DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat

Jól jegyezze meg mindenki ezt a látványt, mert már nem sokáig lehet része benne

 

Bár a Lotus az USA Nagydíj szabadedzésén kipróbálja új orrát, idén még gyönyörködhetünk a sajátságos kialakításban. Jövőre azonban eltűnik az F1 egyik gyöngyszeme.

Sainzék problémái után lerövidítették a Dakar Rali pénteki szakaszát

Száz kilométerrel rövidebb lett és 90 perccel később indult a 2021-es Dakar Rali hatodik szakasza. A szervezők azt követően döntöttek a módosításokról, hogy a csütörtöki menet során a versenyzők "jelentős részének" navigációs problémái akadtak. 

Az eltévedtek közé tartozik Carlos Sainz is, akiről egy felvétel is készült, ahogy a Benny Hill főcímzenéjére tanácstalanul keresi a megfelelő irányt

Öt szakasz után az autósok között Peterhansel, a motorosok között pedig Benivades vezeti a megmérettetést. Az Original by Motul kategóriában Gyenes Emánuel a negyedik helyen áll, a teherautók között pedig Fazekas Károlyék a tizenharmadikak.

sainz-dakar-20211

Fotó: DPPI

A Mercedes autókból rakta ki, hány világbajnoki címet szerzett Lewis Hamilton

Lewis Hamilton csütörtöki születésnapja alkalmából egy ötletes videóval állt elő a Mercedes istállója: néhány felvétel erejéig szabad ég alá parkolt az összes F1-es autóval, amivel a brit világbajnoki címet szerzett. A McLarentől egy, a Mercedestől hat típust láthatunk: a McLaren MP4/23 mellett a Mercedes W05, W06, W08, W09, W10 és W11-es változatait. A W07-est Nico Rosberg saját garázsában kell keresni.

Benny Sainz Show: Eltévedt, majd kiakadt a Dakar címvédője

Egy furcsa videó látott napvilágot a Dakar Raliról Carlos Sainz, a futam tavalyi (összesen háromszoros) nyertesének főszereplésével. A Matador becenevű ralibajnok látszólag teljesen tanácstalanul keresi a megfelelő irányt, megfordul, elindul, aztán újra megfordul. A videó olyan komikus, hogy a Benny Hill Show főcímzenéjét is bevágták alá.

Az idősebb Sainz ennyire nem találta szórakoztatónak az esetet, és kiakadva nyilatkozott a célban: „Demoralizált és zaklatott vagyok, mert ez a verseny inkább olyan, mint egy gymkhana, semmint egy maratoni tereprali. 14 Dakaron voltam, de olyan még sosem történt, hogy két nap is eltévedtem és fél órákat vesztettem. Olyan sem, hogy azt láttam, eltévedt mindenki. Ez nem a Dakarról szól. Amit eddig láttam, az nem rali… Nem tetszik, ez szerencsejáték, keresgélés… Ez nem rali, elegem van” – dühöngött csütörtökön Sainz, aki még harmadik, de már 48 perc hátrányban az éllovas Peterhanseltől.

Fia, az F1-es ifjabb Carlos Sainz is megosztotta a videót. Arra gyanakszik, direkt úgy írták meg az útvonaltervet, hogy minél többen tévedjenek el: „Úgy tűnik, hogy az itinert szándékosan úgy állították össze, hogy a versenyzők eltévedjenek és szerencsejáték legyen belőle. Nem ilyen Dakart szoktam meg” – mérgelődött apja balszerencséjén.

Kubica és Habsburg csapattársak lesznek a daytonai 24 óráson

Az ikonikus amerikai egynaposon először versenyez LMP-autóval Robert Kubica. A lengyel korábban a Ginetta és ByKolles LMP1-esét és az LMP2-es BR01-et is tesztelte, mégsem versenyzett eddig prototípussal. A január 30-31-i daytonai viadalon a dán High Class Racing LMP2-es Orecájával kerül sor a bemutatkozásra.

