DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
F1

Mi ölte meg a Mercedes gumijait a sprinten?

Szörnyű és élvezetetlen volt a Sao Pauló-i F1-es sprint Hamilton elmondása szerint, ő és Russell is a végére teljesen elfogyó gumikra panaszkodik. Toto Wolff magyarázta el, mi állt a háttérben.

Tizenhét versenyző kezdte a Sao Pauló-i Nagydíj sprintjét lágy abroncson, ami már a rajt előtt felvetette a kérdést: hogyan bírják majd az autók a legsérülékenyebb keveréken a 24 körös távot, az 50 Celsius-foknál is melegebb aszfalton?

Éppen a gumikat általában jól menedzselő Mercedes W14 alatt fogytak el a lágyak. Lewis Hamilton kifejezetten szenvedett, a rajt után röpke ideig negyedikként haladó, majd sokáig ötödik brit két pozíciót is veszített az utolsó körökben, egy Ferrari és egy AlphaTauri is megelőzte őt, és úgy futott célba hetedikként, hogy a másik Ferrari és a másik AlphaTauri ott loholt a hátsó szárnyán.

Hamilton: Alulkormányzottság, túlkormányzottság, zéró gumi

„Szörnyű volt, egyáltalán nem volt élvezhető. Jól rajtoltam, de azután csak küszködtünk az egyensúllyal” – kezdte szombat délutáni szenvedése történetét Hamilton. „Rengeteg alulkormányzottság, aztán átcsapott túlkormányzottságba, az elejétől küzdöttem az autóval. Aztán nem maradt gumi a végére. Nem tudom, ezt hogyan javítjuk ki a futamra.”



A vasárnapi kilátások kapcsán a hétszeres világbajnok annyit mondott: hosszú délután lesz, mivel csak feltételezik, hogy a beállításból fakad a probléma. Nagy kérdőjel, képes lesz-e jobban menedzselni a gumikat a 71 körös távon.

Egy dologban biztos: „Én keményen fogok küzdeni, de nem fogunk győzni, az garantált.”

Russell: Senki sem érti, mikor működnek a gumik

Vele ellentétben George Russell nem veszített pozíciókat a végén, a negyedik helyen futott be, ahol a futam többségében is haladt. De beszédes a különbség: az első körökben második helyen álló brit kevesebb mint 20 kör alatt 21 másodpercet kapott Norristól és 12-t Pereztől.

„Ez keserű pirula volt, és nagyon összezavar. Sajnos mindig a gumikon múlik, azon, hogy az ideális tartományba tudjuk-e hozni őket” – mondta a riportereknek Interlagosban Russell. „Főleg ezen a két hétvégén igaz, hogy senki sem igazán érti, mikor működnek. Így talált a Ferrari a múlt heti időmérőn tempót, aztán mi találtuk meg a futamon. Ma pedig hirtelen elveszett, hiába vártunk sokat. Nem tudom, mire számítsak holnap, de nem vagyunk túl optimisták.”

Toto Wolff magyarázata

A két versenyző tanácstalanul állt a jelenség mögött – a csapatfőnök magyarázta el, milyen tényezők álltak a Mercedes rossz gumikezelése mögött. A rajtot követően, amikor második és negyedik helyen állt a két versenyző, jobb eredmény volt kilátásban: valójában azonban ezeknek a köröknek is szerepük volt a későbbi visszaesésben.

„Úgy vélem, nagyon keményen nyomták az elején, mivel pedig az autó egyensúlya nem volt megfelelő, elkezdtek csúszkálni, ez pedig megölte a gumikat. Mexikóban is ugyanez történt George esetében. Kicsit gyenge volt a hátsó tapadás, így késhegyen kellett egyensúlyozni. Holnapra tanulnunk kell, hogyan tartsuk a tempót” – nyilatkozta Wolff.

„Nagy forróság is volt, minden ellenünk szólt ma. Tényleg vakarni kell a fejünket, hogy mit tehetünk holnapra” – mondta a csapatvezető, hozzátéve, nem fogják tudni egy „mágikus csavar” meghúzásával megjavítani ezt a problémát.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: