Néhány napja már egyre valószínűbbnek tűnik, hogy el kell halasztani a március 21-re szezonnyitóként tervezett Ausztrál Nagydíjat a koronavírus-járvány miatti utazási korlátozások okán, s így az egy héttel későbbi Bahreini GP léphet elő az első állomássá. Sajtóértesülések szerint viszont ezzel nincs vége a problémáknak, ugyanis a RaceFans.net úgy tudja, hasonló okokból kifolyólag az április 11-i Kínai Nagydíj sorsa is erősen kérdőjeles.
A rendre megbízható szaklap több másik sajtóorgánummal együtt arról számolt be, hogy a Formula-1 ügyvezetőjeként év elején Chase Carey-t váltó Stefano Domenicali hétfőn egyeztetett a csapatokkal egy némileg átalakított 2021-es versenynaptárról. Ebben a híresztelések szerint a bahreini nyitány után két beugró európai pálya kap helyet, méghozzá a 2020-ban sikeresen szereplő Imola és Portimao révén. Előbbi venné át Sanghaj helyét – igaz, a kiszivárgott menetrend alapján egy héttel később –, míg utóbbi a kieső Vietnámi GP eleve üresen álló helyét foglalhatna el, szintén egy hét csúszással, hogy párba lehessen állítani a barcelonai viadallal.
A Spanyol Nagydíjtól kezdődően egészen az ősz második feléig változatlan maradna a néhány hete kiadott versenynaptár – ha a tavalyi tapasztalatokból indulunk ki, még esetleg a június közepi Kanadai Nagydíj lehet veszélyben, addig viszont még jócskán változhat a járvány körüli helyzet –, viszont annak érdekében, hogy a melbourne-i futamot be tudják illeszteni későbbre, a novemberi-decemberi menetrendhez ismét hozzányúlnak. Az immár Sao Pauló-i GP névre hallgató interlagosi verseny egy héttel korábbra kerülne, a zsinórban harmadik tripla hétvégét alkotva az amerikai kontinens másik két futamával, ezt követné november 21-én az Ausztrál Nagydíj, majd a Szaúd-arábiai és Abu Dhabi GP-k egy héttel később, december 5-én és 12-én lennének esedékesek. Ez viszont azt is jelenti, hogy a sanghaji fordulót nem is pótolnák be később sem.
Alább mutatjuk a RaceFans.net birtokába jutott átalakított versenynaptárt, amely természetesen nem tekinthető véglegesnek és hivatalosnak, de állítólag jelenleg így fest a helyzet. Kérdés még, mi lesz az előszezoni tesztekkel: a szaklap úgy tudja, arról már döntés született, hogy Bahreinbe helyezzék át, csak arról megy a vita, hogy mikor tartsák meg, ugyanis néhány istálló a lehető legközelebb vinné a március 28-i évadnyitóhoz, míg néhányan nagyobb időt hagynának a teszt után az esetlegesen felmerülő gondok orvosolására.
Így festhet az átalakított 2021-es F1-es versenynaptár:
Március 28. | Bahreini Nagydíj | Szahír |
Április 18. | Emilia-Romagna-i/San Marinó-i Nagydíj | Imola |
Május 2. | Portugál Nagydíj | Portimao |
Május 9. | Spanyol Nagydíj | Barcelona |
Május 23. | Monacói Nagydíj | Monte-Carlo |
Június 6. | Azerbajdzsáni Nagydíj | Baku |
Június 13. | Kanadai Nagydíj | Montreal |
Június 27. | Francia Nagydíj | Le Castellet |
Július 4. | Osztrák Nagydíj | Spielberg |
Július 18. | Brit Nagydíj | Silverstone |
Augusztus 1. | Magyar Nagydíj | Hungaroring |
Augusztus 29. | Belga Nagydíj | Spa-Francorchamps |
Szeptember 5. | Holland Nagydíj | Zandvoort |
Szeptember 12. | Olasz Nagydíj | Monza |
Szeptember 26. | Orosz Nagydíj | Szocsi |
Október 3. | Szingapúri Nagydíj | Szingapúr |
Október 10. | Japán Nagydíj | Suzuka |
Október 24. | USA Nagydíj | Austin |
Október 31. | Mexikóvárosi Nagydíj | Mexikóváros |
November 7. | Sao Pauló-i Nagydíj | Interlagos |
November 21. | Ausztrál Nagydíj | Melbourne |
December 5. | Szaúd-arábiai Nagydíj | Dzsidda |
December 12. | Abu Dhabi Nagydíj | Yas Marina |