Kubica csapattársa az IMSA-szezonnyitón az osztrák Ferdinand Habsburg, valamint két dán, Anders Fjordbach és Dennis Andersen lesznek. Közülük főleg az osztrák-magyar királyi leszármazott, Habsburg személye érdekes. Kubicához hasonlóan 2020-ban ő is DTM-ben szerepelt, sőt ők ketten voltak az egyedüli nem gyári indulók, akik dobogóra tudtak állni.

Saját utalásai alapján Kubica nem folytatja tovább a DTM-ben. Másik szerepét, az Alfa Romeo Racing tartalékosi pozícióját betölti a 2021-es szezonban is.

Vettel és Stroll már zöld overallban

Az Aston Martin F1 Team névadó szponzorának bejelentésével együtt beindult a csapat weboldala is, amelynek zöld alapszíne sejteti, milyen külsőt kap majd a 2021-es versenyautó. Erre az oldalra felkerült a két leendő versenyző, Sebastian Vettel és Lance Stroll profilképe is: mindketten zöld overallt viselnek, bár az egyenruhából túl sok nem látszik, és szponzorfeliratok sem szerepelnek rajta.

Szintén az oldalon az éles szeműek azt is hamar kiszúrták, hogy a Racing Point eddigi főszponzora, a BWT egyáltalán nincs a támogatók között. Ha ez a végső állapotot tükrözi, a megosztó rózsaszín teljesen el fog tűnni a fényezésből.

Újra a WEC-ben (is) versenyez a Mercedes F1-es tesztpilótája

Igencsak aktív szezonja lehet 2021-ben Stoffel Vandoorne-nak, aki amellett, hogy hivatalosan a Mercedes Formula-1-es tesztversenyzője (bár ebben a minőségében csak egy szezon utáni teszt jutott neki, Lewis Hamilton koronavírus-fertőzésekor helyette George Russellt ültette az autóba a világbajnok istálló), két szériában is versenyezni fog. A Formula-E-ben továbbra is a Mercedest fogja erősíteni Nyck de Vries oldalán az előző idényt összetett ezüstérmesként záró belga, emellett pedig most bejelentették, hogy ő is tagja lesz a JOTA LMP2-es egységének az endurance-világbajnokságon. Vandoorne számára, akinek két társa Tom Blomqvist és Sean Gelael lesz, nem ismeretlen a WEC, hiszen a 2018/2019-es idényben már szerepelt ott két versenyen, sőt a Le Mans-i 24 óráson a kategóriájuk harmadik helyen végzett akkori csapata, az SMP Racing.

vandoorne-wec-dppi

Visszatérhet az F1-be az onnan botrányosan távozó szponzor?

A 2019-es idény egyik érdekes mellékszála volt a Haas Rich Energyvel kötött szponzori megállapodása, amely végül botrányos körülmények között szakadt meg. Most azonban úgy tűnik, nem kizárt, hogy az energiaitalos cég újra felbukkanhat a száguldó cirkusban, ugyanis a vezérigazgatójuk, William Storey egy rejtélyes Twitter-posztban a következőket írta: „F1, jövünk! A világ legjobb energiaitala a legnagyobb visszatérésre készül Lazarus óta.”

Ismerve Storey Twitter-tevékenységét, természetesen nem érdemes készpénznek venni a poszt tartalmát, de attól még érdekes kérdés lehet, hogy ha valóban visszatér a Rich Energy, vajon mely csapat oldalán teheti ezt meg.

Ilyen egy élethű Senna-szimulátor

Gyakorlatilag minden stimmel, nem kis munka lehet benne, hogy így összerakta...

Már nincs kómában, de továbbra is lélegeztetni kell Fausto Gresinit

Fausto Gresini karácsony táján kapta el a koronavírus-fertőzést, az állapota rosszabbodása miatt pedig előbb az imolai, majd a bolognai kórházba szállították. Ott mesterséges kómába is helyezték a legendás MotoGP-csapatfőnököt, viszont elég hamar megkezdték a felébresztését.

