az Indy 500 is a versenynaptár részének számított, ahova Ascari F1-es kollégáival együtt nem utazott át. Ascari 75 százalékos rekordját olyan pilóták sem tudták felülmúlni legdominánsabb szezonjaikban, mint Michael Schumacher vagy Lewis Hamilton – igaz, előbbi egy ízben 72 százalékig eljutott. Most Verstappen akár 86 százalékot (!) is elérhet, amennyiben a hátralévő Las Vegas-i és Abu Dhabi Nagydíjakat is megnyeri.

f1-verstappen-redbull-interlagos-gyozelem

Ezért nem tudta levadászni Hamiltont Tsunoda

Ha meglepő teljesítményt akarunk kiemelni a vasárnapi Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíjról, akkor egyértelműen azt emelhetjük ki, hogy az AlphaTauri gyorsabbnak tűnt a Mercedesnél. Yuki Tsunoda a verseny középső fázisában határozottan közelített Lewis Hamiltonékra, ezért úgy tűnt, a hajrában akár el is kaphatja a hétszeres F1-es világbajnokot (akinek csapattársa, George Russell idő közben kiállni kényszerült). Végül azonban messze volt ettől a kilencedikként célba érő és ezzel két pontot szerző japán:

„Egyértelműen többet érhettem volna. Sajnálom a csapatot. A végén több okból kifolyólag sem tudtam maximumon nyomni. De a tizenötödik helyről indulva a kilencedik hely is jó, szóval szép munka a csapattól” – mondta el a RaceFans.net portál által idézett Tsunoda. Mint azt később az AlphaTauri megerősítette, potenciális kuplungproblémát észleltek az autójával, ezért az utolsó etapban óvatosabb felváltásokra kérték őt. Arra a kérdésre, hogy utolérhette-e volna az előtte haladókat, Tsunoda így felelt: „Pierre-t nem tudom, de Lewist elég nagy eséllyel.”

f1-tsunoda-alphatauri-brazil

Majdnem leszaladt a pályáról Verstappen, annyira belefeledkezett Alonsóék csatájába

Kétségkívül az utolsó etapban látott Fernando Alonso és Sergio Perez közötti csatáról marad igazán emlékezetes a vasárnapi F1-es Sao Pauló-i Nagydíj. A mexikói hosszas üldözés után az utolsó előtti kör elején tudott elmenni a spanyol mellett, az Aston Martin versenyzője azonban az utolsó körben visszaszerezte a harmadik pozíciót, amelyet aztán a befutónál 53 ezredmásodperces előnnyel meg is tartott a Red Bull-ossal szemben.

Kettejük párharca pedig nemcsak a nézőket, hanem a futamot ismételten megnyerő Max Verstappent is lebilincselte az autóban ülve – olyannyira, hogy majdnem ráfázott: „Az utolsó néhány körben néztem. Majdnem le is szaladtam a pályáról, miközben néztem, ahogy csatáznak az egyenesben. A 4-es kanyarban majdnem kimentem egyenesen, mert annyira a kivetítőket néztem. Nagyon közel voltak egymáshoz, az utolsó két körben pedig folyamatosan változott a helyzet.

f1-verstappen-alonso-redbull

Célfotó: Ennyi döntött Alonso javára Perezzel szemben

Fantasztikus csatát hozott a Sao Pauló-i Nagydíj utolsó két köre Fernando Alonso és Sergio Perez között. A mexikói hosszú körökön keresztül üldözte a spanyolt a harmadik helyért, aki fantasztikusan védekezett a Red Bull-ossal szemben, mígnem Perez az utolsóelőtti körben megelőzte Alonsót a célegyenesben. Bár Alonso visszatámadt, ekkor úgy tűnt, hogy elúszik a dobogó az Aston Martin versenyzője számára, de az utolsó kör kezdetén vissza tudta előzni ellenfelét, aki a befutóig üldözte. A két verenyző között végül 53 ezredmásodperc döntött Fernando Alono javára, ami az F1 fotóján látszik, mennyire csekély különbség.

Videón a befutó

 

Ez volt minden idők legkínosabb rajtrácsinterjúja?

