Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. november 19. kedd

Vasárnap 13 órakor kapcsoljatok a FIX TV-re!

Vasárnap 13:00-kor kerül adásba a FIX TV-n az Autósport és Formula Magazin Ralihíradójának megmutatjuk, mi történt a 2018-as idény utolsó versenyén, a Szilveszter Ralin. Stúdiónkba az említett esemény második helyezettje, Velenczei Ádám érkezett, aki a Hungaroringen végig harcban volt a győzelemért, és az ORB-ről is dobogós helyeket hozott el.

Szokásunkhoz híven most is kitekintünk a rali-vb színterére: a szezon egyik meglepetésembere, az észt Ott Tanak részletezi, hogyan birkózott meg klasszis ellenfeleivel a világbajnoki címért vívott csatában. Befejezésként elnöki értékelőt hallgathatnak meg, melyben Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke a rali szakágat érintő kérdésekről is beszél.

afm-ralihirado_1_1

Hajnali WTCR-rel kezdődik, esti F1-gyel zárul a vasárnapi program

A vasárnapi program nagyon korán kezdődi a WTCR második és harmadik futamával, délután "kényelmes" időpontban megnézhetjük a MotoGP-t, majd este jön a Formula-1-es Brazil Nagydíj. 

Vasárnap

01:45-02:10 WTCR, második futam (Eurosport 1 és M4 Sport)

04:25-04:55 WTCR, harmadik futam (Eurosport 1 és M4 Sport)

14:00-14:45 MotoGP, futam (Spíler1 TV)

18:10-20:10 Formula-1, futam (M4 Sport)

5_7

fotó: dppi

Nyugi, mindenki teljesen jól van a Ferrarinál

Interlagosban tovább folytatódott a Ferrari idei játéksorozata, amelyben Sebastian Vettel és Charles Leclerc mellett ezúttal mérnökeiket is bevonták. A kombinált kihívásban a háromfős csapatoknak különféle ügyességi feladatokat kellett teljesítniük, közben kérdésekre válaszolniuk, mialatt az egész esemény egy bizonyos csengő körül forgott, amit olykor szó szerint kézzel-lábbal próbáltak elérni a pilóták.

Alább egy részlet látható, míg a teljes, 5 perces videó a Ferrari Instagram TV-jén nézhető meg.

Szuper pálya a makaói, de mégis F1-es autó V10-es motorhangjával az igazi

A híres makaói Guia pályán sohasem rendeztek Formula-1-es versenyt, arra azonban volt már példa, hogy királykategóriás autók végigszáguldjanak a 6,2 kilométeres szakaszon. Legutóbb ezt 2003-ban Ralph Firman, a Jordan akkori pilótája tehette meg egy bemutató keretében, amire a Makaói Nagydíj 50. kiírása alkalmából kerítettek sort. Az ír versenyző több kört is megtett az EJ13-as modellel, és 1:55,714-es legjobb köridőt ért el, ami azóta is a nemhivatalos pályacsúcs. A hivatalos egészen az idei évig 2:10-es idő volt, az új generációs F3-as autók azonban idén jócskán lefaragtak ebből, Jüri Vips ugyanis 2:06,317-et ért el a kvalifikáción. Összehasonlításként a WTCR e hétvégi leggyorsabb köre 2:27,9, a GT-mezőnyé pedig 2:15,6.

Fordulat: akár jövőre csapattársak lehetnek a Marquez testvérek a MotoGP-ben

Jorge Lorenzo héten bejelentett visszavonulása megindította a lavinát a MotoGP addig nagyon lagymatag versenyzői piacán. Bár a Moto2 friss bajnoka, Alex Marquez már korábban szerződést hosszabbította a Marc VDS-sel, hogy egy további évre a középső kategóriában maradjon, az események friss folyása nyomán egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a kis Marquez 2020-at mégis már a MotoGP-ben kezdi, ráadásul az egyik legerősebb technikával.

Lorenzo hirtelen megüresedett helyére a Repsol Hondánál először Honda-kötődésű versenyzők érkezése tűnt valószínűnek, mint az LCR-rel idén három dobogót szerző Cal Crutchlow vagy a csapattársaként az év végén beugró, Takaaki Nakagamit helyettesítő Johann Zarco. Újabban azonban egyre inkább úgy tűnik, hogy a csapatnál a Marquez-Marquez álompáros összeállításán dolgoznak. A 2019-es szezont uraló Marc Marqueznek aligha lenne ellenére, ha öccse csatlakozna hozzá csapattársként, akivel felhőtlen a viszonyuk, és ezzel a lépéssel a Repsol Honda is tenne egy szívességet világbajnoka felé. A jelenleg zajló Valenciai Nagydíj paddockjából érkező sajtóértesülések szerint a döntés akár már vasárnap hivatalossá is válhat - ez kézenfekvő lenne, bárkit is választanak, hiszen a jövő héten a pályán zajló teszten már a 2020-as versenyző vezethetné a motort. 