Az Aprilia Gresini Racing Team legfrissebb, csütörtök reggeli rövid közleménye szerint a korábbi kétszeres 125 köbcentis világbajnok már nincs kómában, viszont továbbra is nyugtatózzák. Dr. Nicola Cilloni hozzátette: a légzőrendszer elégtelensége miatt – még mindig tüdőgyulladása van – továbbra is mesterségesen lélegeztetik, hogy fenntartsák a vér oxigénszintjét.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

 

fausto-gresini-motogp-2

Az IndyCar is elhalasztotta a szezonnyitóját

Miközben a Formula-E már tavaly év végén döntött erről (bár azóta már megerősítették, hogy hol lesz az első verseny), s a Formula-1-ben is hasonló bejelentés várható, az IndyCar is kénytelen volt elhalasztani a 2021-es idény első fordulóját. A megemelkedett floridai koronavírus-esetszámok miatt az illetékesek március 7-ről április 25-re tolták át a St. Petersburg-i futamot, így a szezon április 11-én a Barber Motorsport Parkban fog kezdődni (legalábbis jelen állás szerint).

További változtatásról egyelőre nem esett szó, így St. Petersburg lenne a második helyszín, május 1-jén és 2-án pedig az eredeti tervek szerint egy texasi duplával folytatódna az évad. Az Indy 500 május 30-án esedékes.

ic-stpetersburg-2020

Meglett a „ménes másik fele”, a top 10 közelében a magyar kamionos egység a Dakaron

A Fazekas Motorsport először vesz részt a Dakar Ralin, amelyen egyelőre remekül helyt állnak a kamionos kategóriában. Az első szakaszokon folyamatosan műszaki gondjaik voltak, szerdára viszont ezt sikerült orvosolniuk: „Megvan a ménes másik fele, megtaláltuk az elveszett 600 lovat!” – írták a Facebook-oldalukon. Fazekas Károlyék így a negyedik etapot a 13. helyen zárták, s összesítésben feljöttek ebbe a pozícióba a csütörtöki folytatást megelőzően.

Ami egyébként a többi magyart illeti: a kamionosoknál szerepel még Darázsi Zsolt egy francia egység tagjaként, míg az autósoknál induló Szalay Balázs–Bunkoczi László páros a korábbi 12 órás büntetése révén még mindig az utolsó helyen áll, a szakaszokat rendre a 40-50. hely között teljesítik. A motorosoknál az erdélyi Gyenes Emanuel négy szakasz után a 36. helyen áll, a szervizcsapat nélküli Original by Motul értékelésben pedig csupán 18 perces hátránnyal a negyedik, míg a vajdasági Saghmeister Gábor a 78. pozíciót foglalja el (a különértékelésben a 21.).

fazekas-dakar-1

Milliárdok a semmire: a Toyota F1-es története

A Formula Podcast legutóbbi adásában a bukott F1-es projektekről értekeztünk - ezek közül nem maradhatott ki a Toyota füstbe ment terve sem. A vonatkozó rész 01:48:45-től hallható!

 

Videó: Az F2 legemlékezetesebb pillanatai 2020-ból

Schumacher reményeit kioltja a tűzoltókészülék, csapattársak ütköznek az élen, orvosi autó parkol az első helyezett helyére - ezek voltak a Formula-2 tavalyi szezonjának legjobb pillanatai.

Leclerc a téli szünet alatt sem tud elszakadni a négykerekűektől

Javában tart az F1-esek számára legszabadabbnak nevezhető időszak, a téli szünet, amely során a mezőny minden tagja igyekszik kikapcsolódni, feltölteni az elemeket a következő idény kezdete előtt. A világ legtöbb pontján kijárási korlátozások vannak érvényben, ám többeket ez sem akadályoz meg abban, hogy különböző szenvedélyeinek hódoljon. Charles Leclerc például barátnőjével épp Dubajben tartózkodik, ahol a tegnapi nap folyamán az alábbi járgányt próbálta ki:

Az interneten eközben súlyos kritikát kapnak a jelenleg is utazgató pilóták. Lando Norris hivatalosan a McLaren edzőtábora miatt utazott Dubajba, ám egyes források szerint szándékosan hamarabb ült gépre, hogy legyen ideje bulizni is. Valószínűleg ennek eredménye, hogy elkapta a koronavírust.