Lehet szeretni, lehet nem szeretni, de tény, hogy Martin Brundle rajtrácssétái, mely során különböző érdekes és kevéssé érdekes embereket szólít meg, legendás státuszba emelkedtek az elmúlt években, és bizony jó néhány igen kínos beszélgetésre is sor került e keretek között – de annyira kellemetlen talán egy sem volt, mint az interlagosi rajtrácson lezajlott párbeszéd Machine Gun Kelly amerikai rapperrel…

MB: Jó hogy látlak, üdv a rajtrácson!
MGK: Fogalmam sincs, mit mondott, de köszönöm!
MB: Azt mondtam, hogy üdv a rajtrácson!
MGK: Köszönöm, köszönöm, megtiszteltetés itt lenni.
MB:
Mondd el, hogy áll most a karriered!
MGK: Mi? Mit mondasz? (közben elvonta a figyelmét a pipacsembléma Brundle ingjén)
MB:
Mondd el, hogy áll most a karriered! Mi történik mostanában veled?
MGK: Ó, a karrierem? Nem gondolok a karrieremre. Nem foglalkozom vele.
MB: Sok szerencsét hozzá, bármit is csinálsz! És mit gondolsz az F1-es bizniszről?
MGK: Remek biznisz! Hangos! Az életed kockáztatod, és ez izgalmas. Nemrég Lewis Hamilton a szomszéd stúdióban volt, és ez klassz volt. És te mit gondolsz az én bizniszemről?
MB: Szeretjük! Valahogy mindig komoly szinergia volt a versenyzés és a zene között…

Machine Gun Kelly ezt követően megpróbálta rávenni Brundle-t egy léggitározásra, de az egykori F1-es pilóta ebbe nem ment bele, s a rögtönzött interjú végre véget ért. „Valami azt súgja nekem, hogy nem küld majd karácsonyi ajándékot nekem” – mormolta Brundle a versenyzőről, aki a futam felénél elhagyta az interlagosi pályát. Talán mégsem annyira „remek biznisz” szerinte.

mgk

Formula1.5 – Alonso visszatámad, Norris a bajnoki dobogón

Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből?

alonso-interlagos-podium

A pole-pozíciós Charles Leclerc már a felvezető körben kiesett, így Lando Norris könnyedén szerezte meg idei ötödik futamgyőzelmét, aminek, valamint idei első sprintsikerének köszönhetően átugrotta Sainzot, és már a bajnoki dobogón jár, s még mindig van matematikai esélye a bajnoki címre. Az első helyet Mexikóvárosban elbukó Alonso hat pontot hozott az éllovas Hamiltonon.

pf-bliga20

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

A McLaren rámutatott arra, hogy mi a gond a Haas austini kérelmével

Nem ért egyet a Haas felülvizsgálati kérelmével Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke.

A kérdéses ügyről, annak kényes helyzetéről itt írtunk bővebben FormulaPlusz rovatunkban, a Haas utólag szeretné módosíttatja az USA Nagydíj végeredményét a pályahatárok vélelmezett megsértése miatt – ám Stella szerint ebben az ügyben utólag nem szabad más döntéseket hozni, hiszen ha ott, élőben figyelmeztetést kaptak volna arról, hogy ez vagy az szabálytalan, akkor ahhoz igazították volna a vezetési stílust, és ha büntetést kaptak volna, akkor arra is tudtak volna reagálni.

„A futam során sok dologgal vagyunk elfoglalva, és csak arra tudunk figyelni, hogy milyen információt kapunk a versenyigazgatótól a köridők törlésével kapcsolatban. Ez a hivatalos visszacsatolás, ez számít, és ehhez igazítjuk a pilóta vezetését, a tempóját, mindent. Értelmetlen az egész, mert ha ott olyan információt kapunk (hogy szabálytalan a pályaelhagyás), akkor alkalmazkodtunk volna hozzá. Ebben nem lehet utólag eljárni, mert az számít, hogy mit csinálunk élőben. Szerintem a Haasnak joga van ehhez, de nekünk azon kell dolgozni, hogy masszívabb szabályunk legyen a pályaelhagyásra, és stabilabban betarthassuk azt. Viszont amint egy futamnak vége van, már a következőre kell figyelni” – összegezte a véleményét Stella.

GP2316_182509_67A8547_resize

NASCAR: Chastain nyert, de a bajnoki címet Ryan Blaney kaparintotta meg

Ismételten a Phoenix Raceway adott otthont a Cup Series bajnoki döntőjének, ahol Kyle Larson a második, míg William Byron, Christopher Bell és Ryan Blaney első bajnoki címéért szállt harcba. A négy pilóta azonos esélyekkel várhatta a futamot, így tehát közöttük kizárólag az döntött, hogy melyikük végez előbb az idei utolsó megmérettetésen.

A pole-ból Byron indulhatott, mellőle Martin Truex Jr., míg a többi bajnokesélyes közül Larson a negyedik, Bell és Blaney viszont csak a 13. és a 15. pozícióból várhatta a rajtot. Az első szakaszt Byron nyerte, aki elég sokáig dominálta az etapot, igaz a vége felé a visszavonuló Kevin Harvick rendesen megszorongatta a 24-es autó pilótáját, aki a második szakaszt is az élen kezdte meg. Eközben Larson, Blaney és Bell is a legjobb ötben voltak, az izgalmak viszont csak a 100. körtől érkeztek meg, miután Byron elveszítette a vezetést, a másik három bajnokesélyes pedig szoros csatát vívott egymással. Ebből Blaney jött ki jobban, majd a 107. körben már Byron mellett is elment.

Ezzel nagyjából egyszerre Bell versenyének is vége lett, miután fékhiba miatt a falba tette a versenygépét, Byron számára viszont ez segített, mivel a sárga zászló alatti kiállásokat követően már ismét ő állt a legjobban, ez pedig így is maradt a szakasz végéig, amit Chris Buescher nyert meg. Az utolsó etap kezdetére tehát három bajnokesélyes maradt versenyben, a vezetést viszont Ross Chastain kaparintotta meg, aki mögött Byron autózott egy darabig, de Blaney ismételten rákapcsolt, így amellett, hogy maga mögött hagyta közvetlen riválisait, a Team Penske pilótája a versenyben vezető ellen is óriásit harcolt.

Ebből több kontakt is keletkezett és már Truex Jr. is megérkezett rájuk, de jött a következő sárga Kyle Busch hibáját követően. Emiatt az utolsó kerékcserékre is sor került, ami Larsonnak kedvezett, öröme azonban nem tarthatott sokáig. Miután megkapták a zöldet, Chastain hamar lelépett, majd Blaney ellen következett egy mindent eldöntő csata, amit végül elveszített. Mindez azt jelentette, hogy Ryan Blaney számára elég volt hazahozni az autót a futamot megnyerő Chastain mögött, így megnyerte a NASCAR királykategóriájának idei szezonját. A harmadik helyet Larson, a negyediket pedig a gumikkal a végén már komolyan küzdő Byron szerezte meg Buescher előtt, míg mögöttük Truex Jr., Harvick, Denny Hamlin, Michel McDowell és Bubba Wallace zártak még a legjobb tízben.

Videó: jön az első F1-es Las Vegas-i Nagydíj!

Az F1 felvezető videója a 2023-as szezon talán legnagyobb dobásához: jön a szombat éjszakai futam, a Las Vegas-i Nagydíj!

Leclerc: Verstappen két-három kör után úgy is elmegy mellettem

A második rajtkockát szerezte meg a vasárnapi futamra Charles Leclerc, így ő jelentheti majd a legnagyobb veszélt a pole-ból induló Max Verstappenre a rajtnál. A monacói pilóta és csapata feláldozta a sprintet a vasárnapi verseny érdekében, így csak használt lágy abroncsokon köröztek szombaton, hogy a mai futamon új gumikkal indulhassanak. Mindamellett, hogy Leclerc is ezt tartja a megfelelő stratégiának, tisztában van vele, hogy így sem lesz sok esélye maga mögött tartani Verstappent, ha esetleg a rajtnál elé tudna kerülni.

"Megnéztem Max utolsó körét és az enyémet a sprint után. Kilenc tizeddel, vagy egy másodperccel volt gyosabb nálam. Őszintén szólva, ha le is rajtolom, akkor sem tudnám sokáig feltartóztatni, legfeljebb két-három körbe telne számára, hogy újfent előttem legyen" - mondta a sprintet követően a monacói, aki ismét kiemelte, hogy nem is Verstappennel kell foglalkozniuk, hanem a Mercedest kell elkapniuk, hogy megszerezzék a konstruktőri ezüstöt év végén.


