Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. június 25. hétfő

Megvan a hétvégi Kamion-Eb és Fesztivál nevezési listája

Szombat-vasárnap versenykamionoktól lesz hangos a Hungaroring - hogy kik lesznek ott a pályán, az ezen a linken megtekinthető!

kamion

Ütközések, büntetések és előzések: A Francia Nagydíj összefoglalója

Kijött a hivatalos összefoglaló videó a Francia Nagydíjról eseményeiről. A hosszú szünet után visszatérő Paul Ricard pályán elég esemény történt, hogy kitöltse a szokásos hét percet – mivel a videó a Formula-1 tulajdona, csak a YouTube-on, kattintás után tekinthető meg.

Verstappen a Vettel-Bottas ütközés kapcsán szólt be az őt kritizálóknak

A Francia Nagydíj utáni hivatalos sajtótájékoztatón, amelyen az első három helyezett vett részt, természetesen téma volt a Sebastian Vettel és Valtteri Bottas történt ütközés is (amelyről ITT Ti is elmondhatjátok a véleményeteket). Amikor a másodikként befutó Max Verstappent arról kérdezték, neki mi a véleménye az incidensről, a holland pilóta kissé cinikusan és ironikusan válaszolt, utalva a szezon korábbi részében az ő balesetei miatt megfogalmazott kritikákra:

„Szerintem, ha legközelebb találkoztok Sebbel, meg kellene kérnetek, hogy változtasson a stílusán, mert ez elfogadhatatlan. Ezt mondták nekem a szezon elején, szóval szerintem vele is ezt kellene tenni. És persze Sebnek nem kellene semmit csinálnia, csak tanulni ebből és folytatni. Ez az én tanácsom mindenkinek ebben a teremben” – mondta Verstappen. Íme, videón is a jelenet – érdemes figyelni Lewis Hamilton és Kimi Raikkönen reakcióját is:

 

Szavazz: Megfelelő mértékű volt-e Vettel büntetése?

A Ferrari németje a rajt után ment neki Valtteri Bottasnak, ezzel mindkettejük versenyét tönkretéve: előbbi orrkúpcsere, utóbbi defekt miatt volt kénytelen meglátogatni a bokszát. A négyszeres világbajnokot öt másodperces időbüntetéssel szankcionálták emiatt, ami Niki Laudáék szerint túl kevés – mutatjuk videón az esetet, aztán szavazásban várjuk a Ti véleményeteket is erről!

 

 

Reimstől a Paul Ricardig – kirándulás a Francia GP-k összes helyszínén

Tudtátok, hogy nem kevesebb, mint hét helyszín adott már otthont a Francia Nagydíjnak a Formula-1-ben? Nos, Will Buxton F1-es újságíró felkerekedett egy McLaren 570GT-vel, s mind a hét pályát meglátogatta, kezdve Reimstől Le Mans-on és Magny-Cours-on át a Paul Ricardig – a sporttörténelmet kedvelők számára kötelező videó, amely átkattintás után indul:

 

Történelmi pillanat: szaúdi nő vezethette a Renault korábbi F1-es autóját

A Formula-1 francia csapata is megemlékezett arról, hogy Szaúd-Arábiában éppen a mai naptól, június 24-től vezethetnek nők is autót: Aseel Al-Hamad az istálló 2012-es autójába ülhetett be a Paul Ricard versenypályán a vasárnapi F1-es nagydíj rajtja előtt nem sokkal – ezzel a géppel tudott annak idején futamot nyerni Kimi Raikkönen Abu Dhabiban. Al-Hamad, aki egyébként az FIA ’Nők a Motorsportban’ Bizottságának is tagja, lett ezzel az első szaúdi, aki valaha F1-es autót vezethetett. (Néhány hete egyébként Alejandro Agag, a Formula-E vezetője is kényes kérdést kapott Berlinben ebben a témakörben, miután bejelentették, hogy a következő szezonban Rijádban rajtol.)

saudi-renault-2

saudi-renault-1

 