Toplistán a tavalyi szezon tíz legjobb előzése

Megérkezett az F1 legfrissebb top 10-es válogatása, benne a 2020-as szezon legemlékezetesebb és leglátványosabb helycseréivel.

a

Elözönlik a fizetős versenyzők a DTM-et? – Ettől tart a korábbi bajnok

A Német Túraautó Bajnokság fénykorában előszeretettel büszkélkedett azzal, hogy a mezőnyben mindenki fizetésért versenyzett, ebben pedig a Formula-1-et is felülmúlja – köszönhetően annak, hogy kizárólag gyári csapatok szerepeltek a rajtrácson.

2021-ben viszont a GT3-as szabályokra váltó DTM gyári szereplőinek helyét független alakulatok foglalják el. A sorozatban Audival 18 évig versenyző, 2004-ben és 2007-ben bajnoki címet szerzett Mattias Ekström nem először fogalmaz meg kritikát egykori szériájával szemben: most attól tart, a várhatóan 20 fő körüli mezőny színvonalát felhígítják a más GT-kategóriákra jellemző pénzes versenyzők.

„A DTM mindig úgy pozícionálja magát, mint a bajnokság, ahol a legjobbak legjobbjai versenyeznek. Nekik pedig nagyobbak az igényeik pénzügyi téren is. Szerintem ha nem lesznek gyártók vagy gyári támogatás, nagyon nehéz lesz profi szintű versenyzőket és csapatokat bevonzani. Ha a DTM úrversenyzők vagy fizetős pilóták platformjává fog válni, azt hiszem, nagyon gyorsan megváltozik majd az az imázs, hogy ezen a helyen a legjobbak legjobbjai versenyeznek. Egy olyan kép alakulhat ki, hogy az vezethet, aki össze tudja gyűjteni a megfelelő költségvetést. Engem pedig aggaszt, sőt félek tőle, hogy ez lesz a vége” – nyilatkozta a Motorsport.com-nak Ekström.

Barrichello fia Európában folytatja formulaautós karrierjét

A korábbi többszörös F1-es futamgyőztes Rubens Barrichello fia, Eduardo 2021-ben a Formula Regional Európa-bajnokságon fog versenyezni. A JD Motorsportnál kikötő fiatal brazil a gokartos éveit és eddigi formulaautós pályafutásának jelentős részét is az amerikai kontinensen töltötte: egy évet a US Formula-4-ben töltött, majd kettőt lehúzott a USF2000-ben, ahol tavaly három győzelemmel a bajnokság második helyén végzett.

Az ifjabb Barrichello tehát átjön Európába, s egyelőre ő a negyedik pilóta, aki elkötelezte magát a Formula Regional Európa-bajnokság mellett erre az évre – amikor egyébként már Alpine-erőforrásokkal hajtott F3-as gépekkel fognak versenyezni, köszönhetően a Formula Renault Eurocuppal (itt indult tavaly Tóth László) való kvázi egyesülésnek.

eduardo-barrichello-frec

Az F1 kiválasztott nekünk nyolc előzést, de melyik volt a legnagyobb?

A lapozható Insta-posztban megtaláljuk az F1 által kiválasztott előzéseket:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 

Vettel az Aston Martinját is elnevezi

Sebastian Vettelnél már hagyománnyá vált, hogy minden évben nevet ad az aktuális F1-es autójának, az utóbbi esztendőkben különböző "olaszos" neveket szólította a Ferrarijait és az a terve, hogy ezt a hagyományt az Aston Martinnál is folytatja. A négyszeres világbajnok azt mondta, hogy mindenképpen elnevezi a 2021-es munkeszközét is - több ötlete is van, de még nem döntött, az viszont biztos, hogy ennek a névnek az Aston Martinhoz kell kötődnie, illenie kell a céghez.

vet_5

fotó: dppi

A fiatal formulaautós, akibe majdnem belecsapott a villám

Az Autósport és Formula Magazin januári stúdióvendége Oliver Michl volt: a Gender Racing Team pilótáját a legtöbben kétségkívül arról a videóról ismerhetik, amelyikben egy villám csapott az aszfaltba karnyújtásnyira tőle. De a 15 éves versenyzőpalántával készült interjút másért is érdemes meghallgatni: Oliver félig osztrák, félig magyar, példaképe Kimi Raikkönen, és rajong a japán autókért.