Fotó: F1

Sprintbajnokság: Perez lett a második, Hamilton csak a hetedik

Az F1-es sprintek megreformálására – amiről Verstappen és Norris is meglehetősen pikírten nyilatkozott – felmerült ötletek egyike az volt, hogy külön sprintbajnokságban értékeljék a szombati versenyek eredményeit. Az utolsó idei sprint után összesíthetjük, hogy nézne ki ez a különbajnokság a 2023-as szezonban.

perez-verstappen-interlagos

A bajnok természetesen fölényesen Verstappen és a Red Bull lenne, Sergio Perez az utolsó versenyen előzte meg az addig második Carlos Sainzot, Norris hatalmasat ugrott előre, Hamilton pedig nagyot bukott az utolsó sprinten. Nyerni hárman tudtak, a Red Bull két pilótája és Piastri, dobogót öt csapat nyolc versenyzője szerzett – érdekes módon az Aston Martin nem, miközben hagyományos futamon hét pódium is összejött nekik.

A csapatok között egyedül az Alfa Romeo nem szerzett pontot, az ő versenyzőiken kívül Magnussennek, Sargeantnak, Ricciardónak, Lawsonnak és De Vriesnek nem sikerült egyszer sem a legjobb nyolcban zárni a sprintet.

A "sprintbajnokság" végeredménye:

    AZE AUT BEL QAT USA SAO  
1. Verstappen 6 8 8 7 8 8 45
2. Perez 8 7     4 6 25
3. Sainz 4 6 5 3 3 1 22
4. Norris     3 6 5 7 21
5. Leclerc 7   4   6 4 21
6. Russell 5 1 1 5 1 5 18
7. Hamilton 2   2 4 7 2 17
8. Piastri     7 8     15
9. Gasly     6   2   8
10. Alonso 3 4   1     8
11. Stroll 1 5         6
12. Hülkenberg   3         3
= Tsunoda           3 3
14. Albon       2     2
= Ocon   2         2

Csapatok:

    AZE AUT BEL QAT USA SAO  
1. Red Bull 14 15 8 7 12 14 70
2. Ferrari 11 6 9 3 9 5 43
3. McLaren     10 14 5 7 36
4. Mercedes 7 1 3 9 8 7 35
5. Aston Martin 4 9   1     14
6. Alpine   2 6   2   10
7. Haas   3         3
= AlphaTauri           3 3
9. Williams       2     2

 

Mikor rajtol az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj?

Miután a WEC bahreini szezonzárójának nyolcórás versenyét és a TCR Világsorozat sydney-i futamait is letudták már, vasárnapra foghíjas maradt az autósportos program. Persze a lényeg még hátra van, hiszen magyar idő szerint 18 órakor rajtol maga a Sao Pauló-i Nagydíj futama. Ha pedig valaki még vágyna további autóversenyre, 21 órától jön a NASCAR Cup Series bajnoki döntője és szezonzáró futama a Phoenix Racewayen.

Vasárnap

18:00 Formula-1, futam (M4 Sport)

21:00 NASCAR Cup Series, futam (Match4)

f1-brazil-2023-pit

Nincs értelme az egyes kanyarban előzni – a DRS-zónák bosszantják Ricciardót

Két oda-vissza előzést is bemutatott a brazil sprint utolsó pontjáért küzdő páros: Daniel Ricciardo a célegyenesben nyitott DRS segítségével az első kanyarban bevetődött Carlos Sainz elé, csakhogy a következő egyenesben a spanyol nyithatta a hátsó szárnyat, így mindig visszavágott az ausztrálnak. Ricciardo ki is jelentette: így nincs értelme előzni a célegyenes végén.

„Nem volt egy unalmas verseny, élveztem, de tele vagyok bosszúsággal is, mert megvolt a tempónk a pontokhoz, de ahányszor megelőztem Carlost, DRS-t adtam neki a 2-es kanyar utáni szakaszra” – mondta az ausztrál a riportereknek. „Megelőztem, úgy éreztem, megvolt, aztán gyakorlatilag el kellett engednem a DRS-e miatt. Bár azt hiszem, mindig is ott volt, de az az érzékelési pont dühítő. Arra ösztönöz, hogy ne előzz az egyesben. Holnap megpróbálok taktikusabban előzni.”