A Marquez testvérek egy csapatba rendezése vitathatatlan hír- és marketingértékkel bírna, az viszont még rejtély, hogy milyen hatással lenne a testvérénél három évvel fiatalabb Alex karrierjére ez a nagy ugrás a hosszú idő alatt megszerzett Moto2-es címtől a MotoGP élmezőnyébe. A Honda a legnehezebben kezelhető motorok közé tartozik, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint Dani Pedrosa és Lorenzo szenvedése az elmúlt években, akiket egyaránt Marquez szárnyalása "küldött nyugdíjba" - így egy gyenge szezon akár az ő megítélését is megpecsételheti. Marc Marquez megközelítése mindenki számára óriási kihívás - még akkor is, ha történetesen a kihívót is Marqueznek hívják! 

EJF7QklXUAEPdSX

Volt egy „kis” fönnakadás a makaói F3-as kvalifutamon

A főfutam rajtsorrendjéről döntő szombati verseny a pole-ból kényelmes győzelmet arató Jüri Vips számára gondtalanul alakult, hátrébb azonban a Lisboa kanyar komoly áldozatokat szedett az első körben. A Logan Sargeant és Arjun Maini ütközése által kiváltott torlódásnak áldozatául esett a "nagyok" közül Jake Hughes, Enaam Ahmed és az előző két évben győztes Dan Ticktum is, akiknek így a mezőny végéről kell majd rajtolniuk vasárnap. Az élről Vips mögül Robert Svarcman, Christian Lundgaard, Richard Verschoor és Callum Ilott indul majd. 

Ricciardo megtanította a kutyát olvasni

Itt "A Renault pilótái mindennek a fejébe belebújnak" című sorozat legújabb epizódja, amelyben most éppen a kutyákéba.  

Raliversenyzőkkel hívta fel a figyelmet a gyorshajtásra a rendőrség Baranyában

A Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság baleset-megelőzési szakemberei ezúttal ifj. Ranga László és Ranga Péter raliversenyző testvérpár közreműködésével hívják fel a figyelmet a gyorshajtás veszélyeire.

Még hogy Toto Wolff nincs ott Brazíliában!

A hét egyik fontos F1-es híre volt, hogy a Mercedes nélkülözi első emberét a Brazil Nagydíjon: azt követően, hogy felügyelete alatt a csapat bebiztosította hatodik egyéni és konstruktőri világbajnoki címét, Toto Wolff inkább Európában marad, hogy pályán kívüli vezetői feladataira összpontosítson. Távollétében a Mercedes rangidőse James Allison technikai igazgató Interlagosban. 

A Mercedes azonban közzétett két fotót, amellyel bizonyítja, hogy de, Toto Wolff jelenléte igenis egyértelmű a helyszínen!

wolff1

wolff2

Bottasszal alighanem négykiállásos stratégiára készül a Mercedes

Legalábbis mi ezt tudjuk kiolvasni ebből a képből, ahol a híresen kávéimádó finn sisakja és felszerelése előtt négy poharat látunk...

pf4_15

Videó: így csapódott a falba Albon az első szabadedzésen

A Red Bull pilótáját megviccelte a nedves utolsó kanyar, így annak ellenére bosszankodhat, hogy az élen zárta a gyakorlást.

Az utóbbi ötven évben mintha kicserélték volna az interlagosi pályát

A múlt és a jelen egy képen: így nézett ki a Brazil Nagydíj helyszíne bő fél évszázaddal ezelőtt. Mintha egy másik világ lenne, azóta a város teljesen körbenőtte a pályát, aminek a vonalvezetése is jelentősen megváltozott.

72199793_200601057629270_3875439834034077696_n

Hamilton új sisakfestéssel tiszteleg a brazilok előtt

Aytron Senna ihlette, helyet kapott rajta a brazil zászló és a Rio de Janeiróban található Megváltó Krisztus szobra is.

Néha Raikkönen sem tudja, mit csinál

Kimi Raikkönen 2012-es brazíliai eltévedésére még sokan emlékeznek, az F1 azonban kissé újraértelmezte a finn helyzetét, íme:

Jó hír Michelisznek, Guerrieritől elvették a pole-pozíciót

Akadályozás miatt elveszítette Makaóban szerzett pole-pozícióját Esteban Guerrieri, ezzel kissé enyhítve Michelisz Norbert szerencsétlenül kezdődő hétvégéjén. A WTCR éllovasa háromhelyes büntetést és egy büntetőpontot kapott, miután a második időmérő edzésen feltartotta Michelisz márkatársát, Nicky Catsburgöt. A vasárnapi, fordított rajtrácsos pole-pozíciót így Yann Ehrlacher örökölte meg, de Thed Björk és Kevin Ceccon is előrébb lépett egyet, Guerrieri pedig a negyedik lett.

A bajnokság elképesztően szoros, mindössze két pont választja el az élen álló Guerrierit és az őt üldöző Micheliszt. A makaói az utolsó előtt forduló, a szezon Sepangban zárul december közepén.

Fotó: DPPI

guerrieri-macau-action1

Kifogott a WTCR-mezőnyön Makaó, Norbi csattant a legnagyobbat

Összefoglaló a pénteki nap két időmérő edzéséről – melyek krónikájáról itt olvashattok többet – számos balesettel, köztük a Gordon Shedden autóját eltaláló Michelisz Norbert ütközésével (0:41-től a második videón), amely a második és harmadik futamra is nagyon nehéz helyzetbe hozta a bajnokesélyest: a 12. helyről kell rajtolnia.

A gyári audis 12 személyes Mercedes-kisbusszal állított be a csapathoz

A kép magáért beszél: Lucas di Grassi ezzel a járgánnyal érkezett az Audi Sport főhadiszállásához – a képet a Formula-E-pilóta csapattársa, Daniel Abt osztotta meg.

Hamilton meglepő üzenetet kapott Alonsótól

Lewis Hamilton és Fernando Alonso közös története még az előző évtizedre nyúlik vissza, amikor 2007-ben a McLaren mindkettejüket leigazolta. Alonso nagyra tartott kétszeres világbajnokként, Hamilton szélvészgyors újoncként került a csapathoz, ahol hamar elszabadultak közöttük az indulatok. Konfliktusuk kezelhetetlennek bizonyult, a spanyol év végén távozott az istállótól, kettejük viszonyát pedig sokáig beárnyékolták a történtek. Mostanra azonban elásták a csatabárdot, Brazíliában ugyanis Hamilton elárulta, a spanyol is gratulált neki a hatodik világbajnoki címéért, amit nagy örömmel vett.

"Kaptam egy üzenetet Fernandótól, ami elképesztő. Hálás vagyok érte. Együtt kaotikus dolgokon mentünk keresztül, de mindig is tiszteltem őt a képességei és az eredményei miatt. És amiatt is, ahogy a McLarennél fejlődött" - árulta el Hamilton, aki hozzátette, az elismerések nem hajtják őt, de megtiszteltetésnek veszi azokat.

Fotó: DPPI

ham-alo-2018-portre

Interlagos elé: Ilyen volt Massa pole-t érő köre 2006-ban

Senna 1991-es pole-körét már megmutattuk, most íme egy újabb a következő évtizedből, egy másik braziltól: Felipe Massa 2006-ban az alábbi körrel szerezte meg az első rajtkockát honfitársai előtt. Ebben a Ferrariban egy 2,400 köbcentis, utolsó fejlesztéseivel közel a 800 lóerőt megközelítő erőforrás dolgozott, váltója pedig szekvenciális kapcsolású, ahogy azt a modern F1-ben megszokhattuk. Sennához hasonlóan másnap Massa is a dobogó tetején ünnepelhetett.

Fotó: DPPI

Nézői felvételen a Rally Hungary leglátványosabb pillanatai

Igazi népünnepély volt Magyarország ralirajongói számára a múlt hétvégén rendezett Rally Hungary, amelynek izgalmas pillanatairól természetesen számos nézői felvétel is készült. Íme egy közülük.

Interlagos elé: Ilyen volt Senna 1991-es pole-t érő köre

3500 köbcentis, több mint 700 lóerős V12-es motor hatsebességes kézi váltóval, egy legendás brazillal a volánnál - az alábbi körrel szerzett pole-pozíciót Aytron Senna és a McLaren MP 4/6 az 1991-es Brazil Nagydíjon. A mclarenes másnap pokoli küzdelmek árán szerezte meg a futamgyőzelmet, erről egy korábbi cikkünk itt olvasható.

Fotó: DPPI

Olvastad már?