„Srácok, egyáltalán nem támogattok engem!” – a rádión fakadt ki az F2-es pilóta

Arjun Maini a vasárnapi Paul Ricard-i Formula-2-es verseny leintése után küldött meglehetősen frusztrált rádióüzenetet: a sorozatos műszaki meghibásodások miatt úgy érzi, egyáltalán nem támogatják őt, miközben ő minden edzésen belead mindent, sőt odáig ment, hogy nem is akar többet ebben a bajnokságban szerepelni – az üzenetet így nem is a csapatnak, sokkal inkább a széria vezetőinek címezte az idei autók megbízhatatlansága és technikai problémái miatt (később az Autosportnak úgy nyilatkozott Maini, hogy ezzel megölik a fiatal tehetségek karrierjét). Mutatjuk videón a rendkívül szokatlan, káromkodással fűszerezett és helyenként hisztibe hajló rádiós kifakadást:

 

Óriási rajtbaleset az F3-ban: A sereghajtó beleszáguldott a Red Bull-védencbe

A Norisringen tartott második Formula-3-as Európa-bajnoki futamon a 6. helyről induló Dan Ticktum autója lefulladt, a brit versenyző nem tudott elrajtolni. A mögüle induló ellenfelek többsége kikerülte, a 21. helyről induló Ameya Vaidyanathan azonban szinte egyenesen beleszáguldott a Motorpark-Volkswagenbe. Alkatrészek repültek mindenfelé, a becsapódás ereje óriási volt, de mindkét versenyző saját erőből, épségben szállt ki a roncsból.

Az újraindított futamot Jüri Vips nyerte, miután Enaam Ahmeddel vívott nagy csatát.

Mercedes-söprés a DTM vasárnapi időmérőjén

Edoardo Mortara szombati győzelme után újfent a Mercedes volt a legjobb a Norisringen: az első öt helyet az ő versenyzőik sajátították ki a kvalifikáción. A pole-t karrierje során először Daniel Juncadella zsebelte be, mindössze 34 ezreddel a bajnokságot vezető Gary Paffett előtt. Lucas Auer, Paul di Resta és Mortara triója után öt BMW következett a sorban – az összetettben második Timo Glock a kilencedik helyen zárt –, azaz egyetlen Audi sem fért be a top10-be. A DTM második versenye 13:30-kor startol – itt teljes egészében visszanézhető az időmérő, de a futamot is majd élőben lehet követni a széria YouTube-csatornáján:

 

Michelisz autóját összerakták, fájós csuklóval is az első sorban

A BRC Racing Team magyar pilótája a szombati versenyen nem tudott rajthoz állni az újraindításnál, mivel a Hyundai bukókerete megsérült, a szerelők azonban az éjszaka során összerakták a tömegbalesetben megsérült gépet (a lenti képen látható, hogyan festett az autó tegnap). Volt egyébként, akinek már szombaton véget ért a Vila Real-i hétvége: a karambolt kiváltó Rob Huff és Mehdi Bennani, azaz a komplett Sebastien Loeb Racing csomagolhatott.

Visszatérve Norbihoz: neki egyébként a keze is megsérült, bekötött csuklóval vett részt a vasárnapi időmérőn, amelyen még így is a második pozícióba kvalifikálta magát – csak az egyedüliként két perc alá kerülő Thed Björk tudta legyőzni őt. A Hyundai Gabriele Tarquini révén hármas sikert könyvelhetett el, míg a Zengő Motorsport pilótái, Nagy Norbert és Szabó Zsolt a 16. és 22. helyeken zártak. A vasárnapi futamok 16:45-kor és 18:10-kor rajtolnak.

michelisz-crash-wtcr

Lemaradtál a szombati időmérőről? Mutatjuk a legfontosabb pillanatokat!

Az F1-es Francia Nagydíj kvalifikációjának hivatalos összefoglalója átkattintás után tekinthető meg:

 

Így nézett ki a WTCR portugáliai megabalesete közvetlen közelről!

Az Instagramra feltöltött videóban jól látszik, hogy Rob Huff és Mehdi Bennani korlátba csapódásának pillanatában a felvételt rögzítő illető biztonságba húzódik az esetlegesen feléje repkedő alkatrészek elől. Közelről is ijesztő a jelenetsor...

 

Hogy mi a különbség a Paul Ricard és egy labirintus között? Semmi!

Legalábbis az internet népe szerint, amely megtalálta a mémforrást a Le Castellet-i pálya ezerféle vonalvezetési lehetőségében. Például ebben az Instagram-posztban:

 

Az utolsó méterekig nyitott volt a győzelem kérdése az F2-ben

Nem feltétlenül azok kerültek előre a Formula-2 mai főversenyén a Paul Ricard-pályán, akik általában ott szoktak lenni, mindenesetre a változó időjárási körülmények között egy izgalmas futamot láthattak azok, akik követték a történéseket.

A győzelmet végül a Mercedes juniorprogramjában pallérozódó George Russell szerezte meg, de ezt egészen az utolsó kanyarig nem lehetett készpénznek venni, ennek pedig az volt az oka, hogy a brazil Sergio Sette Camara öles léptekkel zárkózott fel mögé a leintéshez közeledve. A brazilnak előznie már nem sikerült, habár megpróbálkozott egyszer ezzel, így Russell harmadszor is nyerni tudott idén.

Az angol így is csak második összetettben, ugyanis a honfitárs Lando Norris hiába csak egy futamot nyert meg idén, kiegyensúlyozottabb teljesítményének köszönhetően hét pontot még mindig őriz előnyéből. A harmadik-negyedik helyen egyébként két olaszt, Luca Ghiottót és Antonio Fuocót találhattuk, az előbb említett Norris viszont nem szerzett pontot.

Az utolsó méterek:

 

Horrorisztikus rajtbaleset a WTCR első futamán

A két Volkswagen megőrizte a vezetést a rajtnál, a Vila Real-i pálya első igazi kanyarjában azonban összeütköztek Michelisz Norbert előtt - Robert Huff nekikoccant Mehdi Bennaninak, a marokkói autója a levegőbe emelkedett, maga alá gyűrve Huff gépét. Bennani kapcsán bordatörést emlegettek, a pilótát mindenesetre mentő vitte el a helyszínről.

Michelisz Norbert Hyundai-a is megsérült, azonban a magyar pilóta tovább tudott menni - persze kérdés, hogy tudja-e folytatni a versenyt.

A horrorisztikus jelenetsor után valódi torlasz keletkezett a pályán, többen is összeütköztek, a versenybíróság pedig természetesen azonnal megszakította a futamot. Kérdés, hogy ha lesz-e egyáltalán, mikor lesz folytatás, a romhalmazt elnézve azonban nem valószínű, hogy fél órán belül. 

Thed Björk a futam után elmondta, hogy Bennani autója az ő gépe felett is átbucskázott - a WTCC tavalyi bajnoka hozzátette, hogy a marokkói valószínűleg megsérült, maga pedig a szélvédőn keresztül menekült ki a Hyundai-ból.

A minimális sérülést szenvedett autója mellet Tom Coronel azt nyilatkozta, hogy életében még látott ekkora balesetet: Huff autójának elejéből semmi sem maradt, többen nem tudtak kiszállni, mert nem tudták kinyitni az autók ajtaját a torlasz miatt.

Hatalmas pénzbüntetést kapott a Force India

Sergio Perez bal hátsó kereke nagy sebességnél kelt önálló életre a Francia Nagydíj második edzése során, s noha a VJM11-es egyben maradt, a Force India nem úszta meg olcsón az incidenst. A Nemzetközi Automobil Szövetség ugyanis 100 ezer euróra (32,4 millió forintra) büntette a gárdát, melyből 15 ezret kell záros határidőn belül kicsengetniük a szövetségnek, 85 ezret pedig felfüggesztettek 12 hónapos időtartamra. Az ok: "nagyon komoly és potenicálisan veszélyes" kicsúszásról volt szó - az FIA vizsgálata azonban felmentette a csapat kerékpisztolyt kezelő szerelőjét a felelősség alól, ugyanis technikai hiba történt.

Schumacher rekordbeállítása, Raikkönen élete leginkább csalódást keltő versenye

A 2002-es Francia Nagydíj üde színfolt volt a végtelenül unalmas szezonban az élen folyó csata miatt - a hajrában csak az első futamgyőzelme felé haladó Kimi Raikkönen állt Michael Schumacher és ötödik vb-címe között, aztán jött egy hajtűben megpördülő Toyota...

DTM: Egyetlen ezred döntött a pole-ról a piros zászlós norisringi időmérőn

A Mercedesek és a BMW-k csatájáról szólt a norisringi DTM-hétvége első időmérő edzése - az esős-viharos pénteki napot követően ezúttal napsütötte aszfalton csaptak össze a pilóták, a címvédő René Rast azonban nem csak velük, hanem a fallal is megküzdött. Az Audi versenyzője az ötös kanyarban a kelletténél szélesebben fordult el, megbontva az RS5-ös hátsó részét.

A romok eltakarítása idejére a versenybíróság megszakította az edzést, melynek végén Edoardo Mortare egy ezredmásodperccel múlta felül a BMW-s Philipp Enget. A mezőny a megszokott, rettentően szoros küzdelmet produkálta, a kvalifikáció végén hét pilóta egy tizeden belüli időt ért el egymáshoz képest!

A Német Túraautó Bajnokság első norisringi versenye 13:30-kor kezdődik, mely a sorozat YouTube-csatornáján élőben követhető.

Az időmérő edzés végeredménye: 

1  Edoardo Mortara  Mercedes-AMG C63 DTM 47.843  
2  Philipp Eng  BMW M4 DTM 47.844 0.001
3  Marco Wittmann  BMW M4 DTM 47.866 0.023
4  Gary Paffett  Mercedes-AMG C63 DTM 47.872 0.029
5  Paul di Resta  Mercedes-AMG C63 DTM 47.899 0.056
6  Daniel Juncadella  Mercedes-AMG C63 DTM 47.919 0.076
7  Lucas Auer  Mercedes-AMG C63 DTM 47.934 0.091
8  Timo Glock  BMW M4 DTM 47.950 0.107
9  Bruno Spengler  BMW M4 DTM 47.973 0.130
10  Nico Müller  Audi RS5 DTM 48.067 0.224
11  Joel Eriksson  BMW M4 DTM 48.091 0.248
12  Augusto Farfus  BMW M4 DTM 48.098 0.255
13  Jamie Green  Audi RS5 DTM 48.221 0.378
14  Pascal Wehrlein  Mercedes-AMG C63 DTM 48.253 0.410
15  Loic Duval  Audi RS5 DTM 48.301 0.458
16  Robin Frijns  Audi RS5 DTM 48.312 0.469
17  Mike Rockenfeller  Audi RS5 DTM 48.360 0.517
18  René Rast  Audi RS5 DTM 48.444 0.601

A Force India ex-tesztelője felcsapott rodeósnak

Alfonso Celis Jr. ezen a hétvégén debütál az IndyCarban a Juncos Racing színeiben, a Road Americán rendezett első pénteki edzésen pedig rögtön egy látványos pillanattal mutatkozott be.

Emlékszünk Wurz hatalmas, Paul Ricard-i tesztbalesetére?

Marcus Ericsson pénteki bukása simogatás volt ahhoz képest, amilyen pofont a faltól kapott Alexander Wurz 2005-ben - az akkor a McLaren tesztpilótájaként tevékenykedő osztrák egy teszt alkalmával elhagyta a jobb hátsó kerekét (a pálya úgy látszik, nagyon szereti az elguruló gumikat), és bődületes sebességgel vágódott előbb a bal oldali, majd a hatalmas bukótéren átszánkázva a szemközti korlátnak.

Wurz évekkel később elmesélte, hogy ő tartja a "legnagyobb sebességnél elszenvedett becsapódás után sértetlenül távozó versenyző" rekordját, miután 304 km/h-val találkozott a korláttal. Mivel az autó eleje eltűnt, az expilóta abban reménykedett, hogy nem orral fog becsapódni, mivel így könnyen úgy járhatott volna, mint Johnny Herbert 1988-ban, Brands Hatchben, ahol a brit súlyos sérülést szenvedett. Mivel nem így történt, Wurznak haja szála sem görbült a bukásban, és a roncsból kiszállva egyből azt kérdezte: "Hol a másik autó? Készen állok!"

Impozáns helyen parádézott a Red Bull a Francia Nagydíj előtt

A helyszín Marseille belvárosa és kikötője, ha már ott van a pálya közvetlen közelében. Azért mi megnéztük volna, ki nyer: a Taxi vagy ez a Red Bull...

 

 

 

Olvastad már?