Ricciardo bosszús magára azért is, mert a második Sainz-összecsapás után nyitva hagyta az ajtót Piastrinak. A honfitársat később visszaelőzte, így lett kilencedik, pontszerzés nélkül – de ha nem veszteget el köröket mögötte, akkor Sainz és talán Hamilton is meglehetett volna.

Fotó: Red Bull Content Pool

Ocon és Alonso nem értettek egyet a stewardoknál

A sportfelügyelők ítélete szerint Esteban Ocon és Fernando Alonso közös felelőssége volt az SQ1-nek véget vető baleset, melyet követően a francia az orvosi központot is meglátogatta, ám az Alpine versenyzője nincs ezzel kibékülve, aminek a sprint előtt hangot is adott: „Nehéz lenyelni ezt, mert sokat javíthattunk volna, amivel bejutunk az SQ2-be, de Alonso az utunkat állta.”

„Azt hallottam, hogy egyesek szerint elvesztettem az irányítást, de ez nem igaz. Mindenkinek voltak hasonló korrekciói, még Landónak is az edzés leggyorsabb körén” – fejtette ki a francia versenyző. „Fernando a kanyar közepe felé, balra húzta az autót, nem hagyott helyet, és összeütköztünk” – tette hozzá Ocon, aki azt is felidézte, mi történt a stewardoknál:

„Megpróbált az összes érvemnek ellentmondani, azt mondta, hogy elég helyet hagyott nekem, de a valóság az, hogy ha Fernando nincs ott a jobbomon, akkor nem ütközünk össze.”

Massa váratlanul megjelent Interlagosban!

Bár eredetileg arról volt szó, hogy Felipe Massa nem vesz részt a Sao Pauló-i Nagydíj hétvégéjén, a 2008-as világbajnoki címért Don Quijote-i küzdelmet vívó brazil versenyző váratlanul feltűnt a paddockban, s itt-ott beszélget az emberekkel, ahogy arról kollégánk által a helyszínen készített fotó is tanúskodik.

Massa a hét közepén úgy nyilatkozott, hogy csak hivatalos minőségben, az F1 nagyköveteként látogatná meg a nagydíjhétvégét, de mivel nem kapott meghívást, az Olasz és a Japán Nagydíjhoz hasonlóan hazai versenyét is kihagyja.

pf-massa

Michelisz vezet, de már csak egyetlen ponttal – így áll a TCR World Tour két fordulóval a vége előtt

A Sydney Motorsport Parkban rendezett három futam után továbbra is az egy-egy nyolcadik, negyedik és második helyet begyűjtő Michelisz Norbert vezeti a TCR Világsorozat összetettjét, előnye azonban már csak egyetlen pont az élen. A fő üldöző személye viszont változott, a roppant erős hétvégét teljesítő – a harmadik futamot meg is nyerő – Rob Huff jött fel másodiknak az Audival, átlépve a 21 ponttal leszakadó Yann Ehrlacher-t (Lynk & Co) és Michelisz csapattársát, a már 39 egységnyi hátrányban lévő Mikel Azconát. Huffnak viszont nem indul majd jól a következő hétvégéje, egyhelyes rajtbüntetést kap ugyanis az éppen Norbival történt ütközése miatt (Thed Björk hasonló okból kap három rajthelyes hátrasorolást majd Bathurstben).

A bajnoki címért reálisan ők négyen vannak harcban (bár elképzelhető, hogy Azconát a Hyundai beállítja Michelisz mögé, a sydney-i harmadik futamon is parádésan védekezett Ehrlacher ellen a spanyol), mivel Frederic Vervisch lemaradása már 70 pont a magyar mögött két fordulóval – jövő hétvégén Bathurst, utána pedig Makaó látja vendégül a mezőnyt – és összesen öt futammal az évad vége előtt. Kiemelendő még az is, hogy a TCR Australia menője, Will Brown egyetlen – két győzelmet és még egy dobogót hozó – hétvége alatt felugrott a kilenc full szezonos World Tour-szereplő mögé a tizedik pozícióba, megelőzve a TCR Europe-ban bajnoki címig is jutó Tom Coronelt, aki három állomáson volt ott a mezőnyben.

A TCR Világsorozat pontversenyének állása Sydney után:

1. Michelisz Norbert Hyundai 327
2. Rob Huff Audi 326
3. Yann Ehrlacher Lynk & Co 306
4. Mikel Azcona Hyundai 289
5. Frederic Vervisch Audi 257
6. Nestor Girolami Honda 240
7. Ma Qing Hua Lynk & Co 218
8. Thed Björk Lynk & Co 217
9. Santiago Urrutia Lynk & Co 194
10. Will Brown Audi 92

tcr-michelisz-huff

Wolff cáfolja, hogy a sikertelenség miatt kellett távoznia a Mercedes F1-es technikai vezetőjének

Néhány napja jelentette be a Mercedes, hogy távozott az alakulattól a vezető műszaki igazgatói posztot betöltő Mike Elliott. A közlemény egyértelműen arra utalt, hogy a néhány hónappal ezelőtt a technikai igazgatói posztot James Allisonnak visszaadó és vele pozíciót cserélő szakember önmaga döntött a Formula-1-es istálló elhagyása mellett. Ennek ellenére felröppentek olyan pletykák, hogy Elliottnak esetleg a Mercedes 2022-es szabályváltozások óta tartó sikertelen időszaka és a félresikerült zéró oldaldobozos koncepció miatt kellett mennie, ám ezt Toto Wolff csapatfőnök a Sao Pauló-i Nagydíj helyszínén határozottan cáfolta:

„Nem. Mike volt hosszú-hosszú évekig az első számú alkalmazottam annak tekintetében, hogyan teljesítünk. Hiányozni fog az iparág egyik legokosabb szakembere. Egyszerűen csak keményen megviselték ezek az évek, és szerintem elismerésre méltó, ha valaki azt mondja, másra van szüksége. Az autó tervezése pedig sosem egyetlen ember döntésén múlik. Úgy vélem, mi egy csoportként igyekszünk a leggyorsabb autót megépíteni, és nyilvánvalóan annyira messze jártunk a koncepcióval, hogy azt hittük, úrrá lehetünk rajta. Nem így történt, ezért változtattunk. És sokat módosítottunk az autón, ahogy láthatjuk, hogy versenyképes legyen, de ez nincs összefüggésben a távozásával” – mondta el Wolff a Formula.hu jelenlétében. A Mercedes-vezér hozzátette: pontosan emiatt úgy gondolja, a 2024-es autó fejlesztésénél és versenyképességénél sem lehet majd érezni Elliott távozását, mivel olyan erős a csapat felépítése, hogy bárki is válik ki a rendszerből, a többi szakember pótolni tudja a hiányát.

f1-wolff-elliott-mercedes

„Sokkal gyorsabbak voltunk ennél” – Ricciardo a Q1-es búcsúról

Míg egy hete Mexikóban Daniel Ricciardo jelentette az egyik kellemes meglepetést az időmérőn elért második soros rajthelyével és a futamon begyűjtött hetedik pozíciójával, addig az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj kvalifikációjának egyik csalódása volt. Az ausztrál ugyanis már az első szakaszban búcsúzott és mindössze a 17. helyen végzett – igaz, Yuki Tsunoda is csupán egy hellyel előzte meg őt a másik AlphaTauriban –, pedig a többszörös nagydíjgyőztes úgy érzi, több lehetett volna bennük:

„Úgy gondolom, sokkal gyorsabbak voltunk annál, mint amit az összidő mutat” – idézi Ricciardót a RaceFans.net portál. „Csak abban a körben majdnem megforogtam a második kanyarban. Kicsit túl nagy hévvel mentem be az első kanyarba, valószínűleg nem sikerült megfelelő tartományba hoznom a gumikat, szóval már az első szektorban is rengeteg időt veszítettünk. Az első köreink után az ötödik-hatodik helyen álltunk. Nem tudom, ott maradtunk volna-e, de egyértelműen úgy festett akkor, hogy esélyünk van a Q2-be jutásra, s akár a Q3-ra is. De nyilvánvaló, hogy az utolsó kör nem sikerült, úgyhogy frusztrált vagyok emiatt.”

f1-ricciardo-alphatauri-brazil-day1